magnetronstand ovenschotel

11-05-2010 19:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden, weet iemand van jullie welke magnetronstand je gebruikt bij een ovenschotel? De gebruiksaanwijzing van de mijne is erg vaag en klopt niet altijd. Zo had ik een ovenschotel een half uur op 450 Watt gezet. Hij was wel warm en te eten, maar er zat geen bruin korstje op alleen maar een te bruine korst aan de zijkanten. Ik weet niet of het per magnetron verschillend is (ik heb een Samsung).

Alvast bedankt voor de antwoorden
Ik zou een ovenschotel in een oven doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Magnetron verwarmt alleen en zo krijg je dus nooit een krokant korstje. Daarvoor moet je echt bakken.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Euhm, een ovenschotel moet toch in de oven? Ik gebruik in ieder geval altijd de oven-stand van mijn combimagnetron.
Nee, daar komt geen bruin korstje op zo... *zucht*
bruin korstje krijg je niet in de magnetron, dus eigenlijk wat zij hier boven schrijven. De mag. zorgt ervoor dat de moleculen sneller gaan trillen in je voedsel (of wat dan ook) en hierdoor wordt het warmer.
Ik ben benieuwd wat je nog meer in de magnetron stopt :-)

Lekkere ovenpizza, ovenfrietjes, afbakbroodjes etc?

Of heb je stiekem een combi?
Ik heb een combimagnetron en had 'm gekocht omdat mijn oven stuk is en ik graag een magnetron wou. Dacht dat ik de magnetron dan als vervanger van de oven kon gebruiken.
Ja dan kan je hem als vervanger gebruiken voor de oven, maar dan moet je hem wel op ovenstand zetten. Niet de magnetronstand. Voor extra krokant laagje kan je de grill nog even aanzetten.
Op mijn combi-magnetron zit een speciale toets waarmee ik ook de temperatuur moet instellen en voor een heteluchtoven is dat meestal 180 C. Daarna moet de tijd worden ingegeven.

Misschien dat je kunt googlen op het merk voor een betere uitleg.
In dat geval zou ik je combi op de ovenstand zetten!

T ligt aan de ovenschotel, maar met een half uurtje op 200 graden zou je een eind moeten komen.
Bij bijvoorbeeld lasagna hangt het af van hoeveel haast ik heb.

Ik kies òf de ovenstand, half uurtje op 200 graden, òf ik combineer de ovenstand met de magnetronfunctie. Dan verwarm ik dus wel de oven voor, schuif de lasagna erin en doe dan de oven op 200 graden en de magnetron op stand 8 (hij heeft er 12) en dan is na 17 minuten de lasagna gaar en toch ook bruin.
Waarom óf microgolven óf ovenwarmte bij een combimagnetron ?

Het voordeel van een combimagnetron is juist dat je het gaar worden d.m.v. microgolven kunt combineren met het gelijktijdig bruin/knapperig bakken in de oven.

Oven eerst voorverwarmen, en daarna de magnetronstand instellen. Bij mij resp. 200 graden en 600 watt. Hoe lang hangt van de hoeveelheid voedsel af. Voor een gerecht voor 4 personen houd ik een half uur aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven