Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Hallo, ik ben nu bijna 21 weken zwanger en we zijn hard op zoek naar een leuke jongensnaam. Heb dit topic al doorgeploegd, het duizelt me een beetje. Op dit moment denken we aan Guus, maar ik twijfel nog. We willen een korte, lekker hollandse naam. Iemand nog een leuke suggestie of een mening over de naam Guus?
quote:ambrosia9 schreef op 12 mei 2010 @ 12:03:

Hallo, ik ben nu bijna 21 weken zwanger en we zijn hard op zoek naar een leuke jongensnaam. Heb dit topic al doorgeploegd, het duizelt me een beetje. Op dit moment denken we aan Guus, maar ik twijfel nog. We willen een korte, lekker hollandse naam. Iemand nog een leuke suggestie of een mening over de naam Guus?@ambrosia, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Guus vind ik heel leuk!

Verder vind ik Joep, Bram, Stef, Till en Ties ook leuke hollandse namen

(die niet al te populair zijn zoals bv Teun en Gijs)
Dankjewel! Die namen hebben we ook al overwogen, maar Guus blijft er beste uitkomen.
Bruce, engelse variant voor Guus

Ties vind ik persoonlijk ook erg leuk, Guus minder omdat een jongen bij ons in de klas erg gepest is met deze naam, vraag mij niet waarom, guus kom naar huz etc.

Jan vind ik ook leuk
Echt waar, ja dat pesten ben ik een beetje bang voor, maar ja, zijn er dan pestvrije namen te verzinnen of beland ik dan in de Dylan catagorie....

Ties is leuk, maar zo heet de zoon van een hele goeie kennis van ons al. Jan ben ik minder weg van, ook omdat een collega zo heet en ik wil niet dat ons kindje daar op gaat lijken
Er zijn eigenlijk maar weinig echt leuke Nederlandse namen voor jongens, vooral als je een korte naam zoekt. Ik vond Bas ook nog wel lief, maar geloof niet dat mijn vriend daar zo weg van is.

Het is ook gewoon heel moeilijk, hier hebben de kinderen buitenlandse namen en dat was nog moeilijker, het moest uit te spreken zijn hier en daar....
Bas vind ik ook leuk hoor, mijn neef heeft sebastien en ze noemen hem Bas, is ook wel een Fransman, dus.
Ja dat is helemaal lastig. Het stomme is dat we voor een meisje echt binnen vijf minuten de meest geweldig mooie naam hadden. Maar nu is het toch echt een jongen (zijn we net zo blij mee hoor) en moet er net zo'n leuke naam verzonnen worden.
quote:zusenzo schreef op 12 mei 2010 @ 14:13:

Bas vind ik ook leuk hoor, mijn neef heeft sebastien en ze noemen hem Bas, is ook wel een Fransman, dus.Dan zou je er Se(Bastiaan van kunnen maken en als roepnaam Bas.
Herkenbaar voor een meisje had ik wel tig namen klaar staan en toen kreeg ik twee jongens...
Ik vind Guus een leuke naam, Bas en Ties trouwens ook. Wat vind je van Teun, Daan, Brent, Bram, Koen, Nils, Fons.
Guus vind ik mooi

andere namen

Cas

Jorn

Jort

Mink

Roel

Twan

Mart

Mats

luuk

Loek

Mels

Jens

Tim

Tom

Joost
@ambrosia:

Wat vind je anders nog van Jop, Mas, Nik, Max, Tom, Mik, Jos of Sam?

Guus is trouwens echt gewoon een leuke naam, ik zeg doen!
Ik heb jullie suggesties even opgenoemd voor de vader en ze zijn allemaal afgekeurd. We hadden zelf nog aan Max gedacht, maar toch misschien een beetje een hondennaam? Verder vind ik Jos erg leuk, maar zo heet hij zelf al, het zou kunnen maar niet erg leuk. Bedankt voor het meedenken allemaal trouwens, we zijn nu steeds meer zeker van Guus
quote:ambrosia9 schreef op 12 mei 2010 @ 18:57:

we zijn nu steeds meer zeker van Guus Nou, dan is het meedenken toch niet voor niets geweest!
Guus vind ik leuk! Bas vind ik persoonlijk ook heel gaaf. Net als Teun, Daan, Luuk, Timme en Gijs. Max vind ik ook leuk, maar denk inderdaad ook aan een hond :S zou hem daarom zelf ook niet kiezen denk ik.

Misschien vind je anders Siem, Tijl, Krijn, Wout, Kas, Joep, Rein, Lei, Abe, Finn, Flint, Kris, Tom, Freek, Jaap.
Hoe meer andere namen we zien, hoe zekerder we zijn van Guus. Dank daarvoor haha.

Ben er al helemaal aan gewend. Bas is nog steeds nummer twee, maar haalt het voor nu gewoon niet bij Guus.
quote:ambrosia9 schreef op 12 mei 2010 @ 12:03:

Hallo, ik ben nu bijna 21 weken zwanger en we zijn hard op zoek naar een leuke jongensnaam. Heb dit topic al doorgeploegd, het duizelt me een beetje. Op dit moment denken we aan Guus, maar ik twijfel nog. We willen een korte, lekker hollandse naam. Iemand nog een leuke suggestie of een mening over de naam Guus?

Ik vind Guus een erg leuke naam.

Bas vind ik afgezaagd, zaten wel 3 Bassen bij mijn kinderen op school.
quote:hgjb schreef op 13 mei 2010 @ 12:51:

[...]

Ik vind Guus een erg leuke naam.

Bas vind ik afgezaagd, zaten wel 3 Bassen bij mijn kinderen op school.Ja dat is een van de redenen dat we niet voor Bas gaan, het is echt wel een leuke naam, maar je hoort hem al zo vaak. Ik vind Guus een hele lieve vrolijke naam die je bijna niet hoort.
Theije is afgekeurd. mijn man kent het als een hondennaam.
quote:jessicaca schreef op 13 mei 2010 @ 14:27:

Theije is afgekeurd. mijn man kent het als een hondennaam.

Hmmm, dan gaan we gewoon even verder nadenken voor je.

Zat er in dit rijtje nog iets tussen wat je leuk vind?

Nolan

Elyas

Ilan

Lennox

Toby

Dexter

Mikay

Vince

Tyno

Rody
@jessicaca, of:

Thyn

Kyan

Liam

Nick

Mylan

Levy (erg leuk!) staat in jouw top 3 had je ergens gezegd, welke staan nog meer in jullie top-lijstje? Dan kunnen we nog wat gerichter denken
.
anoniem_63efe74ee91c1 wijzigde dit bericht op 13-05-2010 17:33
Reden: dubbel
% gewijzigd
jessicaca; Jammer van Theije, vind ik een prachtige naam. Maar ik ga er nog een paar voor je proberen:

Adam, Darcy, Feder, Milton, Tristan, Alex, Thijs/Tijs, Robin, Seger, Silvan, Maurits, Ryo, Silvijn, Dex, Rico, Lander, Twan, Wessel, Stefan, Quint, Onno, Oscar, Jesper, Zino, Rocco.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven