magnetronstand ovenschotel
dinsdag 11 mei 2010 om 19:42
Hallo meiden, weet iemand van jullie welke magnetronstand je gebruikt bij een ovenschotel? De gebruiksaanwijzing van de mijne is erg vaag en klopt niet altijd. Zo had ik een ovenschotel een half uur op 450 Watt gezet. Hij was wel warm en te eten, maar er zat geen bruin korstje op alleen maar een te bruine korst aan de zijkanten. Ik weet niet of het per magnetron verschillend is (ik heb een Samsung).
Alvast bedankt voor de antwoorden
Alvast bedankt voor de antwoorden
dinsdag 11 mei 2010 om 21:00
woensdag 12 mei 2010 om 11:43
Bij bijvoorbeeld lasagna hangt het af van hoeveel haast ik heb.
Ik kies òf de ovenstand, half uurtje op 200 graden, òf ik combineer de ovenstand met de magnetronfunctie. Dan verwarm ik dus wel de oven voor, schuif de lasagna erin en doe dan de oven op 200 graden en de magnetron op stand 8 (hij heeft er 12) en dan is na 17 minuten de lasagna gaar en toch ook bruin.
Ik kies òf de ovenstand, half uurtje op 200 graden, òf ik combineer de ovenstand met de magnetronfunctie. Dan verwarm ik dus wel de oven voor, schuif de lasagna erin en doe dan de oven op 200 graden en de magnetron op stand 8 (hij heeft er 12) en dan is na 17 minuten de lasagna gaar en toch ook bruin.
woensdag 12 mei 2010 om 11:48
Waarom óf microgolven óf ovenwarmte bij een combimagnetron ?
Het voordeel van een combimagnetron is juist dat je het gaar worden d.m.v. microgolven kunt combineren met het gelijktijdig bruin/knapperig bakken in de oven.
Oven eerst voorverwarmen, en daarna de magnetronstand instellen. Bij mij resp. 200 graden en 600 watt. Hoe lang hangt van de hoeveelheid voedsel af. Voor een gerecht voor 4 personen houd ik een half uur aan.
Het voordeel van een combimagnetron is juist dat je het gaar worden d.m.v. microgolven kunt combineren met het gelijktijdig bruin/knapperig bakken in de oven.
Oven eerst voorverwarmen, en daarna de magnetronstand instellen. Bij mij resp. 200 graden en 600 watt. Hoe lang hangt van de hoeveelheid voedsel af. Voor een gerecht voor 4 personen houd ik een half uur aan.