Tweede kindje op komst: ook twee commode's?
maandag 15 oktober 2007 om 22:03
De titel zegt het al:
Als oudste dochter ongeveer 1 jaar en 10 maanden is komt dochter nummer 2 (als alles goed gaat).
Nu ging ik zelf er klakkeloos van uit dat er dus een tweede commode aangeschaft moest worden. Toen ik dit terloops vertelde aan een vriendin zei ze dat dit helemaal niet hoeft. Volgens haar kan ik de oudste net zo goed verschonen in de babykamer. Zelf dacht ik dat dit te storend zou zijn voor de baby (oudste is nogal een drama queen tijdens het verschonen).
Wat is jullie ervaring? Gaat dat goed het verschonen van twee kinderen op 1 commode in de babykamer?
Pips
Als oudste dochter ongeveer 1 jaar en 10 maanden is komt dochter nummer 2 (als alles goed gaat).
Nu ging ik zelf er klakkeloos van uit dat er dus een tweede commode aangeschaft moest worden. Toen ik dit terloops vertelde aan een vriendin zei ze dat dit helemaal niet hoeft. Volgens haar kan ik de oudste net zo goed verschonen in de babykamer. Zelf dacht ik dat dit te storend zou zijn voor de baby (oudste is nogal een drama queen tijdens het verschonen).
Wat is jullie ervaring? Gaat dat goed het verschonen van twee kinderen op 1 commode in de babykamer?
Pips

maandag 15 oktober 2007 om 22:11
Ik heb nog nooit verschoond op een commode, al stond er altijd wel eentje op de babykamer.
Het lijkt me wel lastig om een peuter op de babykamer te verschonen als de baby daar ligt te slapen. Dus dat zou ik persoonlijk niet doen.
Ik verschoonde zelf altijd beneden, er ligt een aankleedkussen in de trapkast. Daar liggen ook de luiers en de doekjes. Ook ligt er standaard een aankleedkussen in de badkamer, op de wasmachine.
Het lijkt me wel lastig om een peuter op de babykamer te verschonen als de baby daar ligt te slapen. Dus dat zou ik persoonlijk niet doen.
Ik verschoonde zelf altijd beneden, er ligt een aankleedkussen in de trapkast. Daar liggen ook de luiers en de doekjes. Ook ligt er standaard een aankleedkussen in de badkamer, op de wasmachine.

maandag 15 oktober 2007 om 22:19
Ik koop ook geen 2e. Als baby wakker is kunnen ze wel van dezelfde commode gebruik maken, en als baby slaapt verschoon ik oudste wel beneden. Daar liggen ook luiers en een verschoningsmat.
Nu we toch bezig zijn 2e babyfoon set, wel of niet??
en gaat dat storen op elkaar??
Bij ons zitten er 3 deuren tussen onze en de kinderslaapkamers dus zonder babyfoon horen we ze niet.
Nu we toch bezig zijn 2e babyfoon set, wel of niet??
en gaat dat storen op elkaar??
Bij ons zitten er 3 deuren tussen onze en de kinderslaapkamers dus zonder babyfoon horen we ze niet.

maandag 15 oktober 2007 om 22:29
dinsdag 16 oktober 2007 om 08:29
Hier wel een tweede babyfoon. We hebben 2 digitale, en ze storen absoluut niet op elkaar. Ik vind het heel prettig, ik wil niet dat mijn kinderen de longen uit hun lijf moeten gillen voordat papa of mama komt. Vooral als we nog beneden zijn en visite hebben of de tv aanstaat, horen we echt niks van boven. Onze deuren zijn altijd dicht, ook van de slaapkamers. Ik vind het echt ideaal, we kunnen ook tegen de kinderen praten door de babyfoon en vooral bij de oudste gebruiken we dat heel vaak. 's Nachts staat er 1 naast mij en 1 naast mijn man en als mijn oudste zachtjes snikkend wakker wordt wil ik dat ook horen, en daar zou ik normaal niet van wakker worden.
Succes!
Succes!
dinsdag 16 oktober 2007 om 08:38
ja hier wel een tweede commode, gewoon puur voor het gemak, de echte commode staat op de babykamer en het onderste deel van de kledingkast van zoonlief hebben we verhoogd zodat het fungeerd als commode, hij is 1 jaar en 7 maanden als de kleine komt...
overigens, als ik er echt een had moeten kopen hadden we het niet gedaan hoor!!
een tweede babyfoon hier niet, we slapen pcies tussen de kinderen in, onze oudste (nu 15 maanden) roept nu al mama mama maaaaaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaa als er iets is dus dat komt dik in orde
@ sarah scott, ben jij wie ik denk dat je bent?? je reageerde toen op het bv topic maar vond het aso om toen daar te reageren en kon je daarna niet meer vinden...snappie m nog??
overigens, als ik er echt een had moeten kopen hadden we het niet gedaan hoor!!
een tweede babyfoon hier niet, we slapen pcies tussen de kinderen in, onze oudste (nu 15 maanden) roept nu al mama mama maaaaaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaa als er iets is dus dat komt dik in orde
@ sarah scott, ben jij wie ik denk dat je bent?? je reageerde toen op het bv topic maar vond het aso om toen daar te reageren en kon je daarna niet meer vinden...snappie m nog??

dinsdag 16 oktober 2007 om 10:36
Een tweede commode hebben we hier niet aangeschaft in elk geval. Ik verschoonde onze peuter toch al nooit meer op de commode, vind ik veel te zwaar en dochter past er met haar 97cm ook niet echt lekker meer op. Dus op de grond, op de bank op bed of waar het uitkomt wordt ze verschoond (meestal staand trouwens veel makkelijker).
Een tweede babyfoon: check, wij hebben nu nog een gelijkvloers appartement, en toch vind ik onze digitale babyfoons een uitkomst. Zeker als we straks naar een 3-verdiepingen huis gaan vermoed ik.
Een tweede babyfoon: check, wij hebben nu nog een gelijkvloers appartement, en toch vind ik onze digitale babyfoons een uitkomst. Zeker als we straks naar een 3-verdiepingen huis gaan vermoed ik.

dinsdag 16 oktober 2007 om 17:08
Dank voor jullie input! Verschonen op bed lijkt me niet handig. Beneden op keukentafel zou kunnen.... daar moet ik eens over nadenken als alternatief... Anders inderdaad weer een ansjetweedehansje of een goedkope nieuwe.
Wat betreft die opmerking over de babyfoons. Hier halen we de babyfoon weg als de oudste verhuist naar haar nieuwe kamer. Ik zet em nu al vaak uit (kindje is nu 1 jaar en 7 maanden) omdat ik wil kijken of dit zo bevalt, tot op heden wel dus
.
Als ik zoals vragenstelster schreef helemaal niets zou horen, ook niet als ze gillen, dan zou ik inderdaad een tweede aanschaffen.
Ik ben benieuwd of er nog andere ideeen gepost worden!
Wat betreft die opmerking over de babyfoons. Hier halen we de babyfoon weg als de oudste verhuist naar haar nieuwe kamer. Ik zet em nu al vaak uit (kindje is nu 1 jaar en 7 maanden) omdat ik wil kijken of dit zo bevalt, tot op heden wel dus

Als ik zoals vragenstelster schreef helemaal niets zou horen, ook niet als ze gillen, dan zou ik inderdaad een tweede aanschaffen.
Ik ben benieuwd of er nog andere ideeen gepost worden!

dinsdag 16 oktober 2007 om 20:26
Hier ook geen 2de commode. Mijn zoontje was 18 mnd toen zijn broertje werd geboren, het enige wat ik dubbel heb aangeschaft is een 2de aankleedkussen voor beneden
Zoon van 18 mnd ging gewoon op de commode en als de baby lag te slapen dan op bed of beneden op de bank of op de grond op het aankleedkussen
Zoon van 18 mnd ging gewoon op de commode en als de baby lag te slapen dan op bed of beneden op de bank of op de grond op het aankleedkussen
dinsdag 16 oktober 2007 om 21:16
Hier 2 jaar leeftijdsverschil en maar 1 commode. Wel heb ik op de voorzolder bij de slaapkamer een grote tafel staan waar ik de oudste op aan- en uit kleed. Zeker nu hij wat ouder wordt (3,5) is dat erg makkelijk, een commode is veel te klein voor zijn lange lijf.
En in de keuken heb ik een tafel op aanrechthoogte om op te verschonen. Ik merk wel dat deze nu niet meer zo vaak gebruikt wordt. Jongste is inmiddels 1,5 en heeft niet zo veel luiers op een dag nodig en oudste is overdag al weer een hele tijd zindelijk.
En in de keuken heb ik een tafel op aanrechthoogte om op te verschonen. Ik merk wel dat deze nu niet meer zo vaak gebruikt wordt. Jongste is inmiddels 1,5 en heeft niet zo veel luiers op een dag nodig en oudste is overdag al weer een hele tijd zindelijk.
woensdag 17 oktober 2007 om 15:09
woensdag 17 oktober 2007 om 21:32
Heb ook alleen een 2e aankleedkussen gekocht, voor beneden of waar het het beste uitkwam. Heb ook standaard een pak luiers en doekjes beneden liggen. Het is niet altijd handig om naar boven te moeten stampen als je jongste nét slaapt.
Wat betreft duo-wagen: bij mij zit er ook 20 maanden tussen beide kinderen, en ik heb geen duo-wagen gekocht, want oudste liep al vanaf dat hij 11 maanden was. Wel een plankje, maar dat is nooit een succes geweest. Het hangt er een beetje vanaf hoe goed je kind loopt, en of hij graag in die wagen zit.
Wat betreft duo-wagen: bij mij zit er ook 20 maanden tussen beide kinderen, en ik heb geen duo-wagen gekocht, want oudste liep al vanaf dat hij 11 maanden was. Wel een plankje, maar dat is nooit een succes geweest. Het hangt er een beetje vanaf hoe goed je kind loopt, en of hij graag in die wagen zit.
woensdag 17 oktober 2007 om 22:11
Mijn eerste reactie toen ik de topictitel las, was "als jij twee kinderen tegelijk kunt verschonen, is een tweede commode wel handig, anders niet". Maar dat was kort door de bocht, want het ging ook om de locatie van de commode (op de babykamer met peuter als baby slaapt).
Misschien een goedkope commode kopen op Marktplaats voor je peuter voor die korte tijd die ze nog luiers draagt dan?
Misschien een goedkope commode kopen op Marktplaats voor je peuter voor die korte tijd die ze nog luiers draagt dan?
woensdag 17 oktober 2007 om 22:50
Duowagen ook niet gehad. Wel plankje, maar dat hebben we maar een maand of twee gebruikt. Oudste wilde zelf lopen. Wij hebben dat ook wel aangemoedigd. Zodra ik zwanger was ook onmiddellijk zelf laten traplopen. Doen we met onze jongste ook sinds ze tien/elf maanden was. Zo snel mogelijk onafhankelijk maken (binnen de mogelijkheden van het kind natuurlijk en wel veilig, dus trap laten lopen, maar er zelf strak achteraan lopen).
vrijdag 19 oktober 2007 om 20:19
Wij weten ook sinds een paar dagen dat we een 2e krijgen Onze zoon is 26 maanden als er een broertje/zusje bij komt.
Dus ik lees met veel belangstelling dit topic en heb ook gelijk wat vragen:
Wij twijfelen of we nog een ledikantje aanschaffen of dat we onze zoon in een junior of peuterbed laten slapen met een hekje ervoor. Wat is jullie ervaring?
Een draagdoek lijkt me erg heel handig. Wie heeft hier ervaring mee en welke is handig?
Wat hebben jullie in 1e instantie niet aangeschaft maar toch wel gemist en/of later nog aangeschaft?
Bedankt.
Dus ik lees met veel belangstelling dit topic en heb ook gelijk wat vragen:
Wij twijfelen of we nog een ledikantje aanschaffen of dat we onze zoon in een junior of peuterbed laten slapen met een hekje ervoor. Wat is jullie ervaring?
Een draagdoek lijkt me erg heel handig. Wie heeft hier ervaring mee en welke is handig?
Wat hebben jullie in 1e instantie niet aangeschaft maar toch wel gemist en/of later nog aangeschaft?
Bedankt.
vrijdag 19 oktober 2007 om 22:41
Ik heb drie kids (wo een tweeling) tegelijk in de luiers gehad en ik heb ook geen extra commode gekocht. Wel had/heb ik een extra luierkussen op de tafel beneden. Het was geen doen om steeds naar boven te lopen. Heel handig vond ik zelf, misschien een idee voor je. Als de kleinste slaapt verschoon je de oudste even op het kussen beneden of op je bed, noem maar iets.
Jennie
Jennie
vrijdag 19 oktober 2007 om 22:42
maandag 22 oktober 2007 om 10:40
Wij hebben voor de oudste een ladenkast bij Ikea gekocht, en als commode gebruikt. Op de babykamer bleef de commode staan.
Ik vond het toch wel heel handig om op beide kamers een verschoonplek te hebben.
En een meegroeibedje. Zij was 26 maanden toen haar zusje geboren werd. Dat gaat prima, ik zou niet gauw een 2e spijlenbedje kopen, gebruik je volgens mij maar heel kort.
Ik vond het toch wel heel handig om op beide kamers een verschoonplek te hebben.
En een meegroeibedje. Zij was 26 maanden toen haar zusje geboren werd. Dat gaat prima, ik zou niet gauw een 2e spijlenbedje kopen, gebruik je volgens mij maar heel kort.