Geld & Recht alle pijlers

Foute prijs berekend in winkel, wat zou jij doen?

24-05-2010 19:44 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je koopt iets, wat heel duur is. Je zit heel erg krap, want je bent aan het verhuizen. Je hebt wat je koopt nodig anders kan je niet verhuizen.



Je komt bij de kassa en het kassameisje maakt een fout waardoor je 60% korting krijgt inplaats van geen korting, je kijkt nog verbaast en het kassameishe kijkt nogmaals naar de kassa en zegt nogmaals het bedrag, wat zou jij doen?



Ps. Het is een grote winkelketen geen eenmanszaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook betalen wat zij zegt, mooi meegenomen die korting !!
Je hebt haar met verbaasde blik aangekeken zeg je, waarna ze het bedrag nog twee keer controleerde. Als zij - na die twee keer controleren - je toch echt het bedrag met de korting laat afrekenen, dan zou ik daar verder niet wakker van liggen en lekker van de korting genieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel zeggen. Eerlijkheid is voor mij belangrijker. Ik zou me er toch heel schuldig over voelen denk ik. Tot nu toe heb ik altijd gezegd als ik dacht dat het niet klopte, ik zeg het ook als het in mijn nadeel is, dus ook als het in mijn voordeel is. Bovendien zie je het meteen aan mijn gezicht als ik denk dat het niet klopt



Ben ooit wel eens teruggegaan naar een restaurant na een kwartier. We moesten iets van 52 zoveel afrekenen en op de pin had ze 25 zoveel ingetikt. Ik wist dat er iets niet klopte e

n zag pas op weg naar huis dat ze de cijfers had omgedraaid. Ben toch teruggegaan.



Het verschil tussen wel zeggen als het een eenmanszaak is en niet als het een grote keten is zie ik ook niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 25 mei 2010 @ 09:26:





Toen ik thuis was kwam ik erachter dat er 1 dimmer van 80 euro niet op de bon stond. Ik ben er niet mee teruggegaan en heb me er zooo lullig over gevoeld. Naderhand was het ding ook na een jaar stuk en hebben we halswerk moeten verrichten om hem er weer uit te krijgen. Sindsdien ga ik ervan uit dat gestolen goed niet gedijdt, (gedeidt?) bij ons niet tenminste.



Gedijt.

Ik zeg het altijd als ik te veel terug krijg, of er een verkeerde prijs wordt aangeslagen. Ik maak zelf ook wel eens fouten. Ik heb zelf ook een kassabaantje op de zaterdag gehad, en dan waren de rapen gaar als je kasverschil had. Was altijd een hele toestand.
Alle reacties Link kopieren
kassaverschil zal ze niet hebben want het is zo aangeslagen...ze heeft een 2e x gekeken dus het zal wel zo zijn.
Oh, een vriendelijke glimlach opzetten en het bedrag betalen wat ze noemt....en pas in de auto heel hard gaan juichen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon mijn mond houden!

Het is haar werk, je hebt meerdere keren gevraagd of het klopte en het kassameisje zei ja....

Nou mooi toch, lekker snel verdient!



Ik had het laatst. Ik wilde deo kopen bij de appie en ze hadden een sale kraampje staan. Ik moest 1,80 betalen voor de deo en gaf het meisje 10 euro. Ga ze me, na heel veel rekenwerk... (kan duidelijk dus niet hoofdrekenen) 9,60 terug. Ik heb mooi niets gezegd, moet ze maar beter opletten.



Ik kan er ook niet mee zitten.
Ik was vroeger eerlijk tot op het pijnlijke af. Voelde me al schuldig als er bij de snoepafdeling van de ETOS bij wijze van spreken per ongeluk een suikerkorreltje van een snoepje onbetaald mijn tas inrolde.



Nu ben ik ouder en wijzer en heb helaas de ervaring vaak afgezet te worden in restaurants en winkels. Door die ervaring zeg ik er nu niet altijd meer wat van als de kassiére te weinig aanslaat. Het voelt als compensatie voor de torenhoge prijzen die ze tegenwoordig voor alles durven vragen. Een soort genoegdoening.



Wat zo'n groot bedrag als dat van TO betreft...dat weet ik dan weer niet. Vind het wel ERG veel 'gratis' geld! Maar ja, als je krap bij kas zit...kan ik me er ook wel weer iets bij voorstellen dat je niets zegt.
quote:dangeensuus schreef op 25 mei 2010 @ 09:14:

Rider, van jou had ik niet anders verwacht dan zoveel eerlijkheid :-)

Nah, ik vind vooral de argumenten zo zot. Als je meent dat kassameisje gewoon vette pech heeft, prima, maar toch niet omdat je zelf krap zit of omdat het een grote winkelketen betreft? Dat vind ik van die schijnheilige argumenten.



Overigens, ik ga inderdaad ook terug naar de winkel als ik er thuis achter kom dat men vergeten is iets af te rekenen. Daar komt geen ebdrijfsleider bij, en ook geen fanfare ofzo. Dat is heel simpel een kwestie van betalen voor wat je koopt.
quote:Jippertje schreef op 25 mei 2010 @ 09:09:

[...]





Dit vind ik een misselijke vergelijking. Alsof je de gevolgen van de dood van een mens kan vergelijken met de gevolgen van het verliezen van enige winst.Dat je kennelijk moeite hebt met de werking van ethische afwegingen, maakt het nog geen misselijke vergelijking.
quote:Maja82 schreef op 25 mei 2010 @ 09:22:

Ik had vor we op vakantie gingen een nieuw caping tafeltje gekocht. Prijs op het artikel 49,95. De kassa gaf aan 59,95. Nu wist ik wel dat ze op internet ook voor 59,95 stonden maar ja de prijs op het artikel geldt. 10 euro korting dus. Best lekker en ik hou er echt geen schuldgevoel aan over.Volkomen terecht. Je mag de prijs eisen die op het artikel staat, tenzij dat zo absurd is dat je had moeten weten dat het fout was.
Alle reacties Link kopieren
quote:borodini schreef op 24 mei 2010 @ 22:12:



Ik heb zelfs een keer wagenziekte tabletten "gejat" , ze lagen onder een krat bier. Thuis kwam ik erachter, en omdat we gelijk op vakantie gingen kon ik niet meer snel terug gaan. Na mijn vakantie ben ik alsnog dat pakje af wezen rekenen. De bedrijfsleider werd er zelfs bijgehaald Zo verbaasd was men.



Oh, maar dat is voor mij ook niet meer dan logisch. Wij zitten op zaterdag na het sporten nog bij een café waar we gewoon naar binnen lopen en zeggen, "ik wil graag drie thee afrekenen", dan geef je 3 euro (tot 12 uur lekker goedkoop ) en ga je weer naar buiten. Maar dat vergeet de helft van de mensen wel eens. Dan betaal ik gewoon de week daarop nog extra hoor. Vinden ze alleen maar prettig. Waarom zou je daar moeilijk over doen?

Dat laminaat is afgerekend voor de prijs die op de kassa stond, e hebt je verbazing uitgesproken... Voor mij zou de kous dan af zijn hoor. Voor de rest van dat geld kan je trouwens pittig leuke gordijnen kopen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met deze mazze. Geniet van je laminaat en koop van het "verdiende" geld lekker iets leuk voor jezelf!



Heerlijk toch?



Ik kocht laatst iets bij een grote electronica zaak (M**** M****). Het artikel kostte 14,95. Ik betaalde met een briefje van 20 en kreeg terug van 100. Ik ben heel rustig de zaak uitgelopen en op de parkeerplaats gaan rennen naar mn auto.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik dus echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een rode kop krijgen
Alle reacties Link kopieren
hahaha grappig om jullie reacties op zo'n situatie te lezen!



Een paar weken terug ging ik boodschappen doen voor een verjaardag dus je weet je kar zit dan echt prop en propvol...

Was alleen, vriend moest overwerken dus wat je op de band zet moet je aan de andere kant echt in sneltreinvaart in je tassen mikken...



Op het achterste plankje voor je kratten en dozen stond jawel een krat Heineken en een doos Barleduc...ik was ze vergeten op te noemen en zij heeft ze niet gezien! En dus niet afgerekend, ik kom thuis ben aan het inruimen en zie geen betaald stickers van appie op de dozen zitten begin een kriebel in mijn buik te krijgen check de bon en idd nergens op de bon een krat pils en doos water te vinden...



Heb even getwijfeld maar dacht ach heb ik ook een keer mazzel, vooral dat ik niet gepakt ben door het ontbreken van die stickers....
quote:Bergje65 schreef op 25 mei 2010 @ 12:53:

Gefeliciteerd met deze mazze. Geniet van je laminaat en koop van het "verdiende" geld lekker iets leuk voor jezelf!



Heerlijk toch?



Ik kocht laatst iets bij een grote electronica zaak (M**** M****). Het artikel kostte 14,95. Ik betaalde met een briefje van 20 en kreeg terug van 100. Ik ben heel rustig de zaak uitgelopen en op de parkeerplaats gaan rennen naar mn auto.



WOW! Dat is nog eens mazzel!

Ik had bij Intratuin een keer 2 stuks klimop gekocht die per stuk 39,95 kostten. Had ze er maar één afgerekend. Ik heb het gewoon zo gelaten. Vond die Clematis sowieso al veeeeeels te duur, dus ik was helemaal blij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 25 mei 2010 @ 12:54:

Dat zou ik dus echt niet doen.



Bij een eenmans zaak niet... maar wel bij een groot concern. Zijn zelf ook niet altijd zo eerlijk, personeel wordt vaak uitgebuit, mensen worden met lokkertjes de zaak ingetrokken en mensenrechten worden maar al te vaak geschonden (kinderarbeid, artikelen vervaardigd in lage loon landen)....



Bovendien maken ZIJ een fout waar ik dan van profiteer. Ik zou zelf nooit iemand moedwillig oplichten....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 25 mei 2010 @ 12:53:

Gefeliciteerd met deze mazze. Geniet van je laminaat en koop van het "verdiende" geld lekker iets leuk voor jezelf!



Heerlijk toch?



Ik kocht laatst iets bij een grote electronica zaak (M**** M****). Het artikel kostte 14,95. Ik betaalde met een briefje van 20 en kreeg terug van 100. Ik ben heel rustig de zaak uitgelopen en op de parkeerplaats gaan rennen naar mn auto.Dat vind ik ronduit schandalig. Degene die de kassa bediende had hier grote problemen mee kunnen krijgen! Niet te vergelijken met een kassa die het verkeerde bedrag aanslaat...
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 25 mei 2010 @ 13:15:

[...]





Bij een eenmans zaak niet... maar wel bij een groot concern. Zijn zelf ook niet altijd zo eerlijk, personeel wordt vaak uitgebuit, mensen worden met lokkertjes de zaak ingetrokken en mensenrechten worden maar al te vaak geschonden (kinderarbeid, artikelen vervaardigd in lage loon landen)....

.Wat is dat nou voor een suffe tekst om je eigen foute gedrag goed te praten. Ik hoop dat het artikel dat je gekocht hebt van ellende uit elkaar valt.
quote:Mamasaar schreef op 25 mei 2010 @ 13:17:

[...]





Dat vind ik ronduit schandalig. Degene die de kassa bediende had hier grote problemen mee kunnen krijgen! Niet te vergelijken met een kassa die het verkeerde bedrag aanslaat... Nou ja, het is wel eigen schuld van die kassiére....
Alle reacties Link kopieren
quote:invincible schreef op 25 mei 2010 @ 13:21:

[...]





Nou ja, het is wel eigen schuld van die kassiére....





Ja dus? Maak jij nooit fouten??

Welke idioot heeft het bedacht dat het normaal zou zijn om van fouten van anderen te profiteren terwijl de ander zwaar in de shit kan komen?
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jippertje schreef op 25 mei 2010 @ 09:07:

[...]





Serieuze vraag: óók als het loei druk is zoals het bij een service balie kan zijn. Bij Ikea bijvoorbeeld is het soms lang wachten. Als ik dan zo eerlijk zou zijn, zou ik er op staan dat ze mij direct helpen bij de kassa waar het fout ging.Ja, ook als het loei druk is. Ik ga voor eerlijkheid. ( en nogmaals, ik zou willen hoor, dat ik ervan zou kunnen genieten als ik het niet zou doen. Maar dat kan ik niet. )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Er is waarschijnlijk geen hond die ziet dat het deze caissiere is die de fout heeft gemaakt. Waarschijnlijk heeft ze een verkeerd aantal pakken ingevoerd in de kassa. Dan klopt de kassa dus, maar de voorraad niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 25 mei 2010 @ 12:53:





Ik kocht laatst iets bij een grote electronica zaak (M**** M****). Het artikel kostte 14,95. Ik betaalde met een briefje van 20 en kreeg terug van 100. Ik ben heel rustig de zaak uitgelopen en op de parkeerplaats gaan rennen naar mn auto.



Aaaah, was jij dat, die laatst een sprintje trok op de MM parkeerplaats...



Overigens zou ik, uit automatisme al zeggen He dit klopt niet, zonder nog na te denken of ik het wel of niet zou zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven