Vriend over vreemdgaan

08-05-2010 10:32 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ik vertrouw mensen niet die zeggen dat ze nooooooit vreemd zouden (kunnen) gaan.
En als mijn man zijn gelijk probeerde te halen door mijn moeder te bellen tijdens een ruzie, dan zou ik heel serieus gaan nadenken of ik zo'n relatie zou willen (niet dus).
.
quote:Soya schreef op 08 mei 2010 @ 12:58:

En als mijn man zijn gelijk probeerde te halen door mijn moeder te bellen tijdens een ruzie, dan zou ik heel serieus gaan nadenken of ik zo'n relatie zou willen (niet dus).

TO begon met de schoonmoeder erbij te slepen. Tenminste dat begrijp ik uit de openingspost. Die begon ermee te dreigen.

Ik snap eigenlijk niet dat die vriend de discussie/ruzie nog aangegaan is, zeg. Dat hij zich daartoe heeft laten verleiden.
quote:Soya schreef op 08 mei 2010 @ 12:58:

En als mijn man zijn gelijk probeerde te halen door mijn moeder te bellen tijdens een ruzie, dan zou ik heel serieus gaan nadenken of ik zo'n relatie zou willen (niet dus).Of hij zei: Sjemig-de-pemig, bel mijn moeder dan maar als je zo nodig moet! En dan niet verwachten dat ze het daadwerkelijk zou doen.
...
.
quote:qwertu schreef op 08 mei 2010 @ 13:03:

[...]

Omdat niets menselijks hem vreemd is blijkbaar.

Hé verrek, dat had hij zich zelf ook al gerealiseerd.
Hey iedereen..

Ik snap veel van jullie reacties heel goed. Het is via een forum ook heel lastig om het verhaal genuanceerd neer te zetten.

Wat wij na onze 'discussie' gedaan hebben is mijn schoonmoeder bellen, om te vragen hoe zij het gesprek opgevat had, omdat wij er allebei een ander idee bij hadden. Ze vond dit niet vreemd, snapte het ook heel goed. We hebben een hele goede, open band met haar en dat maakt ook zeker dat het niet raar is geweest om haar nog eens om haar visie te vragen. Het laatste wat ik zal doen is mijn excuses aanbieden. Ze mag weten wie ik ben, waar ik me niet zo goed onder voel en ik vind het geen probleem dat zij weet dat we hier woorden over hebben gehad. We zijn allebei ook maar mensen, met onze eigen interpretaties en fouten hierin.

Tussen mij en vriend is het weer goed. We hebben het er net nog over gehad. Hij zij zelf dat hij het ook een knullig antwoord vond, maar dat de vraag hem overviel. Hij houdt van mijn pittigheid en het feit dat ik mijn mening niet onder stoelen of banken steek. Hij zegt dat ik soms een bitch kan zijn, maar dat hij dat heerlijk vindt en het zou missen als ik alles maar zou slikken wat hij zou zeggen. Ik weet van mezelf dat ik soms erg heftig kan reageren, maar als iets me dwars zit, dan gooi ik het er liever meteen uit (ook al leidt dat tot ruzies) dan dat ik het 'waardig' inslik en denk 'Hey, weet je, hij heeft gelijk, iedereen kan vreemdgaan en zo is het maar net, wat fijn dat hij eerlijk is =D'. Sorry, zo ben ik niet, dat gaat er niet in bij mij want dat is bullshit. Niet iedereeen kan namelijk vreemdgaan, ben ik nog steeds van mening.

Hoe dan ook, ik wil jullie bedanken voor de bruikbare reacties.
quote:Bagheera schreef op 08 mei 2010 @ 12:48:

[...]

Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar ik wilde hier even op reageren. Je hebt je eerste wenselijk antwoord binnen. Door je kinderachtige reactie (je schoonmoeder nota bene betrekken in een ruzie tussen jullie) zal je vriend zich de volgende keer wel 2x bedenken voordat hij eerlijk antwoord geeft. Succes ermee.

Waarom moet nu altijd alles uitgesproken, besproken, uitgekauwd en herhaald worden. Over een hypothetische situatie nota bene. Echt vrouwengezeur.Hier ben ik het echt ontzettend mee eens. Wat een drama over zoiets onbenulligs. Natuurlijk kán iedereen vreemdgaan. Ik heb inmiddels wel geleerd nooit nooit te zeggen, dus wat betreft vreemdgaan zeg ik dat ook niet. Mijn vriend en ik zijn daar ook gewoon eerlijk over. Omdat mijn vriend onregelmatig werkt, zijn we allebei regelmatig alleen thuis en hebben dus vrij veel ruimte om vreemd te gaan. Ik doe dat niet en ik weet voor 99% zeker dat mijn vriend dat ook niet doet. Nee, ik weet dat niet voor 100% omdat ik niet áltijd bij hem ben. Ik vertrouw hem, dus ik ga ervan uit dat hij niet vreemdgaat, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Hij weet dat ook niet zeker van mij. Ik weet wel dat het een hoop rust en minder gezeik geeft als je daarover gewoon eerlijk bent tegenover elkaar.
welke reacties vond je dan bruikbaar?

Ik lees nog steeds dat jou vriend het gewenste antwoord moet geven wat jij graag wil horen en dat je met niks anders genoegen neemt... en blijkbaar heb je hem goed onder de duim omdat hij het nu ook een knullig antwoord vind...

Fijn hoor.... lekker zo doorgaan dan heb je over een aantal maanden, als hij je trouw blijft, een afgerichte lakei zonder eigen mening die je naar de mond praat voor de lieve vrede
Carla_mi, heb je er nu ook echt wat aan gehad, aan die reacties? De algemene tendens is toch wel dat men je hier -op basis van je post- redelijk hysterisch vindt (ipv pittig, daar versta ik persoonlijk iets anders onder) en dat je wenselijke antwoorden in de hand werkt met dit gedrag.

Wat ik proef uit je laatste post, is dat je perse gelijk wilt krijgen. Niet hebben, maar krijgen. En dat je vriend bakzeil heeft gehaald. Precies het tegenovergestelde van wat het merendeel (n.b. vrouwen) hier vindt.

Ik lees nergens een stukje zelfreflectie, dus in welke zin waren de reacties bruikbaar? Ik ben hier oprecht benieuwd naar.
quote:liselore schreef op 08 mei 2010 @ 13:24:

Ik lees nog steeds dat jou vriend het gewenste antwoord moet geven wat jij graag wil horen en dat je met niks anders genoegen neemt... en blijkbaar heb je hem goed onder de duim met dat hij het nu ook een knullig antwoord vind...Crosspost
quote:Bagheera schreef op 08 mei 2010 @ 13:00:

[...]

TO begon met de schoonmoeder erbij te slepen. Tenminste dat begrijp ik uit de openingspost. Die begon ermee te dreigen.

Ik snap eigenlijk niet dat die vriend de discussie/ruzie nog aangegaan is, zeg. Dat hij zich daartoe heeft laten verleiden.dat zeg ik toch ook? Mijn man zou dan zijn schoonmoeder erbij halen.. :-)
quote:Soya schreef op 08 mei 2010 @ 13:33:

[...]

dat zeg ik toch ook? Mijn man zou dan zijn schoonmoeder erbij halen.. :-)Niet goed gelezen, sorry
quote:Carla_mi schreef op 08 mei 2010 @ 13:18:

Hey iedereen..

Ik snap veel van jullie reacties heel goed. Het is via een forum ook heel lastig om het verhaal genuanceerd neer te zetten.

Wat wij na onze 'discussie' gedaan hebben is mijn schoonmoeder bellen, om te vragen hoe zij het gesprek opgevat had, omdat wij er allebei een ander idee bij hadden. Ze vond dit niet vreemd, snapte het ook heel goed. We hebben een hele goede, open band met haar en dat maakt ook zeker dat het niet raar is geweest om haar nog eens om haar visie te vragen. Het laatste wat ik zal doen is mijn excuses aanbieden. Ze mag weten wie ik ben, waar ik me niet zo goed onder voel en ik vind het geen probleem dat zij weet dat we hier woorden over hebben gehad. We zijn allebei ook maar mensen, met onze eigen interpretaties en fouten hierin.

Tussen mij en vriend is het weer goed. We hebben het er net nog over gehad. Hij zij zelf dat hij het ook een knullig antwoord vond, maar dat de vraag hem overviel. Knullig? Jij vond het een stom antwoord en nu vindt hij het ook stom. Om de goede vrede te bewaren waarschijnlijk, niet omdat hij het nu ineens knullig vindt. Hij houdt van mijn pittigheid en het feit dat ik mijn mening niet onder stoelen of banken steek. Hij zegt dat ik soms een bitch kan zijn, maar dat hij dat heerlijk vindt en het zou missen als ik alles maar zou slikken wat hij zou zeggen. Zeg nou eens heel eerlijk, wie vindt een bitch nu aardig? Ik ben ook vaak genoeg een bitch en man schroomt niet om aan te geven dat hij die kant van me niet bepaald tof vindt. Ik weet van mezelf dat ik soms erg heftig kan reageren, maar als iets me dwars zit, dan gooi ik het er liever meteen uit (ook al leidt dat tot ruzies) dan dat ik het 'waardig' inslik en denk 'Hey, weet je, hij heeft gelijk, iedereen kan vreemdgaan en zo is het maar net, wat fijn dat hij eerlijk is =D'. Het ergens niet mee eens zijn is niet hetzelfde als keihard je eigen mening door iemands strot proberen te rammen en desnoods schoonmoeder erbij te betrekken om je gelijk te halen. Sorry, zo ben ik niet, dat gaat er niet in bij mij want dat is bullshit. Niet iedereeen kan namelijk vreemdgaan, ben ik nog steeds van mening. Niet iedereen wil vreemdgaan, maar iedereen kan het hoor.Hoe dan ook, ik wil jullie bedanken voor de bruikbare reacties.
quote:liselore schreef op 08 mei 2010 @ 13:24:

Ik lees nog steeds dat jou vriend het gewenste antwoord moet geven wat jij graag wil horen en dat je met niks anders genoegen neemt... en blijkbaar heb je hem goed onder de duim omdat hij het nu ook een knullig antwoord vind...

Fijn hoor.... lekker zo doorgaan dan heb je over een aantal maanden, als hij je trouw blijft, een afgerichte lakei zonder eigen mening die je naar de mond praat voor de lieve vrede

Ik ben het hier volledig mee eens. Je vriend geeft een eerlijk antwoord. Jouw reacties zullen ervoor zorgen dat hij de volgende keer zich 2 maal zal bedenken wat voor antwoord hij geeft.

Ik postte dit al ergens anders....maar heel veel mensen liegen niet omdat ze wat fouts hebben gedaan...maar omdat ze geen zin hebben in heftige reacties van anderen. Je weet dus nu wat je met je gedrag bereikt.
.... ik sluit me aan bij de laatste opmerkingen.
Je hebt er gewoon een drama van gemaakt.

Je had het beter over je heen kunnen laten gaan en dan foetsie.

Nu heb je de rapen gaar.

En vertrouwen heeft nu ook een andere lading bij jou gekregen.

Want dat jij gaat twijfelen als je het een of ander hoort is nu wel duidelijk.Sorry maar zo denk ik er over.
quote:Carla_mi schreef op 08 mei 2010 @ 13:18:

Hey iedereen..

Tussen mij en vriend is het weer goed. We hebben het er net nog over gehad. Hij zij zelf dat hij het ook een knullig antwoord vond, maar dat de vraag hem overviel. Hij houdt van mijn pittigheid en het feit dat ik mijn mening niet onder stoelen of banken steek. Hij zegt dat ik soms een bitch kan zijn, maar dat hij dat heerlijk vindt en het zou missen als ik alles maar zou slikken wat hij zou zeggen. Ik weet van mezelf dat ik soms erg heftig kan reageren, maar als iets me dwars zit, dan gooi ik het er liever meteen uit (ook al leidt dat tot ruzies) dan dat ik het 'waardig' inslik en denk 'Hey, weet je, hij heeft gelijk, iedereen kan vreemdgaan en zo is het maar net, wat fijn dat hij eerlijk is =D'. Sorry, zo ben ik niet, dat gaat er niet in bij mij want dat is bullshit. Niet iedereeen kan namelijk vreemdgaan, ben ik nog steeds van mening.

Hoe dan ook, ik wil jullie bedanken voor de bruikbare reacties.

Dus je vriend heeft bakzeil gehaald door te zeggen dat hij het ook een knullig antwoord vond, en je schoonmoeder vindt het helemaal niet vreemd dat jullie haar hebben gebeld?

En jij bent nou eenmaal zoals je bent, maakt van je hart geen moordkuil, hebt het hart op de tong, etcetcetc

Kortom: jij hebt helemaal niets fout gedaan?

Echt: grow up. Je bent een verschrikkelijke dramaqueen, je vriend had gewoon genoeg van het gezeur.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
.
Je hebt er wel een drama van gemaakt, maar het was ook niet heeeeel erg handig van vriend om zo'n opmerking te maken. Heeft ie daarmee jouw onzekerheid geraakt?
je vriend floepte er gewoon dat antwoord uit.....hij had ook heel berekenend kunnen zeggen "in de huidige situatie, en zoals ik nu in onze relatie sta, zou ik me niet in kunnen denken dat er een situatie ontstaat waarbij ik opensta voor een handeling die als vreemdgaan geïnterpreteerd zou kunnen worden." Maar ja...hoe staat hij er over een half jaar in.....of nu, na je hysterische reactie. Misschien denkt hij wel....wil ik wel steeds 3 maal nadenken voordat ik een antwoord geef.

Je vriend kreeg drama.......en wilde daaruit....kan me het precies voorstellen.

Hij had ook kunnen zeggen "gezien het feit dat jij mijn antwoord interpreteerd dat ik mijzelf alvast vrij wil pleiten voor handelingen die als vreemdgaan worden gezien,is er geen vertrouwensrelatie meer om onze relatie op te baseren. Misschien moeten we er maar mee stoppen."

Leker radicaal natuurlijk......maar persoonlijk zou ik er snel klaar mee zijn.

Zoals de waard is...vertrouwt hij zijn gasten. Hoe monogaam ben jezelf eigenlijk in je leven geweest?
Nou, ik kan me goed voorstellen dat je er niet euforisch van wordt als je vriend aangeeft dat iedereen (dus ook hij!!) vreemd kan gaan. Maar ja, je hebt er wel een drama van gemaakt, dat wel.
Iedereen kan vreemdgaan maarniet iedereen wil vreemdgaan, dat is het wezenlijke verschil.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Klopt, maar aangeven dat het iedereen, dus ook hij, dat na veel drankgebruik kan doen is niet echt de meest handige opmerking ooit. Mijn motto wat dat betreft: Wat er niet in zit komt er ook niet uit, zelfs niet na een hele hoop drank.

Dus zo'n opmerking zou mijn vertrouwen ook niet tot astronomische hoogten doen stijgen. Zijn moeder bellen zou me dan weer te ver gaan, dat wel. Daarmee is TO te ver gegaan in haar drama aanval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven