Inrichting stacaravan

16-05-2010 20:32 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag hebben we dan eindelijk een stacaravan gekocht. Heel burgerlijk, maar ik vind het superleuk. Er moet nog wel wat aangedaan worden, maar als het dan klaar is zitten we er heerlijk.

Zit nu nog een beetje met de inrichting. Buiten worden de tuinmeubels antraciet en ik wil allerlei rode spulletjes. Binnen wordt wat lastiger. De bekleding van de bank is oudroze met lichtgrijs. De vorige eigenaren hadden ook oudroze spulletjes binnen staan. Dat vind ik 3 keer niks, dus die gaan eruit. Maar wat voor kleur past er verder nou het beste bij, ook rekening houden met het rood buiten?

Iemand enige idee?
Kun je er niet gewoon een nieuwe bank in zetten?
668, the neighbour of the Beast
Op zich was één keer wel gewoon genoeg.
Kun je de kussens niet overnieuw bekleden?

En bijpassende gordijnen?

Als je handig bent met de naaimachine moet dat toch lukken?
Nee, dat zijn vaste banken. Ook van de eethoek.
Je zou ook de bank opnieuw kunnen bekleden en dan in de kleuren die je aanspreken. Het 'SBS6-binnen-en-buiten-gevoel' hoeft van mij niet perse, als je je maar wel lekker voelt als je in de stacaravan bent.
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Wat voor vloer ligt er in? Wat voor kleur zijn de muren?
Kussen bekleden wordt een te duur grapje. Gaat om een bank uit 3 gedeeltes en nog een zithoek. En dan nog aparte maten ook, dat is echt geen doen. Gordijnen die er nu zitten zijn gewoon licht, die wassen we en kunnen weer opgehangen worden.

Het gaat nu om de kleur van bijvoorbeeld kussentjes enzo.
Oeps... mosterd.

Maar even serieus: Kun je de banken echt niet opnieuw bekleden? Lijkt me erg onhandig, aangezien een stacaravan jaaaaaren meegaat!
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:tilalia2 schreef op 16 mei 2010 @ 20:37:

Wat voor vloer ligt er in? Wat voor kleur zijn de muren?De muren zijn licht, vloerbeddeking is een beetje zalmkleurig/oudroze. Niet mijn stijl, maar dat is nu eenmaal een beetje de standaardinrichting van wat oudere Engelse stacaravans.
Kussens erafschroeven, opnieuw bekleden, er weer opschroeven?

Het enige dat je nodig hebt is en lappie stof, een schroevendraaier en een lekkere nietmachine!
quote:musicath schreef op 16 mei 2010 @ 20:38:

Oeps... mosterd.

Maar even serieus: Kun je de banken echt niet opnieuw bekleden? Lijkt me erg onhandig, aangezien een stacaravan jaaaaaren meegaat!Dat is veel te duur en over het algemeen zit je er niet hele dagen op. We zullen er voornamelijk heen gaan als het mooi weer is en dan zit je toch buiten.
Dan de kussentjes ook antraciet, staat bij lichtroze en lichtgrijs.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Buiten rood?

Dan kun je binnen helemaal uit je dak gaan met nog meer rood. Stippen, ruiten, rondjes en vierkantjes.

Lekker zo'n oud bollig ruitjes tafelkleed over je tafel. Een paar plaids rood, wit en rood/wit over je banken, ook lekker om je in te wikkelen als het donker wordt na een dag heerlijk in het zonnetje gezeten te hebben.
quote:Daantje1970 schreef op 16 mei 2010 @ 20:39:

[...]

De muren zijn licht, vloerbeddeking is een beetje zalmkleurig/oudroze. Niet mijn stijl, maar dat is nu eenmaal een beetje de standaardinrichting van wat oudere Engelse stacaravans.Nieuw vloertje erin? Zo duur is dat niet
Ik zeg nieuw vloertje, en dan gewoon wat anderskleurige kleden over de banken. En klaar is Daantje.
quote:nouschi schreef op 16 mei 2010 @ 20:45:

Dan de kussentjes ook antraciet, staat bij lichtroze en lichtgrijs.

Inderdaad, dat zou een idee zijn. Dank je!

quote:kusunum schreef op 16 mei 2010 @ 20:47:

Buiten rood?

Dan kun je binnen helemaal uit je dak gaan met nog meer rood. Stippen, ruiten, rondjes en vierkantjes.

Lekker zo'n oud bollig ruitjes tafelkleed over je tafel. Een paar plaids rood, wit en rood/wit over je banken, ook lekker om je in te wikkelen als het donker wordt na een dag heerlijk in het zonnetje gezeten te hebben.

Is ook nog een idee, gewoon helemaal losgaan

En nee...we gaan geen bekleding of vloerbedekking vervangen. Dat kan altijd later nog. Het ziet er op zich nog prima uit, dus dat zou een beetje zonde zijn. Kleden eroverheen gaat niet, want de banken staan niet los, dat wordt dan een rommeltje. Het gaat nu echt om de accessoires, kussentjes, kaarsen e.d.
Ik denk:

Je kunt er nog zoveel kussentjes, kaarsjes, dingetjes inzetten... als je die afgrijselijke bekleding houdt, wordt het nooit echt wat.

Ik zou dus even een nietschieter en een goedkope, leuke lap stof tevoorschijn toveren en alles op kleur stylen...

Zoveel werk is dat toch niet?
quote:sosofie schreef op 16 mei 2010 @ 21:15:

Ik denk:

Je kunt er nog zoveel kussentjes, kaarsjes, dingetjes inzetten... als je die afgrijselijke bekleding houdt, wordt het nooit echt wat.

Ik zou dus even een nietschieter en een goedkope, leuke lap stof tevoorschijn toveren en alles op kleur stylen...

Zoveel werk is dat toch niet?

Dat denk ik ook.

Succes met knutselen!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Als je de vloer, wanden, bekleding en gordijnen niet kunt/wilt veranderen, denk ik niet dat er veel is wat je kunt doen om een andere sfeer te krijgen.

Zoals al eerder genoemd, als je het zelf doet, hoeft opnieuw bekleden helemaal niet duur te zijn. Kijk eens op de markt voor stof, daar kun je hele leuke dingen vinden voor heel weinig, ook gordijnstof.
The time is now
Ik zou zo min mogelijk spulletjes kopen ter aankleding. Wordt zo snel rommelig. Zou eerst al je zooi erin zetten, en dan kijken waar je nog behoefte aan hebt in combi met de oudroze erfenis van de vorige bewoners.
Leuk dat jullie meedenken, maar dat kan gewoon niet. Dan moet je van het zitgedeelte 3 keer 2 meter zowel zitkussens als rugkussens vervangen. En dan ook nog van de eethoek. Daarbij ben ik niet handig met naald en draad en ken ik ook niemand die zo handig is.

Daarbij moet er nog genoeg gebeuren en ik wil toch ook wel als het straks beter weer is lekker buiten zitten en niet nog steeds bezig zijn.

En de wanden? Die zijn gewoon lichtcreme, bijna wit. Wat moet ik daar vervangen dan? Ook de gordijnen, zijn ook licht, vervangen is niet nodig. En de bekleding van de zithoek en eethoek ga ik niet vervangen. Het is niet zomaar rechttoe rechtaan, veel te veel gedoe. En te duur omdat we dat moeten laten doen. Is echt niet een kwestie van vastnieten, want dan gaat het scheuren.
quote:borderwalk schreef op 16 mei 2010 @ 21:24:

Ik zou zo min mogelijk spulletjes kopen ter aankleding. Wordt zo snel rommelig. Zou eerst al je zooi erin zetten, en dan kijken waar je nog behoefte aan hebt in combi met de oudroze erfenis van de vorige bewoners.

Alle losse spullen gaan er helemaal uit. Die mensen waren niet echt schoon en ze zijn er 2 jaar niet ingeweest. Gek genoeg is de bekleding nog wel goed en die maken we schoon met zo'n shampoo-ding. Verder hebben we niet zoveel zooi, dat moet allemaal niet gekocht worden. Vind ik niet, kopen is altijd leuk. Weet dus alleen nog niet wat voor kleur.

En sorry....maar jullie kunnen wel doorgaan over vervangen, maar dat doen we gewoon niet.
quote:Daantje1970 schreef op 16 mei 2010 @ 21:28:

[...]

Alle losse spullen gaan er helemaal uit. Die mensen waren niet echt schoon en ze zijn er 2 jaar niet ingeweest. Gek genoeg is de bekleding nog wel goed en die maken we schoon met zo'n shampoo-ding. Verder hebben we niet zoveel zooi, dat moet allemaal niet gekocht worden. Vind ik niet, kopen is altijd leuk. Weet dus alleen nog niet wat voor kleur.

En sorry....maar jullie kunnen wel doorgaan over vervangen, maar dat doen we gewoon niet.

*lampje*

Kan je geen bleek in het schoonmaakding doen? Dan worden je kussens wit
.. toch maar niet dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven