Gezondheid alle pijlers

auw, onderhuids puistje!

11-05-2010 00:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor de zoveelste keer een onderhuidse puist in m'n onderste ooglid en dat doet pijn! Nooit echt last van gehad eigenlijk, misschien in m'n hele leven drie keer, en nu het laatste half jaar ongeveer echt de een na de andere. Meestal blijven ze onderhuids en komt er geen wit kopje op. En doen ze dus een aantal dagen flink zeer.

Weet iemand hoe het kan dat je ineens te maken krijgt met puistjes op deze plek? Heeft het iets met een te lage weerstand te maken? En is er iets wat ik kan doen om de ontwikkeling een beetje te stimuleren zodat ik er minder lang last van heb? Niet meer knipperen zou ook helpen tegen de pijn, maar ja, dan krijg je weer hele andere problemen natuurlijk.

Alvast bedankt!
Neem een pijnstillertje tegen de pijn. Als het ieder keer vanzelf over gaat, lijkt het me niet zo'n probleem. En als je het niet vertrouwt een afspraak met je huisarts maken.
.
Nee, is zeker geen gerstekorrel, die heb ik onder m'n andere oog (ja ja het is allemaal wat in mijn gezicht), en die doen geen pijn en zie je duidelijk zitten. Dit puistje is denk ik de voorbode van een strontje (bah, het woord alleen al maakt het onappetijtelijk) en kun je nu nog helemaal niet zien zitten. Huid is alleen wat rood en opgezwollen.
.
Dank je voor de link! Het verschil is dus blijkbaar dat bij een strontje de pijnlijke zwelling in de rand van het ooglid zit, en bij een gerstekorrel net boven of onder de rand van het ooglid. Tja dat kan ik eigenlijk niet echt zien maar zolang het steeds over blijft gaan is dat misschien ook niet zo belangrijk.

Weet je misschien of ik iets kan doen om te voorkomen dat ze ontstaan? Of is het gewoon een kwestie van pech hebben?

Oh warme compressen stimuleren de ontwikkeling zie ik nu. Daar ga ik vannacht maar niet meer aan beginnen maar misschien morgen toch maar even proberen want ik zit me er echt dood aan te ergeren. Denk je op je achtentwintigste onderhand wel klaar te zijn met puisten, krijg je dit weer.

Ja okee ik zit me ongelofelijk aan te stellen maar soms is het fijn om je druk te maken over de kleine irritaties in het leven zodat je lekker je kop in het zand kan steken voor alles wat er echt toe doet .
Een pijnstiller tegen een strontje of puistje?????? Komop zeg....

Ik vind het wel heel vervelend voor TO maar een pijnstiller? Neuh dat lijkt me niet echt nodig.
Heb je een nieuwe oogmake- upremover toevallig?
Ik krijg altijd ontstekingen van vettige crèmes.
Mijn vriend loopt inmiddels al maanden rond met een chalazion, maar hij heeft er gelukkig geen last van.

Hij studeert geneeskunde en had zelf al opgezocht dat je er weinig aan kunt doen. Hij zei ook dat die warmtecompressen niet of nauwelijks werken, maar dat vond ik wat voorbarig gesproken (hij heeft het niet eens geprobeerd), dus ik ben benieuwd of dat hij jou gaat helpen!?

Sterkte in elk geval.
Gebruik je mascara? Misschien moet je de roller eens vervangen? Oude rollers kunnen bacterien bevatten. En die smeer je dan steeds weer opnieuw op je wimpers.
Hoi Fleecevest,

Ik wilde zelf ook al en topic hier over openen maar ik durfde dat niet zo goed haha, kun je nagaan.

Mar goed Hier ook dikke ellende, ik word 25 mei geopereerd, ik ben 16 april geopereerd aan mijn linkeronderooglid, een dag later begon mijn rechterbovenooglid, daar zit een bobbel nu, en nu waar het linkeroog geopereerd zit zit weer een puistje, doe aan warmtecompressen maar ik word er doodmoe van, ik druppel nu met fucidinzuur puistje word rijp dus ik hoop dat die opensprinkt anders kan ik meteen 25 mei direct weer een operatie aanvragen, ik heb het vorig jaar 1 keer eerders gehad toen is het ook geopereerd daarvoor nooit gehad en na die ingreep heb ik een jaar niets gehad, en nu ? in 1 maand tijd 3 keer waarvan 2 keer ingreep nodig, de oogarts in R'dam zegt dat het je er niets aan kunt doen, hij had het zelf ook 6 keer achter elkaar gehad, het doet idd pijn mijn hele oogleden zaten dicht echt grote ontsteking ik ben zelf ook radeloos m'n zicht word er ook niet beter door, vind het vreselijk want mijn ogen zien er op heden lelijk uit en ik hoop dat het echt goed komt. ik loop met en grote jacky O zonnebrilbrill op.

Ik leef met je mee fleecevest
Gebruik geen make-upremover en ook geen mascara, dus dat kan het niet zijn. Het is gelukkig nog niet zo erg opgezwollen dat iedereen straks gaat vragen wat ik aan m'n oog heb, wel nog pijnlijk maar uhm.. een pijnstiller ga ik er inderdaad echt niet voor nemen. Dan kun je wel bezig blijven.
Zo jee dat is nogal wat dat je er voor onder het mes moet.. Balen zeg. Tot nu toe zijn ze bij mij steeds over gegaan gelukkig. En het is inderdaad niet echt heel sierlijk nee! Dat je zicht er zelfs minder van wordt is wel heel rot. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je er even snel weer vanaf komt als dat je eraan gekomen bent! Ga nu rennen, beetje laat voor werk.
Bij mij waren de buisjes die in op de binnenste rand van het onderste ooglid zitten (begrijp je het nog?) verstopt. Daardoor had ik steeds last van droge ogen. Die buisjes scheiden een olie-achtige substantie af, die dan een film over het traanvocht legt. Ik kon ook witte bultjes zien, op dat onderste ooglid. Ik moet nu steeds na het douchen even met een wattenstaafje over dat randje gaan (dus even ooglid naar beneden trekken, en dan heen en weer met dat wattenstaafje).

Misschien dat dit ook helpt om het ooglid schoon te houden, en zo ontstekingen te voorkomen? Ik zie dat er nog best vaak wat mascararestjes op het wattenstaafje komt. Terwijl ik dan denk dat het schoon is. Sterkte ermee.
Een pijnstiller is dan misschien niet nodig maar een ibuprofen 400mg helpt wel om ontsteking de kop in te drukken en dat zou ik wel nemen. Wellicht voorkomt het dat je een echte grote ontsteking krijgt.

Verder zou ik als dit vaker voorkomt, toch naar de HA gaan en het weg laten halen. Is een soort abcesje dat hij open snijdt en schoonmaakt. Dan ben je er ook vanaf.

En inderdaad, heel precies met de hygiene omgaan is belangrijk. Neem een apart watje voor elk oog, en vervang make-up op tijd. Maak je handen vooraf heel goed schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven