Onderhoud CV ketel

07-05-2010 13:19 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze cv ketel vertoont kuren en moet nagekeken worden want dit is al een aantal jaren niet gebeurd.

Ik ben op internet aan het pluizen en kom diverse aanbieders tegen die onderhoudscontracten aanbieden varierend van 7 euro per maand tot 15 euro per maand of 90 euro per jaar. Best een hoop geld maar ja als het moet is het niet anders.

Wie heeft ervaring met een goed bedrijf? (omgeving Breda/Noord Brabant)
Informeer eens bij je buren naar hun ervaringen?
Ik betaal 60 euro per jaar voor mijn abonnement (niet jouw regio).

Houd er in jouw geval rekening mee dat er "startkosten" gerekend gaan worden voor het achterstallige onderhoud. Eerst een grote beurt voor je ketel en daarna laten ze het onderhoudscontract pas ingaan.
Ben je lid van de vereniging eigen huis? Ik heb via de VEH een onderhoudsabonnement bij Feenstra.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als je een contract wilt waar bijv. onderdelen of arbeidsloon bij storing inbegrepen zijn, zullen ze hem eerst willen keuren en in orde maken. En ketels ouder dan ca. 10 jaar komen vaak niet voor dit soort abonnementen in aanmerking. Als dat zo is zou ik in jouw plaats overwegen gewoon ieder jaar of anderhalf jaar een onderhoudsbeurt te laten doen, afhankelijk van de kosten daarvan. Het enige voordeel van een abonnement is dan dat ze komen bij storing. Wij hebben wel een abonnement, maar moesten toch ook gewoon twee dagen wachten voor ze kwamen.
De ketel is uit 2004 dus gelukkig nog geen 10 jaar oud. Ik zat zelf ook te denken aan een eenmalige keuring en dan elke twee jaar maar ik kan alleen maar onderhoudscontracten vinden.

Lid van VEH zijn we niet (meer).

Tip van buren vragen is een goede!
quote:Bengal schreef op 07 mei 2010 @ 13:52:

Ik betaal 60 euro per jaar voor mijn abonnement (niet jouw regio).

Houd er in jouw geval rekening mee dat er "startkosten" gerekend gaan worden voor het achterstallige onderhoud. Eerst een grote beurt voor je ketel en daarna laten ze het onderhoudscontract pas ingaan.Dit vind ik eigenlijk niet logisch want zelfs met een onderhoudscontract betaal je gewoon voorrijdkosten/materiaal en uurkosten dus wat is het risico dan van zo'n bedrijf??
Ik betaal geen voorrijkosten, materiaal en uren gedurende 12 jaar. Alleen 60 euro per jaar en bij storing zijn ze er binnen 24 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven