Help de buren hebben een piano gekocht

maandag 17 mei 2010 om 18:51
Sinds gisteren zijn mijn buren in het bezit van een piano. Op zich hartstikke leuk, ik kan goed spelende pianospelers zeker waarderen. Maar daar zit nu net het probleem.
De buurjongens rammen maar wat op dat ding. Wat een herrie en heel af en toe komt er een beginnend 'Vader Jacob' voorbij, maar dan ook niet verder dan 'Vader'.
Eigenlijk zou ik het liefste met de buren willen overleggen dat er binnen bepaalde tijden gespeeld gaat worden, zodat ik niet de hele tijd deze ellende aan hoef te horen. Bijvoorbeeld overdag van 16.00 uur tot 18.00 uur of zo.
Lijkt mij best redelijk, maar omdat ik de buren niet zo vaak spreek twijfel ik of ik bij hen zal aanbellen of zal wachten tot ik ze weer een keer tegenkom.
Wat zouden jullie doen?
De buurjongens rammen maar wat op dat ding. Wat een herrie en heel af en toe komt er een beginnend 'Vader Jacob' voorbij, maar dan ook niet verder dan 'Vader'.
Eigenlijk zou ik het liefste met de buren willen overleggen dat er binnen bepaalde tijden gespeeld gaat worden, zodat ik niet de hele tijd deze ellende aan hoef te horen. Bijvoorbeeld overdag van 16.00 uur tot 18.00 uur of zo.
Lijkt mij best redelijk, maar omdat ik de buren niet zo vaak spreek twijfel ik of ik bij hen zal aanbellen of zal wachten tot ik ze weer een keer tegenkom.
Wat zouden jullie doen?
maandag 17 mei 2010 om 18:57
Ze hebben het geval gisteren gekregen. Laat ze toch even. De nieuwigheid gaat er vanzelf af. Bovendien zullen ze vast niet laat in de avond piano gaan spelen, gezien het feit dat ze zelf kinderen hebben.
Ik zou het dus een weekje aankijken, daarna (als het dan nog nodig is) een gesprekje aanknopen op vriendelijke wijze.
Ik zou het dus een weekje aankijken, daarna (als het dan nog nodig is) een gesprekje aanknopen op vriendelijke wijze.

maandag 17 mei 2010 om 18:59
aanbellen.
Gewoon zeggen dat je het is opgevallen dat ze een piano hebben en dat je dat heel leuk voor ze vind maar dat je er ook last van hebt.
Dat je het vervelend vind dat je dat de hele dag aan moet horen en of het misschien tussen bepaalde tijden mag.
Dat ze je daar een groot plezier mee zouden doen..
Ik hoop dat dat werkt.. sterkte daarmee...
Gewoon zeggen dat je het is opgevallen dat ze een piano hebben en dat je dat heel leuk voor ze vind maar dat je er ook last van hebt.
Dat je het vervelend vind dat je dat de hele dag aan moet horen en of het misschien tussen bepaalde tijden mag.
Dat ze je daar een groot plezier mee zouden doen..
Ik hoop dat dat werkt.. sterkte daarmee...
maandag 17 mei 2010 om 19:01

maandag 17 mei 2010 om 19:01
Reden waarom ik me nu al zorgen maak over het lawaai is dat mijn buurmeisje aan de andere kant vorig jaar een paar dagen ochtends om half 8 ging blokfluiten. Heel vals blokfluiten.
Aangezien ik er toen net woonde en in de verbouwing zat heb ik het maar laten gaan (de bouwvakkers maakten immers ook lawaai) en toen is het vanzelf weer gestopt.
Misschien moet ik het inderdaad een weekje aankijken.
Ik wil natuurlijk niet de toekomstige Wibi in de weg zitten
Aangezien ik er toen net woonde en in de verbouwing zat heb ik het maar laten gaan (de bouwvakkers maakten immers ook lawaai) en toen is het vanzelf weer gestopt.
Misschien moet ik het inderdaad een weekje aankijken.
Ik wil natuurlijk niet de toekomstige Wibi in de weg zitten
anoniem_91317 wijzigde dit bericht op 17-05-2010 19:04
Reden: toevoeginkje
Reden: toevoeginkje
% gewijzigd
maandag 17 mei 2010 om 19:03

maandag 17 mei 2010 om 19:08
quote:smart79 schreef op 17 mei 2010 @ 19:01:
Reden waarom ik me nu al zorgen maak over het lawaai is dat mijn buurmeisje aan de andere kant vorig jaar een paar dagen ochtends om half 8 ging blokfluiten. Heel vals blokfluiten.
Aangezien ik er toen net woonde en in de verbouwing zat heb ik het maar laten gaan (de bouwvakkers maakten immers ook lawaai) en toen is het vanzelf weer gestopt.Maar da's toch juist reden om je geen zorgen te maken? Buurmeisje heeft knetterhard en knettervals een paar dagen geblokfluit en daarna is het vanzelf gestopt
Aangezien ik er toen net woonde en in de verbouwing zat heb ik het maar laten gaan (de bouwvakkers maakten immers ook lawaai) en toen is het vanzelf weer gestopt.Maar da's toch juist reden om je geen zorgen te maken? Buurmeisje heeft knetterhard en knettervals een paar dagen geblokfluit en daarna is het vanzelf gestopt
Peas on earth!

maandag 17 mei 2010 om 19:11
Kijk het twee weken aan. Ik kan me nog herinneren dat ik eindelijk eindelijk eindelijk mijn viool kreeg en er wel uuuuuuuuren per dan op wilde "spelen". Gelukkig voor ouders, broer en buren mocht ik maar 5 minuten per dag oefenen van de vioolleraar. En ik kan me ook nog wel herinneren dat ik, als mijn ouders een avondje weg waren, de afwas deed en het afdrogen ook omdat mijn broer me chanteerde. Als ik zijn deel ook deed zou hij niet zeggen dat ik niet geoefend had.... De nieuwigheid gaat er waarschijnlijk snel af en dan is dat rammen ook wel afgelopen. Zeker als ze les krijgen, iets moois spelen is veel leuker dan lelijke geluiden produceren.