Moederfiets
vrijdag 21 mei 2010 om 12:16
Hallo!
Ik wil dit weekend voor een moederfiets gaan kijken incl kinderzitje enzo. Mijn kindje is een jaar oud. Heeft er iemand nog ideeen of tips waar ik op moet letten ?
Ik heb op het net een moederfiets gezien met alles er op en eraan voor 400 euro... Ik vind het een mooie fiets, maar weet niet of er mensen zijn die zeggen dat ik echt voor een merkfiets moet gaan?
Ik ga er niet dagelijks op fietsen, doe het puur voor die kleine...
Alvast bedankt!
Ik wil dit weekend voor een moederfiets gaan kijken incl kinderzitje enzo. Mijn kindje is een jaar oud. Heeft er iemand nog ideeen of tips waar ik op moet letten ?
Ik heb op het net een moederfiets gezien met alles er op en eraan voor 400 euro... Ik vind het een mooie fiets, maar weet niet of er mensen zijn die zeggen dat ik echt voor een merkfiets moet gaan?
Ik ga er niet dagelijks op fietsen, doe het puur voor die kleine...
Alvast bedankt!
vrijdag 21 mei 2010 om 12:18
Ik had de Sparta Amazone (met de nadruk op hád want ze hebben hem voor de 3e keer gejat.... grrrr..).
Groot stuur vond ik fijn, evenals de brommerstandaard en de veer bij de stuurnaaf (zeg ik dat goed?) zodat het stuur recht blijft staan als je de kleine erin zet. Ik zou wel gaan voor zoveel mogelijk versnellingen. Heb er eentje gehad met 3 versnellingen maarr dat was eigenlijk te weinig.
Groot stuur vond ik fijn, evenals de brommerstandaard en de veer bij de stuurnaaf (zeg ik dat goed?) zodat het stuur recht blijft staan als je de kleine erin zet. Ik zou wel gaan voor zoveel mogelijk versnellingen. Heb er eentje gehad met 3 versnellingen maarr dat was eigenlijk te weinig.
vrijdag 21 mei 2010 om 12:24
Ik heb dezelfde als Siesa had, maar dan met zeven versnellingen. Van Marktplaats voor 300 euro incl. twee kinderzitjes. Hij is heel populair, ik heb 'em genomen omdat vele moeders en een vader er zo tevreden over waren. Maar eigenlijk vind ik 'em best zwaar, de fiets zelf dan. Ik ben tenger en helemaal niet sterk trouwens.
Ik zou een volgende keer toch kiezen voor een gewone fiets met twee zitjes.
Ik zou een volgende keer toch kiezen voor een gewone fiets met twee zitjes.
vrijdag 21 mei 2010 om 12:31
hoi
Ook in ben de trotse bezitter van een sparta amazone!
Ik woonde eerst in het westen en kwam goed vooruit met 4 versnellingen, inmiddels woon ik in he zuiden en is het trappen geblazen.
Ik ben helemaal verslingert aan mijn fiets, die van mij is licht trapt super.
Verschil met een gewone fiets is dat de instap ruimte groot is en dat je tussen je benen en het voorstoeltje genoeg ruimte hebt.
Een vriendin van mij kocht een nieuwe niet echt merkmoederfiets na een half jaar stond hij alweer bij het vuilnis.
Echt deze fiets is zn geld echt waard ik heb hem inmiddels 4 jaar en heb hem altijd goed onderhouden ik heb er geen roest aan en op een lekker band na heb ik er nog nooit problemen mee gehad.
Groetjes
Ook in ben de trotse bezitter van een sparta amazone!
Ik woonde eerst in het westen en kwam goed vooruit met 4 versnellingen, inmiddels woon ik in he zuiden en is het trappen geblazen.
Ik ben helemaal verslingert aan mijn fiets, die van mij is licht trapt super.
Verschil met een gewone fiets is dat de instap ruimte groot is en dat je tussen je benen en het voorstoeltje genoeg ruimte hebt.
Een vriendin van mij kocht een nieuwe niet echt merkmoederfiets na een half jaar stond hij alweer bij het vuilnis.
Echt deze fiets is zn geld echt waard ik heb hem inmiddels 4 jaar en heb hem altijd goed onderhouden ik heb er geen roest aan en op een lekker band na heb ik er nog nooit problemen mee gehad.
Groetjes
vrijdag 21 mei 2010 om 12:44
Maar als je kindje 1 is dan kan het toch ook achterop? Ik zou het gewoon eerst eens even testen met een zitje of het past. Ik heb een gewone fiets en ik zit er met 2 meiden op. Gaat prima.
Als je echt voor een moederfiets gaat dan moet je een proefrondje gaan rijden, want heel veel modellen fietsen ook erg zwaar waardoor je er niet fijn op kunt fietsen. Je hebt tegenwoordige ook normale fietsen met een normaal stuur die een lage instap hebben en dus ook prima gebruikt kunnen worden met een fietszitje voorop. Daar heb je denk ik langer plezier van.
Als je echt voor een moederfiets gaat dan moet je een proefrondje gaan rijden, want heel veel modellen fietsen ook erg zwaar waardoor je er niet fijn op kunt fietsen. Je hebt tegenwoordige ook normale fietsen met een normaal stuur die een lage instap hebben en dus ook prima gebruikt kunnen worden met een fietszitje voorop. Daar heb je denk ik langer plezier van.
vrijdag 21 mei 2010 om 13:03
quote:MissFine schreef op 21 mei 2010 @ 12:41:
Maar ik ben vrij lang... lange benen kom ik dan niet in de knoop met het kinderzitje voorop ?
Welnee. Ik neem aan dat je je stuur ook gewoon hoog hebt, net als je zadel Dan gaat dat prima. Mijn bevestigingsgeval kan je in elk geval op elke gewenste hoogte vastmaken.
En als je echt erg lang bent, neem dan wel de goede maat fiets (hoger frame) dan is er helemaal geen probleem
Succes met kiezen, ik vond het echt een hel
Maar ik ben vrij lang... lange benen kom ik dan niet in de knoop met het kinderzitje voorop ?
Welnee. Ik neem aan dat je je stuur ook gewoon hoog hebt, net als je zadel Dan gaat dat prima. Mijn bevestigingsgeval kan je in elk geval op elke gewenste hoogte vastmaken.
En als je echt erg lang bent, neem dan wel de goede maat fiets (hoger frame) dan is er helemaal geen probleem
Succes met kiezen, ik vond het echt een hel
vrijdag 21 mei 2010 om 13:20
vrijdag 21 mei 2010 om 13:24
Ik heb de Montego cocon wite
http://www.bemibikes.nl/g ... 8a2e0785c&t=1&h=480&w=640
Ik kom toch wel echt duurder uit met zitjes en alles dan ¤ 400.00.
Ik zou hem ook verzekeren. Al is het voor je eigen gemoedsrust.
In een fietsenzaak kan je even proef rijden op de fietsen. Kan je meteen kijken welke je het fijnste vindt. Ik ben heel tevreden over die van mij. En meerdere versnellingen is ook heel fijn. Zeker als hij beladen is met meerdere kinderen boodschappen enz. Zo'n bierkrattenrek voorop is ook handig. Kan je een boodschappen karretje op bevestigen.
http://www.bemibikes.nl/g ... 8a2e0785c&t=1&h=480&w=640
Ik kom toch wel echt duurder uit met zitjes en alles dan ¤ 400.00.
Ik zou hem ook verzekeren. Al is het voor je eigen gemoedsrust.
In een fietsenzaak kan je even proef rijden op de fietsen. Kan je meteen kijken welke je het fijnste vindt. Ik ben heel tevreden over die van mij. En meerdere versnellingen is ook heel fijn. Zeker als hij beladen is met meerdere kinderen boodschappen enz. Zo'n bierkrattenrek voorop is ook handig. Kan je een boodschappen karretje op bevestigen.
vrijdag 21 mei 2010 om 13:25
vrijdag 21 mei 2010 om 13:26
vrijdag 21 mei 2010 om 13:28
vrijdag 21 mei 2010 om 13:29
quote:sosofie schreef op 21 mei 2010 @ 13:26:
[...]
Zie het al voor me.
Moederfiets, moeder, kindjes, fietstassen, buggydrager en als klap op de vuurpijl...
een boodschappenkarretje voorop!
Handig !
Zo als je het beschrijft gaat het ook precies.
Ik heb ook getwijfeld tussen een bakfiets en moederfiets.
[...]
Zie het al voor me.
Moederfiets, moeder, kindjes, fietstassen, buggydrager en als klap op de vuurpijl...
een boodschappenkarretje voorop!
Handig !
Zo als je het beschrijft gaat het ook precies.
Ik heb ook getwijfeld tussen een bakfiets en moederfiets.
vrijdag 21 mei 2010 om 13:33
vrijdag 21 mei 2010 om 13:35
Ik heb toentertijd de Batavus Personal Bike aangeschaft. Je kan zowel lekker op- en afstappen met kinderzitje voor en/of achter, maar je fiets ook nog heerlijk met de fiets als je alleen fietst. En dat vond ik van de Amazone niet (het stuur is zo onnatuurlijk wijd). Wij zijn er allebei (manlief heeft ook een "dames-model" personal bike) heel erg blij mee. Ook nog na 8 jaar (in Amsterdam!).
Veel succes. En neem je schatje gewoon lekker mee om proef te fietsen. Helemaal leuk!
Veel succes. En neem je schatje gewoon lekker mee om proef te fietsen. Helemaal leuk!
Volg je hart. Dat klopt.
vrijdag 21 mei 2010 om 13:47