hoe zweetlucht uit kleding?

10-05-2010 22:07 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb een (lekker ranzig) vraagje over hoe ik de zweetlucht uit mijn sportkleding krijg. Als ik mijn strakke tshirtjes was (40 graden met goed wasmiddel en verzachter) blijf er een onaangenaam luchtje achter bij de oksels. Waardoor ik me meteen al niet meer fris voel terwijl het shirtje schoon is.

Kennen jullie dit en weet iemand een foefje om dat weg te krijgen?

Alvast bedankt!
Deo opdoen voordat je het shirtje aantrekt!
ossegalzeep en warmer wassen. met 40 graden wordt het niet schoon.
even vloeibaar wasmiddel op de okselplek aan de binnenkant shirt smeren en in laten trekken.

Daarna gewoon wassen.
dubro werkt ook erg goed.
soms kun je een shirt nou eenmaal niet heter dan 40 graden wassen ivm krimp..

Ik heb het heel soms (bepaalde tijd v maand) en dan even extra wasmiddel erop.
Bijna alle sportshirts zijn na een tijdje wel op 60 graden te wassen. De eerste keren niet maar daarna is het niet zo'n probleem...........
Erg vervelend inderdaad. Soms helpt het wel om te weken in Dettol en vervolgens mee met de gewone was. Je moet het alleen wel af en toe herhalen.
kijk eens op www.omaweetraad.com daar wordt geadviseerd je kleding te weken in / wassen met azijn.
Soms heb ik kleding waarin een zweetluchtje blijft hangen na het wassen. Dan gaan ze ook altijd weer heel snel stinken als ik ze weer draag. Wat helpt is een nacht laten weken in water met soda en daarna wassen.
quote:bergkristal schreef op 10 mei 2010 @ 22:27:

Soms heb ik kleding waarin een zweetluchtje blijft hangen na het wassen. Dan gaan ze ook altijd weer heel snel stinken als ik ze weer draag. Wat helpt is een nacht laten weken in water met soda en daarna wassen.Dit is inderdaad de truc!
Nog praktischer: soda en was in de wasmachine. De machine een minuut of tien laten draaien. Nachtje uitzetten en de volgende morgen waspoeder erbij en wassen maar. Geen geklieder met emmertjes/teiltjes, wringen enz. Zelfs de met puberhormonen en superzweet vergeven sportkleding van onze puber zijn dan weer even lekker fris.
Ken het probleem, erg vervelend. Probeer het inderdaad met blanke natuurazijn. Dus een emmertje water met een heeele flinke scheut azijn. Daarna weer wassen.

(leuk altijd die reacties om deo te gaan gebruiken...)
quote:SeptemberGirl schreef op 10 mei 2010 @ 22:07:

Deo opdoen voordat je het shirtje aantrekt!Oh echt!? Dus daar is deo voor...
quote:tjuny schreef op 10 mei 2010 @ 22:45:

Nog praktischer: soda en was in de wasmachine. De machine een minuut of tien laten draaien. Nachtje uitzetten en de volgende morgen waspoeder erbij en wassen maar. Geen geklieder met emmertjes/teiltjes, wringen enz. Zelfs de met puberhormonen en superzweet vergeven sportkleding van onze puber zijn dan weer even lekker fris.

Slimmerik!

Wat betreft de azijntips hier: dat gebruik je bij mijn weten vooral om de kleur van je nieuwe kleding goed te laten pakken. Toch?
Oke dus weken is de truc, nog niet eerder aan gedacht

En die azijnlucht gaat er dan ook weer uit? Ik ruik namelijk nog lieven naar mijn eigen oksels dan naar azijn...
Weken in SODA. Geen azijn.

Doe het altijd en werkt als een tierelier.
quote:frizzy schreef op 10 mei 2010 @ 23:20:

Weken in SODA. Geen azijn.

Doe het altijd en werkt als een tierelier.Oke morgen Soda, Azijn en Ossegal kopen ;) ik probeer alles maar
Ach ja MV... waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Als je goed leest zie je dat de suggesties ossegal en azijn door niemand zelf getest zijn. De soda wel, en degenen die het hebben gedaan zeggen dat het gewoon werkt. Maar goed, als jij alles wil proberen, ook goed.
Soda en azijn werken alletwee, dus je kan kiezen. Ossegalzeep weet ik eerlijk gezegd niet. Succes met uitproberen.
Tast Soda je kleding niet aan?
Ik doe het al jaren Nina. Merk geen verschil.
het beste is een nacht in een emmer koud water en een scheutje azijn, dan zijn je kleren de volgende dag weer heerlijk fris. Ik zou geen soda gebruiken
ossengal is een ontvetter en is geschikt voor vlekken niet voor geuren
Ossengal gebruik ik idd ook alleen voor vlekken. En tegenwoordig meng ik wasverzachter met een flinke scheut azijn, ruikt niet zuur maar heel lekker fris! Soda nog niet geprobeerd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven