Kortstondige angst
vrijdag 7 mei 2010 om 19:03
Hej,
Ik heb al een heel tijdje een probleem en het laat me maar in onzekerheid..
Het komt erop neer dat ik vd huisarts moet gaan bloedprikken, probleem is dat als ik hier al aan denk ik blokkeer. Laat staan dat ik er ooit heen durf, maar het is wel heel belangrijk.
Vroeg me nu af, is er een goed middel dat je rustig maakt? Voor korte momenten als dit? Zodat ik toch wel erheen durf te gaan en het te doen?
Zat zelf al te kijken naar A.Vogel Passiflora .. zoiets dergelijks??
Of heeft een van jullie andere alternatieven voor mij?
Heb zelf totaal geen ervaring met zulke dingen maar ik zie het wel als een goede optie voor nu, om zoiets te proberen.
Alvast dank.
Ik heb al een heel tijdje een probleem en het laat me maar in onzekerheid..
Het komt erop neer dat ik vd huisarts moet gaan bloedprikken, probleem is dat als ik hier al aan denk ik blokkeer. Laat staan dat ik er ooit heen durf, maar het is wel heel belangrijk.
Vroeg me nu af, is er een goed middel dat je rustig maakt? Voor korte momenten als dit? Zodat ik toch wel erheen durf te gaan en het te doen?
Zat zelf al te kijken naar A.Vogel Passiflora .. zoiets dergelijks??
Of heeft een van jullie andere alternatieven voor mij?
Heb zelf totaal geen ervaring met zulke dingen maar ik zie het wel als een goede optie voor nu, om zoiets te proberen.
Alvast dank.
vrijdag 7 mei 2010 om 19:31
vrijdag 7 mei 2010 om 19:34
Door blijven gebruiken zal bij mij niet het geval zijn denk ik, het gaat me puur om deze "Eenmalige" angst.. Iets wat me het zetje kan geven zodat ik rustig ben.
En ja dat zoiezo, dat ze de tijd moeten nemen voor me.. Ben blij als het voorbij is. Tis inmiddels al half jaar na dato (Dus na verwijzing door de Huisarts dat ik moest gaan prikken) en telkens heb ik er geen zin in en als ik eraan denk raak ik alleen maar gestresst, als ik dan in bed lig en me voorstel de volgende dag te gaan, slapen komt er dan niet van... Dus ik probeerde er maar niet aan te denken, maar ik moet echt gaan, dus er moet iets gebeuren..
En ja dat zoiezo, dat ze de tijd moeten nemen voor me.. Ben blij als het voorbij is. Tis inmiddels al half jaar na dato (Dus na verwijzing door de Huisarts dat ik moest gaan prikken) en telkens heb ik er geen zin in en als ik eraan denk raak ik alleen maar gestresst, als ik dan in bed lig en me voorstel de volgende dag te gaan, slapen komt er dan niet van... Dus ik probeerde er maar niet aan te denken, maar ik moet echt gaan, dus er moet iets gebeuren..

vrijdag 7 mei 2010 om 19:55
Vertel het je moeder/vader/zus/vriend/man of wie dan ook en maak met hen een afspraak dat je die dag op dat tijdstip gaat. En dan ga je ook de deur uit. Met hen! Desnoods vastgebonden en geknevekd, maar ze mogen je meenemen
Heb je sterk de behoefte aan pillen/poeders enz, kun je dat je huisarts vragen natuurlijk.
Maar vaak werkt de placebowerking van Bach rescue spray of andere homeopatische dingen net zo goed in je kop..... Maar ik denk dat een stok achter de deur dmv een afspraak met iemand in je omgeving beter werkt.
Heb je sterk de behoefte aan pillen/poeders enz, kun je dat je huisarts vragen natuurlijk.
Maar vaak werkt de placebowerking van Bach rescue spray of andere homeopatische dingen net zo goed in je kop..... Maar ik denk dat een stok achter de deur dmv een afspraak met iemand in je omgeving beter werkt.
vrijdag 7 mei 2010 om 20:19
zeggen dat je het eng vindt. Je bent echt niet de enige, ze zijn wel gewend met mensen die niet van prikken houden.
En tijdens het prikken diep in ademen en op het moment van de prik rustig uitademen. Blijf je op je ademhaling (liefst in de buik) concentreren.
Je kan ook heel hard met je nagels in je been ofzo knijpen, en je op die pijn focussen (niet te hard au!). Dus breng je gedachten heel erg ergens anders naartoe.
Bloed afnemen of krijg je een inenting?
het is over voor je het weet. Je weet het; men vreest het meest....
En tijdens het prikken diep in ademen en op het moment van de prik rustig uitademen. Blijf je op je ademhaling (liefst in de buik) concentreren.
Je kan ook heel hard met je nagels in je been ofzo knijpen, en je op die pijn focussen (niet te hard au!). Dus breng je gedachten heel erg ergens anders naartoe.
Bloed afnemen of krijg je een inenting?
het is over voor je het weet. Je weet het; men vreest het meest....
vrijdag 7 mei 2010 om 20:21
Vraag aan je huisarts Alprazolam. Ik heb dat ooit eens gekregen in een zeer stressvolle situatie waarin ik niet meer kon slapen. En werkelijk, dit middel maakte me heel relaxed. Niks maakte me nog wat uit en ik had alles gedurfd met dat spul in mijn mik. Dus als je angst echt zo groot is, kun je het voorleggen. Maar een echte oplossing is het natuurlijk niet.
Ik vond vroeger bloedprikken ook doodeng. Maar je voelt het prikje nauwelijks en de rest moet je gewoon niet naar kijken, het doet verder geen pijn. Ik ben er overheen sinds mijn zwangerschappen waarin ik vaak bloed moest laten prikken.
Ik vond vroeger bloedprikken ook doodeng. Maar je voelt het prikje nauwelijks en de rest moet je gewoon niet naar kijken, het doet verder geen pijn. Ik ben er overheen sinds mijn zwangerschappen waarin ik vaak bloed moest laten prikken.
vrijdag 7 mei 2010 om 21:43

zaterdag 8 mei 2010 om 19:47
@Amalia, Dat ademhalen zal vast niet zo lukken :p Maar dat over pijn verplaatsing had ik wel aan ged8, van als k nou zorg dat ik ergens anders veel pijn heb en daarop focus.. en misschien werkt dat dan.
Het is overigens voor bloedafname ja, en het MOET gebeuren (Soa test), maar zit nu al half jaar met die bloedprikangst thuis, en al 2 jaar met me klachten, al verschillende zalfjes meegehad, het is wel sterk verminderd maar nog niet over.. Huisarts zelf denkt niet dat t soa was, maar omdat ik zo onzeker was kreeg ik toch een verwijs brief mee om te prikken en te laten testen.. Maarja dat is dus het probleem...
@Groll, Wist niet dat dat de test beinvloed, bij alle soorten bloedtesten?
@Bianca, Er kan miss wel iemand mee, maar vanwege het onderwerp durf ik eigelyk niet echt iemand mee te vragen
.
Thanks voor alle berichten so far
Het is overigens voor bloedafname ja, en het MOET gebeuren (Soa test), maar zit nu al half jaar met die bloedprikangst thuis, en al 2 jaar met me klachten, al verschillende zalfjes meegehad, het is wel sterk verminderd maar nog niet over.. Huisarts zelf denkt niet dat t soa was, maar omdat ik zo onzeker was kreeg ik toch een verwijs brief mee om te prikken en te laten testen.. Maarja dat is dus het probleem...
@Groll, Wist niet dat dat de test beinvloed, bij alle soorten bloedtesten?
@Bianca, Er kan miss wel iemand mee, maar vanwege het onderwerp durf ik eigelyk niet echt iemand mee te vragen

Thanks voor alle berichten so far
zaterdag 8 mei 2010 om 22:25
Als je angst zo groot is dat je daarom al twee jaar niet laat prikken en wel klachten hebt zou ik geloof ik toch even naar de huisarts gaan voor 1 tabletje oxazepam. Is een rustgevend middel en als je het alleen hoeft te gebruiken voor nu geen probleem. Maar uiteraard beter je angst op een andere manier onder controle te krijgen, maar nu heb je een beetje haast en als je anders steeds niet gaat....
Heb ook mensen gehoord die idd hele goede ervaringen hadden met bach rescue. Kunt het altijd proberen toch! Klinkt een beetje als een fobie en dan is het niet zo makkelijk om gewoon je erover heen te zetten.
Succes!
Heb ook mensen gehoord die idd hele goede ervaringen hadden met bach rescue. Kunt het altijd proberen toch! Klinkt een beetje als een fobie en dan is het niet zo makkelijk om gewoon je erover heen te zetten.
Succes!
zaterdag 8 mei 2010 om 22:29

zaterdag 8 mei 2010 om 22:33
Dat 'nuchter blijven' zal met een valeriaanpilletje echt niet beinvloed worden hoor. Heb ze zelfs ook weleens gebruikt, je hebt wat minder emoties, en bent in een stemming van 'hmm nou en.'
Wellicht een goede tip dus!
Heb je nog nooit bloed laten prikken trouwens? Want als het angst voor het onbekende is, dan zou ik het gewoon snel eens laten doen hoor. Het valt namelijk reuze mee. Alleen het prikje is eventjes naar.
Wellicht een goede tip dus!
Heb je nog nooit bloed laten prikken trouwens? Want als het angst voor het onbekende is, dan zou ik het gewoon snel eens laten doen hoor. Het valt namelijk reuze mee. Alleen het prikje is eventjes naar.
zaterdag 8 mei 2010 om 22:52
@Maasje, Nouja 2 jaar om te prikke, meer 2 jaar angst voor naar de huisarts te gaan & die hele test iig... Ik ben eind vd vorige zomer voor het eerst pas geweest, zonder dat ik toegaf over mijn (meerdere malen, (4/5x) met 1 persoon) onveilige seks.. Ze vroegen er ook niet naar, en ik kreeg als eerst een middel voor schimmel infectie, Geen effect --> 2e x heen, weer laten kijken, niets speciaals te zien, weer een cremepje,, Weer geen effect.. Inmiddels december was t , het met hevige emotie toch toegegeve dat ik nogal bang was om iets van een soa te hebbe, en vooral de ergste... En toen wou ze dus wel een test doen ter geruststelling.. Urine al gedaan gelijk, bloed moet ik dus nog steeds doen..
Kreeg ook weer 2 cremes mee, ook beide gedaan, voor aantal weken... Het is wel afgezwakt vergeleke met voor ik ben gegaan, maar het is nog steeds niet DEFINITIEF weg.. dus ik blijf in de onzekerheid... Vandaar, ik leef niet egt gelukkig en ik MOET hier echt doorheen.. Zal me gelijk stuk beter al voelen waarschijnlyk..
@Ste_
En precies, Dat moet ik, ik wil het "Hmm Nou en" gevoel, heb ik raar genoeg wel eens als k ga slapen snachts, maar je kan lastig midden in de nacht gaa nbloedprikken :p.
Dus als een middel daarvoor kan zorgen + het NIET de test beinvloed uiteraard, graag !!
En nee, nog nooit gedaan , anders was het niet zo moeilijk geweest omdat ik weet wat het is. Veel mensen zeggen dat het meevalt idd, helaas heeft dat me er nog niet doorheen geholpen..
En uhm ik moet trouwens bekennen, ik ben een jongen... (wat het ws nog watjes achtiger maakt).. en ik weet niet of ik op het juiste forum ben beland maar kwam hier toevallig uit via google. Dus alvast sorry daarvoor als dit Girls only area is :p
Kreeg ook weer 2 cremes mee, ook beide gedaan, voor aantal weken... Het is wel afgezwakt vergeleke met voor ik ben gegaan, maar het is nog steeds niet DEFINITIEF weg.. dus ik blijf in de onzekerheid... Vandaar, ik leef niet egt gelukkig en ik MOET hier echt doorheen.. Zal me gelijk stuk beter al voelen waarschijnlyk..
@Ste_
En precies, Dat moet ik, ik wil het "Hmm Nou en" gevoel, heb ik raar genoeg wel eens als k ga slapen snachts, maar je kan lastig midden in de nacht gaa nbloedprikken :p.
Dus als een middel daarvoor kan zorgen + het NIET de test beinvloed uiteraard, graag !!
En nee, nog nooit gedaan , anders was het niet zo moeilijk geweest omdat ik weet wat het is. Veel mensen zeggen dat het meevalt idd, helaas heeft dat me er nog niet doorheen geholpen..
En uhm ik moet trouwens bekennen, ik ben een jongen... (wat het ws nog watjes achtiger maakt).. en ik weet niet of ik op het juiste forum ben beland maar kwam hier toevallig uit via google. Dus alvast sorry daarvoor als dit Girls only area is :p