Hoe geef ik haar weer vertrouwen?

06-05-2010 21:36 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Na af en toe met mijn vrouw meegelezen te hebben hier, wil ik graag een vraag aan jullie stellen. Lang veraal maar ik probeer hem kort te houden...

In ons huwelijk van 10 jaar schijnt er altijd wel iets mis te gaan, vooral op gebied van geld of werk. We waren er altijd trots op dat we er met ons tweeën doorheen kwamen.

Helaas is er nu een probleem dat tussen ons inzit. Zij is afgelopen jaar een aantal malen vreemd gegaan, nu is dat een schemergebied bij ons omdat wij een paar keer geswingd hebben. Maar het afgelopen jaar heeft zij sex gehad met 2 mannen zonder mij. Deze 2 niet tegelijk trouwens.

De eerste keer kwam vorig jaar zomer achter, het was een bekende en ik heb het haar snel vergeven en we hebben zelf een paar keer een trio gehad. Ik ging er van uit dat zij tussendoor geen sex met hem had, dat zei ze ook.

We hebben op den duur het contact met deze man verbroken, hij vertelde mij toen dat ze veel vaker bij elkaar geweest waren...zij gaf dat toen ook toe.

Daarnaast heeft ze in december ook sex met een ander die ze via Hyves kende gehad, toen ik daarachter kwam hebben we een groter probleem gehad...maar ook toen vergeven.

Later in dit jaar bleek ze nogmaals bij hem geweest te zijn, ik heb haar toen gezegd dat ik het niet meer wilde hebben...

Een paar weken later helaas weer, het gesprek daarna was heftig en ik heb haar bijna gesmeekt ermee te stoppen. De dag daarna heeft ze tijdens een feestje weer met iemand gezoend, hoewel er veder niets gebeurd is was ik er kapot van en was van plan om met de relatie te stoppen.

Toch vond ik de kracht om verder te gaan met haar, zij had er heel veel spijt van, dat kon ik echt zien. Ook de gedachte dat ik mijn zoontje dan voor een groot deel zou verliezen heeft me doen besluiten om toch door te gaan.

Na een aantal ruzies en dreigementen van ons beiden om weg te gaan heb ik voorgesteld om 2 maanden in ieder geval bij elkaar te blijven zodat we niet bang hoefden te zijn dat iemand de koffers zou pakken. In deze tijd hebben we wel ruzies gehad maar het is wel wat rustiger geworden.

Toch ben ik niet gerust, de 2 maanden zijn over 3 weken voorbij en ik weet niet wat er daarna gebeurt. Ookal zegt ze dat ze zonder andere mannen kan, ik kan haar nog niet helemaal vertrouwen. Ze heeft zo veel tegen me gelogen, soms kijk ik naar haar en word ik er echt boos over. Hoe kan ze me recht in de ogen aangekeken hebben en lieve dingen gezegd hebben?!

Ook probeert ze nogsteeds dingen verborgen te houden, laatst had ze een sms van de 2e man, een gewoon smsje. Ik vroeg haar later of ze geantwoord had, dat was zo. Ik zag later dat ze de sms de ze verstuurd had verwijderd had. Bij navraag bleek dat ze niet wist of ze mocht antwoorden van mij en dat ze daarom het verwijderd had. Het deed me pijn dat ze dat voor me verborgen probeerde te houden, ik dacht zeker te weten dat ze wist dat ik geen problemen met een antwoord had. Maar nu vraag ik me af wat erin gestaan heeft dat zo erg was dat ik het niet mag weten...

De hamvraag is....

Moet ik er van uitgaan dat ze eerlijk tegen me is, moet ik haar gaan controleren in alles of moet ik stoppen met de relatie?

Ik houd zielsveel van haar maar na afgelopen jaar heb ik niet veel kracht meer over, ik heb haar ook al gezet dat de koek op is en dat ik er door zit..

Toch vraag ik me af of zij mijn liefde kan beantwoorden of dat ze nu wacht tot het rustiger is en dan weer begint hiermee.
Ik denk dat het - nog - niet moet draaien om hoe jij haar weer vertrouwen kunt geven. Jullie hebben nog niet eens samen besloten om over drie weken samen verder te gaan!

Het lijkt mij ook een beetje de omgekeerde wereld als jij in je eentje je stinkende best aan het doen bent en er van haar kant niet ook álles aan gedaan wordt om het vertrouwen bij jou te winnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het vertrouwen zal niet in 1x terugkomen, dat moet groeien.

Jij moet bereid zijn te geloven dat ze 100% gaat voor jullie relatie, zij moet accepteren dat je haar niet in 1x zal vertrouwen, maar dat daar tijd voor nodig is.

Blijven jullie 'swingen'? Kan me voorstellen dat dat misschien even niet bijdraagt aan het heropbouwen van jullie relatie.
Jeetje wat naar allemaal. Je vrouw komt over als een totaal oneerlijke vrouw. Niet te vertrouwen. 1 keer een fout, ok. 2 keer, voor jou dus ook nog ok, maar 3,4,5,6 keer?...

Aard van het beestje misschien?
We blijven vooralsnog niet swingen.

Helaas is het zo dat we allebei daar wel wat behoefte aan hebben dus ik sluithet niet uit.

Ik weet dat het niet bevorderlijk is en ik zal het ook niet echt missen eigenlijk.

Zij zegt ook dat ze het de eerste tijd niet wil, maar ja...ik heb moeite met het haar op haar woord te geloven
Ik vind het heel opmerkelijk dat je het vreemdgaan van je vrouw een schemergebied noemt omdat jullie swingen.

Hoe bedoel je dat? Is het dan minder erg? Of waren de " do's and don'ts " niet zo helder?
In welke zin hebben jullie behoefte aan swingen?

Jullie hebben samen geen goeie sex, of zo?
quote:Noerie schreef op 06 mei 2010 @ 21:42:

Jeetje wat naar allemaal. Je vrouw komt over als een totaal oneerlijke vrouw. Niet te vertrouwen. 1 keer een fout, ok. 2 keer, voor jou dus ook nog ok, maar 3,4,5,6 keer?...

Aard van het beestje misschien?

Ja, zou je misschien zeggen maar het is erg zwart-wit zo.

Ze is wat mij betreft de allerliefste ter wereld en heeft naar mijn weten in onze relatie van 12 jaar 11 jaar lang nog geen gelogen woord tegen mij gezegd. Ik zie ook wel dat ze zichzelf compleet kwijt was vorig jaar en dat ze vecht om terug te komen maar soms heb ik het idee dat het voor mij te laat is.

Ook snap ik wel dat ze veel meegemaakt heeft, we zijn al jaren bezig met een 2e kind...is ook heel zwaar voor een vrouw.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 mei 2010 @ 21:46:

In welke zin hebben jullie behoefte aan swingen?

Jullie hebben samen geen goeie sex, of zo?

We hebben erg goede sex hoor, maar het is een aanvulling vanwege bi-gevoelens van ons allebei.

De regels waren heel duidelijk...dit mocht niet !!!!
quote:Topber schreef op 06 mei 2010 @ 21:47:

[...]

Ze is wat mij betreft de allerliefste ter wereld en heeft naar mijn weten in onze relatie van 12 jaar 11 jaar lang nog geen gelogen woord tegen mij gezegd. Ik zie ook wel dat ze zichzelf compleet kwijt was vorig jaar en dat ze vecht om terug te komen maar soms heb ik het idee dat het voor mij te laat is.

Ook snap ik wel dat ze veel meegemaakt heeft, we zijn al jaren bezig met een 2e kind...is ook heel zwaar voor een vrouw.Met een kind zou ik persoonlijk dan even wachten. Sneu voor zo'n kleine om ouders te hebben die (nog) niet 100% voor elkaar gaan en elkaar blind kunnen vertrouwen.
Volgens mij heb ik het verhaal van jouw vrouw gelezen....
Quote: De hamvraag is....

Moet ik er van uitgaan dat ze eerlijk tegen me is, moet ik haar gaan controleren in alles of moet ik stoppen met de relatie?

Je moet niets. Je mag het zelf weten. Er zijn trouwens nog veel meer opties dan die je nu schetst.

Quote: Bij navraag bleek dat ze niet wist of ze mocht antwoorden van mij en dat ze daarom het verwijderd had. Het deed me pijn dat ze dat voor me verborgen probeerde te houden, ik dacht zeker te weten dat ze wist dat ik geen problemen met een antwoord had.

Jullie blijken veel dingen voor elkaar in te vullen. Jij denkt dat zij wel weet dat....maar zij denkt dat jij denkt dat......

Het is prachtig dat je begrip op kunt brengen voor haar, maar het zou toch wel jammer zijn als jij het wijt aan de moeite die het kost om een tweede kind te krijgen en zij zou als reden " ik was gewoon geil/ ik ben mijn huwelijk zat/ ik dacht dat jij wel weet dat..... " oid hebben.

Ik heb het idee dat jullie het niet écht open en eerlijk over het overspel hebben gehad. Waarom heeft ze je buitengesloten; was ze verliefd? Wilde ze je " straffen"?Wilde ze iets helemaal voor zichzelf? Gevalletje midlife crisis?
Ik vind het ook best....heftig om een trio te doen met degene met wie je vrouw je bedrogen heeft. En als trap na van hem nog even te horen krijgt hoe vaak ze elkaar nu echt hebben gezien.

[...]

Ook snap ik wel dat ze veel meegemaakt heeft, we zijn al jaren bezig met een 2e kind...is ook heel zwaar voor een vrouw.En hoe word je behandeld door je vijanden?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 mei 2010 @ 21:59:

Quote: De hamvraag is....

Je moet niets. Je mag het zelf weten. Er zijn trouwens nog veel meer opties dan die je nu schetst.

Quote: Bij navraag bleek dat ze niet wist of ze mocht antwoorden van mij en dat ze daarom het verwijderd had. Het deed me pijn dat ze dat voor me verborgen probeerde te houden, ik dacht zeker te weten dat ze wist dat ik geen problemen met een antwoord had.

Jullie blijken veel dingen voor elkaar in te vullen. Jij denkt dat zij wel weet dat....maar zij denkt dat jij denkt dat......

Het is prachtig dat je begrip op kunt brengen voor haar, maar het zou toch wel jammer zijn als jij het wijt aan de moeite die het kost om een tweede kind te krijgen en zij zou als reden " ik was gewoon geil/ ik ben mijn huwelijk zat/ ik dacht dat jij wel weet dat..... " oid hebben.

Ik heb het idee dat jullie het niet écht open en eerlijk over het overspel hebben gehad. Waarom heeft ze je buitengesloten; was ze verliefd? Wilde ze je " straffen"?Wilde ze iets helemaal voor zichzelf? Gevalletje midlife crisis?

We hebben het er uitvoerig over gehad, allemaal dingen waar ik wel in kan komen maar toch vreselijk grote moeite mee heb.

Enerzijds inderdaad het iets voor zichzelf hebben, anderzijds het onzeker over zichzelf zijn en dus willen weten dat iemand haar aantrekkelijk vindt.

Maar ook boos op mij omdat ik een tijdje voor dit verhaal gezegd had dat ik een tijd lang wilde stoppen met de behandelingen voor een 2e kind. Daar is ze vreselijk boos over geweest en ergens vond ze dat ze dit verdiende...
En die bevestiging dat ze leuk was haalde ze niet uit het gezamenlijk swingen dan?
Erg vervelend voor je. Als het vertrouwen er niet meer is, houdt het wel zo een beetje op ben ik bang. Of je vrouw moet haar stinkende best doen en echt beseffen dat ze je pijn heeft gedaan en het niet meer zo ver willen laten komen.

[...]

Ook snap ik wel dat ze veel meegemaakt heeft, we zijn al jaren bezig met een 2e kind...is ook heel zwaar voor een vrouw.

Mij viel deze zin op. In je OP en je reacties kom je over als iemand die er alles voor doet om deze relatie goed te houden omdat je bang bent dat je vrouw anders bij je weggaat. Als ik dit lees, krijg ik een ander gevoel.

Weet je vrouw wel dat jij er nog écht voor wil gaan? Of is ze eigenlijk bang je toch al kwijt te zijn en maakt het haar daarom niet meer uit wat ze doet of hoe jij er over denkt?

Hebben jullie tijdens deze twee maanden, behalve minder ruzies, ook goede gesprekken over het leven, je huwelijk, de toekomst? Dat lijkt me toch wel essentieel om te bepalen of je nog verder met elkaar kunt. En pas dán kun je ook weer gaan denken aan repareren van het vertrouwen, denk ik.
Ik vind wanneer je de keus maakt om te gaan swingen wel enigzins anders is, dan wanneer je vreemdgaat. Mag aannemen dat je daar niet voor kiest.

Het vertrouwen in haar is duidelijk niet aanwezig. Ga voor jezelf na of je nog wel verder wilt gaan met haar..je kan nog zoveel van iemand houden..maar bepaald gedrag is natuurlijk niet oke..

Jullie zullen beide moeten veranderen en investeren.

Ga in gesprek met haar, vraag wat zij zelf wilt. Praat erover..is er nog een kans? Een laatste kans denk ik?

Sterkte..

[...]

Is ook erg zwart-wit natuurlijk. Maar je klinkt als iemand die zo vol begrip zit voor je vrouw, dat je jezelf misschien even vergeet. Ze is duidelijk over jouw grenzen gegaan. Je probeert aan alle kanten haar te begrijpen en te vertrouwen en dat lukt je dus niet (helemaal). Je vrouw heeft je nogal wat aangedaan. Het vertrouwen is ernstig beschadigd. Boos zijn mag best. Helpt misschien om weer een stapje verder te komen.

Veel sterkte in ieder geval.
Jullie hebben samen een zoontje? Het enige gevoel dat ik krijg bij dit verhaal is een triest gevoel. Een moeder die seks heeft met vreemde mannen die zij ontmoet op internet. Een vader die het bed in duikt samen met moeder en de man met wie zij is vreemdgegaan.. brr..

Ik kan niks anders adviseren dan je kind op de eerste plaats te zetten, doe wat voor hem het beste is.

Succes.
Een relatie waarin een stel swingt met andere stellen is wat anders dan een open relatie. Dat is dus een ervaring die jullie samen hebben.

In een open relatie gaan de partners wel 'legaal vreemd' met andere mensen van buitenaf, maar als het goed is word alles in alle openheid en eerlijkheid met elkaar gedeeld. Je gunt het elkaar om seks te hebben met anderen en velen vinden het zelfs wel opwindend. Uiteindelijk komt je partner weer thuis bij jou en zijn jullie elkaars grote liefde (dit is trouwens wel de ideale open relatie, in praktijk verloopt 't nog wel eens anders).

Maarre...als ik TO begrijp is er geen sprake van een echte open relatie en werd er alleen zo nu en dan geswingd. Dat betekent dus niet dat de vrouw in kwestie (en dat is onderling zo te lezen ook niet afgesproken) zomaar met andere mannen het bed in kan duiken én daar niet direct open en eerlijk over is. Want juist wanneer dat gedeeld word en je kan er tegen en je gunt het elkaar, kun je pas spreken van een goede open relatie. De vriendin van TO is gewoon oneerlijk geweest. Ik vind het helemaal geen schemergebied. Je swingt, óf je hebt een relatie waarin het okay is dat beiden los van elkaar met anderen seksen.

Verder ben ik 't dan ook eens met Jorina, dat als TO weer een prettige stabiele relatie met zijn partner wil opbouwen, dat er dan van twee kanten aan gewerkt moet worden.

Als je niet meer in staat bent om haar te vertrouwen dan kun je er maar beter mee stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven