Implanon

zondag 23 mei 2010 om 20:46
ik gebruik sinds kort de prikpil weer, maar twijfel of ik ermee verder ga. (veel hormonen in 1 x, dus ook meer bijwerkingen)
spiraal is geen optie, pil heb ik geen zin meer in.
zit eigenlijk, ook na aanraden van mijn huisarts, aan de implanon
te denken. Heb het idee dat niet veel vrouwen dit gebruiken.
zijn er meiden die ervaring hebben met de implanon? (staafje in arm)
spiraal is geen optie, pil heb ik geen zin meer in.
zit eigenlijk, ook na aanraden van mijn huisarts, aan de implanon
te denken. Heb het idee dat niet veel vrouwen dit gebruiken.
zijn er meiden die ervaring hebben met de implanon? (staafje in arm)
zondag 23 mei 2010 om 21:13
quote:amalia schreef op 23 mei 2010 @ 21:11:
Vriendin van me werd gewoon zwanger en 3 vriendinnen van haar ook.
Ik zou het dus niet doen.
Maar werd dat niet veroorzaakt door een incompetente huisarts?
Dat was althans de reden dat destijds veel vrouwen zwanger raakten, de Implanon was niet goed ingebracht, en dus niet veilig.
Vriendin van me werd gewoon zwanger en 3 vriendinnen van haar ook.
Ik zou het dus niet doen.
Maar werd dat niet veroorzaakt door een incompetente huisarts?
Dat was althans de reden dat destijds veel vrouwen zwanger raakten, de Implanon was niet goed ingebracht, en dus niet veilig.

zondag 23 mei 2010 om 21:36
Ik heb de implanon al best lang (hij is al meerdere keren vervangen) en ben er nog steeds blij mee 
Maak me ook totaal geen zorgen over zwanger worden; ik voel het ding in mijn arm zitten en als ie goed geplaatst is, is de kans op een zwangerschap waarschijnlijk niet groter of kleiner dan bij juist gebruik van de pil, spiraaltje etc.

Maak me ook totaal geen zorgen over zwanger worden; ik voel het ding in mijn arm zitten en als ie goed geplaatst is, is de kans op een zwangerschap waarschijnlijk niet groter of kleiner dan bij juist gebruik van de pil, spiraaltje etc.
maandag 24 mei 2010 om 18:16
Ik heb in 2002 geïnformeerd naar de Implanon en kreeg van de huisarts de reactie die Jorina qoute. Nu is het natuurlijk 8 jaar later, dus wie weet zijn huisartsen vaardiger in het inbrengen. Ik zou wel aan mijn huisarts vragen of hij/zij ervaring heeft met het inbrengen danwel of hij een collega kent die het wel goed kan. Ik gebruik de nuvaring en ben daar zeer tevreden over.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 28 mei 2010 om 15:17