woningnet woning weigeren

16-05-2010 18:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af hoe vaak je een woning mag weigeren bij woningnet.

Ik heb geen urgentie of speciale voorrangsregelingen.

Wie o wie weet dit:P? Want ik ving laatst ergens op dat je maar 3x mag weigeren.....Is dit waar?
Ik heb wel eens gehoord, als je weigert je weer onderaan komt te staan ofzo? Maar weet niet hoevaak dat is.
staat dat niet uitgebreid op www.woningnet.nl?
En je dacht dat het handiger was om hier te vragen in plaats van woningnet te bellen/mailen?
Peas on earth!
Volgens mij is dat vooral afhankelijk van de plaats waar je een woning zoekt, en dus van de corporaties.
Dat zal misschien van de betreffende woningbouwvereniging en/of woonplaats afhangen.
Zo vaak als je wilt! Tenzij je een urgentieverklaring hebt, dan moet je sneller aannemen wat je aangeboden wordt. Maar sta je gewoon ingeschreven en sta je bovenaan, maar vind je de desbetreffende woning niets? Dan mag je bedanken en dan is de volgende onder je aan de beurt. Je staat dan niet ineens onderaan hoor!
Je kan niet zo vaak als je wilt een woning afwijzen hoor, volgens mij.

Het hangt wel van de stad af. In mijn huidige woonplaats mocht je hem 3 keer afwijzen, maar ik weet niet of dat overal gedt.
Staat op hun website: woning weigeren
Alleen met urgentieverklaring mag je niet weigeren. Jij mag zo vaak weigeren als je wil. Dat is tenminste zo in noord-holland. Maar ja waarom zou je een woning accepteren en hem dan weigeren. Is niet handig toch
In A'dam mag je ook weigeren wat je wilt, zou lekker zijn zeg na 13 jaar ingeschreven dat je dan weer onderaan komt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Is een beetje afhankelijk van het systeem. In mijn gemeente mag je zo vaak weigeren als je wil, nadat je de bezichting hebt gehad. Als je de woning echter hebt geaccepteerd en daarna alsnog weigert moet je wel een bepaald bedrag betalen.

In een gemeente bij ons in de buurt, hebben ze echter niet dat wie-het-langst-ingeschreven-staat-systeem en doen ze het via een loting, daar mag je max 3 keer weigeren.
Bedankt allemaal voor jullie antwoord.

ik ga weer verder X-factor kijken voor de tweede keer :P haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven