Onzeker tijdens date

19-05-2010 08:44 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Een paar dagen geleden had ik mijn eerste date met een jongen. We hebben elkaar via internet leren kennen en tijdens het chatten klikte het heel goed. Nu had ik best wel een goed gevoel over onze date, maar hij vond mij zenuwachtig overkomen. Nu ben ik best wel onzeker. Ook omdat ik de afgelopen tijd veel heb meegemaakt waardoor mijn zelfvertrouwen een behoorlijke deuk heeft opgelopen. Verder ben ik altijd heel nerveus in de buurt van mannen. Door mijn verleden heb ik eigelijk mijn pubertijd voor een groot deel overgeslagen en weet dus gewoon niet hoe ik mij dan moet gedragen!! Echt heel vervelend want ik vind hem super leuk. Zondag hebben we een tweede date en dan wil ik natuurlijk niet weer zo onzeker zijn. Ik ben vooral bang dat ik gewoon niets weet te zeggen tegen hem, terwijl ik thuis altijd de oren van iedereen's hoofd af klets. Hebben jullie nog tips voor mij!
Ergens afspreken waar je je op je gemak voelt. Als je het aandurft bijv. bij jou thuis. Misschien dat dat je helpt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hij vond je zenuwachtig overkomen... Maar vond hij dat ook een probleem?

Ik heb ook iemand leren kennen via internet. En voor de date heb ik al aangegeven dat ik het doodeng vond om elkaar te ontmoeten. Haar reactie was "dat maakt me niet uit, ik wil je leren kennen hoe je bent, ik vang je wel op". Zo zou het naar mijn idee moeten zijn. Als hij er problemen mee heeft dat je onzeker bent, dan vindt hij je nu al niet ok hoe je bent. Slecht uitgangspunt... Maar nogmaals, ik zou er eerst proberen achter te komen of het voor hem inderdaad wel een probleem is...
Dan mail je hem toch van tevoren dat je een beetje zenuwachtig bent. Hij sleept je daar vast wel doorheen. Jullie vinden elkaar leuk, anders was er geen tweede date. Veel plezier!
Thuis afspreken met iemand die je hebt leren kennen op internet lijkt me geen verstandig plan.

Als je zo nerveus bent en veel hebt meegemaakt begrijp ik uberhaupt niet waarom je jezelf zou moeten dwingen te gaan daten. Waarom neem je niet eerst de tijd voor jezelf om sterker te worden?

Vond hij het storend dat je zenuwachtig was ? Of was het een constatering? Beetje zenuwen mag ook wel is mijn mening en beter accepteer je dat van jezelf , maar als de ander je extreem zenuwachtig vind wekt dat ook niet echt romantische gevoelens op vrees ik....
Hoi hoi

Ik zou zorgen voor een doe-date.

Dus iets gaan doen waardoor je je verlegenheid

"vergeet"

Ik weet natuurlijk niet wat je leuk vindt om te doen maar dingen zoals raften, pretpark,klimmen,kookworkshop of klimmuur zijn vaak activiteiten waarbij je je verlegenheid vergeet.

Daten boven een kopje koffie of een dineetje zijn toch wel vaak echte praat date's waarbij de spanning als je onzeker en verlegen bent behoorlijk hoog kan zijn

Persoonlijk zou ik met een internetdate de tweede keer niet bij mij thuis afspreken.

Het is toch een relatief onbekende waarbij je nog een beetje aan het verkennen bent.Straks blijft ie halve nacht plakken of zo...( tenzij je dat zelf wil natuurlijk)

Vraagje:Wat heeft hij gedaan om je minder zenuwachtig te laten zijn?

Een echte leuke vent probeert je echt wel op je gemak te stellen hoor!!!

Miisschien een cursus waardoor je weer iets meer zelfvertrouwen krijgt?Nieuwe kleren?Nieuwe make-up of whatever om jezelf een leuke "ik ben blij met mezelf" boost te geven???

Succes met daten!
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb het er nog met hem over gehad en hij vond het inderdaad niet echt een probleem, maar hoopt wel dat ik tijdens onze tweede date wat minder zenuwachtig ben. En dat wil ik natuurlijk ook. Wel is hij heel voorzichtig omdat hij hiervoor een hele slechte relatie heeft gehad. Hij wil heel rustig aandoen. Onze tweede date gaat dus ook niet echt lang duren want hij is bang dat het misschien wel gaat tegenvallen. Niet echt bevorderlijk voor mijn zelfvertrouwen dus. Ik begrijp wel dat hij rustig aan wil doen door zijn verleden, maar wil hem dus niet echt te gek gaan vinden. Voor de zekerheid wil ik alvast wat gespreksonderwerpen bedenken zodat ik niet helemaal stil val. Of is dit een heel slecht idee haha.
Kun je niet gewoon rustig naar de film gaan of zo? Nu komt er wel érg veel druk op te staan: 'je 'mág' niet zenuwachtig zijn... Tssss. Dat gaat niet werken. Ga er maar gewoon vanuit dat je hartstikke zenuwachtig zult zijn en dat mág ook!
Heeft hij dat gezegd? dat de date niet lang zal gaan duren omdat hij bang is dat he tegenvalt?

Is helemaal niet gek hoor om van te voren wat dingen te bedenken die je graag van hem wit weten of waar je het met hem over wilt hebben. Of haak in op dingen waar jullie het al over bben gehad tijdens de chat.

Komt vast wel goed, veel plezier!
Nou ja we gaan schaatsen. En ik stelde voor om daarna nog wat te gaan eten. Maar dat wilde hij liever niet omdat het voor ons beiden misschien kon tegenvallen. Kan ik op zich wel inkomen. Als het niet klikt heb ik ook niet zo een zin om nog de hele avond met hem te zitten.
Is eigenlijk wel een heel goed plan om te gaan schaatsen. Dan voel je niet zo heel erg die druk om een gesprek gaande te moeten houden...

En een briefje maken is helemaal niet gek. Mijn vriendin en ik hebben een paar dagen voor onze date gebeld. Ik zat toen ook met een briefje met vragen die ik zou kunnen stellen en dingen die ik zou kunnen vertellen op de bank:-)

En verder zou ik het inderdaad niet te veel plannen. Als het leuk is hebben jullie waarschijnlijk allebei zin om na het schaatsen nog iets te gaan doen:-) Als het klikt komt het vanzelf goed.
Nog even om dit topic te kunnen afronden. Onze date is geweest. Ik vond het heel gezellig en leuk, maar voelde niet echt een klik. Maar hij nam me mee naar zijn huis toe en stelde me voor aan zijn ouders. Dus ik dacht dat hij misschien wel een klik voelde. Maar toen ik thuis kwam vertelde hij dat hij eigelijk niets voelde. Dus ik ga weer verder op zoek!
quote:Sophia2323 schreef op 24 mei 2010 @ 20:30:

Nog even om dit topic te kunnen afronden. Onze date is geweest. Ik vond het heel gezellig en leuk, maar voelde niet echt een klik. Maar hij nam me mee naar zijn huis toe en stelde me voor aan zijn ouders. Dus ik dacht dat hij misschien wel een klik voelde. Maar toen ik thuis kwam vertelde hij dat hij eigelijk niets voelde. Dus ik ga weer verder op zoek!

Euhm, wel een beetje apart dit...

Wie niet waagt, niet wint, hé. Wie weet, bij de volgende meer succes!
sjezus ik was al afgehaakt bij de 'eten doen we maar niet, want dat valt misschien tegen...'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven