Is dit niveauverschil?

24-05-2010 12:43 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, waar ik me aan de ene kant wel een beetje voor schaam, aan de andere kant wil ik ook graag weten of iemand het herkent.

Ik heb sinds vorige week een leuke man van midden 30 leren kennen. We hebben elkaar pas 1x gezien en via sms heeft hij aangegeven al verliefd op me te zijn. Hartstikke leuk, maar ook hartstikke snel. Ik wil niet te hard van stapel lopen en hou hem dus even op een afstand.

Maar via de sms merk ik dat zijn Nederlands nogal aan de slechte kant is. Zo schrijft hij geen punten, komma's of hoofdletters en maakt hij van d's een t (bijv. "noot geval"). Tenenkrommend vind ik het en eigenlijk ook een behoorlijke afknapper.

Verder kijkt hij eigenlijk altijd RTL4 waaronder GTST.

Op de een of andere manier vind ik dat ook weer een afknapper.

Dus voordat ik op voorhand besluit om met het contact te stoppen ("want in een relatie moet je je goed voelen enz enz") of hem juist toch een kans te geven ("de basis van een relatie is niet het taalgebruik of de tvzender"), wil ik graag jullie meningen.

Wat zouden jullie doen?
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is]beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Gewist.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:Courage schreef op 24 mei 2010 @ 13:32:

Niet alles gelezen.

Oja, nu al zeggen verliefd te zijn is geen teken van stabiliteit en zou voor mij klein alarmbelletje zijn.

Niet een kleintje... een flinke...

Hij smst regelmatig dat hij dit nog nooit gevoeld heeft etc. Na 1 avond!

Alsof hij enorm wanhopig is (en tsja, zit er ook niet op te wachten om me daarvoor te lenen)...
Maar om antwoord te geven op de vraag:

Ik kan enorm afknappen op schrijffouten e.d.

Het grappige is dat mijn vriend ook niet foutloos schrijft en smst. Dacht in het begin wel eens: Hmm, jammer.

En vind ik dat echt erg? Nee, eigenlijk niet. Maar hij maakt het helemaal goed met hoe hij verder is (en dat hij niet dom is scheelt ook een hoop).

Ik lees dat je sowieso een beetje een raar gevoel krijgt van zijn smsjes en dat hij te hard van stapel loopt.

Verzwarende factoren dus. Gaat 'm niet worden, zo te zien.

Conclusie (voor mezelf sprekend): Als je iemand niet goed kent kun je een stuk makkelijker afknappen op dingen als schrijffouten en foute tv-programma's kijken. Als er echt een klik is, maakt dat een stuk minder uit. (Maar ook ik heb mijn grenzen; onverzorgd gebit, stinkend en gierig zijn bijvoorbeeld dingen waar ik mij niet overheen zou kunnen zetten.)
Gewist.

GTST kijken zou voor mij een echte afknapper zijn. Universitair opgeleid of niet. Ik ken trouwens geen mensen met een iq hoger dan 100 die gtst kijken.
Misschien een nieuw motto: Opgeven. Zoveel relaxter dan doorzetten.
quote:Friezin71 schreef op 24 mei 2010 @ 13:40:

Misschien een nieuw motto: Opgeven. Zoveel relaxter dan doorzetten.
quote:hanZie schreef op 24 mei 2010 @ 13:40:

GTST kijken zou voor mij een echte afknapper zijn. Universitair opgeleid of niet. Ik ken trouwens geen mensen met een iq hoger dan 100 die gtst kijken.Ik ken alleen maar mensen met een iq hoger dan 100 en daarvan kijkt een behoorlijk deel gtst.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 24 mei 2010 @ 13:47:

[...]

Ik ken alleen maar mensen met een iq hoger dan 100 en daarvan kijkt een behoorlijk deel gtst.

100 is toch niet zo hoog? Maar goed, niveau maakt niet uit. Ik ken genoeg mensen die allerlei soaps kijken puur vanwege de ontspanning.

Bij 4wheels is het de combinatie van GTST kijken, niet foutloos kunnen schrijven en dat hij na één avond al helemaal into her is.
quote:Notebook schreef op 24 mei 2010 @ 13:51:

Bij 4wheels is het de combinatie van GTST kijken, niet foutloos kunnen schrijven en dat hij na één avond al helemaal into her is.
Heel herkenbaar. Ik zou zelf ook mijn wenkbrauwen fronsen bij taalfouten Kun je verder wel goed met hem praten over verschillende onderwerpen?

En GTST kijken, ik ken geen man die dat doet, ik zou dat niet zo problematisch vinden, eerder grappig...

Die opdringerige smsjes zouden bij mij wel spontaan bindingsangst opwekken. Zo te horen heb je er niet helemaal een lekker gevoel over. Een mooi koppie verdwijnt met de jaren. Zijn er blijvende dingen aan hem die je wèl aanspreken en waar je voor wilt gaan?
quote:amy007 schreef op 24 mei 2010 @ 13:58:

Heel herkenbaar. Ik zou zelf ook mijn wenkbrauwen fronsen bij taalfouten Kun je verder wel goed met hem praten over verschillende onderwerpen?

En GTST kijken, ik ken geen man die dat doet, ik zou dat niet zo problematisch vinden, eerder grappig...

Die opdringerige smsjes zouden bij mij wel spontaan bindingsangst opwekken. Zo te horen heb je er niet helemaal een lekker gevoel over. Een mooi koppie verdwijnt met de jaren. Zijn er blijvende dingen aan hem die je wèl aanspreken en waar je voor wilt gaan?Dat weet ik dus eigenlijk nog niet. Deze week spreken we nog af en dan weet ik hopelijk meer.
Spontane bindingsangst.
Mijn man heeft ook dyslexie,als je hem een brief laat schrijven zou je denken dat íe na 2 mavo gestopt is met school.

Echter,hij is afgestudeerd als ingenieur.

Hij kijkt wel naar programma's als nova of rondom tien.

Ik daarentegen kijk al 20 jaar naar as the world turns.
Ach een paar schrijffouten zou ik nog wel mee kunnen leven. Maar de opdringerigheid daarbij opgeteld wordt het al gauw minder..

En dan ook nog GTST kijken?

Wow, dat zou bij mij ook zorgen voor totaal afknappen..

Jeetje een man die daar naar kijkt? Ik wist niet dat die ook bestonden, echt niet!
Wat ik zou doen: nog even mee doorgaan ('t is pas een week geleden dat je 'm ontmoet hebt!) en als je zijn 'nadelen' na 3 weken nog zo voelt als nu, dan ermee kappen.

Ja, ik geef iemand altijd wel een paar kansen, of ik moet na 1 date al direct alleen maar minpunten zien.
quote:hanZie schreef op 24 mei 2010 @ 13:40:

GTST kijken zou voor mij een echte afknapper zijn. Universitair opgeleid of niet. Ik ken trouwens geen mensen met een iq hoger dan 100 die gtst kijken.
Alleen RTL kijken zou mij meer storen dan GTST kijken en spelfouten zoals noot weer brrrrr, + de opdringerigheid. Neuh wordt hem niet vrees ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ken wel meer mensen die niet zo veel leestekens in hun sms zetten, gewoon omdat er dan meer in een sms past.

Mijn vriend heeft dyslexie en ondanks dat ik hem verbeter als ik fouten zie, heb ik me er nooit aan geërgerd. Wat kan hij er immers aan doen?

Ik verbeter hem overigens niet altijd, maar wel als hij belangrijke mail stuurt of als hij oproepjes doet voor modellen o.i.d. (hij is hobby fotograaf)
Hij smst al na 1 ontmoeting dat hij verliefd op je is? Niet aan beginnen.
quote:Potjethee schreef op 24 mei 2010 @ 14:08:

Wat ik zou doen: nog even mee doorgaan ('t is pas een week geleden dat je 'm ontmoet hebt!) en als je zijn 'nadelen' na 3 weken nog zo voelt als nu, dan ermee kappen.

Ja, ik geef iemand altijd wel een paar kansen, of ik moet na 1 date al direct alleen maar minpunten zien.

Misschien krijgt ze wel een spontaan huwelijksaanzoek

Dat mag je natuurlijk niet mis lopen, zoiets!!!
quote:4wheelsand1heart schreef op 24 mei 2010 @ 13:37:

[...]

Niet een kleintje... een flinke...

Hij smst regelmatig dat hij dit nog nooit gevoeld heeft etc. Na 1 avond!

Alsof hij enorm wanhopig is (en tsja, zit er ook niet op te wachten om me daarvoor te lenen)...Ook niet alles gelezen, maar die wanhopige verliefdheid in combinatie met de spelfouten: nee, dankje
quote:minny schreef op 24 mei 2010 @ 14:14:

Hij smst al na 1 ontmoeting dat hij verliefd op je is? Niet aan beginnen.Hoewel, kan ook zoiets zijn: http://www.youtube.com/watch?v=7JpRQu5HQEQ&feature=fvw
quote:Dating_vrouw schreef op 24 mei 2010 @ 14:18:

[...]

Hoewel, kan ook zoiets zijn: http://www.youtube.com/watch?v=7JpRQu5H ... ture=fvwIn dat geval....blijf ik al helemaal bij mijn standpunt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven