buizen verven

25-05-2010 11:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben bezig mijn verwarmingen te schilderen, dat gaat goed tot aan de buizen. 2 stuks die vrij dicht tegen elkaar aan liggen.

hoe kan ik de buis helemaal rondom schilderen? Voor het zicht is het nu wel redelijk netjes maar ik doe het liever in 2 keer goed. Ik kom er dus gewoon niet achter om te schilderen..

iemand ideeën??
Bokkepoot?
Als je er met een rollertje wel achter kunt, zou je het hier mee kunnen doen. Stop dan wel een stuk karton ofzo tussen de roller en de muur, zodat je die niet ook mee pakt
Doek in de verf dopen en die er achterlangs halen?
heb al met een plastic handschoen geprobeerd maar dan krijg je van die vegen die niet blijven zitten. Rolletje kan er niet achter!
Met een spuitbus doen! Mooier en makkelijker. Radiator-spray ofzoiets, gewoon bij de verfwinkel.
quote:BosAap schreef op 25 mei 2010 @ 11:52:

Doek in de verf dopen en die er achterlangs halen?Of vinger kan ook nog. Of een stukje spons
Hier ook met een bokkepoot gedaan.

dank jullie wel! Tips genoeg, ik ga weer aan de slag!
spray zou ik niet doen, het vernevelt als een gek en meters verder kom je nog spetters tegen, hoeveel je ook afplakt. Er zijn speciale rollertjes voor, met een soort uitholling op de plek vd buis, maar een kwast met een knik kan ook prima. Gewoon even bij een goede bouwmarkt snuffelen.
Ik snap trouwens nooit waarom mensen een verwarming verven.

Er zijn genoeg dompelbedrijven waar je dat goedkoop kunt laten doen. Even verwarming eraf halen en voila!

Verven van buizen gaat dan meestal ook handiger.

Spray is wel goed te gebruiken als je toch nog de muren moet verven/behangen. Neem aan dat je groots aan het klussen bent als je met de verwarming bezig bent.

Succes!
Vraagje: zijn dat metalen buizen? Blijft die verf daarop zitten?

Bij mij zijn aan mijn witte verwarming buizen bevestigd in metaalkleur en elders zijn koperkleurige buizen (water) zichtbaar.

Kan je die gewoon verven en blijft dat zitten?
Dompelbedrijven? Nooit van gehoord.... Heb er wel oren naar want wil onze verwarmingen ook verven, maar als het dompelen goedkoper is, hou ik mij aanbevolen! Waar kan ik ze dan treffen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven