Kinderwens

13-05-2010 22:22 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
tips/meningen? ze zijn van harte welkom!!
natuurlijk kost een baby geld, luiers bijv. zijn behoorlijk aan de prijs. Daarnaast krijg je als 18 jarige geen uitkering meer. Dus intrekken bij je ouders, hebben die zin in een baby in huis?
studeren en baby tegelijkertijd, klinkt in theorie leuk, pakt in de praktijk vaak anders uit
Ik ben ook geen voorstander van abortus, maar als je geen relatie hebt, 18 bent en nog volop aan het leren bent, dan weet ik het zo net nog niet.

Overigens heb ik zelf jaren geleden pap 3b gehad en alles is weggehaald. Inmiddels heb ik 2 gezonde kinderen op de wereld gezet, dus dat je onvruchtbaar wordt van het weghalen van de cellen is niet per definitie waar.
quote:meds schreef op 14 mei 2010 @ 00:03:

studeren en baby tegelijkertijd, klinkt in theorie leuk, pakt in de praktijk vaak anders uitHoeft niet. Mijn nichtje werd moeder toen ze net 16 was, heeft haar VWO zonder vertraging en met negens afgemaakt, studeert en werkt nu en zit erg goed in haar vel.
quote:tilalia2 schreef op 14 mei 2010 @ 00:05:

[...]

Hoeft niet. Mijn nichtje werd moeder toen ze net 16 was, heeft haar VWO zonder vertraging en met negens afgemaakt, studeert en werkt nu en zit erg goed in haar vel.uitzonderingen daargelaten en trouwens ook sterk afhankelijk van je support van familie
wat tilalia, zal in praktijk wel betekenen dat de moeder van je nichtje de voornaamste zorgtaken op zich nam
quote:meds schreef op 13 mei 2010 @ 22:31:

geen baan, geen relatie , nog geen twintig.....lijkt me geen goede basis om een kind te krijgen.

Ik ken diverse vrouwen met behandelingen tegen baarmoederhalskanker die nog gewoon zwanger konden worden. Waarom heb je onbeschermde seks? Baarmoederhalskanker ontstaat door een virus wat seksueel overdraagbaar is. Omdat je onveilig vrijt zit je nu in deze situatie.Nou ja zeg, Meds! Baarmoederhalskanker ontstaat dus echt niet alleen door dit virus. En kanker onder de noemer eigen-schuld-dikke-bult scharen gaat toch echt te ver.
Ja, dat vind ik echt.
Of ik lees het fout en je bedoelt haar zwangerschap.
Ja, dat vind ik echt.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal grof dat er ronduit een abortus wordt geadviseerd, terwijl TO zelf heeft aangegeven daar tegenstander van te zijn. Net alsof er geen "meer smaken" zouden zijn...er is ook nog adoptie.

Er is nooit echt een ideale leeftijd of omstandigheid om kinderen te krijgen. Als je eenmaal bent afgestudeerd moet je eerst werkervaring opdoen en geld verdienen. Als je eenmaal aan het werk bent is het lastig om werk en kinderen te combineren en als je ouder dan 35 bent gaat je vruchtbaarheid hard achteruit, worden de risico's groter en ben je een oude moeder.

Als TO wat steun van haar familie heeft en over doorzettingsvermogen beschikt, dan zal ze het allemaal best redden met haar kindje.
quote:Mamasaar schreef op 14 mei 2010 @ 00:15:

[...]

Nou ja zeg, Meds! Baarmoederhalskanker ontstaat dus echt niet alleen door dit virus. En kanker onder de noemer eigen-schuld-dikke-bult scharen gaat toch echt te ver.

Nou , idd

http://www.medicinfo.nl/% ... 4c25-83fd-b660469f6704%7D
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:meds schreef op 14 mei 2010 @ 00:10:

wat tilalia, zal in praktijk wel betekenen dat de moeder van je nichtje de voornaamste zorgtaken op zich namKindje ging voor een groot deel naar de creche. Net als bij veel 'grote mensen' .
quote:Mieomij schreef op 14 mei 2010 @ 00:17:

Ik vind het eerlijk gezegd nogal grof dat er ronduit een abortus wordt geadviseerd, terwijl TO zelf heeft aangegeven daar tegenstander van te zijn. Net alsof er geen "meer smaken" zouden zijn...er is ook nog adoptie.

Er is nooit echt een ideale leeftijd of omstandigheid om kinderen te krijgen. Als je eenmaal bent afgestudeerd moet je eerst werkervaring opdoen en geld verdienen. Als je eenmaal aan het werk bent is het lastig om werk en kinderen te combineren en als je ouder dan 35 bent gaat je vruchtbaarheid hard achteruit, worden de risico's groter en ben je een oude moeder.

Als TO wat steun van haar familie heeft en over doorzettingsvermogen beschikt, dan zal ze het allemaal best redden met haar kindje.mee eens
Ik vind Meds overigens vaker heel bot reageren.

Zij lijkt mij echt zo een type ; ik sla de telegraaf open, en ik kijk niet verder dan mijn neus lang is.

Pff meis ik wil je heel veel succes wensen.

Zelf heb ik ook een dochtertje van bijna 3 jaar, en ik studeer ook nog steeds.

Al ben ik wel bijna 24 jaar maar, ik was 21 dat ik beviel van mijn dochtertje.

Ik heb het niet makkelijk gehad, maar achteraf krijg ik heel veel waardering en respect van mensen in mijn omgeving die zien, hoe ik zelf mijn huisje heb opgeknapt en studeer, en goed voor mijn dochtertje zorg.

Waar een wil is, is een weg. Laat je aub niks wijs maken door een aantal negatieve berichten hier.

De perfecte leeftijd om een moeder te worden, bestaat niet!

De 1 vind onder de 30 jaar de geschikte leeftijd, de ander begint pas met 35 jaar, dan is mijn kleine allang al uit de luiers haha. Ik vind het heerlijk om jong moeder te zijn.

Van huis uit ben ik heel snel volwassen geworden, mijn moeder was alleenstaand met 2 kinderen werkte fulltime als verpleegkundige en had er nog een studie op na. Ze had alleen om het weekend vrij.

De zorg voor mijn broertje kwam voornamelijk op mij neer, toen ik in de pubertijd zat.

Men moet niet zo zeuren, er zijn mensen die het zwaarder hebben, maar juist mensen die er voor gaan, dat zijn juist de mensen die het meeste kracht bezitten.

Succes!
quote:meds schreef op 14 mei 2010 @ 00:09:

[...]

uitzonderingen daargelaten en trouwens ook sterk afhankelijk van je support van familie

Ik was 21 jaar dat ik moeder werd, support van familie heb ik nooit gehad. Simpelweg omdat zij allemaal in het buitenland wonen. Behalve die van mijn vaders kant dan wel maar die woont aan de andere kant van Nederland, na de scheiding van mijn ouders heb ik die ook nooit meer gezien.

Ik heb alles zelf gedaan, mijn studie mijn huisje gezocht opgeknapt etc. Dus hoezo kan het alleen met support van familie?

Mijn dochtertje is bijna 3 jaar nu, en ik heb haar ook maar nog nooit nog geen 1 dag bij andere mensen laten logeren om op adem te komen of een dag ergens anders gelaten dan de kinderdagverblijf.

Dus het KAN wel degelijk!
Goeie reactie Bloemetje!
quote:Dmh schreef op 13 mei 2010 @ 22:22:

Nu ben ik vorige week erachter gekomen dat ik zwanger ben?!?!?!?!!?!?!? Wat bedoel je precies met de 7 vraagtekens achter het woordje zwanger?
quote:Mamasaar schreef op 14 mei 2010 @ 00:16:

Of ik lees het fout en je bedoelt haar zwangerschap.

Volgens mij lees je het niet fout, volgens mij stelt ze dat het TO's eigen schuld is dat ze wellicht kanker krijgt.

Maar misschien hebben we het alletwee verkeerd gelezen, dat kan hoor!
Een heleboel uiteenlopende reacties.. heb ze net even gelezen en wil op een paar dingen toch even reageren.

Het is uit sinds Eind Maart. toen 'werkte het niet meer' volgens hem. Vervolgens hebben we nog gewoon afgesproken en het was niet anders dan normaal. daarmee wil ik zeggen dat we ook nog gewoon sex hadden ( heel dom als je er zo over nadenkt ) maar zoiets gebeurd. Nu hebben we sinds 2 weken geen contact meer. en ik ben nu +/- 3weken zwanger.

Inderdaad hebben we 'onveilige' seks gehad. De reden hiervan was dat we ons allebei hebben laten testen op eventuele soa's waar niks uit is gekomen. We hadden ook nog geen seks gehad met andere. En ik slik de pil zorgvuldig. (Voor Januari hadden we nog geen onveilige seks gehad) Dit is natuurlijk geen excuus hiervoor maar zo zie je maar weer : van fouten kun je leren. nu is het te laat misschien......

Toen ik een relatie had met mijn ex-vriend hebben we het vaker gehad over ; WAT ALS...

Hij heeft toen gezegd dat die er alles aan zou doen om mij een abortus te laten plegen. Omdat we simpelweg het kind niets te bieden hadden en hij eerst iets in zijn leven wou bereiken.

Ik weet niet hoe ik het hem moet vertellen.. wil zijn leven niet op zn kop zetten?! weet ook niet of die me zou steunen.

Ook las ik in een van de reacties dat ik als excuus gebruikte dat ik onvruchtbaar werd na een eventuele behandeling.

Ik ben vandaag bij de dokter geweest en heb erover gepraat. Hij zei dat hier inderdaad een kans op bestond. maar er bestond ook een kans dat het niet gebeurde daar kunnen ze niets over zeggen omdat ze niet weten hoe het gaat lopen. hetgeen wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat stel ik pleeg abortus en vervolgens krijg ik een behandeling waardoor ik onvruchtbaar word dan heb ik hier mijn hele leven spijt van...

Iniedergeval bedankt voor alle reacties totnutoe!!
Ps : bloempje, heel veel respect voor jou! er zullen niet veel mensen zijn die het je nadoen!
Dmh; ik vind je heel verstandig overkomen. Denk dat als je er voor kiest om voor je kindje te gaan dat je het wel redt!
quote:tandpasta schreef op 14 mei 2010 @ 14:37:

Dmh; ik vind je heel verstandig overkomen. Ja, vind ik ook!

En zo te lezen zit je ex er dus echt niet op te wachten. Heb je ouders of andere mensen in je omgeving die je zouden willen helpen?
Ik heb 2 hele goede vriendinnnen waarvan ik zeker weet dat ze me zouden steunen! en 1tje heb ik het al verteld. bij mijn ouders daarintegen hoef ik er niet mee aan te komen. Ik zou het kindje heel graag willen. Ik ben alleen zo bang dat ik het zo weinig te bieden heb. wil niet dat het iets te kort komt. en waarschijnlijk komt het al een papa te kort.

Bedankt trouwens
Je hebt het kind inderdaad niets te bieden, je zit nog op school nota bene. Als je kinderen wilt dan zal je ook voor ze moeten kunnen zorgen. Hoe denk je dat te gaan doen financieel? Want zoals ik al eerder zei recht op een uitkering heb je niet.

Je hebt pap 3 A, ik denk dat je beren op de weg ziet die er niet zijn, de kans dat je hierdoor onvruchtbaar wordt is heel klein
Ik kan me heel goed inbeelden wat jij denkt meds.

maar sowieso ben ik eigenlijk al een tegenstander van abortus. en daarbij komt het feit of die kans nou klein is of niet die kans bestaat dat zegt een gyn!! niet voor niks. het is niet zo dat ik daardoor het kind wil houden. daardoor twijfel ik nog een stukje meer. En om het financiele gaat het me ook niet. ik zou nog 1 jaar mbo afmaken en dan gaan werken. Ook heb ik al heel veel gespaard omdat ik in september op mezelf zou gaan wonen. Het gaat me alleen om de toekomst van mijn ex-vriend nogmaals ik wil zijn leven niet overhoop halen. verder wil ik dat mijn kind met een papa opgroeit wat in deze situatie dus eigenlijk al onmogelijk lijkt. dat is het geen wat mij het meeste dwarszit. en ik had mijn toekomst anders uitgestippeld maar daar valt mee te leven.
ps : toch bedankt voor je reacties het heeft ook een grote kern van waarheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven