Vriend over vreemdgaan

08-05-2010 10:32 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Je hebt je hysterisch gedragen en ik zou als de sotermieter een grote bos rozen voor hem kopen en mijn excuses aanbieden voor je kinderlijke gedrag. En dat je je nooit meer zo zult laten gaan over zoiets onbenulligs.

By the way, je vriend had groot gelijk met zijn eerste antwoord. Alles wat hij daarna gezegd heeft hierover, heeft hij afgestemd op jouw hysterie.
quote:small_voet schreef op 08 mei 2010 @ 11:01:

Je vriend is gewoon eerlijk en ik zou daar blij mee zijn.

Hij denkt er tenminste over na en de kans dat hij werkelijk vreemd zal gaan, zou daardoor kleiner kunnen zijn.

EDIT: Tactvoller zou zijn geweest als hij eraan toegevoegd zou hebben: "maar ik ben het niet van plan..."

De meeste mensen zijn niet van plan om vreemd te gaan. En erover nadenken verkleint de kans echt niet volgens mij.

Ik vind trouwens dat je er een enorm drama van hebt gemaakt en erg overdreven hebt gereageerd.

Ik denk ook dat iedereen vreemd kan gaan. Als ik mensen hoor zeggen: mijn partner zou dat nooit doen denk ik: ja, dat dachten al die anderen ook. Feit is, dat er gewoon altijd een moment kan komen dat het misloopt. Dat je er zelf bij bent klopt, maar juist daar zit het probleem. Mensen zijn niet altijd even standvastig, eerlijk of nadenkend. Dat je je kan voorstellen dat het gebeurt betekent niet dat je het van plan bent. Mocht het jouw vriend overkomen, denk ik niet dat hij het je nog eerlijk zal vertellen trouwens, na dit drama...
...
quote:FunkyJoy schreef op 08 mei 2010 @ 11:10:

Het is indd wel goed dat hij gewoon eerlijk is, maar ik snap dat het niet leuk is om te weten dat jou vriend van mening is dat iedereen vreemd kan kan. Behalve hij zelf, zei loog hij later!

Maar vind het gewoon een belachelijke vraag van schoonmoeder, waar is dat voor nodig? :S En wat kan deze lieve, eerlijke vriend er aan doen dat zijn moeder deze vraag stelde?Ik snap heel goed dat het voor TO niet leuk is. Maar in wezen gaat het niet om een mening van haar vriend. Het gaat om het feit dat iedereen in de juiste omstandigheden vreemd zou kunnen gaan. (let op de schuingedrukte woorden in de laatste zin...)
quote:moloko142 schreef op 08 mei 2010 @ 11:13:

Je hebt je hysterisch gedragen en ik zou als de sotermieter een grote bos rozen voor hem kopen hem even pijpen en mijn excuses aanbieden voor je kinderlijke gedrag. En dat je je nooit meer zo zult laten gaan over zoiets onbenulligs.

By the way, je vriend had groot gelijk met zijn eerste antwoord. Alles wat hij daarna gezegd heeft hierover, heeft hij afgestemd op jouw hysterie.
O ja, en vergeet niet z'n moeder te bellen en ook haar jouw excuses aan te bieden! Dat je je enorm aangesteld hebt en dit nooit weer zult doen.
Ik vind het gewoon een eerlijk antwoord van jouw vriend. Als iemand me zoiets zou vragen zou ik waarschijnlijk ook zo'n antwoord gegeven hebben. Dat wil niet zeggen dat je het dan ook meteen zult doen.
Cum non tum age
ik snapte het dangeensuus..

En nog even terug naar Carla; ik snap heus wel dat het geen top-antwoord is. Wat iemand hier al eerder aangaf; hij had er best even bij kunnen vermelden dat hij het zich niet kan voorstellen omdat hij zo blij is met zijn Carla-lief.

Ik zeg dit hier ook regelmatig en dan kijkt vriend zooo blij
quote:dangeensuus schreef op 08 mei 2010 @ 11:12:

Nee Zon, maar hij zou wel kunnen vreemdgaan als ie een flink stuk in zijn kraag gezopen had. Dus vind ik dat ik zijn moeder moet bellen, ofzo.

De mijne kan het zelfs als ie nuchter is. Is die nou beter ontwikkeld als mensch, of juist niet?
quote:Madhe schreef op 08 mei 2010 @ 11:18:

[...]

De mijne kan het zelfs als ie nuchter is. Is die nou beter ontwikkeld als mensch, of juist niet?zit waarschijnlijk in de genen?
.
Ik denk dat jullie een onderliggend probleem hebben.

Dat jij een hypothetisch antwoord op een hypothetische situatie niet kunt relativeren; dat dat antwoord zwaarder weegt dan het feit dat hij nooit aanleiding heeft gegeven te denken dat hij vreemd gaat/is gegaan/zal gaan; dat hij je blijkbaar niet in een luchtig gesprekje kan geruststellen.

En dat jullie ZIJN MOEDER nodig hebben om de discussie te beslechten (of eigenlijk ook verder te laten escaleren).

Ofwel jij bent veel te onzeker, ofwel jullie kunnen niet goed communiceren, ofwel je vertrouwt hem eigenlijk niet, of een combinatie van bovenstaande.

(Maar serieus: zijn moeder bellen? Hoe oud zijn jullie? Wat zal die vrouw wel niet gedacht hebben, zeg)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Toen ik er achter kwam dat vreemd gaan kan gebeuren was ik er ook helemaal kapot van. Heel verdrietig. Mijn geloof in de ware liefde had een deuk opgelopen. Mijn wereld stond op zijn kop. Echt een klap in het gezicht. Ik, die zoiets NOOIT zou doen was met mijn ex het bed in gedoken terwijl ik al weer een nieuw vriendje had.

Mijn oma van 86 zegt altijd: Nooit duurt maar drie dagen.

[...]

De mijne kan het zelfs als ie nuchter is. Is die nou beter ontwikkeld als mensch, of juist niet?Ik denk hoogbegaafd...
quote:Carla_mi schreef op 08 mei 2010 @ 10:58:

Hey Zonnestraaltje, als er specifiek aan mij de vraag gesteld zou worden ' Zou jij kunnen vreemdgaan?" dan zou ik denk ik zeggen dat ik dat niet zou kunnen, zolang ik in een goede relatie zit. Ik wéét nl. wel van mezelf dat ik het niet kan, omdat ik meerdere keren in situaties ben gekomen waarin het wel had gekund.

Later zei mn vriend trouwens dat hij met 'iedereen zou het kunnen' , iedereen behalve zichzelf bedoelde.Ik heb even één van je eigen stukjes gequote en 1 zin vetgedrukt. Als je dat zou zeggen he, zou je dan niet exact hetzelfde zeggen als hij heeft gedaan? Ook jij geeft hiermee namelijk aan dat er wel degelijk situaties denkbaar zijn waarin het wel zou kunnen gebeuren! Dus jouw verwijt naar hem toe, is onterecht.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
quote:zonnestraaltje71 schreef op 08 mei 2010 @ 11:19:

[...]

zit waarschijnlijk in de genen?Dat vraag ik meteen even na.
quote:Carla_mi schreef op 08 mei 2010 @ 10:32:

In de auto terug naar huis besloot ik hem nog eens de kwestie voor te leggen. Waarom had hij dit antwoord gegeven? Ten eerste is met een waarom-vraag een gesprek beginnen al niet echt handig. Ten tweede, als je nou gewoon eerlijk bent/was geweest en in plaats van hem een immorele boeman proberen te maken (terwijl ie alleen maar realistisch is), je eigen angsten op tafel had gelegd, had ie ws een stuk anders gereageerd.
quote:Enneaaa schreef op 08 mei 2010 @ 11:21:

[...]

Ik denk hoogbegaafd...
quote:moloko142 schreef op 08 mei 2010 @ 11:15:

O ja, en vergeet niet z'n moeder te bellen en ook haar jouw excuses aan te bieden! Dat je je enorm aangesteld hebt en dit nooit weer zult doen.Dat zou voor mij dan weer niet hoeven. Hoe leuk het ook is om in de familiekring interessante onderwerpen te bespreken, je zorgt er m.i. wel voor dat het voor een of meer van de aanwezigen niet al te ongemakkelijk kan worden. Ik zou er raar van staan te kijken als mijn schoonmoeder die vraag aan mijn partner zou stellen als ik er bij was en zou daar ook niet echt van gecharmeerd zijn. Het voelt niet echt respectvol richting mij en mijn relatie.
.
quote:Madhe schreef op 08 mei 2010 @ 11:09:

Gefeliciteerd, je hebt het voor elkaar gekregen dat je vriend niet meer open en eerlijk met je praat, maar in plaats daarvan zegt wat jij wil horen.Inderdaad. Ik ben het verder ook met iedereen eens die vindt dat jij een drama maakt om niks. Lullig voor je vriend, hoor, dat hij zo eerlijk is en dat jij daarna de avond voor hem hebt verknald. Wees er blij mee! Ik zou me eerder op m'n hoofd krabben als mijn vriend zou zeggen dat hij nooooooit vreemd zou kunnen gaan. Dat valt voor mij in dezelfde categorie als "ik kijk nooooit naar andere vrouwen" .
quote:Broedkippetje schreef op 08 mei 2010 @ 11:21:

(Maar serieus: zijn moeder bellen? Hoe oud zijn jullie? Wat zal die vrouw wel niet gedacht hebben, zeg)

1. Wat krijgen we nú dan?

2. Gna..gna....

@TO: Ik zou ook even mijn schoonmoeder bellen [/b]
.

[...]

De mijne kan het zelfs als ie nuchter is. Is die nou beter ontwikkeld als mensch, of juist niet?Als vriend vreemdgaat als hij echt dronken is, weet je wel dat het hoogstwaarschijnlijk qua seks weinig voorstelde... Of hij gebruikt de drank als smoesje, kan ook nog.
...
quote:vlammetje schreef op 08 mei 2010 @ 11:15:

[...]

De meeste mensen zijn niet van plan om vreemd te gaan. En erover nadenken verkleint de kans echt niet volgens mij.

Ik vind trouwens dat je er een enorm drama van hebt gemaakt en erg overdreven hebt gereageerd.

Ik denk ook dat iedereen vreemd kan gaan. Als ik mensen hoor zeggen: mijn partner zou dat nooit doen denk ik: ja, dat dachten al die anderen ook. Feit is, dat er gewoon altijd een moment kan komen dat het misloopt. Dat je er zelf bij bent klopt, maar juist daar zit het probleem. Mensen zijn niet altijd even standvastig, eerlijk of nadenkend. Dat je je kan voorstellen dat het gebeurt betekent niet dat je het van plan bent. Mocht het jouw vriend overkomen, denk ik niet dat hij het je nog eerlijk zal vertellen trouwens, na dit drama...

@Vlammetje

Waarom quote je mij met zo'n lul-verhaal?!

Om het vervolgens omslachtig te herformuleren en er een drama aan vast te koppelen.

Nee, ik heb de situatie gehad waarin het aan mij werd gevraagd. Mijn antwoord was gelijk aan dat wat deze vriend gaf.

Ik ben 15 jaar later nog steeds niet vreemd gegaan. Ondanks vele uitnodigingen daartoe, maar er zijn altijd momenten geweest dat er wel eens gevoelens opwellen voor anderen. Gewone gevoelens van sympathie en respect die verder geen aanleiding vormen om seks te hebben. Ik ken zoveel mensen die het wel gedaan hebben op moeilijke momenten binnen een relatie. Heel begrijpelijke situaties maar ook onbenullige moment-opnames.

De ex-vriend die de vraag aan mij stelde werd ook kwaad, maar pas later wist ik dat hij het zelf wel had gedaan. Toen ik het hem vroeg terwijl het gaande was, kreeg ik een ontkenning.

TO kan beter met vriend praten en excuses maken voor de overdreven reactie als ze werkelijk denkt dat hij dit niet zomaar zal doen. Ik weet niet hoe oud TO is en hoe ervaren ze is op relatie-gebied. (OPM.: algemeen bedoeld. Pas als je situatie echt kent dan kan je een gericht oordeel geven. Iedereen hier geeft toch een aftreksel van die van zichzelf.)

Verder onttrek ik me aan dit soort discussies.

TO: geef je vriend een kus en richt je op je intuïtie. Bijna iedere vrouw voelt het als er iets gaande is op dat gebied.
eeehm, Small-voet, volgens mij zijn alleen de eerste 2 zinnetjes een reactie op de quote en is de rest van het stuk gericht aan TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven