Geld & Recht alle pijlers

Foute prijs berekend in winkel, wat zou jij doen?

24-05-2010 19:44 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je koopt iets, wat heel duur is. Je zit heel erg krap, want je bent aan het verhuizen. Je hebt wat je koopt nodig anders kan je niet verhuizen.

Je komt bij de kassa en het kassameisje maakt een fout waardoor je 60% korting krijgt inplaats van geen korting, je kijkt nog verbaast en het kassameishe kijkt nogmaals naar de kassa en zegt nogmaals het bedrag, wat zou jij doen?

Ps. Het is een grote winkelketen geen eenmanszaak.
quote:pringle86 schreef op 24 mei 2010 @ 19:59:

Misschien zat er WEL korting op en heb je dat gewoon niet gezien!

(Daar zou ik vanuit gaan: weg schuldgevoel!)

Precies!!

En sowieso: het is een grote zaak, voor hen maakt dat geld geen verschil en voor jou wel. Klaar dus en lekker genieten van deze meevaller.
het ligt al in mn huis hahaha (de pakken dan helaas nog niet gelegd)
ik had geen geld meer voor gordijnen dus wilde al gaan plakken met kranten ensow tijdelijk....

Denk dat ik nu toch maar gordijnen ga kopen hihihi wacht er nog wel even mee...

Indien ze het terug willen...kan dat eigenlijk? Wat zijn mijn rechten?
Ik zou er op zo'n moment vanuit gaan dat er korting op zit eigenlijk, want dat overkomt me wel vaker.
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Bij Ikea heb ik ook wel eens korting gehad zonder dat ik het doorhad btw. Omdat iets uit het assortiment ging ofzo. Lekker gordijnen kopen dus!
ok ik begin langzaam aan toch wel blij te worden dankzij jullie reacties hahaha t neemt me schuldgevoel een beetje weg....
Ik wilde posten: bewaar je centjes nog maar heel even tot je het binnen hebt, maar je hebt het al

Mooie vette mazzel voor jou, niet meer wakker over liggen.

Ik heb onlangs ook een leuk mazzeltje gehad ( twee eigenlijk)

Drie jaar geleden kochten wij bij een niet nader te noemen toko 2 laptops. Deze zouden ruim voor verjaardag van oudste geleverd worden. Na weken wachten ging ik bellen want de verjaardag kwam steeds dichterbij en na dagenlang geen contact werd me op schofterige manier te verstaan gegeven dat ik niet moest zeuren want ik had de laptops tegen een actieprijs en ze waren nog niet eens betaald. Waarop ik mega uit mijn vel klapte tegen de muts die de telefoon aannam, want onderdeel van de versnelde levertijd was direct betalen en het betaalbewijs faxen wat we ook braaf gedaan hadden, en hier ook een ontvangstbevestiging van hadden.

Ow nou zei de doos, fouten maken is menselijk hoor, we zullen ze direct gaan bestellen. Waarop ik zei dat ze ze mocht houden, en dat ik mijn geld terug wilde. Deden ze niet aan, dus na tig belletjes en mailtjes over en weer zat er niets anders op dan wachten. Drie weken na verjaardag van zoon werden dan eindelijk de laptops geleverd., Schandalig laat.

En een week later werden nog eens 2 laptops geleverd...

Een jaar later wilden ze de kosten op ons verhalen, van de twee teveel geleverde laptops. Ik had echter maar voor 2 getekend, de andere twee waren bij de buren afgeleverd toen ik er niet was, en ik heb er nooit een krabbel voor gezet. Ik had ze niet ontvangen, en wees ze er nog eens fijntjes op dat ze vast een foutje gemaakt hadden... zie historie enzo. Nooit meer wat van gehoord

Onlangs had ik een zelfde akkefietje. Mijn moeder had een duur tuinartikel besteld bij een grote keten en de levertijd bleek geen 10 dagen maar 6 weken. Hier kwamen we achter nadat we tig keer hebben moeten bellen waar het artikel bleef. Er was een fout bij de verscheper ofzo. Een of ander lulverhaal. En in plaats van de klant ( wij dus) dit te laten weten hebben ze niets gedaan.

Eindelijk was het dan zo ver dat het artikel geleverd moest worden. Op mijn adres want mijn moeder werkt hele dagen. Ik het ding in ontvangst genomen. Loeizwaar en de vervoerder kwakte hem zo voor de deur neer, wilde hem niet even in het halletje zetten.

Ook goed. Ik het ding samen met lief in de auto gehesen en op naar het huis van mijn moeder, om hem daar neer te zetten.

Ik de tuin in, haal het hek van het slot en het ding ligt al daar in de poort ( niet afgesloten poort naast het huis).

Dus ik denk nog, verdomd dat doet lief snel!

Ik loop naar de auto... ligt mijn moeders ding nog in de auto. Hebben ze een fout gemaakt en zowel op haar adres als mijn adres een identiek artikel geleverd. Die van mijn moeder heb ik voor getekend, voor het peperdure artikel in de niet afgesloten poort heeft niemand getekend. En bedankt! Moet je maar netter met je klanten omgaan
Ik zou gewoon met je gordijnen weer bij dezelfde vrouw aan de kassa gaan staan. Wie weet krijg je daar nog een leuke korting op.
quote:kiss86 schreef op 24 mei 2010 @ 20:03:

ik had geen geld meer voor gordijnen dus wilde al gaan plakken met kranten ensow tijdelijk....

Denk dat ik nu toch maar gordijnen ga kopen hihihi wacht er nog wel even mee...

Indien ze het terug willen...kan dat eigenlijk? Wat zijn mijn rechten?Zodra je met het artikel de winkel hebt verlaten en in bezit bent van een aankoopbewijs hebben ze geen poot meer om op te staan. Dikke pech voor de winkel dus.
DGS, dat is nog eens een meevaller! :-)
wowww 2 laptops extra en een duur tuinding dat is inderdaad mazzel! Misschien was het wel "het lot" hahaha hoe dit typte "het lot" zit er zon filmdeuntje in me hoofd hahahaha
Ik zou het zeggen.

Eerlijkheid boven alles...
Geniet er lekker van Kiss, gewoon mooie gordijnen gaan halen dus
Hulde Sosofie, ik zou echt mijn bek dicht houden
De prijs die de kassa aangeeft is toch altijd de juiste?
Wanneer het een grote keten betreft zou ik er niets van zeggen. Kassameisje krijgt waarschijnlijk ook geen problemen, want er moet gewoon in kas/pin zitten wat zij aanslaat. En dat is dit geval ook zo. Korting is alleen onterecht, maar dat ziet niemand meer.
Ik weet wat ik zal doen. Ik zou doen wat ik altijd doe: er gelijk uit flappen dat de prijs niet klopt.

Vervolgens loop ik dan naar buiten en sla mezelf voor m'n kop.

Ik lijd een chronische over-eerlijkheid. Heel vervelend. Wat ik daar helemaal naar aan vind: als je zo'n caissière wijst op haar fout dan reageren ze vaak nog geïrriteerd ook, in plaats van dankbaar, tssk.
ja zij reageerde ook arrogant toen ik verbaasd reageerde, zo van ik zeg het toch dus het is ook zo.....ze zei het nog net niet
Ik snap het echt niet.

Je wilt iets kopen, je weet hoeveel het kost, je staat bij de kassa om dat bedrag te betalen toch?

Ik geloof echt in eerlijkheid.

Voorbeeld: ik was zaterdag in een outletstore. Mooie broek, afgeprijsd naar 20 euro. Sta ik bij de kassa, moet ik voor 3 kledingstukken 24 euro afrekenen. Dat klopte niet. Dus ik zeg: joh, dat klopt niet hoor, die broek kost 20 euro!

Zegt de mevrouw bij de kassa: die prijs klopt niet, we hebben ze vorige week voor 4,95 in de winkel gehangen.

Dan ben ik superblij met mijn koopje.

Als ik niets gezegd had, had ik er toch een rotgevoel aan over gehouden...
ik geloof ook echt in eerlijkheid en behulpzaamheid...

Ik bent bijna altijd eerlijk (nu dus niet) en altijd behulpzaam....

Dus misschien is dit wel mij kadotje....

nou eigenlijk heb ik niets ergs gedaan, ik zei nog verbaasd het bedrag ze keek en zei jah. Toen dacht ik nog zijn ze in de aanbieding...pas thuis realiseerde ik het me toen ik het bonnetje bestudeerde....en ik ga mooi niet terug daaggg heb het toch gezegd in de winkel.
Heeft ze die pakken laminaat gescand voor de prijs, of moest ze zelf het bedrag aanslaan? Of is ze pakken vergeten?

Hoe kwam ze aan die lage prijs?

Een tijdje terug in de sauna moest ik veel te weinig afrekenen, ik zei nog dat het niet klopte, zegt dat meisje ja ik weet het. Ehh, oke dan niet. Dat was een gratis lunch.
Ik probeer in het algemeen wel eerlijk te zijn maar heb wel eens gehad dat ze voor een paar dingen veel te weinig hadden berekend. Toen het meisje achter de kassa dit te lage bedrag noemde heb ik nog wel gevraagd: klopt dit wel? Ik kreeg toen zo'n arrogante blik van: ik maak nooit fouten en ze zei: ja, dit klopt. Ok, dan houdt het voor mij ook op.

Bij een verf/behangspeciaalzaak maakten ze ook een fout op de factuur, ik had er diverse keren wat gehaald tijdens de verhuizing en ze waren een grote rol speciaal behang vergeten en een grote emmer behanglijm. Ivm de goede service en een kleine eenmanszaak heb ik dat toen wel aangekaart. En er werd meteen gezegd: nou dan delen we van die producten de kosten, hoeft u daarvan maar de helft te betalen. Vond ik wel erg leuk gedaan.
Ik geloof ook in eerlijkheid, en meestal zeg ik het al voor het eruit is. Maar, in dit geval, als ze je twijfel heeft opgemerkt en er niets mee doet....tja.... ik zou denkik verder mijn mond hebben gehouden. Zoveel geld is mooi meegenomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven