Goedkope verhuisbedrijven, tips?

21-05-2010 17:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Volgende maand is het de bedoeling dat wij gaan verhuizen.

Nu deden we dit voorheen altijd zelf met het huren van een bus(je) + vrienden/familie die kwam helpen.

Nu zijn we echter zo gegroeid qua spullen e.d., dat we graag hulp willen hebben van een "verhuisbedrijf".

Omdat de kosten van de landelijke / bekende bedrijven behoorlijk hoog liggen, is mijn vraag of iemand hier tips en ervaringen heeft met goedkopere verhuisbedrijven/verhuizers?
Ja, mijn vorige buren hebben ervaring met een goedkoop verhuisbedrijf. De medewerkers hebben spullen gejat uit dozen. Hiermee zijn ze geconfronteerd maar ze ontkennen (terwijl er echt zeker dingen missen!).

Mijn advies: ga alleen in zee met een erkend verhuisbedrijf.

Tip om het goedkoper te maken: verhuis zelf zo veel mogelijk kleine dingen in meerdere keren, en laat verhuisbedrijf alleen de grote/zware dingen verhuizen. Kan veel schelen.
In ieder geval niet zo dom zijn om iemand van Markplaats in te huren. Dat heb ik dus wel gedaan en ben een aantal dozen en electronica "kwijt".
Misschien heeft je huidige huiseigenaar connecties die korting geven. Dan weet je ook vrij zeker dat het goed zit.

Verder vind ik het aanbevelenswaardig om alles te laten inpakken door een verhuisbedrijf, maar zelf uitpakken.

Het kost niet veel extra maar je zit dan niet maandenlang tevoren met de rommel, dus je kan je dan vrij bewegen. De herinnering aan je oude huis wordt dan niet verpest.
Tja, wat versta je onder duur...

Wij zijn vorig jaar verhuisd vanuit het westen naar het midden van het land, met een erkende verhuizer. We gingen van een driekamer appartement driehoog naar een eengezinswoning, een gezin met twee kinderen.

Totaal waren we 1100 euro kwijt, hebben zelf in- en uitgepakt. Ik zou het zo weer doen, dit vond ik het geld zeker waard.

Overigens kreeg ik gisteren een flyer in de bus van de werkstudent, die ook verhuizingen doet. Misschien is dat nog een idee?
Een erkende verhuizer nemen.

Goedkoop = duurkoop.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Verschillende offertes laten maken. Bij ons verschilde het vorig jaar tot wel 600 euro!!

Verder raad ik het iedereen aan om te laten verhuizen, de verhuisdag was bijna een feestje, dankzij de hardwerkende en goedgemutste profs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven