Jongensnamentopic!
vrijdag 7 mei 2010 om 13:42
De voor ons perfecte naam zit er nog niet bij.
Het lastige is dat de namen die ik leuk vind , al in de directe omgeving gebruikt worden.
En om de derde te zijn op onze werkplek, die zijn kind Bas noemt.
De peettante heeft al een ander petekind dat Tim heet, dus...tja....en zo is hetbij veel namen die ik mooi vind.
Nog meer mensen ideeen voor een korte , Nederlandse, stoerejongens naam?
Het lastige is dat de namen die ik leuk vind , al in de directe omgeving gebruikt worden.
En om de derde te zijn op onze werkplek, die zijn kind Bas noemt.
De peettante heeft al een ander petekind dat Tim heet, dus...tja....en zo is hetbij veel namen die ik mooi vind.
Nog meer mensen ideeen voor een korte , Nederlandse, stoerejongens naam?
vrijdag 7 mei 2010 om 13:51
quote:MissShopping schreef op 06 mei 2010 @ 17:01:
@3ekindje: ik weet niet precies in welke richting je iets zoekt en waar je van houdt (bv oerhollands, aparte of engelse namen), maar hier alvast wat suggesties:
Guy - nee
Bryan - of Ryan
Jayden - te modern
Ilay - te apart
Remy - eenzaam
Steyn - erg leuk, maar al in de familie, maar lelijker geschreven
Roy - mijn man!
Kylian - ook erg leuk
Kyan - ken ik al, maar erg leuk
Levy - staat in de top 3 bij ons
Lyno - net niet
Kay - te kort
Ray - te kort
Eloy - te apart
Micky - onze kat
Dylan - leuk
Danny - niet echt
Syl - te kort
Tyn - met h leuker
Elyan - te apart
Benieuwd welke je leuk vind!Veel van deze namen vind ik mooi. Wie weet nog leuke namen hierbij?
@3ekindje: ik weet niet precies in welke richting je iets zoekt en waar je van houdt (bv oerhollands, aparte of engelse namen), maar hier alvast wat suggesties:
Guy - nee
Bryan - of Ryan
Jayden - te modern
Ilay - te apart
Remy - eenzaam
Steyn - erg leuk, maar al in de familie, maar lelijker geschreven
Roy - mijn man!
Kylian - ook erg leuk
Kyan - ken ik al, maar erg leuk
Levy - staat in de top 3 bij ons
Lyno - net niet
Kay - te kort
Ray - te kort
Eloy - te apart
Micky - onze kat
Dylan - leuk
Danny - niet echt
Syl - te kort
Tyn - met h leuker
Elyan - te apart
Benieuwd welke je leuk vind!Veel van deze namen vind ik mooi. Wie weet nog leuke namen hierbij?
vrijdag 7 mei 2010 om 20:38
quote:Catooo schreef op 04 mei 2010 @ 10:56:
pompompom; Hugo vind ik leuk! Maar Jim vind ik persoonlijk beter bij Demi passen. Allebei leuke namen in ieder geval! Bij Jim blijft wel lastig dat de een Djim zegt en de ander Jim. MAar als je dat 1 keer goed uitlegt zal het wel meevallen
jessicaca; en Ruben? ook afgevallen?
Ik vind Lars en Julian het mooist. Duidelijk
Lars en Levi, kan goed maar ik houd niet zo van twee keer de -L-. Jesse en Jelle, mwah. Thijmen wel leuk, maar dan zou ik gaan voor Thijn/Tijn of Tiemen. Vind Thijmen erg lang en lief, de andere wat stoerder.
Ruben is goedgekeurd
Wat vinden jullie van wesley en joey?
pompompom; Hugo vind ik leuk! Maar Jim vind ik persoonlijk beter bij Demi passen. Allebei leuke namen in ieder geval! Bij Jim blijft wel lastig dat de een Djim zegt en de ander Jim. MAar als je dat 1 keer goed uitlegt zal het wel meevallen
jessicaca; en Ruben? ook afgevallen?
Ik vind Lars en Julian het mooist. Duidelijk
Lars en Levi, kan goed maar ik houd niet zo van twee keer de -L-. Jesse en Jelle, mwah. Thijmen wel leuk, maar dan zou ik gaan voor Thijn/Tijn of Tiemen. Vind Thijmen erg lang en lief, de andere wat stoerder.
Ruben is goedgekeurd
Wat vinden jullie van wesley en joey?
zaterdag 8 mei 2010 om 23:07
quote:jessicaca schreef op 08 mei 2010 @ 17:44:
Wat vinden jullie van Rubin ipv rubenAls je van iets aparts houdt, dan is het leuk en erg origineel. Nadeel is wel dat je kind altijd zijn naam zal moeten spellen en dat mensen altijd vragen: hoe? wat? Of dat mensen gewoon steeds Ruben zeggen en dat hij het steeds kan verbeteren.
Wat vinden jullie van Rubin ipv rubenAls je van iets aparts houdt, dan is het leuk en erg origineel. Nadeel is wel dat je kind altijd zijn naam zal moeten spellen en dat mensen altijd vragen: hoe? wat? Of dat mensen gewoon steeds Ruben zeggen en dat hij het steeds kan verbeteren.
zondag 9 mei 2010 om 10:38
Poging 2, want internet liet het weer eens afweten...
Ik zoek voor onze 2e zoon een 2e naam, waarbij zijn 3 opa's worden vernoemd; Jan, Jos en André.
Jan valt af, is al de 2e naam van onze 1e zoon. Nu zou het Johan worden, maar manlief twijfelt hier opeens over...
Dus: wie heeft nog goede suggesties?!
Ik zoek voor onze 2e zoon een 2e naam, waarbij zijn 3 opa's worden vernoemd; Jan, Jos en André.
Jan valt af, is al de 2e naam van onze 1e zoon. Nu zou het Johan worden, maar manlief twijfelt hier opeens over...
Dus: wie heeft nog goede suggesties?!
zondag 9 mei 2010 om 20:10
quote:opgoedgeluk schreef op 09 mei 2010 @ 10:38:
Als je 1e zoon al Jan heet dan zou ik zeggen: vernoem alleen nog naar Jos & André. Waarom zou je dat dubbel doen?
Is Jonas misschien een optie? Persoonlijk vind ik echt vernoemen het leukst. Dus ik zou dan 3 namen geven. 1e naam heb je geloof ik al. 2e naam Jos, 3e naam André.
Als je 1e zoon al Jan heet dan zou ik zeggen: vernoem alleen nog naar Jos & André. Waarom zou je dat dubbel doen?
Is Jonas misschien een optie? Persoonlijk vind ik echt vernoemen het leukst. Dus ik zou dan 3 namen geven. 1e naam heb je geloof ik al. 2e naam Jos, 3e naam André.
zondag 9 mei 2010 om 20:16
In friesland wordt er in ieder geval altijd naar jim gevraagd (dus niet djim).
In het fries wordt er gezegd: hoe is het mei jim? hoe is het met jullie?
Een kennis van mij heet Jim en hoe vondt altijd zo vriendelijk dat de friezen vroegen hoe het met hem ging als hij bezoek kwam. Hebben we erg om gelachen
In het fries wordt er gezegd: hoe is het mei jim? hoe is het met jullie?
Een kennis van mij heet Jim en hoe vondt altijd zo vriendelijk dat de friezen vroegen hoe het met hem ging als hij bezoek kwam. Hebben we erg om gelachen
maandag 10 mei 2010 om 10:45