help er krast een beest over ons verlaagde plafond

07-05-2010 22:37 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit ik vanavond rustig in de stoel hoor ik ineens een herrie van krassen.Denk nog zo hard regent het toch niet,hoor ik gewoon het krassen van een muis ofzo.Moet dan wel via een spouwmuur of een ander gaatje naar binnengekomen zijn.Weet ook niet wat het nu precies Zit tussen garagedak en overgang van verlaagd plafond.Wat nu te doen,kan moeilijk de boel openbreken.Maar wil er wel vanaf.
1 muis bestaat niet.

tis altijd een hele familie..... proberen het plafond open te maken en wat muizenkorrels neer leggen.

alle het eetbare spul in plastiek afgesloten boxen weg stoppen.

ik heb ze gehad in mn keukenkastjes.

nu zijn ze ergens anders gaan wonen of dood.
Is het echt krassen? Of knagen.

Heb laatst nl. gehoord van iemand bij wie wespen boven het plafond een gat aan het 'knagen' waren.
He jakkes. Sterkte ermee. Geen idee wat het is en van het idee alleen al een beetje misselijk.
Wat je er aan kan doen weet ik helaas niet. Ik heb het ook een keer gehad. De katten werden helemaal gek, steeds naar de muur kijken... Het leek wel of er een hele kolonie ratten of zo in de muren zaten. Doodeng. Duurde tot een uur of drie 's nachts, daarna werd het rustig. Ik heb nog geinformeerd bij de woningbouwvereniging, maar die deden er niks aan. Moest een bedrijf inhuren. Die heb ik ook gebeld maar ja, er moeten dan iid gaten in de muren komen en het hestel daarvan kwam geheel op mijn rekening. En dat kon aardig oplopen. Ik heb het er bij laten zitten en het is uiteindelijk rustiger geworden.

Sterkte en succes met bestrijden!
Er is daar niks te eten dus lijkt me geen plek voor een muis.

Heb wel eens een wespennest op een andere plek gehad,maar zou dat zoveel herrie kunnen veroorzaken,geluid is als of er ineens hard regende en dat tegen je raam aantikt zoiets.
Weet je wanneer het pas echt naar wordt? Als zo'n muis of rat dood gaat en een vlieg legt er eitjes in....ieehhh voor je het weet heb je overal dikke vette vliegen.

Dat had ik dus in huis Gelukkig is de muis uiteindelijk door alle larven opgegeten en heb ik alle vliegen vermoord.

Eind goed, al goed.
.
ow dathepikook gehat, bleek een hele swerm illugale sjinesen te sijn die tusse het plafon en de floer fan de bofeburuh woonduh
Ha ha opbeurende verhalen hier zeg!

Ik had het ook, katten rende van de ene naar de andere kant van de kamer. Ach zolang ze niet IN mijn kamer zitten.. Als er geen eten is gaan ze wel weer weg.
Dat heb ik vroeger ook eens gehad. Wij hadden van die systeemplafonds waar muizen tussen zaten. Uiteindelijk hebben ze zich er zelfs doorheen geknaagd.

Dan slaap je echt niet lekker als die beesten boven je hoofd rondtrippelen.

Ik zou de verdelger bellen.. Serieus.
Het is een plek waar je niet bij kunt komen en waar al helemaal niets te eten is.
een rat
als ie zich door het plafond knaag valt ie naar benee
Ik vermoed dat het om een steenmarter gaat. Die krassen en krabben.

In dat geval kun je de gemeente inschakelen.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:qwertu schreef op 07 mei 2010 @ 22:48:

[...]

Als het muizen zijn: dikke kans dat die gaten er dan "vanzelf" komen hoor... in mijn oude huis wel althans.

(Oh brrrrr.... en ik ben echt zó bang voor muizen!!!)Ik ben het jaar daarop ook verhuist. Ik was na 13 jaar bovenwoning en alleen een gaskachel in de woonkamer, geluidsoverlast en eventueel muizen of ratten in huis het helemaal zat en heb een ander huis gekocht.
quote:jasmine schreef op 07 mei 2010 @ 22:58:

Ik vermoed dat het om een steenmarter gaat. Die krassen en krabben.

In dat geval kun je de gemeente inschakelen.ja die zijn ook heel gevaarlijk en groot en agressief
of een slang, ontsnapt uit een terrarium in de buurt
Wat bezorg jij mij een vrolijk weekend meds.
Kunnen het geen musjes zijn? Wij hebben speciale musjes-nest-dakpannen en hier is het ook een wild gekras in het dak (vooral rond deze tijd, als de babymusjes mus-in-wording zijn).
Wij hebben af en toe ook muisjes op het plafond (gipsplaten) maakt inderdaad een hoop herrie. Gif zetten, van die roze frapp korrels en er voor zorgen dat je huis goed schoon is, eten niet toegankelijk, geen kruimels/ restjes, dan is het meestal snel genoeg gebeurd met muis.
Vogelspinnen houden ook van verlaagde plafonds
Ons verlaagde plafond. "Ons". Dat suggereert een wederhelft. En die zit? Onder de bank?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Geen gif zetten hoor!! dat is killing voor je eigen huisdieren/ kinderen en echt mega zielig. Je hebt vang vallen dat je het gespuis levend kan vangen en dumpen in een bos (of bij je meest gehate kennissen)
of een teiger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven