Gezondheid alle pijlers

Slechte adem

28-04-2010 20:30 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al ruim een jaar heb ik een slechte adem, hoorde ik van mijn (ex-) partner en kind. Nu poets ik vaak mijn tanden, floss ook etc. Ook gebruik ik dagelijks een tongschraper. De tandarts kan ik geen problemen in de mond vinden. Ik denk dus dat het mijn maag is die de klachten veroorzaakt. Ik ben hierdoor zo onzeker geworden. De laatste tijd heb ik wel altijd een Odol monspray bij me, maar volgens mijn kind stinkt dat. Zou ook kunnen dat het meevalt, hij houdt niet van menthollucht...

Wie kent maagtabletten die hiertegen zouden helpen of een ander middel?
'tonsil stones' kunnen ook onnoemelijk meuren.
Ga eens naar de huisarts, wie weet heeft die raad.
Ga eens naar de mondhygiëniste, die heeft er meer kijk op dan een tandarts. Misschien zijn het de pockets.
De huisarts heeft me doorverwezen naar de tandarts, waar ik door een monhygiëniste behandeld ben. Pockets heb ik niet, dus ik heb al een hele weg afgelegd...maar ik heb het idee dat het nog steeds zo erg is.

Tonsil stones zegt me niets, ik ga googlen.
Helmy, heb je regelmatig een beslagen tong? Meestal is een slechte adem afkomstig van bacterieën achter op de tong. Het evenwicht tussen "goede " en "slechte " bacterieën is dan niet in evenwicht en kan zo een slechte adem veroorzaken.
Ik weet niet zeker of het helpt, maar als je de mond wil verfrissen dan kun je beter i.p.v. Odol Zoiets als pepermuntolie of spoelen met tea tree olie (wel even zelf kijken welke er speciaal voor is bestemd: ik heb die van Chi per ongeluk gekocht en las dat het er voor gebruikt kan worden.)

Ook veel water drinken kan verschil maken.

Maar ik ben natuurlijk geen dokter. Weet alleen dat bij mij ooit minder is geworden daardoor.
Halita Gorgelmiddel schijnt in combinatie met een tongschraper goed te werken. Een fles van 500 ml kost zo'n 17 euro bij de apotheek. Twee keer per dag schraap je je tong, en daarna gorgel je met Halita.

Dit middel wordt aangeraden door artsen op de zogenoemde 'slechte adem spreekuren'.
Eet je wel voldoende koolhydraten?

Ik ken iemand die amper brood eet en die ruikt ook niet fris uit de mond.

Verder zou ik het niet weten, rot voor je.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Eet je uberhaupt genoeg, als je een lege maag hebt gaat je adem nml ook erg stinken.
Ik heb vaak een witte tong, maar daarvoor gebruik ik de tongschraper. Ik heb op internet gelezen dat het onduidelijk is waarom de eén meer of eerder last heeft van een witte tong dan de ander.

Nu eet ik me suf aan kauwgom etc., maar dat schijnt wel fris te smaken maar vaak ruikt je adem dan toch nog vies, las ik op internet.
Bedankt voor de tips, Halita ga ik proberen en brood eet ik inderdaad niet veel. Wie weet helpt dat.
Je kunt ook andere producten met koolhydraten eten, bijv pap, brinta, havermout, pasta, muesli.
Ik ga dat met die koolhydraten echt proberen. Nu ik erover negedacht heb, eet ik misschien wel te ongezond, te vet enzo.

En met die tongschraper kom ik misschien niet voldoende achterop de tong. Heb vandaag ook een goed mondspoelmiddel gekocht. Ik ga ermee aan de slag!
Ik gebruik ook een tongschraper maar altijd moet ik ervan kokhalsen en soms van overgeven..hoe voorkomen jullie dat?
Doorzetten. Had ik ook altijd, maar na een tijdje ging het gemakkelijker, zeker als ik mijn tong wat slapper houd.

Koolhydraten zitten in heel veel producten, je hoeft er niet per se brood voor te eten.
Die Odol mondspray is ook erg vies!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
VEEL drinken. Hoeft niet iedere keer een halve liter maar paar slokjes per keer.
Waarom veel drinken?
quote:megapixel schreef op 30 april 2010 @ 15:31:

Ik gebruik ook een tongschraper maar altijd moet ik ervan kokhalsen en soms van overgeven..hoe voorkomen jullie dat?Het went en gaat inderdaad steeds beter als je volhoud. En blijkbaar is het juist belangrijk dat je goed achterin komt, dus da's wel even doorbijten...
quote:Helmy schreef op 29 april 2010 @ 22:27:

Heb vandaag ook een goed mondspoelmiddel gekocht.

Hopelijk niet iets van Lysterine ofzo, want dat schijnt niet te helpen. Het enige dat schijnt te helpen is Halita gorgelmiddel, wat ik al eerder noemde.

Oh en wat trouwens ook heel belangrijk is, is dat je steeds wat drinkt door de dag heen. Als er een te lange tijd tussen je drinkmomenten zit, ga je uit je keel stinken.
Ik heb inderdaad Halita gekocht, gebruik ik inmiddels een week. Het is alleen lastig om te checken of het werkt, heb namelijk geen partner. Dus hoe doe je dat?
Hey Helmy wat vervelend voor je,

Misschien helpt het om je tanden en tong te poetsen met Parodontax? Dat helpt bij een vriendin van mij erg goed.

Halita werkte bij haar ook, maar de binnenkant van haar mond begon op een gegeven moment los te laten....

Heb je geen goede vriendin aan wie je kunt vragen op moment dat je twijfelt? Snap dat je het niet aan willekeurig iemand wilt vragen. denk dat je het ook wel kan zien aan je tong. Als die minder snel wit wordt.

En zag hierboven al de tip van goed eten. Mensen die op dieet zijn kunnen soms ook zooo stinken. Ook te vet eten kan het verergeren. En roken, koffie, zwarte thee, alcohol, veel kruiden, zoete frisdranken...

Succes ermee! Hoop dat je binnenkort weer een fris giecheltje hebt!
Heb ook wel eens gelezen dat kauwgom het kan verergeren omdat het uitdroogt ofzo.

Hoop niet dat dat waar is want ik eet altijd kauwgom.
Ik geef nu eerst Halita een kans, zowel het spoelmiddel als de mondspray (voor als ik een hele dag onderweg ben en geen gelegenheid tot tandenpoetsen heb). Mijn tong is nooit meer wit, ik poets hem al jaren mee en de laatste jaren gebruik ik hiervoor de tongschraper. Maar ook dat is dus geen garantie....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven