Wat vinden jullie hiervan..

20-05-2010 10:52 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb dit topic geopend omdat ik ergens mee zit.. nouja veel kleine dingen eigenlijk.

Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar samen met mijn vriend en het is mijn eerste relatie. Soms lijkt het dus alsof ik dingen zelf ook nog moet leren of dat ik vaak te hoge verwachtingen heb en daardoor teleurgesteld wordt.Dit was vooral in het begin zo en bepaalde dingen heb ik nu wel opgegeven. Mijn vriend is gewoon niet heel romantisch.. Buiten dat om, dat heb ik wel geaccepteerd, is hij ook erg gierig wat mij betreft. Dat vind ik wel erg, hij geeft namelijk honderden uit aan zijn hobby.. en hij heeft een fulltime salaris terwijl hij nog thuiswoont en ik moet alles doen van een bijbaantje aangezien ik nog studeer. Als we ergens heen gaan vindt hij dat we alle kosten samen moeten delen. Daardoor doen we dus ook niet zovaak iets leuks, ik ben 90% van de maand blut en wil ook nog een klein beetje sparen voor onverwachte uitgaven.

Ik ben pas jarig geweest, hij heeft mij toen meegenomen ergens naartoe en dat was wel ongeveer 1,5-2 uur rijden. En de verrassing was ook erg leuk, maar als je die dag jarig bent was het toegangskaartje gratis!! Nou is dat leuk meegenomen als je iemand wilt verrassen hoor, maar ik had dan daarbij nog wel een klein cadeautje verwacht of een etentje. Maar nee, hij kwam even met het idee om naar de bioscoop te gaan daarna maar ik was zelf na die dag ook een beetje moe en hij zei toen al meteen: ''oke, ja werd anders ook een beetje duur''. Wat werd dan duur?? Die benzinekosten?? Is dat mijn cadeau...? Ik ben absoluut niet veeleisend of materialistisch.. Absoluut niet. Maar wat heb ik nu precies gekregen voor mijn verjaardag... een leuke gratis dag ja.. heeft hem niks gekost afgezien van de benzinekosten. Toen wij nog niet zo heel lang samen waren heb ik datzelfde hem cadeau geven, zomaar. Hij vondt het blijkbaar toen normaal want het was mijn idee om daarheen te gaan. Dat vind ik dus wel erg, als ik iets betaal vindt hij dat normaal terwijl ik al heeeel vaak aangegeven heb dingen amper te kunnen betalen. (zoals iedere student).

Hij komt ook altijd met ideeën om met (zijn)vrienden te doen, onverwachts, waarop ik dan vaak moet antwoorden: ''ja maar ik heb daar deze maand geen geld voor.'' En hij zegt dan ook daadwerkelijk tegen die vriend dat ik weer geen geld heb. Waarop die jongen laatst zei: ''tis jammer dat geld altijd in de weg moet staan iets leuks te doen'' Met die opmerking kwam mijn vriend dus doodleuk bij mij aan, echt zo dat hij het daar ook mee eens was. Wat moet ik eraan veranderen?? Ik ben over een jaar klaar met school, tot die tijd moet hij met zijn fulltime salaris soms maar even bijbenen. Hij houdt per maand over waar ik het per maand van moet doen :') Maar nee, hij geeft alles uit aan zijn hobby. We gaan van de zomer op vakantie, zelfs DAT doen we 50-50. Ik heb hem gelukkig eindelijk zover dat hij het in ieder geval voorschiet omdat het anders volgeboekt zit.

Voor zijn ex betaalde hij btw ALLES, zij studeerde ook nog. Ik moet vaak aanhoren hoe hij al zijn spaargeld erdoorheen gegooid heeft met haar. En dat hij daar van geleerd heeft. Ja dat merk ik! Ik ben die ex niet en je spaargeld uitgeven is gewoon dom. En sinterklaas spelen ook, je moet niet als een papa of mama alles gaan betalen. Maar dit is absoluut het andere uiterste.. dat krijg ik er maar niet in. Als ik eens wat nieuws aanheb ofzo, voel ik me soms zelfs schuldig aangezien we daarvoor dan ook wat leuks hadden kunnen doen. Maar ik wil af en toe ook wat nieuws kopen en ik kan niet alles tegelijk..
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:09:

Laat ik even duidelijk maken dat als ik geld heb dat ik met gemak van alles voor hem betaal, zo ben ik. Ookal heeft hij wel geld en ben ik daarna weer blut.

Maar de momenten dat ik blut ben vind ik het erg dat hij dan NOOIT eens even bijbeent. En dat hij over elke cent struikelt.

Als hij iets voor mij betaald vraagt hij het de week erna terug. Ik geef het dan ook braaf terug.. (ookal is het 5 euro).Hij heeft je toch uitgelegd waarom hij zo doet? Vanwege wat er met ex is gebeurd? Ik vind het niet meer dan verstandig.
Afgezien van het hele geldverhaal klinkt je vriend niet bepaald als een leuke, aardige, liefdevolle man. Dat zou voor mij erger zijn dan zijn krenterigheid.
Ik zou er niet mee kunnen leven. Verstandig omgaan met geld is leuk. Gierigheid een enorme turnoff.
Nogmaals ik ben niet materialistisch, haha ik ben opgegroeid in een gezin waar al nooit geld was. Ik ken geen eens luxe dus ;)

En hij hoeft helemaal niet elke maand bij te springen als ik geen geld heb. Hij kan dat echter wel een enkele keer doen als hij mij mee wil nemen om iets met zijn vrienden te gaan doen! Of een keer een bioscoopje, etentje. Hij vindt dat van mijn kant namelijk wel normaal! als ik hem ergens mee naartoe vraag verwacht hij dat ik de hele avond betaal :s

Laat ik even duidelijk maken dat als ik geld heb dat ik met gemak van alles voor hem betaal, zo ben ik. Ookal heeft hij wel geld en ben ik daarna weer blut.

Maar de momenten dat ik blut ben vind ik het erg dat hij dan NOOIT eens even bijbeent. En dat hij over elke cent struikelt.

Als hij iets voor mij betaald vraagt hij het de week erna terug. Ik geef het dan ook braaf terug.. (ookal is het 5 euro).oh oh, is hij die jongen uit die Mc Donalds reclame (hollandse burgers

dutch deluxe
euhm waarom moet hij ea voor jou betalen?

Ik studeer mijn vriend werkt fulltime en we delen alle kosten voor uitjes vakantie en dergelijke, ik wil nl. niet het gevoel hebben of de indruk bij hem wekken financieel afhankelijk te zijn.

Kom op je kan toch voor jezelf zorgen, hij is toch niet financieel verantwoordelijk voor jou?

Ik vind wel dat hij qua het doen van een leuke activiteit rekening hoor te houden met het feit dat je nog studeert.Wat het cadeautje betreft,is het samenzijn niet voldoen?Ik vind het ook wel een beetje gierig vooral het terugvragen van 5 euro(ik zou mijn vriend trouwens wel bespotten in zo een situatie) ,maar boos zijn omdat het geen geld kost,vind ik ook een no go.
Oh jezus, je moet zelfs 5 euro terugbetalen? Jakkes, dat is wel dramatisch.

Dan zou de liefde snel over zijn.
Sorry, misschien overheen gelezen, maar heb je eigenlijk een bijbaan?

Als hij iets voor mij betaald vraagt hij het de week erna terug. Ik geef het dan ook braaf terug.. (ookal is het 5 euro).en vraag jij ook geld aan hem terug? wel consequent blijven dan he, anders krijg je dit soort scheefgroei en frustraties
Dat hij zou moeten betalen voor jouw gedeelte van een vakantie vind ik ook te ver gaan. Daar zou je ook gewoon zelf voor moeten zorgen en anders gaan jullie maar niet. Volgend jaar kun je gaan werken, kun je nog vaak genoeg op vakantie.

Maar hij klinkt sowieso niet echt als een leuke jongen. Gierig zijn is daar maar een klein gedeelte van.

Is hij verder dan leuk, aardig en schattig?
Ja, dat vind ik echt.
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:14:

Nogmaals ik ben niet materialistisch, haha ik ben opgegroeid in een gezin waar al nooit geld was. Ik ken geen eens luxe dus ;)

En hij hoeft helemaal niet elke maand bij te springen als ik geen geld heb. Hij kan dat echter wel een enkele keer doen als hij mij mee wil nemen om iets met zijn vrienden te gaan doen! Of een keer een bioscoopje, etentje. Hij vindt dat van mijn kant namelijk wel normaal! als ik hem ergens mee naartoe vraag verwacht hij dat ik de hele avond betaal :sik snap je punt. Je kunt hier natuurlijk een gesprek over gaan hebben maar helaas laat spontaniteit (zo nu en dan elkaar eens trakteren) zich niet plannen.
Mij gaat het dus inderdaad ook niet om het geld, maar het gebaar. Het gebaar dat hij elke euro terugvraagd die hij mij geleend heeft bv. terwijl hij weet dat het voor mij veel geld is en voor hem niet. En nee ik ben geen slachtoffer, elke student heeft weinig geld. als je toevallig leuk kon bijverdienen heb je geluk maar ik werk al zoveel ik kan en ik redt het zo prima als hij niet elke maand iets verwacht.
Wat is er dan wèl leuk aan deze man? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken.

Verwachten dat jij alles betaalt als jij hem mee uitvraagt maar omgekeerd verwachten dat jij jouw deel betaalt als hij jou mee uitvraagt is overigens voor mij genoeg om hem lekker alleen Dagobertje te laten spelen.
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:14:

En hij hoeft helemaal niet elke maand bij te springen als ik geen geld heb. Hij kan dat echter wel een enkele keer doen als hij mij mee wil nemen om iets met zijn vrienden te gaan doen! Of een keer een bioscoopje, etentje. Hij vindt dat van mijn kant namelijk wel normaal! als ik hem ergens mee naartoe vraag verwacht hij dat ik de hele avond betaal :s

Dat zou dus exit zijn. En wel per direct!

Wat een zieligerd....
Ja, dat vind ik echt.
Nee ik zeg toch enrgens dat hij mijn vakantie moet betalen?? maar 60-40 had ook gekund bv. Of in ieder geval een overleg.
als je leuk kunt bijverdienen heb je gewoon geluk?

O, dus dat was het............

Had toen trouwens ook een vriend die al wel werkte en betaalde mijn vakantie LIEVER zelf.
ik zou om te beginnen ook geen uitjes voor hem meer betalen. Lekker simpel.
Heb je het er al eens met hem over gehad? En wat doe je als hij het verwacht dat jij betaalt? Gewoon niet meer doen dus.
Misschien moet je jezelf ook eens af gaan vragen hoe jullie later het financiële plaatje in willen gaan vullen.

Als jij klaar bent met je studie, jullie samen willen wonen, etc...

Wordt dan ook alles samsam gedaan of moeten jullie bijdragen in de huishouding naar draagkracht? En hoe zit het dan nog met zijn hobby, kan dat dan ook naast alle kosten nog betaald worden? En mag/moet jij dan ook hetzelfde bedrag aan een hobby uitgeven als hij doet?

(Ik ken dit nl en meneer dacht dat hij zijn dure hobby voort kon zetten en dat ik dan wel "de rest" kon financieren.)

En dit heeft niets met materialisme te maken. je zit beiden in een relatie en als je dan samen leuke dingen wil doen, dan moet dat af en toe naar draagkracht. Anders zit de ander altijd thuis en is de andere helft aan de boemel.

Maar misschien loop ik wel veel te ver vooruit op zaken, maar toen ik in jouw schoenen stond, heb ik daar nooit bij stilgestaan en daar heb ik dus lering uit getrokken!
Nope
Volgens mij lees je over heel veel dingen heen rodeketting.
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:18:

Nee ik zeg toch enrgens dat hij mijn vakantie moet betalen?? maar 60-40 had ook gekund bv. Of in ieder geval een overleg.Nou dat vind ik niet. Je bent 1.5 jaar samen, kom op zeg, waarom zou hij een gedeelte van jouw vakantie moeten betalen. Doe eens onafhankelijk.
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:18:

Nee ik zeg toch enrgens dat hij mijn vakantie moet betalen?? maar 60-40 had ook gekund bv. Of in ieder geval een overleg.

Nou nee, dat vind ik dus niet. Zoals ik al schreef, dan gaan jullie maar volgend jaar, of het jaar daarna.

Ik ga ook niet op vakantie als ik het niet kan betalen, zo wekt dat nou eenmaal. Het is geen eerste levensbehoefte of een gezellig uitje.

Het gaat om een dure vakantie.
Ja, dat vind ik echt.
Mijn eerste reactie was dat het niet leuk klinkt hoe hij is maar waar lees ik overheen volgens jou?
En dit is je eerste relatie?

Dan wordt het hoog tijd om eens rond te kijken naar wel leuke jongens/mannen.

Zonde om te blijven plakken aan een eerste vriend die zo moeilijk doet.
ik had trouwens niet gelezen dat hij verwacht dat jij dagjes weg omgekeeerd wel betaald, nooit meer doen.Delen is delen.

Je moet niks voor hem betalen!Dat is oneerlijk,maar dat doe je toch echt zelf.Tenminste het lijkt alsof je stilzwijgend je portemonnaie trekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven