Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
Robo, en alle andere lieverds hier,

Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Robo, mag ik aub even je topic lenen??

Ik heb, Leo's verhaal gelezen, over de poes, en nu begreep ik dat zij (voorlopig) niet meer op het tetter topic komt, omdat het te zeer doet.

Lieve Leo, heel veel sterkte gewenst, met je (en Wé en Fien) verlies.

Wat verschrikkelijk om op zo,n manier je heldhaftige kater te verliezen, BAH!.

En wat de eventuele ren betreft :' count me in!!'.

Je poezen mochten bij mij wonen, echter ik woon boven een café, t.o een busstation.

Komt tijd, komt raad lieve Leo.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Robo (voor zowel het Ro als het Bo gedeelte daar bij jullie)

Ik hoop dat het je tussen alle zorgen door lukt om je te richten op de lichtpuntjes. De kilo vrolijkheid die je me van de week stuurde heb ik net aangevuld met een kilo moed van mij en is weer naar je onderweg.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Jemigdepemig (om maar even van Koot&Bie te lenen), wat hebben we lekker gegeten zeg!!!!

Nu zitten we nog met volle buikjes na te genieten...

Ro heeft een hotelkamer geregeld in hetzelfde hotel en officieel weet ik dat niet (!!) maar aangezien de factuur op mijn emailadres kwam ben ik toch op de hoogte :-)

In ieder geval was het een heerlijke, smakelijke en gezellige dag en de pijn was bijna afwezig (met dank aan een paar stevige pijnstillers).

Zoebie, wat een lompheid van de gemeente... alsof ze zich niet eens kunnnen indenken wat het doét met de nabestaanden.... wat Gelukkeling al zei: "een beetje begrip haalt de ergste angel er meestal al wel uit". Ik had het echt niet beter kunnen zeggen en zelfs dat lukt ze niet.

Luonot, echt fijn te lezen hoe jouw leven zich ontwikkelt; ik duim met je mee voor je nieuwe baan!!

Ro en ik gaan even besluiten wie waar moet zitten voor het huwelijk, bleuh.... rotklus, vooral omdat ik wéét dat schoonmama er sowieso commentaar op zal hebben.
Spannend Bo. In alle opzichten is het spannend voor je; maar ik concentreer mij vooralsnog op je bruiloft.

Tafelschikking... Pffff, je kan toch niet iedereen tevreden houden. Fijn dat het restaurant zo bevallen is. Dat komt goed dus volgende week!

Lief dat Milaatje je vragen wil beantwoorden. Zo fijn dat je dan daadwerkelijk iets kan doen...

We gaan er hier rustig aan rekening mee houden dat we maandag niet vliegen. Alles zit dicht in Noord Spanje.

Hoewel ik gewoon doorga met alle voorbereidingen, zien we het maandagochtend wel. Zag net dat ze omvliegen. Tussenstop in Straatsburg dan maar.
Hey lieve Norre !!!

Ik heb net mijn mail naar Milaatje verstuurd.... spannend, voor mij.

Enneh, als je in Strasbourg vast komt te zitten: bel me!!!! Hier is plek, eten en gezelligheid genoeg hoor! Voor jou en je gezin. Voor een week lang, als het moet!

Ik beloof je dat we geen wild zwijn zullen schieten

Serieus: je bent welkom, en je kids ook.
@Norre: je hebt mijn nummer toch?

Mocht je stranden in Strasbourg, of gewoon een cheap-ass adresje willen hebben voor jou&familie...
Wat ben je toch een ongelooflijke lieverd!

Als ik maar enigszins in de buurt van Straatsburg strand, dan kom ik! En dan bel ik je van tevoren. Man en dochter vragen regelmatig naar je, dus die zijn vast ook nieuwsgierig.

Maar... we wachten het maar af. Transavia vliegt nog, las ik net. En als het niet zo is; dan zijn er veel ergere dingen op de wereld!
Heey Bo nieuw motto? is het een liedtekst? ca m' intrigue....
goedemorgen Dames

Bo, wat heerlijk dat het eten zo gesmaakt heeft. Ik ben blij dat wij niet aan een tafelindeling doen. (we hebben een middeleeuws buffet met een varken aan het spit). Want dan was het ook nooit goed geweest. En wat lekker om erna een dagje te genieten

Norre, hoop dat je nog kunt vliegen, geniet in ieder geval

Zoeb, wat een domme brief terug. Niets persoonlijks, ik vind dit echt niet kunnen

Milaatje wat fijn dat jij Bo kan helpen

een dikke knuffel voor jullie allemaal
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Zoebie, wat een rotreactie van de gemeente. Het zou zo makkelijk zijn om een goede brief te schrijven, maar blijkbaar heeft zo'n bureaucraat er of geen zin of geen erg in om zijn/haar excuses netjes aan te bieden. Ik snap dat niet, ik zou me kapotschamen als ik zo'n klacht kreeg.

Mijn eerste neiging zou zijn om er werk van te maken, maar misschien heb je er meer aan om eens persoonlijk te praten met degene die het onderhoud doet. Hem vertellen wat die plek voor jullie betekent en wat het met je deed toen je het grafje zo toegetakeld zag. En dat je begrijpt dat hij zijn werk moet doen en dat is zorgen dat de begraafplaats er mooi bij ligt. En voor de nabestaanden zijn de graven zelf het belangrijkst en die moeten dus intact gelaten worden. Ik kan me niet voorstellen dat die man daar ongevoelig voor zou zijn en hopelijk denkt hij dan terug aan jouw gezicht en jouw verhaal als hij aan het werk is in de buurt van Nienkes graf. En alle andere graven.

Bo, de jurk bijna af, spannend! Heb je nu al schoenen??? (sorry, ik ben erg nieuwsgierig ) Nu ook pijn dus #%$@ Ik vind het zorgwekkend klinken allemaal. Knap dat je het rustig opneemt. Voor zover je daar moeite voor doet, want je hebt weinig andere keuze dan het allemaal maar over je heen te laten komen. Toch zou ik me ook kunnen voorstellen dat je heel erg kwaad zou worden.

Leuk dat je zo "verrast" gaat worden op je trouwdag! Typisch iets voor mannen om het dan toch op zo'n manier uit te laten komen Maar erg lief van Ro dat hij dit voor je doet! Maak je niet te druk om je schoonmoeder hoor, ze zal toch wel commentaar hebben, als het niet op de tafelindeling is dan wel op wat anders. Het is jullie trouwdag en dat is nu net die ene dag waarop je alles mag doen zoals jullie het willen!
Ga in therapie!
Een rustige zondag tot zover; Ro zit de ene film na de andere te kijken; ik zit lekker spelletjes te doen op de computer :-)

Dubiootje, ik heb nog geen schoenen, dus morgen moet ik echt gaan slagen....

Zoebie, dat de gemeente niet snapt dat een vriendelijk, inlevend antwoord al zoveel frustratie bij je zou wegnemen... ga je er maandag nog verder achteraan? Misschien ben je wel niet de enige die actie onderneemt, dat zou de gemeente toch wakker moeten schudden.

Gelukkeling, mijn motto komt uit "Lolita nie en bloc" van Noir Désir :-)

Norre, kun je weg denk je, of moet je thuisblijven door de situatie met de vliegvelden??

Itsme, klinkt gezellig, een Middeleeuws buffet! Origineel. Trouw je ook op z'n middeleeuws, bij een kasteel of zo?

@Milaatje: nogmaals thanks :-)
Robo fijn dat het restaurant in de smaak viel, is de tafel indeling al klaar? Om hoeveel mensen gaat het?

En dat hotel haha, heel attent maar dan net geen verrassing meer. Gaat ie je dan over de drempel tillen?

Waar ga je morgen kijken voor schoenen?

Hoop echt dat er beter weer aankomt voor het weekend, het ziet er nog steeds vrij prut uit bij jou. Hier ook, al was vandaag wel aardig. Dinsdag 11 graden en veel regen zeggen ze.

Zoebie wat een knurften, ze kunnen toch hun excuses aanbieden, hoe moeilijk is dat.
Haha, de tafelindeling is nog steeds een ramp :-) Maar we hoeven 'm pas vrijdag door te mailen aan het restaurant, dus dat is ok, ik heb nog even de tijd...

Het eten was echt heerlijk, super gewoon, dus dat komt helemaal goed.

We zijn met 25 mensen, Ro heeft namelijk 5 broers en zussen, dus dat vult al aardig op. verder nog zijn ouders, tantes en ooms en je zit zo vol.

Voel me wel raar dat er van mijn kant geen familie komt, maar ach. Ik heb tenslotte bijna geen familie meer.

Het weer ziet er inderdaad slecht uit, maar dat mag de pret niet drukken!

Ro weet nu dat ik het weet, van de hotelkamer, dus het verrassingseffect is echt weg En hij hoeft me niet te tillen, met zijn dubbele hernia, da's een beetje zielig!
ik zag hier vanmiddag een paar zonnestraaltjes en heb ze richting jouw gestuurd Bo. Misschien werkt het

Wij hebben geen middeleeuws feest maar wel een thema waarbinnen het middeleeuws eten past. Als je me mailt kan ik je precies vertellen wat ( knip). Dat kan ik hier niet neerzetten omdat een aantal van mijn forumvriendinnetjes komen.
Ik heb je meteen gemaild
Robo, ik kwam hier weer even een geven en lees je voorbereidingen voor volgende week. Het klinkt heerlijk, geniet alvast van de voorpret.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
en mail terug
25 man is eigenlijk een mooie groep, kan je iedereen spreken en is het weer niet te vermoeiend. Gaat er iemand foto's maken? (phoehee is natuurlijk heel nieuwsgierig naar het bruidspaar!)

Oh en ga je zaterdag weer precies hetzelfde eten of zijn er keuze's? (ik heb vaak als ik ergens iets lekkers heb gegeten dat ik het de keer erna weer bestel terwijl iets anders ook wel heel lekker kan zijn maar dan ben ik bang dat ik het vorige lekkerder vond)
Fijn dat je nog even hebt tot vrijdag, het lijkt me best een pittige opgave die tafelschikking, je gaat toch voor/over anderen zitten invullen/denken en dat is niet leuk. Best gek ook dat er van jouw kant geen mensen bij zijn, geen familie dan, want mensen 'van jou' zijn er genoeg, reken ons daar maar allemaal bij, wij houden veel van je en zijn behoorlijk trots op je en vooral heel blij je te kennen, als ik kon zou ik er supergraag bij zijn, maar met de huidige omstandigheden kan ik hier niet weg.

Mooie tekst heeft dat nummer van Noir Desir, ik heb het net even geluisterd, maar vind het ietwat creepy klinken

slaap ze voor later.........
Mooi gezegd Gelukkeling!
quote:phoehee schreef op 09 mei 2010 @ 20:52:

Oh en ga je zaterdag weer precies hetzelfde eten of zijn er keuze's? (ik heb vaak als ik ergens iets lekkers heb gegeten dat ik het de keer erna weer bestel terwijl iets anders ook wel heel lekker kan zijn maar dan ben ik bang dat ik het vorige lekkerder vond)Goh Phoehee dat heb ik nou ook altijd! ik heb zelfs bij een en hetzelfde restaurant al 10 keer hetzelfde menu genomen de afgelopen 10 jaar, de enkele keer dat ik iets anders probeerde viel het tegen, vandaar dat ze me Gel 'sparerib' ukkeling noemen hier in de buurt Ben ook erg benieuwd naar foto's Bo.
Bo heb je al schoenen gevonden in de goede kleur. En hoe is je jurk geworden? Ben een beetje nieuwsgierig aan het worden.

Lastig hoor als je het niet iedereen naar de zin kan maken. Maar het is jullie feest.
Hoi allemaal,

de jurk ligt weer open in de taille, maar dat is als het goed is vanavond wel weer geregeld. Zoebie, ik stuur je een foto hoor (en itsme en iedereen natuurlijk, maar ik moet even zoeken of ik alle adressen nog heb).

Ik heb een drukke dag vandaag; ik moet naar St Dié om de uitslagen van het bloedprikken te halen én schoenen te vinden (!!!), mijn gesprek morgen met Petit voorbereiden en allerlei losse eindjes voor zaterdag regelen.

Phoehee, we eten hetzelfde zaterdag als we dit weekend hebben gehad.

Het menu moet een beetje aan ieders smaak zijn aangepast, dus geen al te gekke dingen, maar gelukkig zijn Fransen makkelijk qua eten: ze lusten hier alles, als het maar goed is klaargemaakt.

En koken kàn hij, de chef van la Belle Vue!!

Vooraf hebben we een cocktail van verse zeevruchten met kokos-ananascrème en citroenmunt; daarna koolvisfilet met risotto en kreeftsaus; vervolgens een gevuld kwarteltje met kerriesaus en gestoomde groenten; dan het onvermijdelijke kaasplankje (met één Nederlandse kaas, dat wilde ik graag) en tot slot gecarameliseerde ananas met notenijs.

Het klinkt als ik het opschrijf lang niet zo lekker als het was :-) Ik begin er zin in te krijgen, eindelijk, want dat heeft wel even geduurd.

Maar Ro heeft gelijk: we moeten feest vieren zolang het kan en ons trouwen is natuurlijk de mooiste gelegenheid die ik me kan bedenken.

De foto's worden gemaakt door Ro's oudste broer, die kan dat prachtig en maakt ook een filmpje met een oude filmcamera. Ben benieuwd hoe dat wordt!

Gelukkeling, de tafelschikking... het is een drama, want er zijn mensen die niet bij elkaar willen zitten (zoals in alle families speelt er het één en ander), maar als we daar rekening mee houden betekent dat dat onze vrienden heel ver weg komen te zitten en we willen juist hen dichtbij ons houden. Tot zover nog geen middenweg gevonden, maar dat komt nog wel.

Itsme, ik mail je zometeen terug :-) Thanks voor je mail, het klinkt allemaal heel erg gaaf!
Fijn dat je er een beetje zin in krijgt Robo. En als ik dat menu zo lees.... het klinkt juist fantastisch! En wat voor Nederlandse kaas gaat het worden? Edam? Maasdam? Leerdammmer? etc etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven