rondkomen van 1700
dinsdag 25 mei 2010 om 13:22
dinsdag 25 mei 2010 om 13:30
klopt maar mijn vaste lasten zijn 850 euro nou dan zou er nog een zorgverzekeing bij komen een telefoon misschien nog wat dingen. Ik kan altijd wel 350 sparen en heb 450 om andere dingen van de kopen. Als je zuinig boodschappen doet dan moet dat wel lukken..Misschien wat minder sparen eerst..maar hoor idd vaak dat er gezinnen van moeten rondkomen. Dus het is zeker mogelijk, zorg dat je niet te hoge huur hebt.
dinsdag 25 mei 2010 om 21:18
quote:janna2 schreef op 25 mei 2010 @ 19:38:
Lees net op tt dat als je onder de 1750 euro netto verdiend je een 'werkende arme' bent....Nou fraai, ik werk in de zorg en die 1750 euro haal ik echt niet..
Ow, dan ben ik dat ook.
Ben eigenlijk wel heel tevreden hoor, voel me niet arm, kan best veel doen. Wel opletten natuurlijk, maar het lukt prima.
Lees net op tt dat als je onder de 1750 euro netto verdiend je een 'werkende arme' bent....Nou fraai, ik werk in de zorg en die 1750 euro haal ik echt niet..
Ow, dan ben ik dat ook.
Ben eigenlijk wel heel tevreden hoor, voel me niet arm, kan best veel doen. Wel opletten natuurlijk, maar het lukt prima.
dinsdag 25 mei 2010 om 22:58
quote:Lisbeth__Salander schreef op 24 mei 2010 @ 17:59:
Met een inkomen van 1700eur krijg je toch geen toeslagen zeker? (het moet toch echt niet gekker worden)
Ons inkomen is hoger dan dat en dus ging ik er ook automatisch vanuit dat we geen recht hebben op zorgtoeslag, wel dus!!
Ik ga het morgen direct aanvragen . Weer wat geleerd...
Met een inkomen van 1700eur krijg je toch geen toeslagen zeker? (het moet toch echt niet gekker worden)
Ons inkomen is hoger dan dat en dus ging ik er ook automatisch vanuit dat we geen recht hebben op zorgtoeslag, wel dus!!
Ik ga het morgen direct aanvragen . Weer wat geleerd...
woensdag 26 mei 2010 om 00:22
quote:xxxS schreef op 24 mei 2010 @ 16:13:
zijn er mensen die ook van 1700 rondkomen? wij zijn met zijn 2en en gaan dat te besteden hebben als we samen gaan wonen. de huur is een kleine 400 en de auto 80 aan belasting+verzekering. Lukt het daarvan?
Natuurlijk lukt het daarvan. Het ligt ruim boven het minimum. Alles wat jullie zelf invullen vanuit jullie draagkracht is je eigen keuze. Lukt het niet, dan kun je dingen aanpassen.
Lukt het niet, dan moet je een cursus; leren omgaan met geld volgen btw.
zijn er mensen die ook van 1700 rondkomen? wij zijn met zijn 2en en gaan dat te besteden hebben als we samen gaan wonen. de huur is een kleine 400 en de auto 80 aan belasting+verzekering. Lukt het daarvan?
Natuurlijk lukt het daarvan. Het ligt ruim boven het minimum. Alles wat jullie zelf invullen vanuit jullie draagkracht is je eigen keuze. Lukt het niet, dan kun je dingen aanpassen.
Lukt het niet, dan moet je een cursus; leren omgaan met geld volgen btw.

woensdag 26 mei 2010 om 09:08
woensdag 26 mei 2010 om 13:36
en xxxxS wat denk je... ga je het kunnen betalen?
Volgens mij zou de vraag trouwens moeten zijn: Met welke vaste lasten moet ik allemaal rekening houden als ik op mezelf ga wonen okay vooruit ga samenwonen met mijn vriend.
en dan aanvullend, op welke toeslagen en vrijstelling zou ik eventueel nog recht kunnen hebben?
Volgens mij zou de vraag trouwens moeten zijn: Met welke vaste lasten moet ik allemaal rekening houden als ik op mezelf ga wonen okay vooruit ga samenwonen met mijn vriend.
en dan aanvullend, op welke toeslagen en vrijstelling zou ik eventueel nog recht kunnen hebben?
donderdag 27 mei 2010 om 00:50
donderdag 27 mei 2010 om 00:55
dinsdag 1 juni 2010 om 23:23
We zitten samen rond de 2000 per maand (netto).
Wegens wat minder leuke lasten houden we erg weinig over om daadwerkelijk van te leven, maar goed dat went ook.
We wonen bijna een jaar samen en ik heb in die tijd geleerd om met ontzettend weinig zo veel mogelijk te doen.
Als ik met m'n rekenmachine door de Aldi loop en dan voor 20 euro m'n boodschappenlijst heb afgewerkt ben ik tevreden.
Dan maar geen vakantie of dure kleding. Het is nu eenmaal zo.
Zonder schulden hadden we het makkelijk gered.
Wegens wat minder leuke lasten houden we erg weinig over om daadwerkelijk van te leven, maar goed dat went ook.
We wonen bijna een jaar samen en ik heb in die tijd geleerd om met ontzettend weinig zo veel mogelijk te doen.
Als ik met m'n rekenmachine door de Aldi loop en dan voor 20 euro m'n boodschappenlijst heb afgewerkt ben ik tevreden.
Dan maar geen vakantie of dure kleding. Het is nu eenmaal zo.
Zonder schulden hadden we het makkelijk gered.
woensdag 2 juni 2010 om 19:17
woensdag 2 juni 2010 om 19:20
Dat moet zeker lukken. Hier 2200 met een hypotheek van 900 per maand. En dan betaal je veel mere verzekeringen en belastingen dan wanneer je huurt. Dus tel maar uit.
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat dit niet mijn ideale plaatje is en blij ben als mijn vriend dalijk ook echt gaat verdienen. En dat het voorheen ook iets meer is geweest (ongeveer 2500).
Blijft dit inkomen voor lange tijd zo of is er wel kans op meer?
Ik ga er vanuit dat jullie nu niet allebei fulltime werken...?
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat dit niet mijn ideale plaatje is en blij ben als mijn vriend dalijk ook echt gaat verdienen. En dat het voorheen ook iets meer is geweest (ongeveer 2500).
Blijft dit inkomen voor lange tijd zo of is er wel kans op meer?
Ik ga er vanuit dat jullie nu niet allebei fulltime werken...?

woensdag 2 juni 2010 om 19:45
Voor Bertrade : http://www.elsevier.nl/we ... en-moeilijk-rondkomen.htm