mbo 2 gastouders
woensdag 10 maart 2010 om 07:43
woensdag 10 maart 2010 om 07:58
Ik ben bezig of eigenlijk klaar met het werkboek, nog een handtekening van een vraagouder en dan lever ik het in. Verder lees ik het handboek (blauwe boek) regelmatig door. Ik heb ergens in april examen, praktijk weet ik nog niet. Het is niet moeilijk, meer vanzelfsprekend. En omdat het zo makkelijk is word het soms moeilijk om dat nou eens op papier te krijgen maar het is me gelukt.
woensdag 10 maart 2010 om 19:39
Hoi Latoromo,
Bij welke aanbieder volg jij je studie?
Ik doe de versnelde route (examenroute) via het ROC.
Ik heb mijn boek (leerboek) vorige week gekregen en doe eind april examen.
Ik vind het ook heel goed te doen.
Soms denk ik wel eens: Is al die drukte hier nou om te doen geweest?
Op hoeveel kindjes pas jij?
Bij welke aanbieder volg jij je studie?
Ik doe de versnelde route (examenroute) via het ROC.
Ik heb mijn boek (leerboek) vorige week gekregen en doe eind april examen.
Ik vind het ook heel goed te doen.
Soms denk ik wel eens: Is al die drukte hier nou om te doen geweest?
Op hoeveel kindjes pas jij?
vrijdag 9 april 2010 om 09:09
hoi Latoromo en marosi,
zal me ff voorstellen ,mijn naam is Armani en ook ik doe deze opleiding via Roc. normaal doe je 2 jaar over deze opleiding en ook ik doe de versnelde opleiding van een half jaar. ik geef eerlijk toe dat sommige stukken uit de blauwe map best pittig zijn! ik bedoel ik kan best wel leren hoor, misschien komt het ook omdat ik al 100 jaar van school ben,haha ik lees bij latoromo dat je in maart je leerboek hebt gekregen en dat je in april al examens doet?? mag dat al zo snel? misschien verschilt het per plaats? in welke plaats wonen jullie als ik vragen mag? en doen jullie ook de kinder EHBO? ik wel,vind het erg belangrijk! mvg Armani
zal me ff voorstellen ,mijn naam is Armani en ook ik doe deze opleiding via Roc. normaal doe je 2 jaar over deze opleiding en ook ik doe de versnelde opleiding van een half jaar. ik geef eerlijk toe dat sommige stukken uit de blauwe map best pittig zijn! ik bedoel ik kan best wel leren hoor, misschien komt het ook omdat ik al 100 jaar van school ben,haha ik lees bij latoromo dat je in maart je leerboek hebt gekregen en dat je in april al examens doet?? mag dat al zo snel? misschien verschilt het per plaats? in welke plaats wonen jullie als ik vragen mag? en doen jullie ook de kinder EHBO? ik wel,vind het erg belangrijk! mvg Armani
zaterdag 10 april 2010 om 10:54
zaterdag 10 april 2010 om 15:49
zaterdag 10 april 2010 om 19:46
hallo zwarte raaf,
via het kinderdagverblijf zo ben ik aan deze opleiding gekomen.
dus misschien kan je het ook zo proberen? het kinderdagverblijf helpt je vast wel verder hoor...
hoi flashy
hoeft je schoonmoeder maar 1 toets nederlands te maken?
mmm vreemd,ik moet er wel wat meer maken. maar goed zoals ik al eerder schreef,misschien verschilt het per plaats!
en jammer dat ze de EHBO weer opnieuw moet doen!
heel veel succes toegewenst voor je schoonmoeder!
voor iedereen trouwens..
een fijne avond nog. groetjes Armani
via het kinderdagverblijf zo ben ik aan deze opleiding gekomen.
dus misschien kan je het ook zo proberen? het kinderdagverblijf helpt je vast wel verder hoor...
hoi flashy
hoeft je schoonmoeder maar 1 toets nederlands te maken?
mmm vreemd,ik moet er wel wat meer maken. maar goed zoals ik al eerder schreef,misschien verschilt het per plaats!
en jammer dat ze de EHBO weer opnieuw moet doen!
heel veel succes toegewenst voor je schoonmoeder!
voor iedereen trouwens..
een fijne avond nog. groetjes Armani
zondag 11 april 2010 om 11:33
Ik doe de opleiding ook via het ROC en doe de versnelde opleiding route 2.
Dat houdt in dat je 5 lessen krijgt en verder zelfstudie doet.
Het gaat best goed maar ik heb al een proefexamen gehad en vond de vraagstelling wel pittig. TIP: goed de vragen lezen!
Ik had drie fout dus zit ik op de goede weg zeg maar.
Nu het examen dichterbij komt wordt ik wel wat onzekerder en nerveuzer. Ik ben blij als alles weer achter de rug is. Al is het wel leuke en interessante stof hoor.
Mijn EHBO heb ik al twee jaar in huis en die is goed bevonden.
Dat houdt in dat je 5 lessen krijgt en verder zelfstudie doet.
Het gaat best goed maar ik heb al een proefexamen gehad en vond de vraagstelling wel pittig. TIP: goed de vragen lezen!
Ik had drie fout dus zit ik op de goede weg zeg maar.
Nu het examen dichterbij komt wordt ik wel wat onzekerder en nerveuzer. Ik ben blij als alles weer achter de rug is. Al is het wel leuke en interessante stof hoor.
Mijn EHBO heb ik al twee jaar in huis en die is goed bevonden.
dinsdag 20 april 2010 om 10:30
Ik heb een vraag. Ik zit er ook over na te denkenom gastouder te worden maar heb geen diploma Zorg en Welzijn. Nu las ik dat je ook alleen examen kunt doen voor deze opleiding bij een ROC. Is dit waar jullie het hierboven ook over hebben? Dus krijg je dan ter voorbereiding wel een aantal lessen en een boek?
zaterdag 1 mei 2010 om 11:49
hoera...geslaagd . ik had nooit gedacht dat ik op mijn leeftijd (54) nog een diploma zou halen . werkmap wat is dat hoe doe je dat ,het viel niet mee maar met dank aan de inzet van mijn gastouderburo Kwest heb ik en mijn andere collega's het allemaal gehaald alles werd betaald en begeleid alleen maar thuishoeven leren en wist ik iets niet (en dat was veel ! ) kon ik op mijn begeleister terug vallen .en op maandag 19 april sávonds naar het mondriaan om toets te doen . moeilijk zat hoor maar achteraf toch meegevallen ,dus gastouders veel succes
zondag 9 mei 2010 om 22:36
woensdag 12 mei 2010 om 00:30
hallo gastouders,
ik ben zelf ook een gastouder en heb maandag 17 mei examen,
mijn vraag is dan ook,kan iemand mij een paar voorbeeld vragen geven die voorkomen in het examen??
ik vind het leren erg lastig moet overal wat vandaan halen en een hoop spreekt elkaar tegen! waar uit hebben jullie allemaal geleerd???
hopelijk kan iemand mij helpen
groetjes wenny
ik ben zelf ook een gastouder en heb maandag 17 mei examen,
mijn vraag is dan ook,kan iemand mij een paar voorbeeld vragen geven die voorkomen in het examen??
ik vind het leren erg lastig moet overal wat vandaan halen en een hoop spreekt elkaar tegen! waar uit hebben jullie allemaal geleerd???
hopelijk kan iemand mij helpen
groetjes wenny
woensdag 12 mei 2010 om 00:44
Hoi Wendy,
Bij wie volg jij de opleiding?
Heb je ook lessen?
Het klopt dat sommige opleidingen elkaar een beetje tegen spreken. Maar je moet gewoon je gezond verstand gebruiken en dan kom je echt een heel eind.
Ik ga je geen vragen geven. Misschien is het wel strafbaar ofzo.
Kan ook zijn dat jij heel andere vragen krijgt en daarbij heb ik er veel tijd ingestopt (met resultaat) het is dan wel makkelijk om het dan van mij over te nemen.
Het gaat je heus wel lukken.
Bij wie volg jij de opleiding?
Heb je ook lessen?
Het klopt dat sommige opleidingen elkaar een beetje tegen spreken. Maar je moet gewoon je gezond verstand gebruiken en dan kom je echt een heel eind.
Ik ga je geen vragen geven. Misschien is het wel strafbaar ofzo.
Kan ook zijn dat jij heel andere vragen krijgt en daarbij heb ik er veel tijd ingestopt (met resultaat) het is dan wel makkelijk om het dan van mij over te nemen.
Het gaat je heus wel lukken.
woensdag 12 mei 2010 om 21:58
hoi wenny mijn examen bestond uit 3 onderdelen schriftelijk .14 vrage waar je uit 3 antwoorden de juiste moet kiezen en dan 3 open vragen waar je een soort van situatie moet uitleggen hoe jij iets zou aanpakken ,dus echt je boek wel lezen zijn soms hele simpele vragen zoals hoe zwaar mageen kind zijn dat je tillen van de arbo ect .dan mondeling met een leerkracht over je werkmap en een korte presentatie ik gebruikte veel fotos om over the praten bij het onderwerp zelfstanding ,fotos van shoentjes zelf aan doen ,jas ect .dan de pc toets als je de vragen goed lees is het niet zo moeiilijk en je heb lang genoeg de tijd ,succes allemaal