Nieuwe inrichting, hoe beginnen?

24-05-2010 10:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een ander huis gekocht en gaan een nieuwe inrichting aanschaffen. Ik heb er echt geen kijk op en weet dus niet waar ik moet beginnen. Er zit een parketvloer in rood/bruin. Een stoffen bankstel vind ik mooi, welke kleur? Bruin of grijs? En wat voor meubels staan er mooi bij? We hebben nu alles grenen maar dat staat denk ik niet mooi.

Bedankt alvast voor het meedenken!
Als er een roodbruine vloer in zit, zou ik gaan voor grijs-ecru-teak kleuren. Geen bruine bank, maar een grijs of lever tint. Zwart is ook altijd goed, maar zwarte stof is wel heel besmettelijk.
Op de website van mflor kun je diverse inrichtingen kiezen en daar een kleur vloer op loslaten.

Als je daar de juiste kleur vloer kiest, kun je dus ook andersom werken en kijken welke meubels je er mooi bij vindt.

Ik kan wel wat roepen (ideeen te over hier op t forum doorgaans), maar we weten natuurlijk niet echt welke kleur vloer je hebt. En soms kan net die nuance zorgen dat iets er vreslijk op misstaat...

Ik hou zelf wel van strakke meubels afgewisseld met ineens iets ouds, antieks, brocantes oid. Gewoon je eigen mix maken dus.

De basis hou ik altijd heel neutraal. Ik vind het heerlijk om de tuindeuren open te hebben, dat de in-between gordijnen dan zachtjes bewegen in de wind en dat het huis heerlijk licht en ruim oogt. Ik ben nogal een natuurmens, dus ga al snel voor natuurtinten, hout-soorten en planten.
Ik zou eerst wat van je oude spullen meenemen en dan opnieuw je inrichting kopen. Als je eenmaal in je huis woont lukt het beter om nieuwe spullen uit te zoeken. van te voren alles nieuw vind ik nooit mooi. Zo bedacht.
Kijk ook even of je een kleurstaal kunt krijgen van of lijkend op je vloer. Die neem je dan mee als je gaat woonwinkelen.

Ik zou zelf met zo'n kleur oppassen dat de boel niet te donker wordt. Ik heb zelf een hele donkere houten vloer gehad en had juist een

licht grijze bank en leverkleurige gordijnen en kussens. En nog wat witte meubels.

En eerst de boel meeverhuizen is, als je inrichten lastig vindt, geen slecht idee. Zou zonde zijn om een miskoop te doen.

Maar gefeliciteerd met je nieuwe woning en vooral veel plezier met inrichten!
Bedankt!
Idd eerst de boel verhuizen en dan ruim de tijd nemen om mooie spullen te kopen.

Of een interieurstylist in de arm nemen, dat kan ook.
Wij hebben een donkerbruine vloer met roodtint erin in de woonkamer en daarbij grenen meubels. Ik vind het prima bij elkaar staan! De bank is besteld maar nog niet geleverd, die is/wordt grijs.
quote:witch87 schreef op 26 mei 2010 @ 18:09:

Wij hebben een donkerbruine vloer met roodtint erin in de woonkamer en daarbij grenen meubels. Ik vind het prima bij elkaar staan! De bank is besteld maar nog niet geleverd, die is/wordt grijs.Bij ons zijn de muren en deuren trouwens wit (en de boekenkasten tegen 1 van de muren ook) waardoor het niet te donker is bij ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven