November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Tesstannetje: Vanmiddag niet vergeten te kijken
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
chica; hoe was je tvdebuut? Ik heb het nog niet gezien, want druk met andere dingen, maar ga vandaag of morgen even uitzendinggemist bekijken. Genoten van bevrijdingspop???

Alissa heeft vandaag de hele dag zonder luier rondgelopen, ging echt super goed. Alleen om 18.15 een ongelukje, ze was zo aan het springen en dansen dat ze vergat te zeggen dat ze moest plassen. Met slapen heb ik haar wel een luier aan gedaan en die was ook nat na het slapen, maar overdag gaat super. Zaterdag als ze weer thuis is de hele dag doe ik het weer. We zijn zelfs naar de speeltuin enzo geweest. Ben zo trots op haar!
Lala, supergoed van Alissa!!! Knap hoor! En Rafje ook al. Als wij binnenkort weer een paar dagen thuis zijn gaat hier de luier ook maar eens af, kijken wat er dan gebeurd.

Chica, vergeten..... ga zo even kijken.
Chica, ik heb gekeken! Leuk!!!
Wat goed van Alissa!! Neeltje heeft nu alweer 2 dagen slapend/in bed gepoept, dus niet kunnen melden. Op het kdv zijn ze nu ook begonnen met training, maar voorlopig is er niet meer dan een per ongeluk plasje. We blijven hopen!

Ik denk dat ik vandaag wel even tijd heb om te kijken, Chica. Mening volgt
Chica, wat gaaf!!
chica, mooi! Is het nou ook gelukt om het zo opgeruimd te houden? Ik heb na zo'n programma namelijk altijd het gevoel dat ze gewoon alle spullen op een andere kamer hebben gezet.
hahaha Lala niet zo pessimistisch...

Chica geweldig! Ik hou heel erg van rood en vind het helemaal geweldig zoals het eruit ziet bij je!
Nou lala heeft wel een beetje gelijk. Heel veel dingen stonden op een andere kamer haha. Het programma doet ook een beetje alsof je geen kinderen hebt (waar waren ineens de trip traps?) Dus zo mooi opgeruimd is het zeker niet. Ik heb een deel van het speelgoed weer terug gezet natuurlijk. Het is tenslotte een speelhoekje, maar het is wel eens goed uitgemest allemaal en we hebben zelf (want alles wat er in dozen naar boven gaat moet je zelf weer uitzoeken natuurlijk) veel weggegooid en een aantal dozen naar mijn schoonouders. Dus ja, het is wel meer opgeruimd. Ook heb ik de box verplaatst want die stond nu voor de openslaande deuren naar het balkon en de Tv kast vond ik echt lelijk en daarvoor hebben we nu gewoon een mooie witte gekocht.

Leuk dat jullie het zo leuk vonden, ik vond het ook wel aardig. Was al bang dat ik er raar uit zou zien ofzo. Ze hebben wel ontzettend veel geknipt hoor want het oorspronkelijke programma zou eerst een uur duren namelijk. Maar goed, al met al is het leuk geworden en ben ik nog steeds erg tevreden met mijn interieur
Die kast met die drie deurtjes??

Ach het zal wel hip zijn geweest of zo (daar heb ik geen verstand van hoor van hip)

Grappig inderdaad van die tripptrapps, dat dacht ik ook gelijk maar al met al wel een succes?

Ik vond je juist heel grappig en zeker niet raar op TV!
Ik vond je zeker niet raar op tv, je kwam heel leuk over.

Aha..dus mijn gevoel klopte, wel fijn dat nu eens van iemand die het meegemaakt heeft te horen. Haha..ze hebben gewoon voor een groot deel dus kinderdingen verbannen, die staan natuurlijk ook enorm in de weg. Ik vond de kleur rood trouwens wel super! En had je nou een nieuwe bank gekregen? Of is het eigenlijk wel krijgen, of is het gewoon dat zij het uitzoeken jij het mag betalen? Ik vond dat kastje trouwens ook leuk..nou ja, smaken verschillen .
Ik heb inderdaad een nieuwe bank gehad, nieuwe lampen, tapijt, tv meubel, kaarsenstandaards, behang, verf, schaal boven de bank, schilderijtjes boven de tv, paneeldeuren, nieuwe lamp in de speelhoek enz enz. In totaal voor 2500 en ik heb niks, nada, nul komma nul betaald. Maar zij hebben natuurlijk alles uitgezocht dat mag je zelf niet doen. Dat is juist het spannende vind ik.

En ja, het leek net of ik geen kinderen had hahaha. En weet je, eigenlijk is er voor het "probleem" wat ik had niet eens echt een oplossing gekomen. Want iets weghalen is wat anders dat een oplossing voor al het speelgoed bedenken. Maar goed, mij hoor je niet klagen

De kleur rood is super, donker en niet te fel, heel mooi.
Echt; dat meen je niet, wat cool dat je dat krijgt!! En ligt ie lekker...haha...of gaat vriend nu vrijwillig vroeg naar bed omdat de bank niet lekker ligt
Waar moet je je opgeven voor zo'n programma .

Maar zou inderdaad fijn zijn als ze eens met échte oplossingen voor het speelgoed zouden zijn gekomen. Het gewoon weghalen kan ik zelf ook nog wel haha.
Echt leuk hoor, dat je inderdaad dingen krijgt. Maar Lala, ik heb dat dus ook altijd met die programma's: aan het eind moet je zelf maar weer zorgen dat je kamer leefbaar wordt. En dan komt de zooi weer terug
Nog even een tripp trapp vraagje: hebben jullie het ook weleens, dat als je hem hebt schoongemaakt (en dan echt schoon, helemaal uit elkaar) hij gaat wiebelen? Die van Nelis doet dat opeens. En heb je daar dan een oplossing voor? Ik vind een wiebelende stoel ook niet je dat.
Hier geen wiebelende Tripp Trapp. Maar ik haal dat ding ook niet uit elkaar om schoon te maken.... Bij Tessje zit er natuurlijk ook geen beugel meer voor. Misschien nog een keer in en uit elkaar halen?
O, ik heb vanochtend die tassen met kleren uitgezocht. Nogmaals heel erg bedankt! Er zitten echt superleuke dingen tussen. Ik denk dat vooral de superman pyjama en de camouflage badjas bij vriend in de smaak gaan vallen .
Ik heb eigenlijk even een vraagje voor jullie. Er is me de laatste tijd iets opgevallen.

Anniek wordt altijd, maar dan ook altijd, s ochtends en na haar middagslaap huilend wakker. Altijd. En dan meteen flink schreeuwen en overstuur zijn. Herkennen jullie dit?

Ik heb dit eigenlijk altijd voor lief genomen maar ik dacht laatst ineens dat het toch waarschijnlijk niet helemaal normaal is. Ze heeft op dit moment geen ooronstekingen of iets dergelijks. s;avonds en snachts slaapt ze gewoon door hoor. Het is ook niet iets van de laatste tijd, ze heeft het altijd gehad. Hopelijk herkennen jullie het anders wordt ik weer ongerust
Sorry chica, Neeltje en nelis worden altijd kletsend wakker. Als Neeltje eruit wil roept ze (ik ben klaar met slapen) en nelis gaat zo hard spelletjes doen met zijn hondje dat we hem wel moeten horen. Dus ik kan je niet geruststellen.

Tess, fijn dat ze zo leuk zijn

Neeltje is op het moment in de fase van rennen, huppelen en springen. Ze doet de hele dag niets anders. Leuk hoor, even boekenwurm af
Suzy doet de laatste tijd geen middagslaapje meer, maar die werd ook wel vaak huilend wakker. Soms ook echt niet te bedaren. Ook 's ochtends kon ze wel sjaggie wakker worden, maar dan meestal niet zo erg als na het middagslaapje. De laatste tijd wordt ze wel vrolijk wakker over het algemeen. Ik heb haar altijd wel geprobeerd om duidelijk te maken dat ze niet hoeft te huilen als ze wakker wordt, maar ook gewoon mag roepen, maar of dat nou gewerkt heeft. Nu komt ze meestal zelf uit haar bed en komt naar onze slaapkamer of naar beneden.

Heb al een stukje van de uitzending gezien, zo even de rest kijken. Zag er leuk uit en je kwam in elk geval vrolijk over in beeld, leuk man.

Tripp trapp haal ik nooit uit elkaar en wiebelt ook niet...

We hadden de Gazelle Cabby besteld, maar die is niet leverbaar, werd steeds uitgesteld. Dus nu toch maar een kidcar aangeschaft. Ben benieuwd hoe dat fietst. Ziet er wel gaaf uit in elk geval.
Zo, even gekeken, ziet er gaaf uit hoor Chica! Gelukkig geen rare toestanden in je huis, maar gewoon mooi geworden. Leuk programma.
En dan nog een Testannetje; ik zag bij intertoys de smart trike in de aanbieding: http://www.intertoys.nl/s ... t-trike-basic-558047.html
Chica; Alissa heeft dat een tijdje gehad, maar nu momenteel niet, gaat een beetje in fases. Wij hebben net als Suzaa haar uitgelegd dat ze lekker in haar kamer mag spelen en ons mag roepen. Ook zijn we een paar keer bewust op haar slaapkamer gaan spelen met de deur dicht. Maar ik weet niet wat het advies daarin voor Anniek is omdat die wat slaapproblemen gehad heeft. Elfje gaat meestal spelen in haar bed.

Suzaa; wel balen dat ze die fiets niet konden leveren zeg, hoe bevalt je karretje?

Alissa heeft nu al sinds woensdag geen luier meer aan, gaat super goed. Elke dag 1 ongelukje tot nu toe. En voor O; Ik doe Alissa met slapen wel een luier aan, toevallig had ze daar vanmiddag ook in gepoept, maar een poep in haar onderbroek is nog niet gebeurd, dus misschien kun je met jouw meisje toch ook beginnen. Het ging zelfs op het kdv goed gisteren.

Elfje had gisteren ineens een dag koorts, nu weer over. Wel jammer, had leuke plannen voor mezelf gisteren en had nu toch de hele dag Elfje op sleeptouw. Maar toch een heerlijk dagje vrij gehad en nieuwe kleren gekocht. Vandaag kwam er een nieuw lingeriesetje binnen, heerlijk! Ben echt weer mezelf aan het verwennen .

Tess; hoe was het zwemmen???
Testannetje; O zag ik op jouw nieuwe foto's nu dat jullie ook kunstgras hebben? Of is dat echt gras, zag er zo mooi uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven