Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Goed van je Inkjee! Gaat je vast lukken om het voor maandag af te hebben.
Ik word knettergek. Moet met een of ander vooroorlogs programma werken dat mijn data niet wil inlezen en daar word ik heel chagrijnig van! En ik heb zelf een beetje dom gedaan door een dataset aan te passen maar de andere versie niet op te slaan.

Denk dat ik maar beter kan stoppen voor vandaag
@magnolia....ik heb er bewondering voor hoe jij je weer bijeen weet te rapen en doorzet. Dat is al een eigenschap waar je veel aan hebt! Voor wat het waard is.. ik denk dat je er wel komt! Probeer ook weer de draad op te pakken van je eigen motivatie/ belangstelling voor het onderwerp. Laat het niet verzanden in allerlei verbeter moetjes en probeer er zoveel mogelijk lering uit te trekken.
@Meermim: dank je voor je woorden! En je hebt gelijk dat ik weer plezier moet terugvinden in mijn onderwerp. Dat plezier is er al heel lang niet en het onderwerp lijkt me niet meer zo te boeien waardoor het een moetje wordt....

Ik ga pas vanmiddag weer aan de slag met mijn scriptie, heb voor vanmorgen wat dingen gepland.... Overigens gisteren wel een vriendin gemaild die dezelfde studie heeft gedaan en gevraagd of zij het wil doorlezen. Gaat ze dit weekend doen. En vanmiddag zie ik een andere vriendin die op dit moment ook bezig is, we de opleiding allebei en ik wil haar ook vragen om mijn scriptie door te lezen. Gewoon om de mening van een ander te horen en om te zien of ik er nu daadwerkelijk zo erg naast zit.

Voor iedereen die nu wel bezig gaat zijn: heel veel succes!! Dat het maar een vruchtbare dag mag zijn!
Ik ben er weer! En ik hoop vandaag heel productief aan de slag te gaan. Heb al een 'schema' voor mezelf in gedachten. Het zonnetje helpt iig mee, ook al zit ik binnen.

Wie is er ook aan het schrijven?
Goedemorgen dames! Vandaag een beetje uitgeslapen, maar nu toch echt achter de pc. Heb een lijstje van dingen die ik moet/wil doen vandaag en hopelijk gaat dat lukken. Voor mij helpt het lekkere weer niet zo goed, ik heb zin om naar buiten te gaan en ook om mijn kamer grondig te poetsen. Misschien ga ik dat toch eerst even doen...

Succes puntje!
Goedemorgen meiden! Ik stap nog even onder de douche en daarn ben ik ook weer van de partij!!
Zo'n lijstje met dingen die ik moet doen heb ik ook... maar voor vandaag: Theoretisch Framework

@magnolia: Wat een onzettende J&*()P(&*(* begeleider. Echt niet leuk om alleen maar negatieve dingen te horen en om op zo'n manier afgekraakt te worden. Goed dat je het gesprek met haar aangaat en dat je andere mensen het laat doorlezen.

(Zelf heb ik ook zo'n soort ervaring met het eerste concepts. De begeleider vond het maar een zootje en in sommige opzichten had ie wel gelijk, maar dan vind ik dat verbeterpunten opbouwend gezegd moeten worden)

@nieuwe mensen: Als je nog niet in de tabel staat en er wel in wilt staan, wil je dan even een lijstje maken... dan kan ik het er in zetten
Goedemorgen lieve meiden!

Ben er ook weer.... moet nog even wat andere dingen doen (en heb dik uitgeslapen na een mega-kop Droommix thee :P), maar ik kom jullie ook zo vergezellen!
Ik kom er net achter dat de sectie van de UB waar ik moet zijn het hele weekend dicht is. Pffff...gelukkig kom ik er nu achter. Ik sjees dus zo maar naar de bieb om heel veel te kopiëren.
Fijn dat er weer een paar bikkels zijn! Ik merk echt dat het me helpt dat je weet dat er meerdere mensen bezig zijn en er net zoveel moeite mee hebben als ik. Ik ben een uur echt goed bezig geweest, maar het afgelopen half uur heb ik te veel andere dingen gedaan. Pauze is over! Ik ga nu weer net zo goed doorwerken tot half één, dan is het lunchpauze.

Succes allemaal!
Ik heb zojuist echt een goede alinea geschreven! En mijn hele kamer gepoetst, bijgekletst met huisgenootjes en koffie gedronken. Maar die alinea, die staat

Inkjee, op naar de UB! Hebben jullie veel 'papieren' literatuur nodig? Ik gebruik drie of vier boeken, maar verder vooral een enorme stapel artikelen. Best relaxed, want ook thuis kan ik via het universiteitsnetwerk bij alle databases en zoekmachines. Scheelt weer een hoop treinkaartjes!
@ Maryxz; JEEJ, een goede alinea! Op naar een 2e??

Ik gebruik geen papieren literatuur, alleen maar artikelen....ga nu net weer beginnen met eentje..
Hey ladies!

Vanmorgen college gehad en nu weer aan de bak hoor! Wie nog meer? Ik ga knallen tot 17h..

En magnolia:
Jee wat kan een beetje zon veel goedmaken!

Iets heel anders... Maryxz vroeg zich eerder af hoe het komt dat je de ene keer een flow hebt en de andere keer niet. Die vraag houdt me best bezig.

Er zijn heel veel aha-momenten tijdens mijn eigen scriptie geweest op onverwachte momenten en plekken. En ik zie het ook om me heen en bij de studente die ik nu begeleid ook weer. Het zijn ook van die dingen waarvan je snel vergeet dat het goed werk van je brein en verbeeldingsvermogen was. Want terugkijkend is het zoiets van.. "dat ik dat niet eerder had gezien'.

Zo kreeg ik de vraag... ja en nu heb ik de resultaten en is dit nou alles?" Die vraag kon ik beantwoorden met ja... je weet nu een stuk meer dan toen je begon.
Hello!

Ik ben er ook weer! Ga zo weer aan de slag met mijn aanpassingen. Heb weer wat rust in mijn hoofd en dat scheelt erg veel.

Hoe gaat het bij jullie?
Nou, behalve dat ene uurtje vanmorgen komt er echt helemaal niks uit. Wat is er mis met mij? Als ik even goed bezig ben geweest denk ik meteen dat ik er al ben, en ga ik allerlei zéér nutteloze dingen doen. En ik wéét dat ik het af moet hebben eind juni, maar in plaats van dat me dat aanspoort, houdt het me alleen maar tegen.

Misschien dat ik na dat gesprek wat beter de geest krijg, maar ik ken mezelf. Ik zal nog véle uren verspillen en minstens net zoveel uren van mezelf balen.
Het komt wel goed puntje!

Yesssssss ik ben erin geslaagd via wat omwegen het analyseprogramma dat ik nodig heb te updaten. Nu kan ik gewoon mijn SPSS-data inlezen en hoef ik niet moeilijk te doen met het omzetten van alles! Dit scheelt zoooo veel werk! Ik ben echt heel blij nu!

(en heb naast het updaten en die alinea van vanmorgen ook niet heel erg veel extra's meer gedaan...)
@ magnolia; fijn dat je weer wat rust gevonden hebt...hopelijk vind je ook weer je enthousiasme over het onderwerp terug!!

@ Puntje; rot dat het zo stroef gaat, maar het klinkt in ieder geval heel herkenbaar! Ik verdoe ook veel tijd aan onzinnige dingen...(uit het raam kijken naar de zon, mailen, viva-en, hyven, facebooken, nadenken over mezelf & domme acties etc.) Maar ik zorg wel dat er de hele tijd een word-document openstaat en er een artikel voor me ligt, waardoor ik tussendoor nog nuttige dingen doe.

@ Maryxz; Wat fijnnnnnnn!!!
Wat super fijn Maryxz!

Kom op Puntje! Even doorzetten en dan kan je straks weer trots zijn op jezelf!
Het komt wel goed! Gewoon doorgaan. Achter de computer kruipen en ook al forum je, dan ben je je er in je onderbewuste nog steeds wel mee bezig en kom je door ontspanning tot andere inzichten. Dit houdt ik me zelf voor, zodat ik geen uren zit te verprutsen met kwaad op mezelf zijn, want ja, ik denk toch wel aan die thesis ook al ben ik wat anders aan 't doen

Vanochtend nog wel een uurtje wat gedaan, maar sinds de lunch, oh lala, geen concentratie, niets noppes, nada. Ik merk trouwens dat ik ook echt niet goed kan lezen vanaf het beeldscherm :( En dat is wel vrij gebruikelijk hier.. want ja "think before you print: save a tree..."
Jeetje.. alsof ik de vorige paar reacties zelf geschreven heb

Hier is de inspiratie ook niet echt optimaal. Ik produceer wel wat, maar niet veel, haha! SOG-en via hyves, facebook, viva en andere nutteloze kanalen is hier ook met stip de meest favo bezigheid momenteel, hahaha!

Maargoed.. ik ga gewoon stug verder. Er komt nog wel iets uit, dus dat scheelt. Ben in ieder geval niet de enige..

Dus Puntje! Kom op! Go for it!

Maryx: lekker, dat gaat je veel tijd schelen!

Magnolia: goed dat je een beetje meer rust hebt nu, dat zal vast helpen.

Succes!
Oeh, Maryxz! Ik weet nog van de scriptie van mn vriend wat een &%# gedoe SPSS is, dus dat inlezen scheelt heel erg! Goed gedaan! En bedenk maar: je hebt jezelf nu wat werk bespaard, dus hoef je vandaag helemaal niet zo hard te lopen

Voor mij is het lastig omdat ik vooral nog artikelen ed aan het zoeken ben. En ja, als je tóch aan het surfen bent... Maar ik heb nu een opzet gemaakt met wat voor onderwerpen ik in mn scriptie wil bespreken. Dan heb ik dinsdag iets om te laten zien, én alles wat in mn hoofd rondfladderde staat nu ook op papier voor ik het weer vergeten ben. Voel me nu iets nuttiger.

Helaas moet ik om half6 werken. Niet dat ik echt heel de middag door was gegaan als ik had gekund, maar het voelt toch als verloren tijd!
Lees dat dit geen heel productief dagje is. Ik heb, afgezien van mijn bezoekje aan de UB, ook vrij weinig meer gedaan. Heb wel dikke 50 pagina's aan artikelen e.d. gekopieerd, maar daarna kwamen er weer allemaal dingen tussen en heb dus niet veel gedaan. Nu nog even hoofdstukje lezen voor morgen en dan hopelijk weer snel aan de slag. Moet morgen eigenlijk wel twee hoofdstukken schrijven om de deadline nog te halen... Hopelijk gaat dat lukken!
YEAH! Grove eerste versie van Hoofdstuk 4 is helemaal klaar!!! Dat moest ik ff kwijt Morgen verder aanpassen..

Hoe gaat 't bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven