Thailand Topic!
vrijdag 28 september 2007 om 09:25
Kijk dat zijn nou geweldige tips want ik heb een aversie tegen TE commercieel en TE toeristisch en al helemaal tegen ierse pubs ed. Dus dat is dan niets voor ons. We willen gewoon de schoonheid van het land met gezelligheid en wat bezienswaardigheden zonder dat we weer de hele dag op touw zijn! Ik ben blij met jullie eerlijkheid!!! Thanx!
vrijdag 28 september 2007 om 10:09
Wat Kao Lak betreft: Ik heb daar gezeten een half jaar voor de Tsunamil.
In een geweldig 5* hotel dat totaal is weggevaagd zover ik gehoord heb.
Wij reisden rond met de auto en wilden met eigen ogen zien wat Phuket nou precies inhield.
Het hele (schiereiland) rondgereden en toen ergens ten noorden van de drukte een nachtje in een Best Western hotel gezeten.
Toen dus door naar Kao Lak.
Niets! Maar dan ook Niets! te beleven.
Wij houden van rust maar je moet toch wel een klein straatje met leuke restaurantjes in de buurt hebben? (Denk aan andere kustplaatsen zoals Chumpon of eilandjes zoals Lanta en Tao)
Ik zou dus niet terug hoeven naar Kao Lak en al helemaal niet als ik geen auto had....
Ik denk dat wat je zoekt ook op Samui te vinden is.
Is ook heel toeristisch maar minder wat hoeren en dito lopers betreft.
Het gaat daar wel heel snel dus een update versie heb ik niet.
Wij waren er een jaar of 8 geleden en toen was het noorden nog redelijk paradijs en 4 jaar geleden was het verpest... (Mae Nam).
Ga eens naar de site Sawadee.com. Daar vind je heel veel informatie.
Het Panviman dat eerder werd genoemd op Pangan lijkt mij ook een te gek resort!
In een geweldig 5* hotel dat totaal is weggevaagd zover ik gehoord heb.
Wij reisden rond met de auto en wilden met eigen ogen zien wat Phuket nou precies inhield.
Het hele (schiereiland) rondgereden en toen ergens ten noorden van de drukte een nachtje in een Best Western hotel gezeten.
Toen dus door naar Kao Lak.
Niets! Maar dan ook Niets! te beleven.
Wij houden van rust maar je moet toch wel een klein straatje met leuke restaurantjes in de buurt hebben? (Denk aan andere kustplaatsen zoals Chumpon of eilandjes zoals Lanta en Tao)
Ik zou dus niet terug hoeven naar Kao Lak en al helemaal niet als ik geen auto had....
Ik denk dat wat je zoekt ook op Samui te vinden is.
Is ook heel toeristisch maar minder wat hoeren en dito lopers betreft.
Het gaat daar wel heel snel dus een update versie heb ik niet.
Wij waren er een jaar of 8 geleden en toen was het noorden nog redelijk paradijs en 4 jaar geleden was het verpest... (Mae Nam).
Ga eens naar de site Sawadee.com. Daar vind je heel veel informatie.
Het Panviman dat eerder werd genoemd op Pangan lijkt mij ook een te gek resort!
vrijdag 28 september 2007 om 14:30
Ik ben vorig jaar nog op Samui geweest. We zaten in Bophut. Aan die kant van Samui is niet zoveel te beleven, i.t.t. Chaweng.(maar wij vonden dat juist lekker) Mén wat een drukte daar zeg. Ik vond het net minipatong. Maarrr wel een erg mooi strand. Lamai vond ik wel weer ok. Maar ik zou niet een paar weken op Samui willen zitten. In combinatie met Phangan en Tao heb je een erg leuke vakantie. Dan heb je een combinatie van alles: drukte op Samui, rust op Phangan en duiken en snorkelen op Tao. Lekker hoor!
vrijdag 28 september 2007 om 18:24
Ik sluit me volledig bij de andere posters aan: Ik vond Phuket ook niet mijn ding. Het begon er al mee dat we in een uur in de file stonden om überhaupt aan de juiste kant van het eiland te komen. Kata was wel okay, maar de rest niet. Ik vond het er ook erg duur.
Samui daarentegen heeft veel meer te bieden, Chaweng is natuurlijk een gekkenhuis, maar Koh Tao en Phanang zijn zeer makkelijk te bereiken.
Anders is misschien Hua Hin iets voor jullie. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar het is iets gestyleerder en doet westers aan.
Samui daarentegen heeft veel meer te bieden, Chaweng is natuurlijk een gekkenhuis, maar Koh Tao en Phanang zijn zeer makkelijk te bereiken.
Anders is misschien Hua Hin iets voor jullie. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar het is iets gestyleerder en doet westers aan.
vrijdag 28 september 2007 om 20:16
Hua Hin vond ik echt vreselijk!!!!
Dan nog liever Phuket.
Ben er twee keer geweest op doorreis en het is echt het zandvoort van Thailand.
Met net zo'n vol en lelijk strand als Zandvoort.
En met echte duitse biergardens, en oude westerse mannen met jonge Thaise jongetjes.
En ga zo maar door.....
Ik vond het echt helemaal niets.
Maar ja, zoals eerder gezegd, smaken verschillen.
Dan nog liever Phuket.
Ben er twee keer geweest op doorreis en het is echt het zandvoort van Thailand.
Met net zo'n vol en lelijk strand als Zandvoort.
En met echte duitse biergardens, en oude westerse mannen met jonge Thaise jongetjes.
En ga zo maar door.....
Ik vond het echt helemaal niets.
Maar ja, zoals eerder gezegd, smaken verschillen.
maandag 1 oktober 2007 om 18:10
Hallo!
Wat een lang topic al zeg, met blijkbaar veel ervaringsdeskundigen! Ik hoop dat jullie mij dan ook een handje kunnen helpen. Over een dikke week vertrek ik samen met een vriendin naar Bangkok, om van daaruit een rondreis door Laos, Cambodja en Vietnam te maken. We willen beginnen en eindigen in Thailand. Ik heb eigenlijk 2 probleempjes:
1. We wilden een 'easy-landing' pakket boeken bij een bouwsteen/reisorganisatie, alleen de reisorganisaties boeken pas vanaf een bedrag van 150,-- euro. Vind ik nogal veel, en wij willen graag daar de dingen regelen. Het lijkt me alleen wel erg relaxed om daar opgehaald te worden van het vliegveld en naar het hotel gebracht te worden zonder onzekerheid en evt oplichterij. Wie heeft er tips tav dit regelen/goede hotels etc?
2. We willen waarschijnlijk de laatste 5 dagen oid in Thailand op 1 van de eilanden doorbrengen, comfortabel maar ook niet al te idioot qua prijs. Verder mag er wel wat zijn aan restaurantjes e.d., maar zoeken we geen stampende disco's oid. Ik kom alleen om in de informatie over de eilanden en weet dus niet meer zo goed wat een goed plan is. Heeft iemand goede suggesties?
Alvast bedankt! x Ilse
Wat een lang topic al zeg, met blijkbaar veel ervaringsdeskundigen! Ik hoop dat jullie mij dan ook een handje kunnen helpen. Over een dikke week vertrek ik samen met een vriendin naar Bangkok, om van daaruit een rondreis door Laos, Cambodja en Vietnam te maken. We willen beginnen en eindigen in Thailand. Ik heb eigenlijk 2 probleempjes:
1. We wilden een 'easy-landing' pakket boeken bij een bouwsteen/reisorganisatie, alleen de reisorganisaties boeken pas vanaf een bedrag van 150,-- euro. Vind ik nogal veel, en wij willen graag daar de dingen regelen. Het lijkt me alleen wel erg relaxed om daar opgehaald te worden van het vliegveld en naar het hotel gebracht te worden zonder onzekerheid en evt oplichterij. Wie heeft er tips tav dit regelen/goede hotels etc?
2. We willen waarschijnlijk de laatste 5 dagen oid in Thailand op 1 van de eilanden doorbrengen, comfortabel maar ook niet al te idioot qua prijs. Verder mag er wel wat zijn aan restaurantjes e.d., maar zoeken we geen stampende disco's oid. Ik kom alleen om in de informatie over de eilanden en weet dus niet meer zo goed wat een goed plan is. Heeft iemand goede suggesties?
Alvast bedankt! x Ilse
dinsdag 2 oktober 2007 om 13:45
Tsja, ik ben alleen op Koh Samui and Koh Phanang geweest en ik vond Koh Phangan echt helemaal top. Geen stampende disco's, tenminste waar ik zat. In het zuiden van Phangan, Had Rin is het wel het geval. Ik zat in Nai Pan Noi, super relaxed, allemaal gezellige kleine tentjes aan het strand!
Wij kwamen aan in BKK, was heel relaxed. Geen tassen getrek en gezeur. Eerst op het gemak een sigaret gerookt en toen een taxi gepakt. Heel simpel. Niks geen poespas! Er staat een loketje vlakbij de uitgang en daar kun je gewoon een taxi boeken.
Wij kwamen aan in BKK, was heel relaxed. Geen tassen getrek en gezeur. Eerst op het gemak een sigaret gerookt en toen een taxi gepakt. Heel simpel. Niks geen poespas! Er staat een loketje vlakbij de uitgang en daar kun je gewoon een taxi boeken.
woensdag 3 oktober 2007 om 16:14
Volgens mij is het nu iets anders op de nieuwe luchthaven. Volgens mij was de taxistandplaats nu een stuk verder, maar zeker weten doe ik het niet. Ik ben ook nog aan het puzzelen, maar daar heb ik nog 4 maanden de tijd voor.
Eigenlijk is het altijd goed gegaan, dus daar heb ik nu ook alle vertrouwen in. Neem in ieder geval een taxi met meter.
Kijk even via google op de site van de nieuwe luchthaven of op www.sawadee.com Als je door 3 landen gaat backpacken zal dat je ook wel lukken. Heb je al een hotel geboekt in Bangkok? Meestal hebben de grote hotels ook wel een ophaalservice.
Ook een leuk tropisch eilandje is Koh Tao, prima te combineren met Koh Phangan. Dichterbij Bangkok is Koh Samet, ook klein en overzichtelijk en geen stampende disco's, mooi strand, prima voor 5 dagen.
Eigenlijk is het altijd goed gegaan, dus daar heb ik nu ook alle vertrouwen in. Neem in ieder geval een taxi met meter.
Kijk even via google op de site van de nieuwe luchthaven of op www.sawadee.com Als je door 3 landen gaat backpacken zal dat je ook wel lukken. Heb je al een hotel geboekt in Bangkok? Meestal hebben de grote hotels ook wel een ophaalservice.
Ook een leuk tropisch eilandje is Koh Tao, prima te combineren met Koh Phangan. Dichterbij Bangkok is Koh Samet, ook klein en overzichtelijk en geen stampende disco's, mooi strand, prima voor 5 dagen.
woensdag 3 oktober 2007 om 16:25
Public taxis can be found on Level 1. Alternatively take a shuttle bus (Express route) to the Transport Center taxi stand.
> Contact Taxi counter, Level 1, near entrances 3, 4, 7 and 8.
> Pick up area: taxi stand Level 1
> Taxi fare: metered taxi fare plus 50 Baht airport surcharge, and expressway fees.
> Public taxis serving Bangkok's Suvarnabhumi airport must be less than 5 years old.
> Public taxi drives must be certified by Airports of Thailand.
> Passenger drop off at Departures (level 4 - outer curb).
Dit haal ik van de site van de nieuwe luchthaven af.
> Contact Taxi counter, Level 1, near entrances 3, 4, 7 and 8.
> Pick up area: taxi stand Level 1
> Taxi fare: metered taxi fare plus 50 Baht airport surcharge, and expressway fees.
> Public taxis serving Bangkok's Suvarnabhumi airport must be less than 5 years old.
> Public taxi drives must be certified by Airports of Thailand.
> Passenger drop off at Departures (level 4 - outer curb).
Dit haal ik van de site van de nieuwe luchthaven af.
zaterdag 6 oktober 2007 om 09:06
zaterdag 6 oktober 2007 om 10:17
Haai!
We zijn net terug uit Thailand,het was geweldig!
We hadden alles vanuit Nederland geboekt,ga ik echt nooit meer doen!
Wat een lekker relaxt land zeg.
We waren eerst 4 dagen in Bangkok,toen 10 op KohTao en daarna nog 9 op KohSamui.
Bangkok en KohTao vonden we geweldig,heerlijk gesnorkeld op KohTao.
KohSamui vonden we iets minder,was zo druk vergeleken met KohTao.
Maar wel zo leuk om er ooit weer eens naar toe te gaan hoor.
Ik heb net de koffers uitgepakt,wasmachine draaid,vakantie is nu echt over!
We zijn net terug uit Thailand,het was geweldig!
We hadden alles vanuit Nederland geboekt,ga ik echt nooit meer doen!
Wat een lekker relaxt land zeg.
We waren eerst 4 dagen in Bangkok,toen 10 op KohTao en daarna nog 9 op KohSamui.
Bangkok en KohTao vonden we geweldig,heerlijk gesnorkeld op KohTao.
KohSamui vonden we iets minder,was zo druk vergeleken met KohTao.
Maar wel zo leuk om er ooit weer eens naar toe te gaan hoor.
Ik heb net de koffers uitgepakt,wasmachine draaid,vakantie is nu echt over!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
zondag 7 oktober 2007 om 20:59
Hai allemaal!!
Een tijdje geleden vroeg ik jullie advies voor een reis naar Thailannd. Nou ik kan jullie melden dat we vanaf gister een reis hebben geboekt voor 23 januari t/m 11 februari. We starten in Bangkok en verblijven daar 3 dagen. Daar gaan we ook fietsen. Dan gaan we vervolgens naar de river kwai waar we 1 overnachting in een lodge op palen hebben. (zonder electra met van die olielampjes). Dan gaan we die nacht met de trein naar Chiang Mai en gaan daar ook nog met de lokale bevolking op pad en het land echt in. Dat heeft een speciale naam, maar dat ben ik even kwijt. Ook gaan we op olifanten een jungletocht maken, maar ik weet ook niet precies meer waar. (de reisbeschrijving wordt nu gemaakt en krijgen we volgende week via de mail.) Dan vliegen we vanaf Bangkok naar Koh Samui en daar verblijven we 3 nachten om vevrolgens door het binnenland te touren richting Kabri waar we uiteindelijk onze reis afronden. Daar willen we duiken en overnachten we in een prive flotel waar je alleen per boot kan komen. We zijn razend enthousiast en we hopen dat we de juiste reis zo hebben geboekt. Alleen de vlucht staat al vast en we kunnen aan onze reis nog het eea veranderen.
Misschien dat jullie hier nog ideetjes over hebben? Iig hartstikke bedankt en ik lees jullie verhalen altijd met veel plezier!!!
Een tijdje geleden vroeg ik jullie advies voor een reis naar Thailannd. Nou ik kan jullie melden dat we vanaf gister een reis hebben geboekt voor 23 januari t/m 11 februari. We starten in Bangkok en verblijven daar 3 dagen. Daar gaan we ook fietsen. Dan gaan we vervolgens naar de river kwai waar we 1 overnachting in een lodge op palen hebben. (zonder electra met van die olielampjes). Dan gaan we die nacht met de trein naar Chiang Mai en gaan daar ook nog met de lokale bevolking op pad en het land echt in. Dat heeft een speciale naam, maar dat ben ik even kwijt. Ook gaan we op olifanten een jungletocht maken, maar ik weet ook niet precies meer waar. (de reisbeschrijving wordt nu gemaakt en krijgen we volgende week via de mail.) Dan vliegen we vanaf Bangkok naar Koh Samui en daar verblijven we 3 nachten om vevrolgens door het binnenland te touren richting Kabri waar we uiteindelijk onze reis afronden. Daar willen we duiken en overnachten we in een prive flotel waar je alleen per boot kan komen. We zijn razend enthousiast en we hopen dat we de juiste reis zo hebben geboekt. Alleen de vlucht staat al vast en we kunnen aan onze reis nog het eea veranderen.
Misschien dat jullie hier nog ideetjes over hebben? Iig hartstikke bedankt en ik lees jullie verhalen altijd met veel plezier!!!
maandag 8 oktober 2007 om 17:14
quote:nikkinuts schreef op 07 oktober 2007 @ 22:10:
[...]
Wij zaten in CoralGrandResort.
Heerlijk huisje op het strand!
Ik heb hier ook gezeten maar vond het niet super..
Er zit een resort een stuk verder dat volgens mij een stuk mooier is.
Wij hadden wel een hut op het strand maar het restaurant is niet echt goed en het zwembad is klein en veel te warm water.
Maar ja, smaken verschillen.
[...]
Wij zaten in CoralGrandResort.
Heerlijk huisje op het strand!
Wij hadden wel een hut op het strand maar het restaurant is niet echt goed en het zwembad is klein en veel te warm water.
dinsdag 9 oktober 2007 om 07:30
quote:neele schreef op 08 oktober 2007 @ 17:14:
[...]
Ja er waren véél mooiere resorts maarja je kan niet alles hebben hè.
Ik vond t super hoor!
Het restaurant hebben we niet veel gezien,we hebben meer verder op op het strand gegeten.
En het zwembad,daar kwam ik niet voor,ik kwam voor de zee!
[...]
Ik vond t super hoor!
Het restaurant hebben we niet veel gezien,we hebben meer verder op op het strand gegeten.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
dinsdag 9 oktober 2007 om 19:12
quote:nikkinuts schreef op 09 oktober 2007 @ 07:30:
[...]
Ik vond t super hoor!
Ik kwam ook niet voor het zwembad maar dat is iets waar je wel voor betaald.
En wij hebben ook alleen op andere plekken gegeten.
Maar mijn punt is; het is geen goedkoop resort en maakt dat niet waar.
Dan kan je net zo goed in een goedkoper resort met goede hutten aan het strand gaan zitten.
Jaaaaren geleden zaten we in het Sensi Paradise en daar was de prijs kwaliteit verhouding veel beter.
[...]
Ik vond t super hoor!
Ik kwam ook niet voor het zwembad maar dat is iets waar je wel voor betaald.
En wij hebben ook alleen op andere plekken gegeten.
Maar mijn punt is; het is geen goedkoop resort en maakt dat niet waar.
Dan kan je net zo goed in een goedkoper resort met goede hutten aan het strand gaan zitten.
Jaaaaren geleden zaten we in het Sensi Paradise en daar was de prijs kwaliteit verhouding veel beter.
woensdag 10 oktober 2007 om 10:00
woensdag 17 oktober 2007 om 09:44
Wij zijn op zoek naar een mooi luxe resort Koh Samui of Koh Pangnan. Wie kan ons helpen! De volgende hebben we op het oog.
Koh Pangnan: Raiwin Beach Resort & Spa, Panviman Resort of Havana Beach Resort.
Koh Samui: Pavillion Resort aan Lamai Beach, Thai House aan Lamai Beach,
Samui Buri Resort of Samui Jasmine Resort aan Lamai Beach. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Samui Buri Resort of Samui Jasmine Resort aan Lamai Beach. Alvast bedankt voor jullie reacties.
woensdag 17 oktober 2007 om 11:57
quote:kaar schreef op 10 oktober 2007 @ 10:00:
Iemand nog zin om te rellen op het prikbord van de Thailand startpagina. Ik heb het aan stok met 2 ouwe Pattaya mannetjes. Zij denken de wijsheid en het prikbord in pacht te hebben en jagen iedereen weg die een andere mening heeft dan zij. Welk onderwerp dan?
Iemand nog zin om te rellen op het prikbord van de Thailand startpagina. Ik heb het aan stok met 2 ouwe Pattaya mannetjes. Zij denken de wijsheid en het prikbord in pacht te hebben en jagen iedereen weg die een andere mening heeft dan zij. Welk onderwerp dan?
woensdag 17 oktober 2007 om 20:21
Laat maar. Is inmiddels al opgelost. Er zijn daar een paar vervelende mannetjes die de boel verzieken. Als je een tip of een reactie geeft proberen ze je meteen onderuit te halen. Pretenderen alles van Thailand te weten omdat ze er al jaren wonen. In Pattaya wel te verstaan. De rest van Thailand hebben ze nog nooit gezien. Zodra je te kennen geeft niet naar Pattaya te willen dan gaan ze je afzeiken. Maar ik ben er niet meer op ingegaan en nu is de rust (tijdelijk) wedergekeerd.
donderdag 18 oktober 2007 om 10:43
quote:annemarie70 schreef op 17 oktober 2007 @ 09:44:
Wij zijn op zoek naar een mooi luxe resort Koh Samui of Koh Pangnan. Wie kan ons helpen! De volgende hebben we op het oog.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nooit op Pagnan ben geweest. Wel meerdere keren op Samui en dat is niet echt meer te vergelijken met het bounty eiland zoals het in de gidsen staat.
Er zijn wel superluxe resorts.
Over Pagnan heb ik alleen maar super dingen gehoord en ook over het Panviman daar.
Kijk eens op www.sawadee.com
Daar geven mensen ook reacties.
Heel veel plezier gewenst!
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nooit op Pagnan ben geweest. Wel meerdere keren op Samui en dat is niet echt meer te vergelijken met het bounty eiland zoals het in de gidsen staat.
Er zijn wel superluxe resorts.
Over Pagnan heb ik alleen maar super dingen gehoord en ook over het Panviman daar.
Kijk eens op www.sawadee.com
Daar geven mensen ook reacties.
Heel veel plezier gewenst!
donderdag 18 oktober 2007 om 10:45
He Annemarie, zoals je wsl al gelezen hebt, ik ben in Panviman geweest en ben dr lyrisch over!! Prachtig!! Wij zaten in een huisje op palen met uitzicht op de baai. Prachtig huisje, alles van hout, met een groot terras met een bad. Echt helemaal top! Doen! Wij betaalden 100 euro per nacht in juni 2006.