plaats je lekkerste woksaus
dinsdag 11 mei 2010 om 11:44
dinsdag 11 mei 2010 om 14:36
Mijn favo eigengemaakte recept met saus:
Oosterse kip met prei
Ingrediënten voor 1 persoon:
100 gram kipfilet
Kip Pikant kruiden (Verstegen)
boter voor bakken
1 prei
2 el ketjap
2 el tomatenketchup
1 el zoete chilisaus
Bereiding:
Snijd de kipfilet in blokjes, strooi de kruiden erover en bak ze in een hapjespan. Snijd intussen de prei in de lengte door en snijd in halve ringen. Voeg toe aan de gare kip en bak even mee. Voeg hier aan toe de ketjap, ketchup en chilisaus. Even laten sudderen. Lekker met rijst en eventueel een salade.
Heb al verschillende combi's geprobeerd maar dit is toch wel het ultieme recept voor mij.
Oosterse kip met prei
Ingrediënten voor 1 persoon:
100 gram kipfilet
Kip Pikant kruiden (Verstegen)
boter voor bakken
1 prei
2 el ketjap
2 el tomatenketchup
1 el zoete chilisaus
Bereiding:
Snijd de kipfilet in blokjes, strooi de kruiden erover en bak ze in een hapjespan. Snijd intussen de prei in de lengte door en snijd in halve ringen. Voeg toe aan de gare kip en bak even mee. Voeg hier aan toe de ketjap, ketchup en chilisaus. Even laten sudderen. Lekker met rijst en eventueel een salade.
Heb al verschillende combi's geprobeerd maar dit is toch wel het ultieme recept voor mij.
maandag 17 mei 2010 om 16:49
Mijn favo woksauzen:
Conimex Sweet chili.
Conimex Knoflook koriander.
AH Zsechuan.
Verder gebruik ik ook vaak een paar eetlepels thaise rode curry pasta en kokosmelk. Ik vind het ook lekker om Go-Tan chilisaus (uit plastic fles) te gebruiken en dan santen erbij. Die chilisaus is eigenlijk niet voor te wokken, maar je kunt hem er prima voor gebruiken.
Conimex Sweet chili.
Conimex Knoflook koriander.
AH Zsechuan.
Verder gebruik ik ook vaak een paar eetlepels thaise rode curry pasta en kokosmelk. Ik vind het ook lekker om Go-Tan chilisaus (uit plastic fles) te gebruiken en dan santen erbij. Die chilisaus is eigenlijk niet voor te wokken, maar je kunt hem er prima voor gebruiken.