Mannen komen van MARS, vrouwen van VENUS

11-05-2010 18:40 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net het gelijknamige boek van John Gray uit..............wauw! wat een openbaring!!!!! Ik ben niet overgevoelig, jaloers, claimerig en een zeur............ ik ben gewoon VROUW!!! ha ha ha

En ik schaam me diep hoe vaak ik onbewust mijn partner gekwetst heb door niet in zijn behoeften te voorzien. het blijft nog even wennen want de behoeften van een man liggen echt veeeeel anders als bij de vrouw. maar ja nu ik dat begin in te zien is het een kwestie van accepteren. Ik raad echt iedereen aan dit boek te lezen!!!

Ik ben benieuwd naar de reacties van jullie die het boek al gelezen hebben.......
quote:dangeensuus schreef op 11 mei 2010 @ 18:48:

[...]

Bruinesuiker leest een boekje en denkt de psycholoog uit te kunnen hangen

Ik weet nog wel een boek voor je : Nijntje op het strand.Voelt dat nou echt goed een ander niet in zijn waarde laten??????
quote:ikwilafvallen schreef op 11 mei 2010 @ 18:51:

[...]

Ha. Ha. Ha.Eh... sarcasme is een bloedserieuze zaak, niet te verwarren met humor. Dit terzijde.
quote:brownsuga schreef op 11 mei 2010 @ 18:51:

[...]

Ik ben nu nog aan het genieten van het feit dat ik gewoon vrouw ben en me daar niet schuldig over hoef te voelen of me in alle bochten wringen om dat proberen te verdedigen.

Daarna ga ik het uitgebreid met mijn partner bespreken (kijken in hoeverre de stereotype voorbeelden voor hem gelden en in welke mate etc etc)en de tips die gegeven worden hoe met mannen om te gaan uitproberen en bespreken met mijn vriend. We bespreken sowieso veel samen maar wat nog al eens frustraties bij een van ons opleverde ik zie nu in waarom en ga daar zeker rekening mee houden.

Ah je hebt nu een excuusboek gevonden...

"ik kan het niet helpen ik ben een vrouw,het staat hier in dit boek lees zelf maar.."
Het klinkt alsof je een excuus hebt gevonden voor dat irritante overgevoelige, claimerige en zeurderige gedrag (namelijk 'ik ben een vrouw') en daar nu in blijft volharden.
Peas on earth!
quote:brownsuga schreef op 11 mei 2010 @ 18:53:

[...]

Voelt dat nou echt goed een ander niet in zijn waarde laten??????Zegt de vrouw met de nieuwe inzichten die gelijk komt met een opmerking dat een ander moeite heeft met het aanvaarden van hulp van buitenaf......
Fuck... Superstar was nét iets eerder!
Peas on earth!
quote:brownsuga schreef op 11 mei 2010 @ 18:46:

[...]

Klinkt alsof jij alle wijsheid in pacht hebt en geen hulp van buitenaf kan accepteren??? klopt dat???Scherpe analyse. Stond dat ook in het boek?
quote:brownsuga schreef op 11 mei 2010 @ 18:51:

[...]

Ik ben nu nog aan het genieten van het feit dat ik gewoon vrouw ben en me daar niet schuldig over hoef te voelen of me in alle bochten wringen om dat proberen te verdedigen.

Daarna ga ik het uitgebreid met mijn partner bespreken (kijken in hoeverre de stereotype voorbeelden voor hem gelden en in welke mate etc etc)en de tips die gegeven worden hoe met mannen om te gaan uitproberen en bespreken met mijn vriend. We bespreken sowieso veel samen maar wat nog al eens frustraties bij een van ons opleverde ik zie nu in waarom en ga daar zeker rekening mee houden.Dat je je gewoon kunt misdragen zonder je schuldig te voelen bedoel je?
Ah., dank voor de kwoot Waldorf, die bedoelde ik dus
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 11 mei 2010 @ 18:54:

Fuck... Superstar was nét iets eerder! Ik kan er niks aan doen ik ben een vrouw hè..
*wilde iets zeggen over pakjeseten, maar heeft Star gezien*
Peas on earth!
quote:superstar_2 schreef op 11 mei 2010 @ 18:57:

[...]

Ik kan er niks aan doen ik ben een vrouw hè.. Jamaarjamaarjamaar ik óók! Dus ... ik kan daar nu ongegeneerd eindeloos over zeiken
Peas on earth!
quote:Star schreef op 11 mei 2010 @ 18:56:

[...]

Dat je je gewoon kunt misdragen zonder je schuldig te voelen bedoel je? Ha ha ha ha nee hoor, maar bedankt voor de tip
Tjeeees. Ik ben ook een vrouw, maar zuigen, zeiken, mekkeren miepen en janken komt niet in mijn woordenboek voor hoor.

Als je dat doet ben je gewoon een rotwijf en dien je door de man die van Mars komt een schop onder je hol te krijgen. Wat een flauwekul.
Ha ha ha maar wat vind je dan precies zo verhelderend aan dit boek? Ik vind het bizar dat al die dingen nieuw voor je zijn, vind het zelf namelijk nogal een open deur allemaal en zó vol stereotypen...
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 11 mei 2010 @ 18:57:

[...]

Jamaarjamaarjamaar ik óók! Dus ... ik kan daar nu ongegeneerd eindeloos over zeiken

Ja natuurlijk,het staat allemaal in dat boek dus het mag...

Je mag eindeloos doorzeuren,ook irl trouwens en als je vent zeikt geef je hem gewoon dat boek dat het allemaal verklaart..
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 11 mei 2010 @ 18:57:

*wilde iets zeggen over pakjeseten, maar heeft Star gezien* Wijs, heel wijs.
Dit was voor mij pas een openbaring: Waarom vrouwen altijd praten en mannen alles beter weten
En dat je een vrouw bent betekent geen excuus voor je gedrag, maar eerder een reden. En met redenen hoeven we niet altijd genoegen te nemen dus bij deze zou ik mezelf toch ietsje pietsje veranderen. Want: claimerig, overgevoeling, zeikerig én jaloers? WAUW. Ik stond allang op straat..
quote:superstar_2 schreef op 11 mei 2010 @ 18:59:

[...]

Ja natuurlijk,het staat allemaal in dat boek dus het mag...

Je mag eindeloos doorzeuren,ook irl trouwens en als je vent zeikt geef je hem gewoon dat boek dat het allemaal verklaart..Ik denk dat vriend daar heel erg om moet lachen dan.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 11 mei 2010 @ 18:59:

Ha ha ha maar wat vind je dan precies zo verhelderend aan dit boek? Ik vind het bizar dat al die dingen nieuw voor je zijn, vind het zelf namelijk nogal een open deur allemaal en zó vol stereotypen...Heerlijk voor je!! Ik heb waarschijnlijk langer op venus gezeten oid want voor mij was het verhelderend te lezen hoe vrouwen en mannen verschillend van elkaar zijn en hoe daar rekening mee te kunnen houden.
quote:brownsuga schreef op 11 mei 2010 @ 19:03:

[...]

Heerlijk voor je!! Ik heb waarschijnlijk langer op venus gezeten oid want voor mij was het verhelderend te lezen hoe vrouwen en mannen verschillend van elkaar zijn en hoe daar rekening mee te kunnen houden.Dat denk ik ook ja. Mijn dochter van 3 weet al heel goed uit te leggen wat het verschil is tussen jongens en meisjes
Hebben ze dat volslagen belachelijke boek nou nog steeds niet naar de afdeling fictie verhuisd?
quote:luna1 schreef op 11 mei 2010 @ 19:06:

[...]

Dat denk ik ook ja. Mijn dochter van 3 weet al heel goed uit te leggen wat het verschil is tussen jongens en meisjes SUPER!!!!! dat scheelt haar veel ellende denk ik.
waarschijnlijk wel Minny, maar daar is TO niet over ingelicht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven