Eindelijk naar New York!! Tips??!

05-08-2009 08:16 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn verjaardag heb ik van mijn vriendje 6 dagen New York gekregen. We gaan er in December heen. We vliegen vanaf Brussel.

Heeft iemand nog Tips of andere leuke ervaringen. Ik ben zeer benieuwd waar ik echt moet gaan shoppen en wat leuk is om te doen in New York.

Ik hoor het graag! Alles is welkom.
Hey Sam!

Ik las vanmiddag dat de aswolk minder in de weg gaat zitten voor het vliegverkeer naar Amerika...link rtl-nieuws en lint trouw

We zullen zien, ik heb wel goede hoop hoor!

Die tip van 230-fifth had ik ook al gelezen!Leek me ook erg leuk! Wie weet kom ik je daar tegen! Mocht ik daar Nederlands horen, dan vraag ik gewoon: Wie Viva-forumt hier
Ja moet je doen. Haha! Kom je ook op het Alles Amerika Forum? Daar stond die link.

Ik ga even jouw linkjes bekijken ter geruststelling.
In de zomermaanden, begint ergens in mei, is er in Central Park een soort roller disco, disco op skates. Weet de exacte locatie niet precies meer, maar is vanaf het Lennon Memorial het park in, dus beetje halverwege he park, en richting het midden. Heel erg leuk om te zien!

Een absolute aanrader: koop in de boekhandel in NYC een kaart van streetwise, dit zijn hele fijne geplastificeerde, opvouwbare kaarten voor ca 8 USD.

Het MoMa is vrij toegankelijk van 4-8 PM op vrijdag.

Tot slot: ik kan aanraden om in MePa (Meatpacking District) wat te gaan eten bij Spice Market. Wel iets duurder, maar erg lekker. Daarna in de buurt wat gaan drinken, o.a. bij the Gaslight.
Sam! Jij gaat morgen al! Ben je er al helemaal klaar voor?

Heel veel plezier!!!!
Veel plezier Sam!
Moemoe en Dolfje, bedankt!!!

Ik ben er helemaal klaar voor.

Moemoe, jij ook een goed reis en veel plezier!!!

We spreken elkaar hier weer.
veel plezier.

wij vertrekken over 3,5e week (11 t/m 16juni New York en daarna Chicago)
Veel plezier Moemoe en Sam! Geen aswolkdreiging meer dus, begrijp ik. Geniet!
Is er iemand hier die in NY naar een honkbalwedstrijd is geweest?Vriend zou dat nl graag doen als wij daar zijn.

Ik zie op internet zoveel sites waar je tickets kan kopen maar geen idee of die betrouwbaar zijn.
Ben net terug van een weekje New York, was echt fantastisch!

Wat ik zelf erg de moeite waard vond:

- natuurlijk de highlights als Central Park, Top of the Rock, MoMa

- als je van (klassieke) muziek houdt: een concert bijwonen in Carnegie Hall, of anders de rondleiding overdag doen, worden leuke anekdotes verteld

- Brooklyn Heigthts, wandeling vanaf begin van de Brooklyn Bridge (DUMBO) door de historische wijk naar Montague Street en Smith Street (eten, drinken, winkelen). Vanaf het parkje onder de brug heb je erg goed uitzicht op Manhattan.

- voor eten en drinken naar Williamsburg (Bedford Street), young crowd

- Soho en Fifth Avenue voor winkelen

- Greenwich en East Village voor eten/drinken

Helaas ben ik niet echt gaan clubben, wel naar een hele foute tent geweest (Pacha, schuren voor gevorderden daar). In het Meatpacking District schijnen echt hippe clubs te zijn (hoorde iets over de Kiss and Fly), trek wel nette outfit aan (geen sneakers) en neem een grote zak geld mee (of schaak een vrijgevige Amerikaan).

Ik moet echt zeker nog een keer terug! Broadway show, jazz concertjes en de Yankees wil ik echt graag nog een keer doen.
Ik ben vandaag weer thuis gekomen van een week NY. Het was geweldig!!!!

Hoogtepunt: de gospelkerk op zondag 10.00 uur. Wow, dat was echt zo gaaf en bijzonder om mee te maken.

Het is allemaal te veel om op te noemen. Heerlijk om te wandelen in Central Park. Je kunt je daar uren vermaken.

We hebben ook gewandeld en gegeten in Greenwich wat erg de moeite waard is. Een hele gezellige wijk met veel jonge mensen.

We hebben een dag de Hop on hop off bus genomen, dan zie je ook veel en je kunt uitstappen waar je wilt (er zijn stops).

We zijn naar Mamma Mia geweest, ook erg leuk!!

We hebben 1 dag regen gehad (dinsdag) en die dag zijn we naar een outlet geweest. De Woodbury Outlet vonden we wel iets aan de dure kant. Gisteren zijn we naar de Jersey Shore outlet geweest in New Jersey en daar hadden ze hele leuke aanbiedingen (tot wel 40% korting) en ik heb daar ook best veel kleding gekocht (vooral bij de GAP en Tommy).

Macy's was ook erg leuk. We hadden een klantenkaart gevraagd en daarmee krijg je 10% korting. Ook al geeft iets 40% korting, die 10% komt er nog eens bij.

Nu eerst maar eens uitrusten en bijkomen. Jeetje wat hebben we veel gelopen en wat hebben we een last gehad van onze voeten/benen en ruggen. Een hotel met een bad is wel aan te raden.
Fijn dat het leuk was Sam!

Welke kerk ben je zondags geweest?Mij lijkt dat ook wel leuk om te doen.
De Times Square Gospel kerk. Zit schuin tegenover Mamma Mia.
Ok bedankt,schrijf het op mijn lijstje TO DO

(lijstje wordt alleen erg lang ben ik bang,moet tegen die tijd echt een logische route gaan bedenken en misschien wat dingen schrappen...)
Ja, je moet keuzes maken. Wij hebben sommige dingen niet kunnen doen ivm tijdgebrek, zoals fietsen en ook helaas 230 Fifth, daar hadden we geen tijd voor. 's Avonds waren we echt kapot!

Moemoe, ben je alweer terug?
Ja, ik ben er weer! Was dinsdag al terug, maar moet nog steeds bijkomen! Heb nog steeds zere voeten!!!! Maar jemig, wat een stad!!!! En dan zijn wij Manhattan niet eens uit geweest! Hebben wel zo'n beetje alles gezien wat we wilden zien...

Vrijheidsbeeld: viel ons tegen, hadden het hoger verwacht, maar zijn wel in de kroon geweest. Erg leuk!!!

Lekker gegeten bij Havana Central aan Times Square (vlakbij ons hotel)

Verder nog gedaan/gezien:

Empire State Building

Soho

Little Italy

Chinatown

Central Park

Shoppen bij alle grote en kleine winkelketens

De bekende cafés zoals het Hardrock Cafe..

En nog veel meer, echt teveel om op te noemen!!!!

Maar nog een keer naar NY staat zeker nog op ons lijstje!
Fijn dat je het zo leuk hebt gehad.

En maar 1 dag regen he?

Hebben jullie op de heenweg vertraging gehad?

Ja, onze voeten deden ook heel veel pijn. Elke ochtend spierpijn. Je moet echt wel goede schoenen aandoen. De laatste dag liep ik op slippers (van Teva) en die waren heel fijn. Maar je kunt niet elke dag dezelfde schoenen aan hebben, tenminste ik niet.

Heb je veel gekocht?

Ik wel, heel veel kleding.
Ja, we hebben 1 dag regen gehad. We zijn toen naar Soho, Little Italy en Chinatown geweest. Gelukkig regende het niet de hele tijd erg hard, het miezerde meer, maar hierdoor was het voor mijn gevoel wel wat rustiger op straat.

Wij hebben eigenlijk geen vertraging gehad. We mochten alleen nog niet landen in NY, doordat er veel vliegverkeer was. Hierdoor nog en extra rondje boven de stad gevlogen.

Heb me nog ingehouden qua shoppen, 3 kledingstukken en wat make-up. We waren meer geld kwijt aan het eten
Oh ik heb dit gekocht:

-3 shirtjes van Tommy

-1 dunne, zwarte korte badjas bij Macy's

-4 rokjes (spijker, wit, blauw en beige) GAP, Tommy

-Leuk blousje van Tommy

-2 jurkjes van GAP

-2 paar All Stars

-Paraplu met NY erop

-Ovenhandschoenen met NY erop

-Tas met NY erop

-GAP-trui

-2 grote handdoeken van de Walmart

-Dvd precious

-Dvd Turner en Hootch (was goedkoop)

-1 Sjaal

-1 groot plaid voor over bed (patch work) van de Walmart

-Boekje met zwart-wit postcads van NY (ga ik een paar van inlijsten)

-Blikje met ouderwetse postcards die ik ook ga inlijsten

En dan nog wat kleren voor mijn kleine neefje.

Wij moesten ook een extra rondje vliegen boven NY. Was best wel mooi om te zien zo in het donker.
Zo Sam, jij hebt lekker ingeslagen!!

Die film Precious heb ik op de terugweg gekeken in het vliegtuig, erg indrukwekkend!
Sam mag ik vragen wat je voor de all stars hebt betaald? En heb je ze in een outlet gekocht of gewoon in de winkel.

Is Gap een leuke winkel en hoe is die wat prijs betreft?En Walmart?

Ik ben geen supershopper maar ga toch wel even wat winkels bekijken.En wil natuurlijk ook wat NY souvenirs!

Goed idee trouwens van die zwart/wit postcards ik wil nl ook iets voor in een grote lijst voor op de wc en dat is misschien wel leuk met eigen foto's erbij.

Ik moet alleen nog zo lang wachten!!!(gaan 1 sept pas)
Ik ben naar de Woodbury Outlet geweest met de bus en daar heb ik All Stars gekocht voor $39,95 en daar ging nog 10% vanaf. Was bij een echte Converse-winkel.

Dat andere paar heb ik in een Jersey Store outlet gekocht en daar betaalde ik $29,95 plus 15% korting. Heel goedkoop uiteindelijk dus.

In Nederland betaal je geloof ik EUR 60.

GAP vind ik een hele leuke winkel. In de Jersey-outlet was alles met 40% korting, de hele winkel dus. In de normale GAP winkels die ook in hartje NY zitten, liggen de prijzen een stuk hoger.

In de Walmart kan ik me heerlijk vermaken. We hadden met z'n tweetjes een hele kar vol.

Die zwart-wit foto's zijn heel leuk. Je kunt ze kopen bij Macy's (daar zitten ook veel winkels met korting waar je leuk kunt slagen). Haal bij binnenkomst een kortingskaart bij de balie die daar speciaal voor is. Als je daar weer wegloopt, kom je langs een heel klein boekenwinkeltje (meer een boekenhoek) over NY en daar hadden ze dat boekje met die postcards en ook een leuk blikje met hele oude postcards.

Boekje kost 9,99 en blikje 15,00. Maar ik dollars valt het allemaal mee.

Heb je een explorer pas? Daarmee kun je 3,5 of 7 attracties doen en betaal je veel minder als dat je rechtstreeks betaalt. Je kunt zelfs in bepaalde restaurants 10% korting krijgen.

Lekker vooruitzicht dat jij die kant nog op mag gaan!!!
Oh ja en als je een kortingskaart hebt van 10% en een artikel is al 40% afgeprijst, dan komt die korting er gewoon bovenop. Dat heb je hier in Nederland geloof ik niet.
Bedankt Sam,ik ben niet van plan om naar een outlet te gaan denk dat we daar geen tijd voor hebben.

Explorer pas ben ik nog niet over uit of we dat doen of een NY pass of een dag of 2 de hop on hop off bus in combi met wat attracties( bv empire state building en top of the rock) als ik voor een museum ga ga ik denk ik voor het museum voor American national history vanwege de dino's en vriend houdt niet zo van kunst en schilderijen bekijken en dat lijkt hem wel leuk.

Moet alles eens op een rijtje zetten en kijken wat voor ons het voordeligst is.

Vrijheidsbeeld weet ik ook nog niet of ik er echt heen en in wil,heb niet zo'n zin om vaak en lang in de rij te moeten gaan staan dus misschien vind ik het wel best als we er met de ferry langsvaren.

Wat ik sowieso wil:

Over de Brooklyn bridge wandelen

Empire state building

Top of the rock

Die kerkdienst op zondag

Naar een honkbalwedstrijd

(en natuurlijk central park,times square,china town etc de belangrijkste hotspots)
Wat jij op je lijstje hebt staan is allemaal super!! De wandeling over de Brooklyn Bridge is ook erg leuk. Best wel druk, maar het voetpad is breed. Ik zal één dezer dagen wel wat foto's plaatsen als ze goed gelukt zijn. Het bleek namelijk dat er een vlek op de lens zat bijna de hele vakantie en ik heb nog niet de moed gehad om de foto's te bekijken. De vlek zie je goed op het kleine schermpje.

Wij zijn naar het MOMA geweest. Op zich wel leuk om wat bekende schilderijen voorbij te zien komen, maar ik ben niet zo'n museum-mens, maar vriendin wilde het graag.

Gospeldienst wordt echt een geweldige ervaring, ik weet het zeker!

Als ik jou was zou ik de Explorer pas nemen. Je bent echt goedkoper uit. Hop on Hop off is ook erg leuk om te doen. Je ziet heel veel. Probeer voorin (en natuurlijk bovenin) de bus te gaan zitten.

Nu ga ik iets heel a-sociaals vertellen. Wij wilden naar het Vrijheidsbeeld (niet erop) en er stond echt een enorme rij van zeker wel 2 uur wachten. Wij hadden al kaartjes, dus wij lopen gewoon de rij voorbij, we dachten dat er wel een aparte rij was voor mensen die al een kaartje hadden. Dat bleek dus niet het geval. Toen zijn we er gewoon voorin bijgeschoven. Scheelde ons zeker 2 uur *schaam*. Er is wel een hele strenge controle, haast hetzelfde als op de luchthaven.

Op Ellis Island liepen er zelfs mannen met mitrailleurs.

Sowieso zie je heel veel politie in NY. Geeft ook wel weer een veilig gevoel vond ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven