Inrichting stacaravan
zondag 16 mei 2010 om 20:32
Vanmiddag hebben we dan eindelijk een stacaravan gekocht. Heel burgerlijk, maar ik vind het superleuk. Er moet nog wel wat aangedaan worden, maar als het dan klaar is zitten we er heerlijk.
Zit nu nog een beetje met de inrichting. Buiten worden de tuinmeubels antraciet en ik wil allerlei rode spulletjes. Binnen wordt wat lastiger. De bekleding van de bank is oudroze met lichtgrijs. De vorige eigenaren hadden ook oudroze spulletjes binnen staan. Dat vind ik 3 keer niks, dus die gaan eruit. Maar wat voor kleur past er verder nou het beste bij, ook rekening houden met het rood buiten?
Iemand enige idee?
Zit nu nog een beetje met de inrichting. Buiten worden de tuinmeubels antraciet en ik wil allerlei rode spulletjes. Binnen wordt wat lastiger. De bekleding van de bank is oudroze met lichtgrijs. De vorige eigenaren hadden ook oudroze spulletjes binnen staan. Dat vind ik 3 keer niks, dus die gaan eruit. Maar wat voor kleur past er verder nou het beste bij, ook rekening houden met het rood buiten?
Iemand enige idee?
zondag 16 mei 2010 om 21:30
quote:Daantje1970 schreef op 16 mei 2010 @ 21:28:
[...]
En sorry....maar jullie kunnen wel doorgaan over vervangen, maar dat doen we gewoon niet.
Prima hoor, maar wat verwacht je dan precies van ons?
Dat we gaan vertellen welke kleur waxinelichtjes en fotolijstjes je erbij moet kopen?
[...]
En sorry....maar jullie kunnen wel doorgaan over vervangen, maar dat doen we gewoon niet.
Dat we gaan vertellen welke kleur waxinelichtjes en fotolijstjes je erbij moet kopen?
The time is now
zondag 16 mei 2010 om 21:41
quote:Banba schreef op 16 mei 2010 @ 21:30:
[...]
Die zou ik dus gewoon niet kopen.
verder:
bestek, glazen, borden--> kringloop
Dekovertrekken, handoeken, theedoeken, placemats, --> ikea /leen bakker uni kleur creme/grijs
meer kan ik me even niet bedenken
[...]
Die zou ik dus gewoon niet kopen.
verder:
bestek, glazen, borden--> kringloop
Dekovertrekken, handoeken, theedoeken, placemats, --> ikea /leen bakker uni kleur creme/grijs
meer kan ik me even niet bedenken
zondag 16 mei 2010 om 21:41
zondag 16 mei 2010 om 21:48
quote:Zuigstengel schreef op 16 mei 2010 @ 21:41:
Ik zou die vaste banken eruit snokken en er een leuke bank met 2 fauteuiltjes wegzetten en ook een leuke losse eethoek. Veeeel gezelliger en het zit in ieder geval 100x beter dan die vaste meuk waarbij je het idee hebt in een Duitse stube te zitten.....
En dan opeens met een halve caravan zitten? Het vaste meubilair is voor de stevigheid en stabiliteit van de caravan. Er zomaar uitslopen kan dus niet. Tuurlijk leuke bankjes en zo zijn leuker, dan kom je meestal uit op een chalet en die zijn dan dubbel zo duur.
[...]
En ja...dat was eigenlijk wel mijn vraag. Of iemand leuke ideeen heeft voor een kleur. Maar bijna iedereen heeft het alleen maar over slopen en/of vervangen. Iets wat we dus niet willen.
Ik denk dat ik het maar op save ga spelen en gewoon ga voor creme. Past een beetje bij de muren. Dan kan ik buiten gewoon lekker voor kleur gaan en het binnen rustig houden.
Ik zou die vaste banken eruit snokken en er een leuke bank met 2 fauteuiltjes wegzetten en ook een leuke losse eethoek. Veeeel gezelliger en het zit in ieder geval 100x beter dan die vaste meuk waarbij je het idee hebt in een Duitse stube te zitten.....
En dan opeens met een halve caravan zitten? Het vaste meubilair is voor de stevigheid en stabiliteit van de caravan. Er zomaar uitslopen kan dus niet. Tuurlijk leuke bankjes en zo zijn leuker, dan kom je meestal uit op een chalet en die zijn dan dubbel zo duur.
[...]
En ja...dat was eigenlijk wel mijn vraag. Of iemand leuke ideeen heeft voor een kleur. Maar bijna iedereen heeft het alleen maar over slopen en/of vervangen. Iets wat we dus niet willen.
Ik denk dat ik het maar op save ga spelen en gewoon ga voor creme. Past een beetje bij de muren. Dan kan ik buiten gewoon lekker voor kleur gaan en het binnen rustig houden.
zondag 16 mei 2010 om 21:56
Nee hoor, Daantje, ik praat niet over een chalet, ik heb het over een stacaravan. Ik ken best wat mensen die dat ook gedaan hebben en die caravan is er vele malen leuker mooier en super gezelliger van geworden. Maar tis maar net wat je wilt he? En het is ook nog zo, je hebt die caravan niet voor 1 weekendje he? als het goed is heb je hem voor jaren.
zondag 16 mei 2010 om 21:57
Houd er rekening mee dat je veel van buiten naar binnen zult lopen. Dan is vloerbedekking niet handig. WIj hebben laatst een stacaravan gehuurd voor een weekend en daar ging echt 2 keer per dag een bezem door. Maar daar lag dan ook zeil/vinyl op de vloer.
Maar je kan inderdaad ook eerst een jaar bekijken wat wel en niet handig is. En hoe je het echt wilt hebben. Dan zou ik nu ook nog niet te veel uitgeven aan accesoires. Straks blijkt dat je het toch anders wilt en dan is het maar de vraag of je nieuwe kussenhoesjes passen bij een andere inrichting. Kortom: kan je je dit jaar niet gewoon uitleven op buiten en dan rustig aan bedenken of en wat je met binnen wilt?
Veel plezier alvast!
Maar je kan inderdaad ook eerst een jaar bekijken wat wel en niet handig is. En hoe je het echt wilt hebben. Dan zou ik nu ook nog niet te veel uitgeven aan accesoires. Straks blijkt dat je het toch anders wilt en dan is het maar de vraag of je nieuwe kussenhoesjes passen bij een andere inrichting. Kortom: kan je je dit jaar niet gewoon uitleven op buiten en dan rustig aan bedenken of en wat je met binnen wilt?
Veel plezier alvast!
zondag 16 mei 2010 om 21:59
Het is ook maar net wat je budget is. Als je wat geld hebt dan kan dat allemaal, dan kan je de boel verstevigen. Wij gaan als het allemaal lukt ook nog verhuizen dit jaar, dus kan niet zomaar alles uitgeven. We hadden ook een duurdere kunnen kopen, waarbij dit gedaan was. Maar die we nu hebben staat op een veel betere plek.
En nee...het is niet zomaar voor 1 weekendje, maar het is wel voor als het mooi weer is. Dan zit ik toch meer buiten dan binnen, dus buiten vind ik belangrijker. Dan maakt mij die bekleding binnen niet uit, vind het dan wel leuk om met wat spulletjes gezelliger te maken.
En nee...het is niet zomaar voor 1 weekendje, maar het is wel voor als het mooi weer is. Dan zit ik toch meer buiten dan binnen, dus buiten vind ik belangrijker. Dan maakt mij die bekleding binnen niet uit, vind het dan wel leuk om met wat spulletjes gezelliger te maken.
zondag 16 mei 2010 om 22:01
quote:Ikbenelfje schreef op 16 mei 2010 @ 21:57:
Houd er rekening mee dat je veel van buiten naar binnen zult lopen. Dan is vloerbedekking niet handig. WIj hebben laatst een stacaravan gehuurd voor een weekend en daar ging echt 2 keer per dag een bezem door. Maar daar lag dan ook zeil/vinyl op de vloer.
Veel plezier alvast!
Dank je wel, dat gaat vast lukken!
En het valt best wel mee hoor. Het loopgedeelte is vinyl, alleen het zitgedeelte heeft vloerbedekking. De broer van mijn vriend heeft dat ook en die hebben 2 kinderen en dat valt best wel mee. En er is een ophoging, dus daar loop je ook al wat vuil op af.
Voor binnen gaan we ook nog niet teveel uitgeven, vind buiten nu even belangrijker. Als we de basisdingen maar hebben, dan komt de rest vanzelf wel.
Veel plezier alvast!
Dank je wel, dat gaat vast lukken!
En het valt best wel mee hoor. Het loopgedeelte is vinyl, alleen het zitgedeelte heeft vloerbedekking. De broer van mijn vriend heeft dat ook en die hebben 2 kinderen en dat valt best wel mee. En er is een ophoging, dus daar loop je ook al wat vuil op af.
Voor binnen gaan we ook nog niet teveel uitgeven, vind buiten nu even belangrijker. Als we de basisdingen maar hebben, dan komt de rest vanzelf wel.
maandag 17 mei 2010 om 12:36
quote:Daantje1970 schreef op 16 mei 2010 @ 21:05:
[...]
Is ook nog een idee, gewoon helemaal losgaan
Kleden eroverheen gaat niet, want de banken staan niet los, dat wordt dan een rommeltje. Het gaat nu echt om de accessoires, kussentjes, kaarsen e.d.En als je aan de randen van de bank (tussen bank en muur) een rand zelfklevend klittenband vastplak, en het andere deel aan wat kleden vast naait? Zo kan je toch kleden over de bank gooien, en blijven ze zitten?
[...]
Is ook nog een idee, gewoon helemaal losgaan
Kleden eroverheen gaat niet, want de banken staan niet los, dat wordt dan een rommeltje. Het gaat nu echt om de accessoires, kussentjes, kaarsen e.d.En als je aan de randen van de bank (tussen bank en muur) een rand zelfklevend klittenband vastplak, en het andere deel aan wat kleden vast naait? Zo kan je toch kleden over de bank gooien, en blijven ze zitten?
maandag 17 mei 2010 om 12:43
Kun je niet nog een stukkie van de stof vinden van de banken? ergens op de markt? Of iets wat er op lijkt? Als je dan ook een lap haalt die bij de binnen/buiten kussens past en nog een lap die je zelf gewoon mooi vind, en bij de binnen en buiten kleur past kun je ze spannen over een schildersdoek of een houten frame. Die kun je dan aan de muur hangen ter decoratie. Zo heb je een verband geceeerd tussen de kussens van buiten en binnen, het roze interieur en je eigen smaak.
Zo kan je van alles wat maar bij die doeken past naar binnen slepen je hutje in zonder dat het een bijeengeraapt zooitje lijkt.
Zo kan je van alles wat maar bij die doeken past naar binnen slepen je hutje in zonder dat het een bijeengeraapt zooitje lijkt.

maandag 17 mei 2010 om 22:46
Hoe vaak zit je nou daadwerkelijk in die caravan?
Je zegt een stacaravan te hebben, dus het lijkt me dat je een vaste plaats hebt?
Wij hebben vroeger jarenlang op een camping gestaan. De inrichting was niet bijster mooi (bruin met oranje) maar goed, we zaten er nooit want het is heel erg warm in zo'n caravan, vooral als je er gaat koken, meestal zaten we in de voortent of gewoon buiten.
Lijkt me niet heel belangrijk, een inrichting van je caravan.
Je zegt een stacaravan te hebben, dus het lijkt me dat je een vaste plaats hebt?
Wij hebben vroeger jarenlang op een camping gestaan. De inrichting was niet bijster mooi (bruin met oranje) maar goed, we zaten er nooit want het is heel erg warm in zo'n caravan, vooral als je er gaat koken, meestal zaten we in de voortent of gewoon buiten.
Lijkt me niet heel belangrijk, een inrichting van je caravan.
dinsdag 18 mei 2010 om 11:44
Vind ik op zich ook niet belangrijk, daarom laat ik de bekleding ook zo. Heb geen zin om daar veel energie in te steken. Het gaat mij meer om wat spulletjes die je erin zet. Gisteren zijn we bij Zeeman maar even gaan kijken voor textiel en dat is gewoon simpel lichtgrijs geworden. Staat ook nog een beetje bij het grijs in de bekleding. Voor de rest zet ik binnen maar gewoon rustige kleuren, creme of zilverkleurig. Ik vind buiten eigenlijk belangrijker. Met een beetje geluk slaap je alleen in de caravan zelf en hoogstens als het een keer wat kouder is.
dinsdag 18 mei 2010 om 11:49
Ik had een oude stacaravan en heb dat ding helemaal hysterisch gemaakt. Een soort combi tussen mexicaans en kitch. Rode muur, gekleurd kralengordijn in de deur, klok met huilene Maria, allemaal soorten kussentjes, veel waxinelichtjes etc etc.
Alles in de kleuren rood, wit, turqoise, knalgroen etc.
Het was een hele blije Pipowagen geworden....
Alles in de kleuren rood, wit, turqoise, knalgroen etc.
Het was een hele blije Pipowagen geworden....