Ik voel me rot....

10-05-2010 11:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet wat ik met dit topic wil...Van me af schrijven zonder weer bij mijn vriend te klagen en mijn ouders enz.

Ik voel me rot...En waarom? Om weinig...Ik heb er al onbewust een tijdje last van, 2 weken ofzo...Ik heb sinds kort een nieuwe baan, alleen is het nog afwachten wanneer ik kan/mag beginnen. Waarschijnlijk 17 mei maar het kan ook 1 juni worden...

Ik word niet echt blij van die onduidelijkheid, (heb ook ADHD dus werkt niet mee) maar ik moet nu gewoon afwachten...

Ik maak me ook onnodig druk om dingen. Zoals wanneer ik dus moet beginnen, wanneer vriend en ik waar zijn (bij hem of mij) het is opzich duidelijk maar hier en daar nog vaag, maar het duurt nog 2 weken voordat die situatie zich aan diend.

Ook heb ik al 2 weken ongeveer last van mijn onderrug..Waarschijnlijk staan mijn heupen scheef waardoor ik dus pijn heb...

Ik maak onnodig 'ruzie' met mijn vriend. Reageer soms overdreven, heb ook gezegd dat ik er van baal en het was ook daarna gewoon weer goed...

Ik denk zelf dat ik (en dan voor de adhd) verlang naar regelmaat na ruim 3 maanden geen regelmaat, elke week was/is anders...

Zowel met inval werk als met leuke dingen of gewoon heel de dag niks doen...

Waar ik nog het meest van baal is dat ik me druk maak om dingen die vanzelf goed komen....Waar ik geen controle over heb of wil hebben, omdat het mij alleen maar verstikt. Hoe doen we dit, hoe doen we dat, bv wat gaan we doen als we terug komen van vakantie, naar zijn ouders of die van mij? Ik heb het er met vriend over gehad en het is nu duidelijk. Maar we zijn pas 19 aug terug en nu heb ik me er al druk over gemaakt Zulke dingen bedoel ik dus...en ook: Wanneer ga ik werken, wat ga ik vandaag of deze week doen...

Kan wel janken

Door deze dingen word ik alleen maar mee gespannen en werkt het weer averechts op mijn lichaam (lees: nek en schouders en wss ook mijn onderrug/heupen)

Pff...Wilde het gewoon even kwijt...

Bedankt voor het lezen en de evt reacties...
Ik weet btw niet of dit hier goed staat bij nader inzien...Miss hoort het wel beter bij Psyche ??
Meer dan een virtuele knuffel kan ik op dit moment niet bij je kwijt natuurlijk

Ik denk dat je je probleem vrij helder onder ogen hebt: geen structuur, onzekerheid over een periode van je leven die nu nog niet is te overzien (tot eind augustus is best wel heel erg lang), geen idee of al die veranderingen goed gaan vallen bij je of je juist behoorlijk van slag af brengen.

Oplossing:

Controleer wat je nu wel kunt controleren. Maak een dag- of weekstructuur, zet zoveel mogelijk dingen vast, en verzoek je omgeving om hiermee rekening te houden (als je geen tijd voor ze hebt vrijgemaakt ben je simpelweg niet beschikbaar) omdat je dit nu eenmaal nodig hebt gezien je diagnose.

Je kunt niet van andere mensen eisen dat ze zich inpassen in jouw schema. Je kunt wel aan andere mensen vertellen dat jij (zeker nu) enorm belang hebt bij duidelijkheid in je dagelijks leven en dat je hierom je beschikbare tijd voor anderen agendeert (of ze dan wel of niet komen/meegaan/etc is dan weer aan hen). Je kunt ook aan andere mensen vragen of ze alstjeblieft hun tijd met jou een beetje van tevoren willen agenderen, zodat je er alvast rekening mee kunt houden.

Leef bij de dag. Met je dag/weekstructuur moet dit te doen zijn. Die dingen ver weg zijn niet te overzien, daar kun je ook geen vat op krijgen (je weet niet hoe je werk je gaat bevallen en hoe moe je bent na een werkdag en je weet niet wanneer het begint). Zorg dan in elk geval dat hier en nu er zinvol en leuk uit ziet.

Sta jezelf af en toe een vreselijke jankbui toe. Als het niet vanzelf komt, dan vind je misschien wel triggers in bepaalde verhalen op dit forum, of in films, of in boeken, of in verhalen van uit je omgeving. Je mag er nu best wel even hardop van balen dat je serieus last hebt van je ADD tijdens perioden van verandering in je leven.

Vermijd ruzie. Tel tot tien, loop weg, leg uit dat je prikkelbaar ben, verwacht niet teveel van je omgeving.

Less is more (vind dit eigenlijk al veel te veel) dus ik houd het hierbij. Kortgezegd: ga op de overlevingsstand. Dat zul je nog wel vaker in je leven moeten doen en het heeft iets te maken met lief zijn voor jezelf en je grenzen helder maken op een vriendelijke manier tegenover de buitenwereld.
Bedankt Mamzelle!!!

Ook voor je tips!!! Ik ga weer eens mijn weekplanner (whitebord) gebruiken....
Hey MMR,

Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Mijn moeder heeft ADHD en mijn broertje ADD en ik zie bij hen ook dat als er een rommelige periode aankomt ze snel van slag zijn.

Vooral mijn broertje weet nog niet goed hoe hij met dat soort situaties om moet gaan en is dan om te schieten.

Mijn moeder heeft het echter beter onder controle. Zij leeft echt met haar agenda en heeft bepaalde dingen die moeten gebeuren.

Ik denk dat de tip van Mamzelle zeker een hele goede is. Geef jezelf structuur.

Heb je op dit moment geen werk?

Want van thuiszitten wordt natuurlijk niemand vrolijk en ik denk dat iedereen onrustig zou worden als hij/zij niet weet wanneer hij weer moet werken. Lijkt me verschrikkelijk irritant!

Dus accepteer dat je dat irritant vindt want dat is heel normaal hoor!

Accepteer van jezelf dat je bepaalde dingen onder controle wilt houden. Dat heb je blijkbaar nodig en dat is niet iets waar je jezelf om moet afrekenen. Wees juist trots op jezelf dat je op die manier je leven in goede banen leidt.

Veel sterkte!
@annabelle....Ik heb invalwerk gedaan en zou in theorie nog gebeld kunnen worden...

Het is nu afwachten...

En ik heb dat net als je ma en broertje met dit soort situatie heb ik moeite....maar ik moet het accepteren en dat lukt soms niet altijd, heb het iig nog niet voor de volle 100% gedaan...

Ik moet dit gevoel toelaten idd en accepteren dat ik idd die duidelijkheid e.d nodig heb...

Bedankt voor de tips/feedback, net als de tips van Mamzelle die idd goed zijn helpt jou reactie ook. Nog even en dan heb ik als het goed is weer structuur (17 mei)
Ik heb een mooie site over ADHD voor je. Hier

Neem dan ook een kijkje bij kenmerken van ADHD en bij ADHD bij vrouwen.

Ik denk dat je een hoop herkenning en erkenning zal krijgen.

Een vriendin van me is onlangs gediagnosticeerd met ADHD en als ik jouw verhaal lees, is het net alsof ik haar hoor praten als ze in een fase met onzekerheden en onduidelijkheden is.
Ik heb sowieso een agenda voor de duidelijkheid..Schrijf ik ook alles in op....
@rary: Bedankt, maar ik kan op deze manier niet de link openen, heel irri. Kan je hem uitschrijvend neer zetten

Alvast bedankt....
Hey MMR,

Ik heb mss een tip voor je wat betreft de pijn in je rug en de spanning in je nek en schouders waar je het over hebt. Ik heb dat ook gehad en de dokter dacht ook dat er iets was met dat m'n ene been langer was dan m'n andere en dat ik daardoor scheef was ofzo, maar uiteindelijk was het een soort van RSI (heeft ook heel erg te maken met spanningen enzo) en wat mij heel erg geholpen heeft is sporten. Sinds ik regelmatig sport (en het maakt eigenlijk niet zo veel uit wat ik precies doe) heb ik nergens last meer van. Ook psychisch heeft sporten een goede invloed op mij. Ik word er altijd vrolijk(er) van. Misschien kun je hier iets mee. En verder heel veel sterkte!
quote:MMR schreef op 10 mei 2010 @ 12:14:

@rary: Bedankt, maar ik kan op deze manier niet de link openen, heel irri. Kan je hem uitschrijvend neer zetten

Alvast bedankt....www.levente.nl

@Risingsun: Bedankt...Ik ben er helaas mee bekend. Ik vermoed ook dat mijn benen weer ongelijk zijn, dus idd ene been langer dan de andere en dat dit komt door mijn heupen...Is vaker gebeurd...Ben ook hypermobiel...

Het is ook zo dat mijn zooltjes niet meer goed zijn, maar gelukkig wordt dit morgen verholpen Dat zal wss ook schelen

Ik ga vanmiddag ook weer sporten...Voel me daarna ook altijd beter...
hee meid,

ff n knuffel. xxx

heb verder geen wijze tips te geven, maar ik zou je maar al te graag een knuffel willen geven, nog even :D.

xxx
Wat balen, dat je je zo rot voelt!

Helaas kan ik je er niet mee helpen maar ik hoop dat je wat hebt aan de tips die gegeven werden, en dat je snel weer beter in je vel komt te zitten!

quote:Meubeltje schreef op 10 mei 2010 @ 13:14:

hee meid,

ff n knuffel. xxx

heb verder geen wijze tips te geven, maar ik zou je maar al te graag een knuffel willen geven, nog even :D.

xxx

We zien elkaar snel Heb er echt zin in!!!

Bedankt voor de reacties....Ik heb net ff met een swiffer door mijn kamer gesjeest dus die is ook weer schoon...Nu nog ff schrijven in mijn dagboek, helpt vaak ook wel aardig. En om 15:00 a 16:00 uur ff sporten en vanavond weer eens verder met mijn vakantie foto's!! Ben nog maar op de helft hahaha!!
Ik zou gebeld worden ivm mijn werk, ze zouden in overleg gaan...Ik heb net telefoon gehad....Was mijn leidinggevende weer vrij Morgen is ze er weer...Maar het hangt nu van haar af wanneer ik mag beginnen. Wat ik al eerder begrepen heb van haar is dat ze wil dat ik snel begin, dus het gaat er steeds meer op lijken dat ik maandag echt ga beginnen Maar morgen weet ik het pas echt zeker! Het contract moet nog wel getekend worden, maar het schijnt niet erg te zijn als dit na 17 mei gebeurd, mocht ik dan beginnen...Dus dat is fijn!!!

Dit geeft me wel een stukje meer rust en duidelijkheid. Ik weet gewoon weer net een beetje meer...Ik heb er goede hoop in dat ik maandag lekker aan de slag kan gaan YESSSSSSSSS!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven