Mannen komen van MARS, vrouwen van VENUS
dinsdag 11 mei 2010 om 18:40
Ik lees net het gelijknamige boek van John Gray uit..............wauw! wat een openbaring!!!!! Ik ben niet overgevoelig, jaloers, claimerig en een zeur............ ik ben gewoon VROUW!!! ha ha ha
En ik schaam me diep hoe vaak ik onbewust mijn partner gekwetst heb door niet in zijn behoeften te voorzien. het blijft nog even wennen want de behoeften van een man liggen echt veeeeel anders als bij de vrouw. maar ja nu ik dat begin in te zien is het een kwestie van accepteren. Ik raad echt iedereen aan dit boek te lezen!!!
Ik ben benieuwd naar de reacties van jullie die het boek al gelezen hebben.......
En ik schaam me diep hoe vaak ik onbewust mijn partner gekwetst heb door niet in zijn behoeften te voorzien. het blijft nog even wennen want de behoeften van een man liggen echt veeeeel anders als bij de vrouw. maar ja nu ik dat begin in te zien is het een kwestie van accepteren. Ik raad echt iedereen aan dit boek te lezen!!!
Ik ben benieuwd naar de reacties van jullie die het boek al gelezen hebben.......
dinsdag 11 mei 2010 om 18:44
Ik heb het niet gelezen, maar ik vind het altijd vrij apart dat opeens de hele mensheid weet hoe we in elkaar steken doordat 1 schrijver zegt dat het zo is. Als ik een boek nodig heb om achter de behoeften van mijn partner te komen dan denk ik dat er toch iets mis is met onze relatie...
Verder lijkt het me wel een vermakelijk boek.. niets meer niets minder.
Maar ja, das mijn mening.
Maar ja, das mijn mening.
dinsdag 11 mei 2010 om 18:46
quote:Waldorf114 schreef op 11 mei 2010 @ 18:44:
Ik heb het niet gelezen, maar ik vind het altijd vrij apart dat opeens de hele mensheid weet hoe we in elkaar steken doordat 1 schrijver zegt dat het zo is. Als ik een boek nodig heb om achter de behoeften van mijn partner te komen dan denk ik dat er toch iets mis is met onze relatie...
Maar ja, das mijn mening.Klinkt alsof jij alle wijsheid in pacht hebt en geen hulp van buitenaf kan accepteren??? klopt dat???
Maar ja, das mijn mening.Klinkt alsof jij alle wijsheid in pacht hebt en geen hulp van buitenaf kan accepteren??? klopt dat???
dinsdag 11 mei 2010 om 18:48
heb dat boek ook gelezen paar jaar terug.
idd. een boek vol met 'o ja' momenten.
mijn vriend moet het verplicht ook lezen,
dat gaat erg langzaam aangezien hij geen lees-mens is......
is idd. een erg handig boek.
wat maakt het trouwens uit dat dat boek al
jaaaaaaaaaaaaren op de markt is en de TOer dus achterloopt?
beter laat dan nooit...
idd. een boek vol met 'o ja' momenten.
mijn vriend moet het verplicht ook lezen,
dat gaat erg langzaam aangezien hij geen lees-mens is......
is idd. een erg handig boek.
wat maakt het trouwens uit dat dat boek al
jaaaaaaaaaaaaren op de markt is en de TOer dus achterloopt?
beter laat dan nooit...
dinsdag 11 mei 2010 om 18:48
dinsdag 11 mei 2010 om 18:51
quote:superstar_2 schreef op 11 mei 2010 @ 18:47:
Je hebt het boek gelezen en nu?
Wat ga je met je nieuw verworven inzichten doen?
Ik ben nu nog aan het genieten van het feit dat ik gewoon vrouw ben en me daar niet schuldig over hoef te voelen of me in alle bochten wringen om dat proberen te verdedigen.
Daarna ga ik het uitgebreid met mijn partner bespreken (kijken in hoeverre de stereotype voorbeelden voor hem gelden en in welke mate etc etc)en de tips die gegeven worden hoe met mannen om te gaan uitproberen en bespreken met mijn vriend. We bespreken sowieso veel samen maar wat nog al eens frustraties bij een van ons opleverde ik zie nu in waarom en ga daar zeker rekening mee houden.
Je hebt het boek gelezen en nu?
Wat ga je met je nieuw verworven inzichten doen?
Ik ben nu nog aan het genieten van het feit dat ik gewoon vrouw ben en me daar niet schuldig over hoef te voelen of me in alle bochten wringen om dat proberen te verdedigen.
Daarna ga ik het uitgebreid met mijn partner bespreken (kijken in hoeverre de stereotype voorbeelden voor hem gelden en in welke mate etc etc)en de tips die gegeven worden hoe met mannen om te gaan uitproberen en bespreken met mijn vriend. We bespreken sowieso veel samen maar wat nog al eens frustraties bij een van ons opleverde ik zie nu in waarom en ga daar zeker rekening mee houden.