Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Uhmm...mijn doelen;

- tevreden worden met m'n intro

- een start maken met m'n eerste paragraaf, heb al wat voorwerk gedaan de afgelopen week....dus ik moet iets op papier kunnen krijgen..

en jij inkjee??
Ow sorry, helemaal vergeten! Welkom Hippo, leuk dat je meeschrijft. Heb zelf ook een paar vakken bij religiewetenschappen gevolgd, erg interessant!

Ik wil vandaag graag echt een begin maken met hoofdstuk 1 en 2. Wel moeilijk om dat woordenaantal los te laten, maar ga gewoon maar kijken wat er op papier komt.
@ inkjee; dat is de goede instelling wat er op papier komt, kan beter zinnige info zijn....beter een sterk verhaal dan ge-bla-bla girl!
Ladies! Wat zijn jullie actief geweest! Ik ga vandaag een artikeltje lezen en aan mn paper werken, dus iets minder scriptie-dingen.. Maar ook dit moet gebeuren Ga mn pc zelfs uitzetten en hard bikkelen. Morgen weer aan de scriptie..

Hippo: welkom! Ja, ik kort 't gewoon af, haha!

Succes vandaag!
Goedemorgen!

Hier ook een moeilijke start, het helpt ook niet dat verder iedereen vrij is vandaag. Wel ben ik iets optimistischer dan gisteren, ik moest nog even wakker geschud worden dat ondanks het commentaar (wat ze altijd zullen blijven leveren) een 8 een goed cijfer is! Mijn doelen voor vandaag: toch maar eens dat boek over methoden en technieken van onderzoek aanschaffen en verder werken aan de paper. Ik moet die echt gewoon afmaken en op de knop 'verzenden' drukken. Ik herken dat gevoel van bmichelle dus heel goed...

Hippo: welkom! (ik vind de afkorting ook makkelijker)

Inkjee: Goed dat je er toch gewoon mee aan de slag gaat! Veel succes ermee en wie weet gaat het toch beter dan je nu misschien denkt.

@ all: iedereen weer een fijne productieve dag toegewenst!
@ MisFire; succes ook vandaag! En pc uitzetten? Wat sterk ;) Ik ben daar niet zo goed in....
Oh ja,

bmichelle een hele fijne vakantie gewenst, geniet ervan!

(heb je trouwens al op de knop 'verzenden' gedrukt of ben ik nog zo duf dat ik daar overeen gelezen heb?)
Hallo allemaal,

Ik zie dat jullie naar mij gevraagd hebben. Gisteren dus bespreking gehad en tja wat zal ik zeggen. Het was nog lang niet goed genoeg. Ik kon wel janken, weer een hele lading kritiek over me heen, dat het nog geen Masters level was en dat de analyse diepgaander moest en ik er nog hard aan moest trekken..... Ze leek ook hoogst verbaasd toen ik aangaf al eerder een Master te hebben gedaan, aan dezelfde universiteit overigens...... Heb ook het idee dat ze steeds andere dingen erbij haalt, dingen die we niet besproken hebben toen ik mijn onderzoek opzette. Heb dat ook geprobeerd aan te geven, maar zij was het niet met me eens. Ik weet het gewoon echt even niet meer, dit is me nog nooit eerder overkomen en voel me ook persoonlijk aangevallen, alsof ik hier te dom voor ben oid. Ze wil het concept niet voorleggen aan de 2e lezer tot ik die aanpassingen gedaan heb.... Was gisteren ook echt uit het veld geslagen en ook nu heb ik dat gevoel ook nog
quote:magnolia81 schreef op 13 mei 2010 @ 11:35:

Hallo allemaal,

Ik zie dat jullie naar mij gevraagd hebben. Gisteren dus bespreking gehad en tja wat zal ik zeggen. Het was nog lang niet goed genoeg. Ik kon wel janken, weer een hele lading kritiek over me heen, dat het nog geen Masters level was en dat de analyse diepgaander moest en ik er nog hard aan moest trekken..... Ze leek ook hoogst verbaasd toen ik aangaf al eerder een Master te hebben gedaan, aan dezelfde universiteit overigens...... Heb ook het idee dat ze steeds andere dingen erbij haalt, dingen die we niet besproken hebben toen ik mijn onderzoek opzette. Heb dat ook geprobeerd aan te geven, maar zij was het niet met me eens. Ik weet het gewoon echt even niet meer, dit is me nog nooit eerder overkomen en voel me ook persoonlijk aangevallen, alsof ik hier te dom voor ben oid. Ze wil het concept niet voorleggen aan de 2e lezer tot ik die aanpassingen gedaan heb.... Was gisteren ook echt uit het veld geslagen en ook nu heb ik dat gevoel ook nog

Hey girl,

Allereerst een heeeeeele dikke knuffel, dit heb je echt niet verdiend!!!!

Kan niet anders zeggen; dan wat ontzettend STOM!! Ik snap heel goed dat je je persoonlijk aangevallen voelt, maar ze heeft dus geen reden gegeven waar je wat mee kunt?? Of die enigszins te begrijpen was? Ze komt over als heel neerbuigend, gezien het feit dat ze zo verbaasd was over je studieverleden. Wat is nu de volgende stap? Moet je het weer aanpassen? Waarom in hemelsnaam gaan die begeleiders zo af op hun eigen smaak....vind ik persoonlijk ontzettend onprofessioneel.

Wij zijn er voor je meis!!!
Jemig magnolia, wat ongelofelijk rot voor je!! Kan me voorstellen dat je van slag bent, als ik dit zo hoor heb je ook niet echt opbouwende kritiek gekregen en dat maakt voor je gevoel al een groot verschil.

Ik snap dat je je persoonlijk aangevallen voelt, maar probeer dat toch een beetje van je af te zetten. Je hebt al eerder een master afgerond, dus dom ben je zeker niet. Ik heb juist het idee dat jij een van de meest serieuze meiden bent hier op het forum en je zaakjes altijd goed voor elkaar hebt. Laat je niet uit het veld slaan en doe geen dingen waar je zelf niet achter staat!

Kun je trouwens niet zelf deze versie opsturen naar de 2e lezer? Misschien heeft hij/zij er een hele andere visie op.

Nou succes meid, het komt wel goed!
Thanks Yarabelle.

Ze heeft aangegeven op welke punten ik de zaak moet aanpassen. Sommige dingen zijn herkenbaar, maar aan de andere kant denk ik van, ik heb wel slechtere dingen ingeleverd. Ze gaf ook aan dat het nu nog onvoldoende was en ik nog hard moest werken voor een voldoende..... Volgende stap is alles weer aanpassen, conclusie herschrijven en dan begin juni alleen de conclusie mailen, want op basis daarvan kon ze wel zien of het goed was. Het is ook heel even door mijn hoofd geschoten om er maar mee te stoppen.....
@inkjee: daar heb ik ook aan gedacht, maar daarmee passeer ik mijn supervisor en dat is ook niet goed voor de verhoudingen...

Dat is het dus ook Inkjee: ik heb het meestal allemaal wel voor elkaar, ga serieus om met dingen, maar door op deze manier kritiek te leveren, voel ik me gewoon de grond in geboord. En tja ik zal die aanpassingen wel moeten doen, anders kan ik niet afstuderen... Het enige doel wat ik nu heb ik die 6 halen....
Noujaaa zeg, wat is dat voor idioots; alleen de conclusie mailen??? Het gaat om het gehele proces dat je doormaakt toch....het klinkt onzettend kortzichtig van haar.

En je bent nu zo ver; dus stoppen heeft geen zin...daar krijg je later alleen maar spijt van & nu kun je nog laten zien dat je het echt wel in je hebt!
Magnolia wat vervelend! Ik herken je gevoel wel, en kan je alleen de tip geven te focussen op dingen waar je wel iets mee kunt. Die negatieve rotopmerkingen (die ze misschien niet eens zo hard bedoelde als ze binnenkwamen, maar toch wel echt heel vervelend zijn!) negeer je dan gewoon, want daar kun je niks mee.

Het komt heus goed!! Laat haar maar eens lekker zien hoe goed je wel bent!
Ze wil er gewoon niet zo veel tijd aan besteden.... zo min mogelijk de hoofdstukken lezen....
Ik vind dat echt belachelijk, dan moet ze maar geen begeleider willen zijn.....it comes with the job!

Maar, kop op & wij geloven in ieder geval in je!
Hmmm, klinkt niet echt wetenschappelijk...alleen de conclusie lezen. Wat is dat voor absurd iets?!
Tja en het ironische is dat ze mijn concept dus niet wetenschappelijk vond.......

Maar ik ga inderdaad niet alleen de conclusie mailen, dat schiet gewoon niet op. Ze scrolt er maar door heen. Wil nl niet weer het risico lopen dat ze alles afbrandt....

Heb inmiddels de moed gevonden om Word op te starten en maar kijken of ik ook echt aan de slag durf te gaan........
Kom op meid! Je kunt het en zoals Yarabelle ook al zei, wij geloven in je!
Hey! Ik ga straks even teruglezen en sluit me zo aan! Ik moet vandaag mijn idee voor scriptie eens goed op papier zetten (het is anders dan in het begin). Heb afgelopen dagen even wat meer gewerkt.

En jeetje Magnolia wat ontzettend balen! Je kan het! Gewoon verbeteren en opnieuw inleveren! Niet opgeven!
Dag ladies, jawel, ik heb gisteren op "verzenden" gedrukt

En dat niet alleen, ik heb een lijst met vragen gemaakt, deel omdat ik de antwoorden op die vragen echt wil weten, maar deels vermoed ik ook om me een beetje in te dekken oid , maar ik heb besloten die lijst niet mee te sturen en me eerst helemaal over te leveren aan het commentaar van begeleider

Voor iedereen, zet hem op, we kunnen het!!!

En voor magnolia . Wat ontzettend kut! Heb je niet toevallig een boksbal in je huis hangen, of ram anders met een mattenklopper even op je matras oid, om vervolgens boven je begeleider te gaan staan en der eens een flink poepie te laten ruiken. Tsjonge, en wat is dat toch met veel van die academische lui, inhoudelijk wellicht veel weten, maar werkelijk geen kaas gegeten van didactiek, dat is heel duidelijk een vak apart. Maar je moet toch wel echt het sociaal-emotioneel inzicht van een stoeptegel hebben, wil je niet kunnen bedenken dat zo'n benadering als begeleider van Magnolia niet positief werkt! Niet te geloven.

Dames, ik ga mijn koffer inpakken, tot over een week!! En zet hem op allemaal!!
Fijne vakantie Bmichelle, geniet er even van!
Fijne vakantie bmichelle!

Ik ben nu toch maar aan de gang gegaan, heel voorzichtig, eerst maar de makkelijke dingen aanpassen. Zodat ik weer wat zelfvertrouwen krijg om grote dingen te gaan aanpassen.
@ bmichelle; fijne vakantie!!
@bmichelle... fijne vakantie. Goed dat je de lijst met vragen niet hebt meegestuurd. Dat kan idd goed naar aanleiding van het commentaar wat je krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven