Vissticks gerecht

17-05-2010 16:07 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een lekker (en simpel) gerecht met vissticks?

Ik zit te denken aan gebakken aardappeltjes en worteltjes. Maar dat is zo saai/kaal. Dus ik ben nog op zoek naar iets extra's en een bijpassende saus..

Iemand tips?
Waarom perse vissticks en niet gewoon een lekkere verse vis evt. zelf paneren?
...
broodje vissticks met ketchup! Verder vind ik er niets aan die dingen, maar neem nog wel eens zo´n broodje om de vissticks van de kinderen op te maken
Is dit iets?

Simpel en lekker.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
men neme:

- een zakje aardappelpuree (of zelf maken)

- blikje bonduelle crispy mais (groot of klein, afhangende van de honger)

- blike bonduelle fiesta (kies maar wat)

- vissticks

- geraspte kaas

aardappelpuree onderin de ovenschaal, groentes erbovenop, dan de vissticks (eerst bakken), ger.kaas erover, 10 min. oven en klaar
Roomsausje erbij maken?
Liever elitair dan een pauper!
Worteltjes en aardappeltjes was ook het eerste wat in me opkwam. Of witte bonen in tomatensaus of een salade met aardappels erbij.

Hmmm... Trek..!
quote:biobitch1984 schreef op 17 mei 2010 @ 16:15:

men neme:

- vissticks

- geraspte kaas

aardappelpuree onderin de ovenschaal, groentes erbovenop, dan de vissticks (eerst bakken), ger.kaas erover, 10 min. oven en klaarWat lijkt me dat ontzettend goor.
...
Vissticks vind ik geen avondeten, en zou er niks lekkers mee weten te maken.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Maar goed, je gerecht hoeft helemaal niet saai te zijn TO, je neemt lekkere nieuwe krielaardappeltje, snij deze in partjes met schil en al, doe ze in de oven met olie, zout en kruiden. Worteltjes koken, lekker klontje roomboter erdoor en verse peterselie erover heen snipperen.

Je haalt bij de visboer een heerlijke verse scholfilet, paneert deze met bloem, ei en paneermeel evt. gemengd met sesamzaad en je hebt een heerlijke maaltijd.
...
Ik kan zo een heel pak vissticks op :-) Lekker hoor! Wel van Iglo, anders lust ik ze niet.

Ik zeg: alle 15 bakken, van dat nattige witbrood erbij, ketchup en mayo en gaan!

*krijg er dus echt vreselijk veel zin in nu*
Yuk, vissticks....

Als het dan toch moet, zelf een lekkere saus erbij maken van gehakte augurk, sjalot, kappertjes, verse dille en wat mayo (of halvanaise of yogonaise of zo) en een lekkere frisse salade, door de wortel niet suf te koken maar te raspen en mengen met wat citroensap en olijfolie, fijngeknipte bieslook, eventueel bestrooien met gepelde pistachenootjes. Gepofte aardappel erbij, of (zelfgemaakte!) puree en dan moet het toch wel best te eten zijn.
Bedankt voor de reacties. Ik heb al in geen jaren meer vissticks gegeten dus het leek me wel grappig om ze weer eens te proberen. We zullen zien. Als het niks is weten we dat ook weer gelijk
Vissticks mogen alleen maar gecombineerd met spinazie, gekookte aardappels, jus, een gekookt eitje en een beetje appelmoes. Net als vroeger.
aardappel poffen en een salade erbij?

Ik vind het ook een beetje suf eten hoor, vissticks. Als snack of bij patat of iets anders "ongezonds" kan het mijns inziens prima, maar om daar nu echt een ingewikkelder recept bij te gaan maken lijkt me redelijk zinloos.
Precies Wintermuts!

Vissticks horen in de categorie "fout eten" en behoren dus gewoon zo, als vette snack, gegeten te worden
quote:biobitch1984 schreef op 17 mei 2010 @ 16:15:

men neme:

- vissticks

- geraspte kaas

aardappelpuree onderin de ovenschaal, groentes erbovenop, dan de vissticks (eerst bakken), ger.kaas erover, 10 min. oven en klaarIk wil niet vervelend doen, maar dit lijkt me echt verschrikkelijk!!!!
Makkelijker, sjieker en goedkoper.

Visfilet halen, samen met viskruiden in een aluminiumfolietentje vouwen, minimaal 25 min in de oven.

ovenpatat (makkelijk scheelt een pan) en salade er bij.

Smakelijk
Me three wat betreft 'De Enge Ovenschotel', sommige mensen moeten leren, net als bij kleding, dat het feit dat het kan, nog niet maakt dat het een goed idee is.
Goh...ik krijg ook ineens onwijze zin in vissticks...maar dan wel als vette kleffe snack, zoals Robo en Wintermuts ook al zeggen
quote:Wintermuts schreef op 17 mei 2010 @ 16:26:

aardappel poffen en een salade erbij?

Ik vind het ook een beetje suf eten hoor, vissticks. Als snack of bij patat of iets anders "ongezonds" kan het mijns inziens prima, maar om daar nu echt een ingewikkelder recept bij te gaan maken lijkt me redelijk zinloos.Maar een aardappel poffen en een salade maken is toch niet ingewikkeld? Aardappel donder je in de magnetron en salade is echt heus waar binnen een paar minuten klaar... Als je dit al ingewikkeld noemt, wat is dan in jouw ogen makkelijk?
Mosterdpuree(aardappelpuree met mosterd) met worteltjes en visticks.
Ik vind vissticks héérlijk! Maar dan wel als ik brak ben, op maisbrood, en met peper en zout. Jammie!

Als avondeten zou ik er inderdaad niet veel meer van maken dan met gebakken aardappeltjes en wortels/doperwten. Zonder saus (tenzij je mayo/ketchup bedoelt).
quote:Mevrouwdekees schreef op 17 mei 2010 @ 16:30:

Me three wat betreft 'De Enge Ovenschotel', sommige mensen moeten leren, net als bij kleding, dat het feit dat het kan, nog niet maakt dat het een goed idee is.

maar sowieso... vissticks, kan je daar dan wél een normaal recept bij verzinnen? Alsof het gezond is om die dingen op brood te flikkeren met mayonaise en ketchup.. tss neem dan een hamburger ofzo.

Ze vroeg niet om een lekker recept, maar om een vissticks gerecht.. het is snel klaar.. enigzins gezond en enigzins weg te krijgen vanwege de geraspte kaas
quote:biobitch1984 schreef op 17
mei 2010 @ 16:15:

men neme:

- vissticks

- geraspte kaas

aardappelpuree onderin de ovenschaal, groentes erbovenop, dan de vissticks (eerst bakken), ger.kaas erover, 10 min. oven en klaarGetver de getver!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven