Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
@misskiek.. wat vind je wel leuk? mondeling presenteren of puzzels oplossen? Als je mondeling beter uit de verf komt kan je ook een powerpointpresentatie maken en dan je presentatie (die je voordraagt aan mensen) opschrijven. Dan hoef je daarna alleen nog maar bij te schaven.
Zo hoe ist hier dan? Ik heb een partij geen zin meer....pfffff. Maandag moet ik weer wat inleveren...Over 2 weken 2 tentamens....maar ik kan het NIET meer opbrengen.

Iemand goeie tips? Dat wekker systeem he, hoe lang ga je dan door? Denk dat ik dat maar ns ga proberen...Zit wel de hele dag achter mn pc maar kom geen stap vooruit...Misschien inderdaad blokken maken van uren, dan ff kwartier pauze ofzo.

Ik kan gewoon midden juli afgestudeerd zijn...2 vakken en een scriptie nog maar. Moet toch wel te doen zijn? ja toch ja toch?? :-)

fijne pinksteren!
@ linlin85; het is een vaste dag per week, maar dan nog...je gaat niet al je problemen neerleggen als er nog 7 anderen bijzitten....

@ AgoErgoSum; Heb je een tijdje gemist hier geloof ik?! Het moet kunnen lukken, misschien is het een optie om te kijken wie hier op het forum is op het moment dat jij wil beginnen, en dan een tijdstip afspreken tot wanneer je werkt....dat werkt voor veel mensen wel okay volgens mij! Succes!!
@ Ago: die wekker geeft een soort structuur en zorgt voor focus. Je zou de hele dag zo in kunnen delen. Ik doe het meestal een paar uur. Afstuderen in drie maanden kan trouwens wel, zeker als je in de flow zit en het eens omrekent naar ects. Genoeg voorbeelden gezien.

@Meermim: Je hebt wel een punt. Ik hou wel van overzicht en schema's. Ik denk dat ik er een soort invuloefening van maak aan de hand van de inhoudsopgave.

@Yara: die groepjes klinken beroerd. Al lijkt het me wel fijn om elke week een fysiek moment te hebben waarop over je voortgang en onderwerp wordt gepraat. Verdere feedback kan ook niet per mail?
ik heb vandaag heelmaal niks gedaan...vandaag gewerkt tot 17u was oorspronkelijk van plan om na werk aan het werk te gaan tot uurtje of 12, maar kon uiteindelijk de verleiding niet weerstaan om met naar een bbq te gaan en ben nu net pas thuis..:@

Heb alles tot en met de deadline afgezegd behalve werken op zatedag, ga vanaf morgen dus 3 weken lang 6 dagen per week 10 uur per dag aan mn scriptie zitten
@yara, als je echt met een probleem zit dan kun je dit den kik tijdnes het gemeenschappelijk uurtje wel aangeven toch dat je liever een 1 op 1 gesprek wilt hebben..anders moet je het geowon een beetje afdwingen
Liggen jullie nog in bed? Al te bakken in de zon? Te ontbijten op het terras?

Ik zit weer trouw achter m'n laptop....
Haha ik zit ook achter mijn laptop! Al een half uur, en heb wel wat nuttige dingen gedaan (maar ook minder-nuttige). Heb voor vandaag een haalbaar plan, dus ga maar eens aan de slag. Als ik eerder klaar ben mag ik naar buiten en ijsjes eten!
Jeej, toch iemand :D Haha... Ik zit er nu al anderhalfuur achter ofzo...en heb al 1 alinea geschreven (die nog in uitbreiding is), m'n tempo is dus traaaaaag maargoed...beter iets dan niets.

En ik ga vanmiddag zeker even in de zon zitten....succes Maryxz!!
Ik ga lekker op het balkon zitten! Moet vooral nu dingen doorlezen en op papier herstructureren. Dus dan vanavond of morgen maar achter de pc.

Nou gisteren eindelijk een teken van leven, dat er niks aan de hand is en dat hij vandaag gaat bellen om eea uit te leggen..... Nou ik weet het wel
@ magnolia; wat bizar zeg!!! Wat zegt je gevoel nu..? Waarsch een rollercoaster van emoties.... Geniet van de zon!!!!
Mijn gevoel zegt dat hij gaat aangeven dat ie er geen zin meer in heeft om wat voor reden dan ook..... qua emoties valt het wel mee, omdat ik voor mijn gevoel de afgelopen dagen ook afstand ben gaan nemen van hem. Maar goed geen idee hoe dat zal zijn als hij belt en we elkaar gesproken hebben
Hmm, nou ja, fijn dat er niks ernstigs met hem aan de hand is, maar dan is hij wel echt een botte eikel om zo lang niks te laten horen!

Succes met werken en geniet van het zonnetje!
Hmm...ja dat kun je nooit voorspellen, hoe je dan gaat reageren... Sterkte meis! Je verdient beter dan iemand die je zo behandelt & je negeert al die tijd. Jij hebt ook gevoelens en dat lijkt het andere geslacht nogal eens te vergeten....ik voelde me altijd een koffertje die hij in en uit de auto zette als hij er zin in had haha.... En wij zijn meer dan koffers ;)
nou precies, iemand die zo met mij omgaat moet ik helemaal niet willen!

Hahaha mooie vergelijking Yarabelle!
Mag ik ook aanschuiven? Ik ben ook een ei scriptie aan het broeden namelijk! Nou ja, ben? Meer ga! Ik ben al behoorlijke tijd bezig met een deeltijdstudie waarvoor ik alleen nog een scriptie moet schrijven. Ik loop er aldoor tegen aan te hikken, maar vandaag heb ik bedacht dat ik nu toch echt maar eens bezig moet. De scriptie kost reteveel energie terwijl ik er niet eens mee bezig ben.

Mijn grote probleem is het onderwerp. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om iets te bedenken. Er zijn genoeg onderwerpen die ik wel leuk vind, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik van wel-leuk-onderwerp naar probleemstelling-voor-mijn-scriptie ga. Dat is dus de uitdaging voor vandaag; een onderwerp bedenken. Nu eerst wat opruimen en de afwas doen en dan daarna in de zon zitten met een stapel vakliteratuur om ideetjes op te doen.

Gebruik een van jullie trouwens ook het boek "snel afstuderen"? Zo ja, aanrader of niet?
Welkom Sugarbaby! Natuurlijk mag je meeschrijven. En wat herkenbaar dat je scriptie zoveel energie kost, ook als je er niet mee bezig bent...

Als je er in je eentje niet helemaal uit komt kun je misschien ook met docenten uit jouw interesse-richting gaan praten om tot een probleemstelling te komen. In welk vakgebied zit je?

Het boek ken ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

Succes vandaag!

(hmm, ik post hier vandaag nu al te veel, en doe dus te weinig....)
Ownee wat een mooi weer! Dat gaat fout vandaag!

@Sugarbaby: Welkom! Ik herken dat, ben er ook altijd in mn hoofd mee bezig, maar daadwerkelijk er aan werken, uhm. Vermoeiend! Boek ken ik ook niet.

@Magnolia: Je verdient echt meer dan dit! Hij is dus blijkbaar niet onder een tram gekomen en dus gewoon een lompe eikel. Voor zover ik me kan bedenken is er niet echt een excuus waarom je je zo mag gedragen. Sterkte ermee!
@ Sugarbaby; Welkom! Gezellig dat je mee gaat schrijven... Succes vandaag met brainstormen, hopelijk doe je leuke ideeen op! Ik ken het boek ook niet....
Welkom Sugarbaby! Ik ken het boek ook niet. Heb je inmiddels wat ideeën kunnen opdoen?

Hoe gaat het bij jullie??

Pff met die warmte is het bijna niet te doen om op het balkon te zitten, drijf bijna weg! Heb wel weer wat dingen anders gestructureerd en dat kan ik morgen verwerken

Hij heeft nog niet gebeld, zal wel vanavond worden, maar ben steeds in mijn hoofd wat antwoorden/reacties aan het afspelen.... Er zou nog 1 excuus mogelijk zijn, maar ook dan ga ik aangeven dat hij mij op z'n minst een sms had kunnen sturen. In feite heeft hij me gewoon 3-4 dagen genegeerd......
Ik kwam nog even kijken naar een update over de man. Pf nog niks dus. Wat zn excuus ook is, hij had op zn minst even kunnen sturen dat er iets is.

Mijn studie gaat slecht samen met zon. Ik heb met artikelen in het park gezeten. Geen goede combi. Zo weer even verder!
Mwah ik heb daarstraks een uurtje in de zon gezeten & zit nu weer te typen (probeer het althans)...

Pff dat wachten is ook niks magnolia....bent vast suuuuuuper'benieuwd' met wat voor verklaring of lulsmoes....1 van de 2, hij aankomt...

Maar ik vind dat je altijd wel even 30 seconden kunt vrijmaken om te smsen....
Zodra ik wat heb gehoord laat ik het weten! Eigenlijk is er geen geldig excuus, ja in het ziekenhuis liggen, maar dat is nu niet het geval.

Ja erg he die zon! Succes nog even!
Hello ladies, hier ben ik weer, sinds gister terug van een weekje vakantie, whaaaaa mag ik please weer terug :-))!

Zo te zien zijn er op dit topic heel wat pagina's geschreven, ben benieuwd naar alle ontwikkelingen. Ga morgen alles lezen en begin zelf dinsdag weer met werken aan scriptie. De eerste versie van mijn theoretisch kader had ik voor de vakantie naar mijn begeleider van universiteit verzonden en naar ''onafhankelijke'' begeleider/meelezer. Van mijn uni-begeleider heb ik nog niets gehoord (wat vreemd is want hij mailt meestal dezelfde dag terug) en van die andere begeleider heb ik wel commentaar gekregen waar ik wel iets mee kan denk ik (moet het nog even beter doorlezen, maar op eerste oog is het zinvolle kritiek). Ga nu nog even genieten van vrije dag morgen en dan dinsdag weer hard aan de slag......
@sugarbaby... ik vind het boek een aanrader. Er zijn ook andere goede boeken, die meer op dingen ingaan waar jij mogelijk behoefte aan hebt. Maar het boek geeft een leuk overzicht van het scriptieproces en wat er allemaal bij komt kijken. Wat ik opvallend vond is dat in dat boek een hoofdstuk staat over hoe je met je begeleider omgaat.

Maar goed... lukt het om van een onderwerp te kiezen? Laat je nog even weten wat je studierichting is voor de tabel bovenaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven