mieren op het aanrecht

10-05-2010 20:24 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik pas een weekje op het huis van mijn oom en tante. Nu lopen er aldoor mieren op het aanrecht... Er staat wel een mierenlokdoos op de grond en zo'n bus lokpoeder, maar omdat ze op het aanrecht zitten, waar ik mijn eten maak, wil ik deze spullen hier liever niet gebruiken. Is er een trucje om die mieren van het aanrecht af te krijgen? Ik laat in ieder geval al niets wat open is op het aanrecht liggen, maar dit maakt niets uit...

Graag tips!
bordje op de grond zetten, vlak voor het aanrecht met : VERBODEN VOOR MIEREN erop !!
Aliquando et insanire lucundum est
ik hoop voor ze dat ze kunnen lezen...
Was pas een topic over "ik heb nu al last van mieren,tips gevraagd"

Even hiernaast bij zoeken intikken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh en dat schoonmaakdoekje op het aanrecht leggen helpt geen reet hier.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je zult toch moeten zoeken waar ze vandaan komen.

En dan met antimierenspul spuiten.

Is er een straat of gewoon een paar verdwaalde mieren ?
Ik kit me suf. Maar dat was het euvel - lijkt het! Ik heb nu de derde gat/gleuf gekit en vooralsnog houdt de ant mob zich koest.

Kijk dus even of de randjes goed dichtgekit zijn.

Verder: geen zoete dingen, maar ook geen zoete geurkaarsjes ofzo Ik had er laatst eentje laten liggen en ik vond er 4 mieren op de volgende dag.
Oude Hollandse stuiver op de grond in de route van de mieren.

Werkt perfect!
Koperstrip ook
Aliquando et insanire lucundum est
Mijn moeder had vroeger een randje stuivers liggen tegen de mieren.

Hier staan allemaal Oma's tips tegen mieren, misschien staat er iets tussen wat je in huis hebt.
Al je voorraad in weckpotten doen. Je eten luchtdicht opbergen en gemorste kruimels verwijderen.

Maar het beste werkt het om de kier te vinden waardoor ze binnenkomen (vaak onder een kozijn) en dat te dichten. Met acrylaatpasta uit de bouwmarkt ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven