Slechte adem
woensdag 28 april 2010 om 20:30
Al ruim een jaar heb ik een slechte adem, hoorde ik van mijn (ex-) partner en kind. Nu poets ik vaak mijn tanden, floss ook etc. Ook gebruik ik dagelijks een tongschraper. De tandarts kan ik geen problemen in de mond vinden. Ik denk dus dat het mijn maag is die de klachten veroorzaakt. Ik ben hierdoor zo onzeker geworden. De laatste tijd heb ik wel altijd een Odol monspray bij me, maar volgens mijn kind stinkt dat. Zou ook kunnen dat het meevalt, hij houdt niet van menthollucht...
Wie kent maagtabletten die hiertegen zouden helpen of een ander middel?
Wie kent maagtabletten die hiertegen zouden helpen of een ander middel?
vrijdag 14 mei 2010 om 17:30
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het onstond tijdens mijn zwangerschap en helaas daarna niet meer weg gegaan. Een tongschraper helpt niet. Bacterien die een slechte adem veroorzaken zitten diep in je tong, daar doet een schraper niets aan. Het probleem kan ook in je holtes zitten, wat dan kan helpen is je neus te 'spoelen' een zoutoplossing (een neusspray die hoofdzakelijk uit zout bestaat, zonder allemaal houdbaarheidszaken erin).
vrijdag 14 mei 2010 om 17:33
Ook kan uitdroging de oorzaak zijn, gebruik daarom een tandpasta waar geen sulfaten inzitten (dat zorgt ervoor dat de tandpasta schuimt om de consument te laten denken dat het werkt, maar het heeft een uitdrogende werking).
Voldoende water drinken op een dag helpt ook met de aanmaking van speeksel, speeksel zorgt ervoor dat de slechte bacterieen worden wegspoeld als het ware.
Ik heb zelf veel baat bij Therabreath (in nederland te koop bij sommige apotheken, en ook online te bestellen). Google is your friend.
Voldoende water drinken op een dag helpt ook met de aanmaking van speeksel, speeksel zorgt ervoor dat de slechte bacterieen worden wegspoeld als het ware.
Ik heb zelf veel baat bij Therabreath (in nederland te koop bij sommige apotheken, en ook online te bestellen). Google is your friend.
vrijdag 14 mei 2010 om 17:42
quote:Zamirah schreef op 28 april 2010 @ 21:53:
Je kunt ook andere producten met koolhydraten eten, bijv pap, brinta, havermout, pasta, muesli.
Ja echt, helpt dat ook? Dat heb ik namelijk nog nooit gehoord, maar dat ga ik ook maar is proberen.
Nu ik erover nadenk eet ik inderdaad minder brood dan 3 jaar terug, toen het probleem begon.
Je kunt ook andere producten met koolhydraten eten, bijv pap, brinta, havermout, pasta, muesli.
Ja echt, helpt dat ook? Dat heb ik namelijk nog nooit gehoord, maar dat ga ik ook maar is proberen.
Nu ik erover nadenk eet ik inderdaad minder brood dan 3 jaar terug, toen het probleem begon.
vrijdag 14 mei 2010 om 18:16
quote:xxxlondon schreef op 14 mei 2010 @ 17:48:
Je eet misschien te weinig. Als je te weing eet krijg je ketoacidosis, wat veroorzaakt wordt door stoffen die worden afgebroken gedurende het vasten.
Zorg dat je genoeg boterhammen eet en ook een lekkere gevarieerde maaltijd 's avonds.Dat is een heel extreem geval. Ketoacidosis komt hoofdzakelijk voor bij type 1 diabetes patienten, en dan ook nog is wanneer de patient niet onder medische behandeling staat (als je niet weet dat je diabetes hebt bijvoorbeeld).
Je eet misschien te weinig. Als je te weing eet krijg je ketoacidosis, wat veroorzaakt wordt door stoffen die worden afgebroken gedurende het vasten.
Zorg dat je genoeg boterhammen eet en ook een lekkere gevarieerde maaltijd 's avonds.Dat is een heel extreem geval. Ketoacidosis komt hoofdzakelijk voor bij type 1 diabetes patienten, en dan ook nog is wanneer de patient niet onder medische behandeling staat (als je niet weet dat je diabetes hebt bijvoorbeeld).
zaterdag 15 mei 2010 om 14:40
woensdag 26 mei 2010 om 19:17
quote:Melpomene schreef op 14 mei 2010 @ 17:27:
Een manier om te ontdekken of je uit je mond stinkt, is krachtig over je eigen handrug te likken, daarna je mond te sluiten en diep aan je hand te ruiken.Dat zegt niets... Soms stinkt het speeksel op je hand terwijl je niet uit je mond stinkt, en soms stinkt je speeksel helemaal niet terwijl je wel uit je mond stinkt... Helaas is de enige manier toch echt om het aan een ander te vragen.
Een manier om te ontdekken of je uit je mond stinkt, is krachtig over je eigen handrug te likken, daarna je mond te sluiten en diep aan je hand te ruiken.Dat zegt niets... Soms stinkt het speeksel op je hand terwijl je niet uit je mond stinkt, en soms stinkt je speeksel helemaal niet terwijl je wel uit je mond stinkt... Helaas is de enige manier toch echt om het aan een ander te vragen.
vrijdag 30 november 2012 om 23:27