Vriend over vreemdgaan

08-05-2010 10:32 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Het zou toch juist veel raarder zijn als hij zou zeggen dat iedereen behalve hij vreemd zou kunnen gaan? Ik bedoel, wat zou hem anders of beter maken dan de rest? Waarom zou jullie relatie er in zijn ogen van gevrijwaard zijn en die van ons allemaal niet? Waarom zou hij, als hij er niet toe in staat is, wel even kunnen bepalen dat de rest er wel toe in staat is?

Maar goed, ik denk ook niet dat hij dat vindt, dat zal hij er inderdaad aan toe hebben gevoegd om jou blij te maken. Ik vind ook dat je een toestand maakt om niks.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hetzelfde als mensen zeggen dat je tijdens een relatie niet verliefd kunt worden op een ander, want dan zit je relatie niet goed in elkaar. Onzin natuurlijk. Als je vijftig jaar bij elkaar komt kom je heus wel een of meerdere keren iemand anders tegen waar je gevoelens voor hebt. Vraag is wat je er mee doet en of je open blijft communiceren met degene waar je een relatie mee hebt.
Idd Kaetje, ik reageerde puur op het zinnetje: hij had beter kunnen toevoegen: maar ik ben het niet van plan' .

De rest was gericht aan TO en het mag duidelijk zijn dat ik het geen lulverhaal vind. Ik ken zo veel mensen die met vreemdgaan te maken hebben gekregen, dat mijn kijk hierop niet zo romantisch meer is gekleurd. Nee, ik geloof niet in 'mijn-partner-zal=nooit-vreemd-gaan' .

En natuurlijk ga je op intuïtie af, en is het laag als je partner ontkent en het wel heeft gedaan. Maar ontkennen dat het wel degelijk zou kunnen voorvallen, vind ik gewoon naïef.
...
nog niet alles gelezen maar tering wat ben jij een dramaqueen zeg.......
Wat Liselore zegt.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Smalvoet, je bent nog niet bekend met forummen zie ik...
quote:qwertu schreef op 08 mei 2010 @ 11:27:

En daar ben ik het ook mee eens. Je gedachten over vreemdgaan zijn in mijn ogen nou bij uitstek zo'n onderwerp die BINNEN je relatie besproken dienen te worden. En niet aan de koffietafel met je schoonfamilie dus.Precies. En hoewel ik vind dat TO er minder een drama van had kunnen maken, vindt ik haar hierin dus niet het meeste "fout" van de drie betrokkenen. Dat is in mijn ogen schoonmoeder.
Ach ...ik vind idd ook niet dat een schoonmoeder dit soort vragen hoeft te stellen aan haar zoon die met vriendin op de koffie zit . Wellicht was het een vraag bedoelt als dicussievoer of sja.... het kán ook op andere manier van die schoonmoeder bedoelt zijn. Aannames aannames de wereld staat er bol van..
@Dangeensuus

Waarschijnlijk niet, maar de aanvulling heeft het wel duidelijker gemaakt. Dan wordt het een ander verhaal.

Ik zet liever meningen naast elkaar.

EDIT: ik zie ondertussen dat het forum zover is gekomen de butler schoonmoeder het heeft gedaan....
Och, of ze nu echt fout is... het paste in de context van het gesprek en misschien heeft ze het wel heel achteloos gevraagd. Meer een per ongeluk hardop uitgesproken gedachte... Ik zie het probleem niet zo. En snap het daaruit voortkomende drama dus ook niet.
...
quote:small_voet schreef op 08 mei 2010 @ 12:00:

EDIT: ik zie ondertussen dat het forum zover is gekomen de butler schoonmoeder het heeft gedaan....

ik dacht net ook het lijkt wel een boek van Agatha Christie
Ik zou me eerlijk gezegd schamen tegenover mijn schoonmoeder als zij er daarna ook nog van op de hoogte wordt gesteld dat er een drama uit voort is gekomen...
quote:vlammetje schreef op 08 mei 2010 @ 12:00:

Och, of ze nu echt fout is... het paste in de context van het gesprek en misschien heeft ze het wel heel achteloos gevraagd. Meer een per ongeluk hardop uitgesproken gedachte... Ik zie het probleem niet zo. En snap het daaruit voortkomende drama dus ook niet.Ik vind het helemaal niet zo normaal om vanuit een gesprek over iemand uit het BN roddelcircuit over te stappen op zeer persoonlijke vragen aan je kind, die zijn relatie met je schoondochter betreffen (die er dan ook nog eens bij zit). In mijn ogen ga je dan echt over een grens.
jaha vreemdgaan is echt het einde van de wereld TO
Ach, waarschijnlijk een onschuldige vraag.

TO is natuurlijk ontzettend een grens overgegaan. Natuurlijk wil je niet horen dat je partner denkt dat iedereen vreemd zou kunnen gaan, maar get a grip! Hij is juist eerlijk geweest en dat lijkt me gezonder dan een houding met oogkleppen op. Hij zegt toch niet dat hij het van plan is?

Meid, je hebt je verschrkkelijk aangesteld en excuses lijken me op zn plaats.
quote:nukje schreef op 08 mei 2010 @ 12:06:

Ik zou me eerlijk gezegd schamen tegenover mijn schoonmoeder als zij er daarna ook nog van op de hoogte wordt gesteld dat er een drama uit voort is gekomen...vreselijk toch voor die vrouw. wat zal dat mens wel niet denken? WTF?
ook excuus aan zijn moeder
Precies. Heb nu ook je andere antwoorden gelezen en denk dat jij nog te jong bent om zo stellig te beweren dat je niet zou kunnen vreemdgaan. Want let op: ook jij kan het!
TO, waarschijnlijk had jij gehoopt dat hij zou antwoorden dat hij nevernooit zou vreemd gaan en je voor altijd trouw blijft.

Waarschijnlijk ben je door dat reeele antwoord teleurgesteld en gekwetst in je gevoelens. Echter, reageer dat niet af op je vriend terwijl hij bloedeerlijk naar jou is.

En je schoonmoeder bellen (ook al is het zijn voorstel) is not done.
Nee echt?
Juist....dat heb ik dus ondervonden. Nu kan ik zeggen: Ik wil niet weer in zo'n situatie komen, ik (her)ken de valkuilen. Dan nóg kan ik niet zeggen: Nooit...
quote:Festen schreef op 08 mei 2010 @ 12:23:

[...]

vreselijk toch voor die vrouw. wat zal dat mens wel niet denken? WTF?Met een beetje pech denkt ze "het zou me niks verbazen als zoonlief vreemdgaat met zo'n dramaqueen als vriendin"...
Eensch met het overgrote deel van de reacties.

TO, ik vind dat je een beetje zeurt.

(En niet nu ineens wegblijven hier, hè!)
Even een positieve afsluiter.

Gelukkig is het in dit forum toch nog goed gekomen met de schoonmoeder

Het is altijd mogelijk dat TO nu ook iets anders aan het doen is of nog beter....en het gewoon te druk heeft om...

In elke geval prettig weekeinde allemaal!
quote:Carla_mi schreef op 08 mei 2010 @ 10:58:

.

Later zei mn vriend trouwens dat hij met 'iedereen zou het kunnen' , iedereen behalve zichzelf bedoelde.

Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar ik wilde hier even op reageren. Je hebt je eerste wenselijk antwoord binnen. Door je kinderachtige reactie (je schoonmoeder nota bene betrekken in een ruzie tussen jullie) zal je vriend zich de volgende keer wel 2x bedenken voordat hij eerlijk antwoord geeft. Succes ermee.

Waarom moet nu altijd alles uitgesproken, besproken, uitgekauwd en herhaald worden. Over een hypothetische situatie nota bene. Echt vrouwengezeur.

Zo, nu ga ik verder lezen.
Het is uitgepraat zeg je?

Nou laat het dan even zitten verder. Je hebt je punt nu wel gemaakt bij je vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven