Wat vinden jullie hiervan..

20-05-2010 10:52 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb dit topic geopend omdat ik ergens mee zit.. nouja veel kleine dingen eigenlijk.

Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar samen met mijn vriend en het is mijn eerste relatie. Soms lijkt het dus alsof ik dingen zelf ook nog moet leren of dat ik vaak te hoge verwachtingen heb en daardoor teleurgesteld wordt.Dit was vooral in het begin zo en bepaalde dingen heb ik nu wel opgegeven. Mijn vriend is gewoon niet heel romantisch.. Buiten dat om, dat heb ik wel geaccepteerd, is hij ook erg gierig wat mij betreft. Dat vind ik wel erg, hij geeft namelijk honderden uit aan zijn hobby.. en hij heeft een fulltime salaris terwijl hij nog thuiswoont en ik moet alles doen van een bijbaantje aangezien ik nog studeer. Als we ergens heen gaan vindt hij dat we alle kosten samen moeten delen. Daardoor doen we dus ook niet zovaak iets leuks, ik ben 90% van de maand blut en wil ook nog een klein beetje sparen voor onverwachte uitgaven.

Ik ben pas jarig geweest, hij heeft mij toen meegenomen ergens naartoe en dat was wel ongeveer 1,5-2 uur rijden. En de verrassing was ook erg leuk, maar als je die dag jarig bent was het toegangskaartje gratis!! Nou is dat leuk meegenomen als je iemand wilt verrassen hoor, maar ik had dan daarbij nog wel een klein cadeautje verwacht of een etentje. Maar nee, hij kwam even met het idee om naar de bioscoop te gaan daarna maar ik was zelf na die dag ook een beetje moe en hij zei toen al meteen: ''oke, ja werd anders ook een beetje duur''. Wat werd dan duur?? Die benzinekosten?? Is dat mijn cadeau...? Ik ben absoluut niet veeleisend of materialistisch.. Absoluut niet. Maar wat heb ik nu precies gekregen voor mijn verjaardag... een leuke gratis dag ja.. heeft hem niks gekost afgezien van de benzinekosten. Toen wij nog niet zo heel lang samen waren heb ik datzelfde hem cadeau geven, zomaar. Hij vondt het blijkbaar toen normaal want het was mijn idee om daarheen te gaan. Dat vind ik dus wel erg, als ik iets betaal vindt hij dat normaal terwijl ik al heeeel vaak aangegeven heb dingen amper te kunnen betalen. (zoals iedere student).

Hij komt ook altijd met ideeën om met (zijn)vrienden te doen, onverwachts, waarop ik dan vaak moet antwoorden: ''ja maar ik heb daar deze maand geen geld voor.'' En hij zegt dan ook daadwerkelijk tegen die vriend dat ik weer geen geld heb. Waarop die jongen laatst zei: ''tis jammer dat geld altijd in de weg moet staan iets leuks te doen'' Met die opmerking kwam mijn vriend dus doodleuk bij mij aan, echt zo dat hij het daar ook mee eens was. Wat moet ik eraan veranderen?? Ik ben over een jaar klaar met school, tot die tijd moet hij met zijn fulltime salaris soms maar even bijbenen. Hij houdt per maand over waar ik het per maand van moet doen :') Maar nee, hij geeft alles uit aan zijn hobby. We gaan van de zomer op vakantie, zelfs DAT doen we 50-50. Ik heb hem gelukkig eindelijk zover dat hij het in ieder geval voorschiet omdat het anders volgeboekt zit.

Voor zijn ex betaalde hij btw ALLES, zij studeerde ook nog. Ik moet vaak aanhoren hoe hij al zijn spaargeld erdoorheen gegooid heeft met haar. En dat hij daar van geleerd heeft. Ja dat merk ik! Ik ben die ex niet en je spaargeld uitgeven is gewoon dom. En sinterklaas spelen ook, je moet niet als een papa of mama alles gaan betalen. Maar dit is absoluut het andere uiterste.. dat krijg ik er maar niet in. Als ik eens wat nieuws aanheb ofzo, voel ik me soms zelfs schuldig aangezien we daarvoor dan ook wat leuks hadden kunnen doen. Maar ik wil af en toe ook wat nieuws kopen en ik kan niet alles tegelijk..
quote:Star schreef op 20 mei 2010 @ 11:33:

[...]

Die gozer is niet gierig, maar wil zijn geld niet aan TO uitgeven. Ook iets om over na te denken wellicht.Ik vind hem bijzonder gierig overkomen, maar goed, misschien wil hij idd geen geld aan to uitgeven. Ook daar zou ik niet mee kunnen leven. Ben niet van mening dat hij continu alles voor haar moet betalen, maar dit gaat me echt veel te ver.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
quote:Star schreef op 20 mei 2010 @ 11:42:

Meehuilen, dat je alleen maar reacties wil die in jouw straatje passen.Nee hoor, reacties waar ik iets aan heb.
Natuurlijk verdien je minder dan iemand met een fulltime baan, maar hoe komt het dat je altijd blut bent?

Wat moet je betalen van je stufi en bijverdiensten? Betaal je je hele studie zelf?

Hoeveel hou je per maand over om aan leuke dingen te besteden?
Trouwens ik kan me het van zijn kant wel voorstellen dat hij oppast met geld uitgeven aan een relatie, als zijn vorige relatie hem veel geld heeft gekost. Ook al was dat zijn eigen schuld misschien (dat weet ik niet).

Hij is misschien bang, maar dat heeft dan denk ik verder niets met jou te maken.
quote:CN25 schreef op 20 mei 2010 @ 11:44:

kan je niet eens voorstellen om in plaats van alles 50, 50 te delen qua kosten. De kosten te delen naar inkomen.

Dus als hij meer inkomen heeft betaald hij wat meer en jij iets minder als jou inkomen lager is.

Een percentage eraan maken dus.Dat vind ik totaal niet van toepassing als je nog maar zo kort samen bent, niet samenwoont/getrouwd bent.
quote:CN25 schreef op 20 mei 2010 @ 11:44:

kan je niet eens voorstellen om in plaats van alles 50, 50 te delen qua kosten. De kosten te delen naar inkomen.

Dus als hij meer inkomen heeft betaald hij wat meer en jij iets minder als jou inkomen lager is.

Een percentage eraan maken dus.

Ja idd, ik ken genoeg stellen die het zo geregeld hebben.

Edit: die stellen wonen wel samen.
Ik betaal mijn studie zelf ja, geef kostgeld aan mijn moeder (zoals ik al zei hebben we het altijd krap gehad), zorgverzekering.
quote:Star schreef op 20 mei 2010 @ 11:46:

[...]

Dat vind ik totaal niet van toepassing als je nog maar zo kort samen bent, niet samenwoont/getrouwd bent.

Eens.

Ik zou me toch echt achter mijn oren moeten krabben wanneer iemand daar mee aankwam zonder ermee samen te wonen.

Neemt niet weg dat haar vent een niet leuk typetje is.
Ja, dat vind ik echt.
De kosten verdelen naar inkomen? Wat een onzin bij mensen die niet samenwonen en geen kinderen hebben. TO heeft ervoor gekozen te studeren, haar vriend werkt.

Haar vriend werkt toch niet om zijn vriendin te onderhouden?

Af en toe iets extra's betalen, leuk, maar naar inkomen betalen in die situatie, belachelijk.
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:47:

Ik betaal mijn studie zelf ja, geef kostgeld aan mijn moeder (zoals ik al zei hebben we het altijd krap gehad), zorgverzekering.Nou, het lijkt me dan wel logisch dat to niet zoveel geld over houdt.
Tja ikzelf vind kosten naar inkomen wel normaal.

Of gewoon puur mijn eigen deel, ipv 50-50. Ik hou bijvoorbeeld altijd rekening mee met wat ik kan missen. Als we naar de bioscoop gaan neem ik alleen een flesje drinken. Hij moet het altijd duur maken door veel andere dingen erbij te nemen. uiteindelijk doet hij het gehele bedrag 50-50..
Yalou,

Je vriend verdient veel en jij niet.

Je vriend geeft veel geld uit, maar niet aan jou.

Dat is hij ook niet van plan, moet ie ook zelf weten.

Jij vind dat niet leuk want jij zou het anders doen.

Maar jij bent je vriend niet en je kunt hem ook niet veranderen.

Het enige wat je kunt doen is je eigen rokje ophouden (doe je al) en vooral niet gaan betalen voor hem, met de verwachting dat hij dat dan ook voor jou zal doen, want je merkt al dat dat niet gaat gebeuren. Wordt het alleen ongelijkwaardiger van.

Dat je hierdoor bepaalde dingen niet kunt doen is dan dan de consequentie.

En ja, het komt wel lullig over zo'n man die op de centen is. In je openingspost zeg je dat je vindt dat hij met zijn fulltime salaris maar moet bijbenen. Dat gaat niet gebeuren, dus aan jou de keuze of je zo verder wil.
quote:Twister2010 schreef op 20 mei 2010 @ 11:49:

[...]

Nou, het lijkt me dan wel logisch dat to niet zoveel geld over houdt.Tja dan moet je de tering naar de nering zetten.
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:50:

Of gewoon puur mijn eigen deel, ipv 50-50. Ik hou bijvoorbeeld altijd rekening mee met wat ik kan missen. Als we naar de bioscoop gaan neem ik alleen een flesje drinken. Hij moet het altijd duur maken door veel andere dingen erbij te nemen. uiteindelijk doet hij het gehele bedrag 50-50..Tja meisje, je bent er echt zelf bij. Hij zal het wel makkelijk vinden.
Ja, dat vind ik echt.
Ga alsjeblieft weg bij die jongen.

Of gewoon puur mijn eigen deel, ipv 50-50. Ik hou bijvoorbeeld altijd rekening mee met wat ik kan missen. Als we naar de bioscoop gaan neem ik alleen een flesje drinken. Hij moet het altijd duur maken door veel andere dingen erbij te nemen. uiteindelijk doet hij het gehele bedrag 50-50..Ja da's flauw. Dan moet je gewoon aangeven je eigen deel te betalen.

Of gewoon puur mijn eigen deel, ipv 50-50. Ik hou bijvoorbeeld altijd rekening mee met wat ik kan missen. Als we naar de bioscoop gaan neem ik alleen een flesje drinken. Hij moet het altijd duur maken door veel andere dingen erbij te nemen. uiteindelijk doet hij het gehele bedrag 50-50..Snap niet dat je daar dan niets van zegt. Zeker als hij altijd zo moeilijk doet over geld. Betaal gewoon je eigen flesje drinken en laat hem het lekker uitzoeken met zijn veel te dure bioscoop-m&m's.
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:27:

[...]

Misschien nog eens lezen??

Hij wordt het dan juist van mij aangezien we van mijn centen samenwonen dan

Is dat wel zo? Jij betaalt dan dingen voor jullie samen en hij dingen (zijn dure hobby) voor hemzelf. Lekker eerlijk.

Maar sowieso klinkt dit niet als een leuke jongen, ik snap niet waarom je uberhaupt met hem zou willen samenwonen.

Mijn man, toen nog vriend, en ik hebben altijd samen met geld gedaan. Toen hij student was en ik scholier, toen ik meer verdiende, toen hij meer verdiende en nu hebben we een gezin en werk ik niet meer buiten de deur en geld is nooit een issue en nooit geweest ook. Heel relaxed, dat samen delen. En ik zou, tenzij ik zelf echt geen cent te makken had, nooit 5 euro terugvragen van mijn verkering. Of mijn beste vriendin. Of mijn zus.
Naja weggaan vind ik overdreven. Alleen om een financiele kwestie..
Ik vind kosten naar inkomen best logisch.

Als je samen leuke dingen wilt doen moet je het samen bekostigen. Je hebt samen een relatie en je gaat er toch neem ik aan al vanuit dat je samen een toekomst hebt.

Dus eerlijk delen vind ik wel zo normaal.

TO heeft erg weinig geld over lijkt me zo.

Studeren is erg duur. Om dat te kunnen betalen moet je er zeker naast werken en dan houd je niet veel meer over.
Maar wat was er nou precies zo leuk aan deze jongen?
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:47:

Ik betaal mijn studie zelf ja, geef kostgeld aan mijn moeder (zoals ik al zei hebben we het altijd krap gehad), zorgverzekering.

Ik snap je punt niet, over de toekomst kan er gesproken worden.

Betaal niks voor hem,dat hoef je niet,die keuze maak jezelf.

Die verwachting komt nl ergens vandaan.

Nogmaals ik betaal ook alles zelf en ik woon niet thuis, dus het is zeker niet makkelijk.Wij doen alles 50-50, ik wil het ook niet anders.Is de vakantie te duur, dan moet je een goedkopere vakantie boeken die jullie beiden kunnen betalen.
Mja omdat hij dus zo makkelijk is met geld ipv gierig, snap ik niet dat hij alles wat hij voor mij moet betalen ineens duur vindt (als hij al iets betaald, bv verjaardagscadeau :') )

En waar het mij om gaat is dan dat ik het gevoel heb dat ik minder belangrijk ben misschien?? Voor de rest voelt het niet zo..
Ik vind het meer dan alleen een finaciele kwestie. Het gaat om een ander iets gunnen, meedenken met de ander etc.
ardni: We doen al een vrij goedkope vakantie omdat ik dat nog kan betalen met extra werken in de zomervakantie :')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven