**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Ik hoef ook niet alles te weten over exen, maar een paar dingen wel. Ik zou het raar vinden als ik niets zou weten. Dus zo ongeveer wat voor relaties hij gehad heeft. Of dat serieus was en hoe lang ongeveer. Of of het maar losse scharrels waren. Ik hoef niet te weten of hij nu 10 of 15 scharrels heeft gehad, maar meestal wordt uit gesprekken wel duidelijk hoe iemands leven verlopen is. Gewoon omdat dat je maakt wie je bent. Wel probeer ik mij altijd goed voor ogen te houden dat een ex niet voor niets een ex is en dat jaloerse gevoelens niet nodig zijn.

Voor vriend en ik iets kregen dacht ik dat hij nog nooit een relatie had gehad. Omdat dat uit onze gesprekken niet naar voren kwam en hij echt nog heel onervaren met vrouwen overkwam. Daardoor liet ik mij toch een beetje afschikken. Ik vond hem leuk, maar ik wilde niet iemands eerste zijn (niet als de man in kwestie 31 is). Teveel druk te hoge verwachtingen. Aan de ene kant was ik bang aan zijn verwachtingen niet te kunnen voldoen en aan de andere kant dat hij er weer vandoor zou gaan zodra hij bloed gelikt had zeg maar en er dan zo een verhaal zou komen dat hij toch echt eerst meerdere vrouwen geprobeert moest hebben voor hij zich echt ging binden. Ik was echt superblij toen die ex ter sprake kwam, toen durfde ik het aan hem mee naar huis te nemen en de rest is geschiedenis.....
HAha Es!

Wat ik niet hoef te weten is hoe die relaties dan verlopen waren. Waar hadden jullie ruzie over, waarom vielen jullie op elkaar, waarom ging het uit (tenminste, dat mag dan wel in globale termen genoemd worden haha), enzovoort.
quote:es1450 schreef op 09 mei 2010 @ 16:15:

aan de andere kant dat hij er weer vandoor zou gaan zodra hij bloed gelikt had zeg maar

Oh bah wat een nare opmerking in deze context!

Heejhallo, wat wil je eigenlijk weten? Je wil weten waarom het uitging tussen hem en zijn exen? Echt? Dat lijkt me een vraag waarop je toch nooit een antwoord krijgt. Vaak is het antwoord ook zo simpel niet he. Je vraagt iemand dan bijna om een beerput open te trekken en ik kan me voorstellen dat hij daar geen trek in heeft.

En jullie kennen elkaar ook toch nog helemaal niet zo lang?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oh en Isiss, het is gelukt met bloed zweet en tranen , bedankt voor de tip ik zie dat daar veel leuke recepten op staan!!!

Ik wilde het per se vooruit plannen want anders dan kost het me uiteindelijk door de weeks zoveel tijd.
Ik vind het wél interessant om te weten hoe de relatie verlopen is en waar de ruzies over gingen, maar ik zou er niet zo snel direct naar vragen. Ik denk wel dat je daar wat van kunt leren voor de omgang met elkaar. Als hij zegt dat hij het stom vond dat ex altijd dit of dat deed dan let ik er extra op niet hetzelfde te doen.

Zo vertelde vriend redelijk in het begin dat zijn ex vanaf de eerste keer dat zij bij hem kwam allemaal spulletjes achterliet in de bad en slaapkamer. Ik weet niet eens of hij dat negatief bedoelde, al denk ik wel. Dat hij het niet fijn vond dat zij meteen zijn leven binnen denderde ipv rustig opbouwen. Ik heb er dus de eerste paar maanden heel goed op gelet dat ik iedere tandenborstel en onderbroek weer mee naar huis nam. Tot hij een keer spontaan bij mij bleef slapen (wij hadden geen afspraak die dag) en hij zelf aangaf dat het toch wel handig zou zijn als wij ieder een reservesetje ondergoed en zo bij elkaar hadden liggen.
Spijker waar jij weer aan denkt......
Jij schrijft het en ik kende de uitdrukking niet!

Nu ga ik maar eens borrelen bij mijn mama.
Ja? Dan zal het wel weer een vertaald Duits spreekwoord zijn....
Ik ken de uitdrukking ook niet en vond het ook vies klinken!

Als ik naar Berlijn kwam bombardeerde Berliner me ook altijd met smsjes ed. Als ik dan niet meteen reageerde kwam daar een rij panieksmsjes achteraan. Eén keer toen ik niks vermoedend op een verjaardag had gezeten smste hij: 'Nu moet ik morgen de hele dag op het station gaan zitten omdat ik niet weet hoelaat jij aankomt'. Aansteller. Bovendien kan je beter thuis op me wachten dan op het station want daar vinden we elkaar nooit. En ik had ooit in het huis gewoond, dus dat zou ik heus wel kunnen vinden.

Es, auw.

Nemo, wat naar. Wel fijn dat je al grappen kan maken. Hopelijk valt er iets te regelen qua thuiszorg. En kan je moeder weer rijden. Dat zou allemaal een hoop zorgen schelen!

Ik wist bij Berliner veel over zijn (toen meest recente) ex en gelukkig kwam ze ook bijna dagelijks over de vloer, dus kon ik gewoon ook mijn eigen oordeel vormen. Hartstikke fijn. Not.

Iemand nog goede tips voor beroepskeuzetesten ed op internet? Marg, jij had al eens iets met 'welke kleur is jouw parachute' aangeraden maar daar kon ik niks bruikbaars mee vinden.
Even snel: lieve Nemo, heel veel sterkte, voor jou en je hele gezin!

Heejhallo, heerlijk dat jullie weer bij elkaar zijn, geniet er van!

Verder: zwaai aan iedereen!
En ohja, ik ken de uitdrukking wel, is idd Duits (Blut geleckt). Es, sterkte met je blauwe bil!
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 09-05-2010 21:40
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Is het niet 'zodra hij zijn wonden gelikt heeft' ?

Kman heeft het ook niet over exen. Hij zegt, hij is bij mij en dat is wat telt.

Meegenomen dat hij tuluk tikkie jaloers is.

En dat ik er van hem wel een paar (uit verhalen of persoonlijk) ken omdat we elkaar wat langer kennen.

En dat het soms wel wat onhandig is vanwege devadervan Kjongen.

Es, op je kont onderaan de trap, link!

En dan Nemo's paps, ongelofelijk. Rotmoederdagkado.

Zal ik het CBR effe bellen voor je mam?
Ik denk dan eerder: zodra hij bloed geroken heeft?
Tjee ik had een heftig moederdaggesprek met mijn mama. Over moeder worden, en hoe je weet dat je dat wil en hoe dat gaat en wanneer het te laat is en wanneer je je oud gaat voelen en over leven en hoe je het probeert te plannen en dat alles dan als nog zo anders kan gaan.

Mijn mama is een wijze vrouw.
quote:es1450 schreef op 09 mei 2010 @ 15:33:

Vraag je er dan niet naar Heejhallo? Zou ik wel doen.

Hier is het wel zo makkelijk dat vriend maar een ex heeft en die arme meid is heel vaak onderwerp van roddels. (ze lag niet zo goed bij de familie, bijnnamen heks en oma, zij had rood haar en was een paar jaar ouder dan vriend). Hij zelf roddelt niet over haar, dat vind ik dan wel weer positief, maar ik weet wel hoe de relatie ging.

Ook over mijn exen is hij geloof ik aardig op de hoogte. Gewoon omdat zij allemaal wel eens langs zijn gekomen in gespreksonderwerpen.

Ja, ik vraag er wel naar hoor (niet vaak), maar hij draait er een beetje om heen en dan heb ik geen zin om door te vragen. Misschien komt het wel een keertje nog.

Spijker vraagt wat ik dan zou willen weten. Nou eingelijk geen details hoor, maar gewoon, of hij wel eens heeft samengewoont o.i.d. en hoe dat beviel. Ik hoef niet te weten of anderen zo geweldig in bed waren. En ook waarom het uit is gegaan. Niet uit sensatie zucht, maar als een ex het heeft uitgemaakt omdat ze vond dat hij teveel met zijn werk bezig was, dan wil ik dat eigenlijk wel weten. Maar ik hou ook altijd het advies van een Kameroenese studievriend in mijn achterhoofd: The curioust monkey gets killed the first. (Als een jager in het bos is dus). Oftewel, soms is nieuwsgierigheid niet zo goed.
Hej Spijker vandaag ook zon gesprek maar dan met vriend en wat minder vrolijk. Hij wil geen kids. Is vlak voor we elkaar ontmoetten gescheiden en heeft een dochter van 3. Dus eens per 2 maanden wordt ik dan weer een dagje woest en verdrietig en dan is het weer goed voor een tijdje. Maargoed wie ben ik, ben nog maar 22, hij is ook nog jong en we hebben eerst nog tig andere dingen die we samen moeten uitwerken (ik moet eerst mn studie eens afgerond krijgen (ben 4de jaars) en emigratie bijv.).

En denk trouwens dat het heel goed is om over v erleden te praten. We hebben allemaal voor de relatie ook een leven gehad ja. En wat je ook gedaan hebt of niet, niets om je voor te schamen. Gewoon over praten en van elkaar accepteren. Denk niet dat de reden van het uitgaan vd vorige relatie heeeel belangrijk is voor julllie relatie. Relaties verschillen zo veel en bovendien leer je van voorgaande gebeurtenissen.
quote:heejhallo schreef op 09 mei 2010 @ 23:45:

[...]

Maar ik hou ook altijd het advies van een Kameroenese studievriend in mijn achterhoofd: The curioust monkey gets killed the first. (Als een jager in het bos is dus). Oftewel, soms is nieuwsgierigheid niet zo goed.

Ik denk trouwens ook dat dit wel een cultuurverschil kan zijn, het valt me op dat Nederlanders Heel Veel (ook persoonlijke) dingen vragen onder het mom van 'interesse' (wat ze vast ook wel zo voelen, maar we zijn ook gewoon gewend om dat soort dingen te vragen). Zelf merk ik in de omgang met andere culturen dat vaak een wat afwachtendere houding meer oplevert. Ik vraag bijna nooit meer door, maar vraag wel 'algemene' dingen gaandeweg het gesprek waardoor mijn gesprekspartner het gevoel heeft dat ik het interessant vind en dat hij verder kan vertellen. Niet zo zeer met mijn vriend (ook wel) maar gewoon in de hele omgang hier. In Centraal Amerika was dat nog sterker.

Mijn vriend grapt soms als ik heel veel achter elkaar vraag "ben je bij de politie" en dan hoor ik ook wel dat ik net gezegd heb: "oh, heb je een nieuwe baan? Hoe kom je er aan? Wanneer begin je? Wat zijn de werktijden? Wanneer heb je het te horen gekregen? Hoeveel verdient het? Wat voor soort contract krijg je?"

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat wanneer ik een concreet iets wil weten, ik het gewoon ronduit vraag (tenminste, wel met mijn vriend, ik ben terughoudender met bv. collega's).
Ik lag trouwens al uren in bed maar kan niet slapen. Vooral het idee hoe laat ik er morgen uit moet vind ik dan demotiverend (en ook hoe je lichaamsfuncties opeens enorm achteruitgaan als je niet genoeg slaapt, zelfs na één nacht, en volgens mij stond vetverbranding op één ), dus ik ga toch maar een poging wagen weer.
Marg ik hoop dat je nog wat geslapen hebt. Ik zet vaak een suffe podcast aan als ik wil slapen, of een tv programma op uitzending gemist. Ik hou heus van actualiteiten maar ik moet toegeven dat ik Met het oog op morgen en Pauw en Witteman hiervoor vaak misbruik

Hoi Badeendtje, waag je je toch maar eens in dit ldr-topic wat soms over vanalles lijkt te gaan maar toch echt ook over relaties op afstand gaat? Misschien is het leuk als je je even voorstelt dan, sommige mensen hier zijn meubelstukken maar je kan altijd mee gaan praten heb ik gemerkt.

Lijkt me wel echt lastig als je vriend geen kinderen wil en jij wil ze wel. Dat zou voor mij denk ik wel een dealbreaker zijn, want je kan lastig verwachten dat de gevoelens van een van de twee hierin veranderen en ik zie ook niet in op welke wijze een compromis mogelijk zou zijn. Wat bedoel je met dat je woest wordt? Op hem? Ik kan me goed voorstellen dat hij al kinderen heeft en het daarbij wil laten. Hoop jij dat je hem kan overtuigen? Of hoop je dat je eigen gevoel verandert?
Ik dacht dat Badeendje mss van het smachten topic kwam.

Niet dus.

Operatie is gisteren goed gegaan. Veel bloed verloren wel (2 liter) dus hij zag mega pips. 2 wonden. 1 aan zijn been en 1 aan zijn heup waar ze een stuk bot uit hebben gehaald. Maar wat ik nu begrijp is dat hij met krukken zelfs een trap op moet kunnen, dus dat is positief voor de situatie thuis want dan hoeft er geen bed in de kamer...

Persad zat dus afgelopen dagen in Madrid. Woe, do, vrij nog wat van hem gehoord (sms) en sinds zaterdagavond (heb hem gebeld toen dit gebeurde met mijn paps) is zijn telefoon uit. Gisterenavond is hij om 18.30 geland (schiphol.nl) en ik heb nog steeds niks gehoord en zijn tel staat nog steeds uit! Anders had ik wel ontvangstbevestigingen gehad.Dat is toch raar of niet? Normale mensen laten toch even weten aan hun vriendinnetje/ date whatever-it-is dat ze terug zijn? Volgens mij bellen normale mensen, dus bij hem was een sms dan ook prima geweest (aangezien hij niet zo van de communicatie is), maar dit is toch stom? Of overdrijf ik nu.

Ik heb het echt wel een beetje ermee gehad. Zo heb ik er toch geen bal aan?! Ik wilde eigenlijk zijn huisgenootje smsen om te vragen of hij thuis was, maar eigenlijk vind ik dat ook te stom voor woorden, dus dat vertik ik maar gewoon.

Als zijn telefoon gejat is dan is er toch altijd nog mail?!

Of moet ik me nu mss zorgen maken?

Wat een eikel zeg!
Dit is inderdaad stom Nemo. Weet je zeker dat hij niet door het ijslandse as vast zit in Madrid met een telefoon die leeg is omdat hij dacht dat hij voor die paar dagen geen lader nodig had?

Fijn voor je vader dat het mee lijkt te vallen en hij waarschijnlijk al snel weer redelijk mobiel is. Het blijft wel een kloterige situatie zeg. Wonen je ouders eigenlijk bij jou in de buurt?

(Badeendtje had een topic genaamd 'vriend in buitenland' oftewel, een herkenbare situatie waar ze in zit )
Punica!

hihi dank je Spijker! Je bent me voor

Ik begin een beetje zenuwachtig te worden....

Ik heb mijn mooiste kleren al klaar liggen, en mijn huisje is bijna helemaal gepoetst. Laat maar komen
@Nemo: Dat klinkt heftig zeg! 2 liter bloed

Maar wel goed dat hij waarschijnlijk op krukken kan Nu maar hopen dat het genezingsproces ook voorspoedig gaat!
Spijker: nee dat weet ik niet zeker....

Ik weet niks.

Nou ja, trouwens, eigenlijk weet ik het wel bijna zeker want ik wist welke vlucht hij zat en op de Schiphol pagina staat ie gewoon geland. Geen bijzonderheden. Gisteren om 18.38.

Ben er gewoon een beetje misselijk van, met een mega knoop in mijn buik. Weet niet precies waarom, kan ook omdat ik vandaag op stage moet waar ik tegen op zie. ben nu op school en gek genoeg heb ik opeens in dit lokaaltje (waar ik moet oefenen) een wifi verbinding.

Heb net naar zijn werk gebeld, maar iemand anders nam op! Van schrik opgehangen en weet nu helemaal niet meer wat ik moet doen. Volgens mij is hij dus ook niet op zijn werk. Maar ja, ze zijn heel streng op zijn werk. Werk en prive is daar strikt gescheiden dus durf ook niet goed naar hem te vragen. Heb inmiddels zijn huisgenoot gesmst, maar daar heb ik nog niks van gehoord. Denk eigenlijk dat ze nog slaapt en meestal is die niet voor 11 wakker.

Kan natuurlijk dat ie ziek is. Meteen zijn bed is in gegaan en ook zijn telefoon niet heeft opgeladen. Maar dan blijft het een lul. En ik blijf denken: zo hoeft het niet voor mij.

Kutzooi.

En van 12.45 tot 21.15 loop ik stage. Ik denk dat ik maar mijn telefoon (stiekem) in mijn uniform stop. Kan ik af en toe als niemand kijkt zien of ik iets ontvangen heb....

Punica: SPANNEND!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven