Help, kindernamen

12-05-2010 13:40 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Sorry, de tekst is een beetje verprutst.

Helemaal verprutst eigenlijk

Mijn zoons heten Tom, Max en Jim
anoniem_105583 wijzigde dit bericht op 12-05-2010 15:03
Reden: Verkeerde tekst
% gewijzigd
De post prikkelt de fantasie wel nogal. 'Nou dokter, reanimeren is niet nodig hoor, hij heeft de klus toch al geklaard'. (erg aardig is het niet van mij, ik geef het toe)

Mocht het inderdaad zo zijn dat deze dochter van ingevroren zaad komt, dan vind ik het wel heel dapper om als weduwe met drie kinderen nog voor een vierde te kiezen (stel dat het ook een drieling was geworden....)
Barbabella, leg eens uit dan? Je kan sperma toch niet zomaar tussen de diepvriesdoperwten leggen, ik neem aan dat daar een arts aan te pas moet komen? En artsen in België werken daar wel aan mee? Vreemd, weet niet of ik dat een goed idee vind......
quote:heartwork schreef op 12 mei 2010 @ 13:58:

[...]

Kan dat niet? Maar bij 'over mijn lijk' had er ook een stel dit gedaan.

Ach, ik weet er ook niet zo veel van verder. Gelukkig nog niet in mijn wereldje voorgekomen.Dat heb ik ook gezien, maar die man leefde nog, dat is heel wat anders! Een baby verwekken met ingevroren sperma vind ik niet zo verbazingwekkend, maar dat dat gebeurt nadat de vader overleden is, is volgens mij echt niet toegestaan.
Het kan zijn dat er nog wat lag toch van de vorige keer.( of mag je dat dan niet meer gebruiken?)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Even ontopic: ik zou een naam kiezen waarin je de naam van de vader verwerkt. Dat lijkt me wel passend, gezien de omstandigheden. Sterkte!
quote:Michelle90 schreef op 12 mei 2010 @ 13:58:

Is de a.s. moeder is kwestie nog aanwezig om het wat duidelijker te maken??Die zit natuurlijk al lang op het meisjesnamentopic.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:sassafras schreef op 12 mei 2010 @ 13:59:

Barbabella, leg eens uit dan? Je kan sperma toch niet zomaar tussen de diepvriesdoperwten leggen, ik neem aan dat daar een arts aan te pas moet komen? En artsen in België werken daar wel aan mee? Vreemd, weet niet of ik dat een goed idee vind......

Ik weet niet of het in Belgie wel of niet mag trouwens, dat ten eerste.

Maar stel, je man is stervende, dat weet je net en je man heeft nog wel genoeg puf om bijvoorbeeld naar Belgie te rijden om daar de sperma in te laten vriezen. Je woont bijvoorbeeld in Vlissingen en Belgie is dus dicht bij. Dan is het toch zo gepiept?

Of slaat mijn fantasie nu op hol?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Hoe heet je andere dochter?

Als ik het meisjesnamentopic goed begrijp heb je dus al 1 dochter en zijn de andere 2 van de 3ling jongetjes.

Leuk, dus straks 2 meiden en 2 jongens.

Las ook dat je meisjesnamen die eindigen op een -a leuk vindt.

Dus:

Anna

Jenna

Linda (/e)

Isabella

Bella

Sophia

Ilsa

Brenna

Euhmmm verder denken...
quote:AlettaJacobs schreef op 12 mei 2010 @ 14:04:

Even ontopic: ik zou een naam kiezen waarin je de naam van de vader verwerkt. Dat lijkt me wel passend, gezien de omstandigheden. Sterkte!Dat hebben ze waarschijnlijk bij de drieling al gedaan. Niet dat het dan nu niet meer zou kunnen.
Ik zit er kennelijk volkomen naast, het is wel wettelijk toegestaan, getuige de volgende tekst van het Leids Universitair Medisch Centrum.

"Het is in Nederland eventueel mogelijk om ingevroren biologisch materiaal, zoals zaadcellen en embryo's, na het overlijden van de wettige eigenaar te gebruiken voor een behandeling bij diens nabestaande. U dient dan bij vol bewustzijn en verstand en in volledige vrijheid een schriftelijke verklaring af te leggen, waarin u bepaalt dat een bepaalde vrouw (te benoemen met naam en toenaam), na uw overlijden de beschikking mag krijgen over dit opgeslagen biologisch materiaal. Hoewel het LUMC niet wil meewerken aan daadwerkelijke postume behandelingen, is het mogelijk dat de wettige nabestaande het materiaal vervoert naar een kliniek die postume behandelingen wel toepast. "

quote:AlettaJacobs schreef op 12 mei 2010 @ 14:04:

Even ontopic: ik zou een naam kiezen waarin je de naam van de vader verwerkt. Dat lijkt me wel passend, gezien de omstandigheden. Sterkte!

Moet het kind wel van de overleden man zijn, niet van een nieuwe partner. En of dat zo is, is me niet helemaal duidelijk.

Verder staat natuurlijk buiten kijf dat TO haar zwangerschap van harte gegund is, hopelijk verloopt die verspoedig (en dat met al een drieling, pfoe, respect!).
quote:calimerootje schreef op 12 mei 2010 @ 13:54:

Hmm, je verhaal is een beetje warrig. Maar ik had wel meteen een naam voor je dochter in gedachten: "Whitney"...

Kon het niet laten..

Poelepoelepoelepoes!
Ik begrijp niet goed waarom iemand een topic opent om leuke meisjesnamen te vinden en ons dan eerst vertelt dat ze een drieling heeft waarvan de vader overleden is. Heel triest hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dat is dus alleen relevant als je juist níet wilt dat de 4e naam op die andere drie lijkt (of juist wel natuurlijk) of als je de vader wilt vernoemen, of.... Maar dan moet je ook meer informatie geven.
Eens met Kastanjez.
Giulia.
Franca

Brigitta

Helena

Sanna (/e)

Sophie (/a)

Anita

Annika
quote:aisha24 schreef op 12 mei 2010 @ 14:16:

Giulia.

Want die naam zit nou eenmaal in de familie...

ojee we gaan nu wel erg offtopic
Ik vind Vera een mooie naam en Lisa (maar ze staan wel hoog in de populairiteitslijst)
Vreemd, ik lees net in het meisjesnamentopic dat je dochter Mara heet.
Ehhh verpruts je tekst dan nogeens en dan met een uitgebreidere uitleg zodat iedereen het gaat snappen?
Ik had de aangepaste tekst gemist :D
Nee want ze heeft de tekst veranderd, ze heeft 3 zoons tom, max jim.
quote:moekie76 schreef op 12 mei 2010 @ 16:11:

Ehhh verpruts je tekst dan nogeens en dan met een uitgebreidere uitleg zodat iedereen het gaat snappen?

Ik snap er in ieder geval geen drol meer van.

Hoeveel kinderen zijn er al, en hoeveel zijn er nu op komst?
Bij Tom, Max en Jim vind ik Eva erg leuk.
Dit is wel een heel erg wazig topic...en dan met dat dramatische plaatje erbij. Leuk hoor
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven