Werk & Studie alle pijlers

wanneer ontslag nemen?

14-05-2010 13:28 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na vandaag met zwangerschapsverlof.

Nu loopt deze van week 20 t/m week 36 Ik zou 14 september weer aan de slag moeten

Maar ik wil tijdens mijn verlof mijn ontslag indienen omdat ik het toch niet meer zie zitten op mijn werk en ergens anders wil beginnen. Dat ik ergens anders aan de slag kan is vrijwel zeker want er zijn al meerdere contacten geweest

Nu heb ik een opzegtermijn van 2 maanden ik zou dan ik oktober kunnen stoppen als ik voor 31-07 opzeg of 01-11 als ik voor 31-08 opzeg.Ik heb in augustus nog een keer een gesprek met het nieuwe bedrijf maar dan heb ik de kans dat ik van oktober tot november daar nog moet werken en dat zie ik niet zo zitten

Wat zouden jullie doen?
Gooi nooit je oude schoenen weg voordat je 100% zeker weet dat je nieuwe hebt!
quote:Michelle90 schreef op 14 mei 2010 @ 13:30:

Gooi nooit je oude schoenen weg voordat je 100% zeker weet dat je nieuwe hebt!Eens, of je moet de financiële kar kunnen trekken zónder baan.
Misschien moet je deze vraag nog een keer stellen op het moment dat je een contract hebt getekend en weet waneer je daar wilt beginnen.
ah mosterd....
Ik zou ook zeker geen ontslag nemen voordat je nieuwe baan in kannen en kruiken is, hoe goed je contacten ook zijn.
Is het een optie om aansluitend aan je bevallingsverlof ouderschapsverlof op te nemen? Das pensioentechnisch etc een stuk beter. En je hebt een paar maanden extra om een baan te zoeken zonder dat je een gat op je cv hebt (want je bent dan nog in dienst).
@Evalientje

Ouderschapsverlof betreft volgens de regels slechts de helft van je werktijd. Afwijkende afspraken mogen wel gemaakt worden, maar hoeven niet geakkodeerd te worden door de werkgever.
quote:nummerzoveel schreef op 14 mei 2010 @ 14:48:

@Evalientje

Ouderschapsverlof betreft volgens de regels slechts de helft van je werktijd. Afwijkende afspraken mogen wel gemaakt worden, maar hoeven niet geakkodeerd te worden door de werkgever.Klopt, maar met goed overleg kom je vaak een heel eind. Tijdens het zw.verlof is er meestal toch al vervanging geregeld, die blijft dat wat langer, ook tijdens o.verlof. Ik zou het in ieder geval proberen.
Zwangerschapsverlof is geen optie omdat ze me al duidelijk hebben gezegd dat het niet gaat op de dagen dat ik werk en daarbij als ik eind september terug moet gaat de volgende met verlof en het bedrijf waar ik werk is wel zo slecht met wat betreft vervanging. ze sturen de dossier door naar een ander kantoor maar goed

Ik heb er zoveel buikpijn van van dat bedrijf dat ik gewoon niet terug wil en ik werk nu 24 uur en wat ik dalik ga doen is met opbouwende uren begin met wrs 6 uur per week en ga dan steeds meer werken naar gelang er mensen zijn die hulp nodig hebben.

En wellicht bij mijn afrekeneing zit weer gedeelte vakantiegeld en eindejaarsuitkering dus kan dan wel een maand overbruggen maar goed
quote:kruisbekie25 schreef op 14 mei 2010 @ 16:02:

Zwangerschapsverlof is geen optie omdat ze me al duidelijk hebben gezegd dat het niet gaat op de dagen dat ik werk en daarbij als ik eind september terug moet gaat de volgende met verlof en het bedrijf waar ik werk is wel zo slecht met wat betreft vervanging. ze sturen de dossier door naar een ander kantoor maar goed

Ik heb er zoveel buikpijn van van dat bedrijf dat ik gewoon niet terug wil en ik werk nu 24 uur en wat ik dalik ga doen is met opbouwende uren begin met wrs 6 uur per week en ga dan steeds meer werken naar gelang er mensen zijn die hulp nodig hebben.

En wellicht bij mijn afrekeneing zit weer gedeelte vakantiegeld en eindejaarsuitkering dus kan dan wel een maand overbruggen maar goed

Ik geloof niet dat ik je berichtje helemaal kan volgen. Klopt dit?

Je gaat nu met zwangerschapsverlof. Je wilt graag een andere baan, maar hebt deze nog niet.

Je wilt perse niet terug na je zwangerschapsverlof. Vanuit het bedrijf is er geen ruimte om met ouderschapsverlof te gaan op de dagen dat jij werkt.

Als jij terug komt in september gaat iemand anders met zwangerschapsverlof.

Vervanging binnen een zwangerschapsverlof is slecht geregeld.

Dat van die 24 uur en 6 uur snap ik niet zo goed. Als je zwangerschapsverlof voorbij is moet je toch gewoon weer gaan werken volgens je contract? Aangezien je ook geen zwangerschapsverlof op kunt nemen.

Als dit klopt wil je dus niet terug naar het bedrijf waar je nu werkt. Je zegt zelf dat een andere baan vinden moet kunnen. Dan is het dus tijd om daar mee bezig te gaan. Je wilt uiterlijk 1 oktober opzeggen, dan moet je op 1 augustus weten dat je een andere baan hebt. Als je vanaf 1 juni full pull gaat solliciteren heb je vast een baan per 1 augustus en kun je met een gerust hart bij je huidige werkgever opzeggen.
met die 6 uur bedoel ik dat ik daarmee kan beginnen bij mijn nieuwe werkgever in de thuiszorg ik wil daar uiteindelijk 18 uur gaan werken maar om te beginnen kan ik daar 6 uur werken en uiteindelijk naar gelang er clienten bij komen kom ik op die 18 uur

En je had het heel mooi samengevat!! en per 1 juni solliciteren doe ik nog maar niet met een dikke buik hahahaha
Waarom zou je niet kunnen solliciteren met een dikke buik? Tegen de tijd dat je moet beginnen is dat kind er echt wel uit......

Weet je zeker dat je die 6 uur kunt werken? En weet je zeker dat uitgebreid gaat worden naar 18 uur? En kun je daar van rond komen? En als he bij 6 uur blijft, kun je daar dan van rondkomen?
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 15 mei 2010 @ 10:11:

Waarom zou je niet kunnen solliciteren met een dikke buik? Tegen de tijd dat je moet beginnen is dat kind er echt wel uit......

Precies. Ik kon ook bij mijn toenmalige werkgever niet parttime werken. Ik ging solliciteren, ik ben zelfs nog 2 dagen voor de uitgerekende datum op gesprek gegaan. Had uiteraard wel aangegeven dat ik natuurlijk op het laatste moment zelfs nog verhinderd kon zijn, maar dat was geen punt. Ze lachten zich suf toen ik aankwam met een plastic zak en een handdoek.....

Heb de baan gekregen.
Ik had 2 banen, 2 x 18 uur en na mijn zwangerschapsverlof zou ik bij baan A blijven werken. Baan B zou ik opzeggen en mijn baas wist dat, daar waren we heel open over.

Mijn baas vroeg mij of ik voor dat ik met verlof zou gaan, mijn ontslagbrief al in wilde dienen (wel met als datum pas het eind van mijn verlof) maar op die manier had mijn baas toestemming om alvast een vacature te kunnen publiceren voor de vrijkomende functie.

Na een week kwam mijn baas er op terug en ze zei dat ze er nog eens over na had gedacht. Wat nou als er bij de bevalling iets mis zou gaan? Iets met mij of met de baby. Dat ik in de ziektewet terecht zou komen, of erger nog en dat ik helemaal geen reden meer zou hebben om baan B op te willen zeggen.

Je gaat er niet vanuit,maar dan zou ik mijn baan hebben opgezegd... Ik vond haar meedenken erg lief, want zij wilde dat ik voordat ik mijn baan op zou zeggen, ik wel zeker zou weten dat alles goed zou zijn.

Dus hebben we afgesproken dat ik pas na de bevalling mijn ontslagbrief in zou dienen. Alles is gewoon helemaal goed gegaan (gelukkig) maar achteraf had ze wel een punt. Mijn schoonzusje is net bevallen en daar is alles zo grandioos mis gegaan dat ze, ook al is haar verlof afgelopen, nog steeds in de ziektewet zit. Nogmaals > dat gaat allemaal echt niet gebeuren, maar jezelf een beetje indekken kan geen kwaad...
Bedankt voor de reacties en het meedenken!!!!

het is niet de bedoeling dat ik nu mijn ontslag al neem maar als ik met de organisatie een gesprek heb gehad.

Dus dat word augustus. met einddatum 01-11-2010 probeer ik zo te regelen dat ik na mijn zw verlof mijn vakantiedagen allemaal erachter plak en tot 1 november onbetaald verlof.

Ik zit nu 6 jaar in de verzekeringen en ik weet dat het niks voor mij is. De reden dat is dan ook als thuishulp wil werken is om zo binnen te rollen bij de organisatie en evt internopgeleid kan worden als mijn kinderen ouder zijn

Konela gaat alles nu wat beter met je schoonzus?
Ja, gaat gelukkig steeds beter. 1e zwangerschap, helemaal nergens last van. 2e zwangerschap kreeg ze zoveel last van bekkeninstabiliteit dat ze al vrij snel alleen nog met rollator kon lopen en later alleen nog in rolstoel. Werken ging niet meer, dat was erg vervelend. Gelukkig gaat het steeds beter en is er ook weer zicht op dat ze weer aan het werk gaat. Maar het was erg sneu, zeker ook omdat de 2e baby een echte huilbaby is en schoonzus fysiek weinig kan maar wel een peuter + huilbaby heeft.

Ach, het gaat allemaal over, maar op het moment zelf is het best wel zwaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven